Romantismus v Čechách a v Rusku VYTVOŘIL PETR MELICHAR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ANTONÍN DVOŘÁK ( – ).
Advertisements

ANTONÍN DVOŘÁK.
Název: VY_32_inovace_HV6789_03 Oblast: Hudební výchova Stručná anotace: Materiál je určen k seznámení žáků s rysy romantické hudby a v druhé části se zaměřuje.
Antonín Dvořák Základní informace. Antonín Dvořák Základní informace.
Česká kultura a politika na přelomu 19. a 20. století Školství Literatura Průmysl Architektura Malířství Hudba Politika Sochařství.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Významní hudební skladatelé VY_32_INOVACE_A14 Sada 2 Umění a kultura ZŠ Pačejov.
Bedřich Smetana 19.století – ROMANTIZMUS Český národní skladatel.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_28_Jevištní hudební formy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Šablona III/2 ČESKÁ OPERA Mgr.Jablečníková – ZŠ Horní Slavkov VY_32_INOVACE_88_Česká opera.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_12_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_18 Autor: Mgr. Eva Damborská Anotace: Učební text pro ZŠ – Hudební kultura v Čechách v době romantismu (Bedřich Smetana) -žáci.
Název školyZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_22_Přelom 19. a 20. století v české hudbě TémaHudba na přelomu 19.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Leon Hahn NÁZEV:VY_32_INOVACE_12:Hudební výchova 9.ročník TÉMA: 20. století ve vážné.
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název učiva: BEDŘICH SMETANA
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
70. léta 18. století – 50. léta 19. století
Hudba a tanec Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_17_HUDBA A TANEC Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 9. ROČNÍK
PROCVIČOVACÍ HUDEBNÍ TEST
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/14 
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Lenka Šilhánková
Antonín Dvořák Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_25_Kultura_a_umění_ _romantismus_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
Materiál je určen pro žáky od 4.třídy.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/01 
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6B_08
Název školy: Základní škola Netvořice
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Dějiny hudby a její osobnosti
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Hudba a slovo Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_18_HUDBA A SLOVO Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
HUDEBNÍ KVÍZY 4 VY_32_INOVACE_A04
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/18 
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
ROMANTISMUS poslech Felix Mendelssohn Bartholdy Fryderyk Chopin
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výtvarné umění – kvíz Portréty skladadelů – kvíz Test Poslech POJMY
Franz Schubert AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NOVÉ MĚSTO (PRAHA) základy položil Karel IV. v roce 1348, město
Opakování učiva (průřez)
Mgr. Jana Doubková Dějiny hudby listopadu 2012
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/07
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Hymna ČR Základní škola Choltice, okres Pardubice – „Učíme se pro život“ Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 32.
Základní informace, ukázky z děl
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Petr Smetana, NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_ Hudební skladatelé TÉMA: Antonín.
10.část ČESKÝ ROMANTISMUS ICT 2 –
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
CESTA Z PRAVĚKU 9. část ROMANTISMUS ICT 2 –
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Wolfgang Amadeus Mozart
Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
Bedřich Smetana (4.roč.) VY_32_INOVACE_422_ B.Smetana
Název školy ZŠ J. E. Purkyně Libochovice a ZUŠ Autor Bc. Jiří Grüner
Transkript prezentace:

Romantismus v Čechách a v Rusku VYTVOŘIL PETR MELICHAR

Romantismus  Přelom 18./19. stol. – první desetiletí 20. století  Zdůrazněná emocionalita  Rozšíření + následné překročení hudební harmonie  Rozšiřování orchestru  Spojování s mimohudebními myšlenkami  Franz Schubert, Robert Schumann, Richard Wagner

Bedřich Smetana  –  Pocházel ze zámožné rodiny, od mládí se věnoval hudbě  Klavír + kompozice  Koncerní klavírista a hudební pedagog  Zapojen do kulturního a společenského života  Dirigent orchestru prozatimního divadla  Operní skladatel  1874 – ztratil sluch  Dále komponoval skladby  1884 – převezen do Prahy (Ústav pro duševně choré)

Dílo Bedřicha Smetany  Braniboři v Čechách ( , premiéra 1866)  Prodaná nevěsta ( , premiéra 1866)  Dalibor ( , premiéra 1868)  Libuše ( , premiéra 1881)  Dvě vdovy ( , premiéra 1874)  Hubička ( , premiéra 1876)  Tajemství ( , premiéra 1878)  Čertova stěna (1880, premiéra 1882)  Viola - jen fragment ( )

Antonín Dvořák  –  Jeden z nejvýznamnějších hudebních skladatelů  Hudební pedagog (J. Suk, V. Novák, O. Nedbal)  Skromný umělec, miloval přírodu  Zakladatel české moderní hudby  Nejvýznamnější jsou symfonie  Velké vokálně – instrumentální skladby  Planetka 2055 Dvořák  Železnice

Dílo Antonína Dvořáka  Slovanské tance  Slabat Mater  Svatá Ludmila  Čert a Káča  Rusalka Jakobín

Petr Iljič Čajkovskij  –  Světově významný hudební skladatel  Spojení ruské lid. Hudby + evropské vážné hudby  Přítel Antonína Dvořáka

Díla  Symfonie č. 1 g moll, op. 13, „Zimní sny“  Symfonie č. 2 c moll, op. 17, „Malá Ruská“  Symfonie č. 6 h moll, op. 74, „Patetická“  Labutí jezero  Šípková Růženka  Louskáček  Piková dáma

Nikolaj Andrejevič Rimskij - Korsakov  –  Původním povoláním námořník  Pedagog (vyučoval harmonii a orchestraci)  Díla inspirována náměty z oblasti lidové slovesnosti  Demokraticky orientovaný charakter děl  Nejvzdělanější umělec Ruska  Dokončil řadu děl jiných autorů

Dílo Korsakova  Šeherezáda  Srbská Fantazie  Pskovanka  Sněhurka  Sadko  Carská nevěsta  Pohádka o caru Saltánovi,

Zdroje     Korsakov  