Rožnov pod Radhoštěm 9. – 10. října 2013. Středa 9. října 09:30 – 10:15 hZahájení, informace o činnosti za uplynulé období Ing. Jiří Zajíček 10:15 – 11:00.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LOGISTIKA NOVÉ MATURITNÍ ZKOUŠKY TELČ CERMAT - Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání
Advertisements

Návrh Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 9. prosince 2014 KÚ Libereckého kraje.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
ZMĚNY ŠKOLSKÉHO ZÁKONA NOVELOU č. 472/2011 Sb. SE ZAMĚŘENÍM NA ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Seminář 20. února 2012 Liberec.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Akční plán podpory odborného vzdělávání stav realizace k
1 Profilová část maturitní zkoušky a poznatky z 5leté praxe Mgr. Petra Pátková, odbor vzdělávací soustavy jednání Asociace SPŠ Špindlerův Mlýn, 7. říjen.
Konference projektu VIP Kariéra II ─ KP Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Daniela Chamoutová Národní ústav pro vzdělávání.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Zkušenosti z inspekční činnosti ve školách s prvním stupněm Mgr. Miroslav Pospíšil, ČŠI Jihlava, leden 2011  hodnocení ŠVP  poznatky z inspekční činnosti.
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP Vzdělávání ředitelů středních škol Kraje Vysočina Téma: Prezentuje: Ing. Josef Crha, ředitel SŠT Žďár nad.
ORGANIZACE PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ 2016/2017 část I. - Přihláška na SŠ
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Výzva OP VVV 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I.
Přihlášky Přihlášky podává zákonný zástupce nezletilého uchazeče řediteli (na podatelnu) střední školy (SŠ) nebo zasílá doporučeně. Pro 1. kolo přijímacího.
Přijímací řízení 2016/17.
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
Legislativní změny novela školského zákona zákonem č. 178/2016 Sb., která mj. zavádí jednotnou přijímací zkoušku do oborů vzdělání s maturitní zkouškou.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Nástroje „POSPOLU“ Průvodce pro zaměstnavatele a publikace Kráčíme POSPOLU tipy a návod (metodika) pro praktickou závěrečnou zkoušku ve firmě u oborů.
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Státní maturita Jindřich Kitzberger.
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Vlastní hodnocení školy Vítejte na dnešní přednášce RNDr. Jiří Kuhn,
Plánování ve školní tělesné výchově
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2017/2018
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpora krajského akčního plánování
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE IROP, OP VVV, PA/ŠAP Kristýna Žižková
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
GVID – MATURITA 2018 aktuální stav – říjen 2017.
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2018/2019
Benefit7.
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2018/2019
Maturity 2017/2018 listopad 2017 L. Jíša.
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Přijímací řízení na střední školy pro školní rok 2018/2019
Přijímací řízení na střední školy 2016/2017
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
POZOR! PŘIJÍMACÍ ZKOUŠKY JSOU ZA DVEŘMI!
TŘÍDNÍ SCHŮZKY přihlášky na SŠ leden 2016
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
Vyšší odborná škola ekonomická, sociální a zdravotnická, Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Střední zdravotnická škola, Most, příspěvková.
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ PRO ŠKOLNÍ ROK 2019/2020
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Přijímací řízení na víceletá gymnázia pro školní rok 2019/2020
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
GVID – MATURITA 2019 aktuální stav – říjen 2018.
Přijímací řízení v roce uchazeč může pro 1
Revize kurikulárních dokumentů pro všeobecné a
Odbor školství Mgr., Bc. Jitka Hozmanová
Transkript prezentace:

Rožnov pod Radhoštěm 9. – 10. října 2013

Středa 9. října 09:30 – 10:15 hZahájení, informace o činnosti za uplynulé období Ing. Jiří Zajíček 10:15 – 11:00 hAktuální informace z MŠMT PhDr. Jindřich Fryč, 1. náměstek, MŠMT 11:00 – 11:30 hInformace z ČŠI Mgr. Tomáš Zatloukal, Pověřený ústřední školní inspektor 11:30 – 12:00 hDiskuse k dopolednímu bloku jednání 12:00 – 13:30 hOběd 14:00 – 16:30 hJednání v odborných sekcích 16:30 – 16:45 hPřestávka 16:45 – 17:00 hVzděláváme pro budoucnost aneb podpora zavádění ICT do výuky Irena Brifordová, Education Sector Manager, Microsoft s.r.o. 17:00 – 18:00 hSouhrnné výsledky MZ 2013 a příprava MZ 2014 Ing. Jiří Zíka, ředitel CERMAT – hVečeřeOd 20:30 h SPOLEČENSKÝ VEČER, 22 h RAUT

Čtvrtek 10. října 08:00 – 09:00 hSnídaně 09:00 – 10:15 hPředstavení IPn Pospolu a systému ECVET Ing. Petr Špirhanzl, MŠMT Ing. Pavel Hradecký PhD., MŠMT RNDr. Miroslav Kadlec, NÚV 10:15 – 11:00 hVýstupy z jednání odborných sekcí vedoucí odborných sekcí, resp. jimi pověření zástupci 11:00 – 12:00 hValná hromada asociace, doplňující volby projednání změn členské základny, rozpočtu, formulace usnesení ke klíčovým tématům 12:00 – 13:00 hOběd 13:00 hUkončení semináře

1. Novela školského zákona 2. Opatření pro podporu odborného vzdělávání 3. Standard učitele (IPn Kariéra) 4. Zákon 373/2011 o specifických zdravotních službách a vyhláška 79/2013 Sb. 5. OP Výzkum, vývoj a vzdělávání 6. Struktura maturitních zkoušek 7. Rámcová smlouva CZESHA s Microsoftem 8. Úprava RVP pro ZŠ (druhý cizí jazyk)

Hlavní témata z pohledu SŠ: 1. Reforma financování v RgŠ 2. Úprava právního postavení ředitelů 3. Ukončování oborů závěrečnou zkouškou Prošla připomínkovým řízením, připravena k předložení do vlády….

Prošlo připomínkovým řízením, akční plán schváleno 9. ledna Daňové úlevy pro podniky neprošly Senátem. Text ke stažení:

 Je připravován standard pro učitele  4 karierní stupně  Zatím nejsou zohledněni odborníci z praxe  V rámci standardu učitele je připravován také karierní řád pro ředitele škol

Povinné prohlídky žáků před zahájením praktické výuky: § 8  lékařská prohlídka se neprovádí, je-li při praktickém vyučování nebo praktické přípravě vykonávána pouze práce zařazená do kategorie první.  provádí se jedenkrát ročně, pokud žák nebo student při praktickém vyučování nebo praktické přípravě vykonává rizikové práce. Vyhláška 13/2005 Sb. o středních školách § 11 Teoretické vyučování V předmětech, které obsahují vybrané učivo, může být součástí teoretického vyučování cvičení. Cvičení se uskutečňuje zpravidla v učebnách, odborných učebnách a laboratořích. Podmínky, za nichž se cvičení uskutečňuje, stanoví školní vzdělávací program.

Prioritní osa 3 1. Rozvoj inkluzívního vzdělávání 2. Zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ 3. Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích 4. Rozvoj systému hodnocení kvality a strategického řízení ve vzdělávání 5. Zkvalitnění přípravy budoucích a začínajících pedagogických pracovníků 6. Zvyšování kvality odborného vzdělávání včetně posílení jeho relevance pro trh práce

Společná část  CJL + volitelně CIJ nebo MAT Profilová část  2 – 3 zkoušky podle rozhodnutí ŘŠ  Z toho jedna praktická Upraveno školským zákonem, bez změny zákona zůstane MZ v této podobě. Hodnocení PP CJL škola/centrum ?

Smlouva Campus and School Text k dispozici na  cenová hladina C  zajištěna na 3 roky  minimálně licencí pod touto smlouvou

 Nutnost výuky 2. cizího jazyka  V odůvodněných případech možnost posílení 1. cizího jazyka  Možný dopad na střední školy  Národní plán výuky cizích jazyků pro období

 Zvýhodněná nabídka pro členské školy  Chráněná dílna – náhradní plnění  Smluvní vztah na zvážení ředitelů škol

 Projednání v odborných sekcích  Vyjádření ve výstupu z jednání  Zapracování do stanoviska VH

 A SPŠ navrhuje zavedení povinných přijímacích zkoušek pro všechny obory vzdělávání ukončené maturitní zkouškou a to na úrovni školského zákona pro všechny střední školy (bez rozdílu zřizovatele). Současný stav je neudržitelný, někteří zřizovatelé již v současnosti vyžadují povinné přijímací zkoušky, někteří nikoliv. To nezaručuje rovný přístup ke vzdělávání v jednotlivých krajích. V další fázi by bylo vhodné stanovit i minimální nutné požadavky pro přijetí do maturitních oborů vzdělávání.

 V oblasti maturitních zkoušek je A SPŠ přesvědčena, že možnost volby mezi cizím jazykem a matematikou ve společné části MZ vyhovuje podmínkám SOŠ a proto je vhodné ji zachovat i do budoucnosti. Zavedení tří povinných zkoušek ve společné části by mělo negativní dopad na odbornou část vzdělávání. Zároveň doporučujeme postupný návrat hodnocení PP z CJL na centrální úroveň.

 V oblasti kategorizace prací a pracovišť A SPŠ doporučuje zpřesnit kritéria pro zařazování jednotlivých pracovišť do jednotlivých kategorií. Je nezbytné zohlednit i rozsah a míru expozice tak, aby byla možná jednoznačná interpretace.  Pro zařazení žáka do praktického výcviku či výuky by měla být dostatečná lékařská prohlídka před podáním přihlášky ke vzdělávání. Opakované prohlídky jsou organizačně i finančně velmi náročné.

 V oblasti jazykové výuky A SPŠ doporučuje zavést výuku druhého cizího jazyka na SŠ, které nemají tuto povinnost stanovenou v RVP formou nepovinného předmětu. Tento způsob umožní talentovaným žákům případně dalším zájemcům rozšířit studium na SŠ o další cizí jazyk a zároveň nebude mít tato skutečnost dopad na odbornou část vzdělávání.