Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová PRÁCE S TEXTEM.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor seznamuje žáky s pověstí o vzniku názvu vesnice.
Advertisements

TRHLINA Špatná zpráva s dobrým koncem
BIBLICKÝ RŮŽENEC radostná tajemství
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení s místní pověstí o kostele Povýšení.
BEZPODMÍNEČNÁ LÁSKA – lekce i příběh
Já vím.... Já vím... Vím, že láska může bolet i hřát, chci se s tím ale prát Vím, že láska může bolet i hřát, chci se s tím ale prát. Ty jsi neřekl,
Nu 9/15-23 V den, kdy byl Příbytek postaven, přikryl Příbytek při Stanu svědectví oblak. Od večera do rána pak spočíval nad Příbytkem.
Popelka Česko- Slovenský projekt 9. B ZŠ A MŠ SNP6 ÚSTÍ NAD LABEM.
Autor: Jorge Luis Borges Listy mého stromu….
Holly Blacková KRONIKA RODU SPIDERWICKŮ. Proč jsme si to vybrali Knížka plná kouzelných bytostí, která nás po přečtení zaujala Příběh zaujme tajemstvím.
IN YOUR EYESANASTACIA.
DUCHOVÉ Jsou všude kolem nás... Nevěříš??? Tak proč se s námi nevydáš na cestu za nimi....?...čekají na tebe!!! PŘIPRAV SE NA UVĚŘITELNÉ!!!
Smutný příběh alias Bad dreams. Bylo to takhle S Sheila byla jenom obyčejná holka do té doby než se jí zdál jeden sen…
Věta vedlejší příslovečná podmínková
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se vrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů rodičům.
Začátek  Psal se rok 1503  Leonardo se chystal na svou každodenní procházku. Bylo slunečné poledne, když se procházel po předměstí rodné Florencie,
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec
Dopis od Boha.
Příběh vojáka z první světové války
Nebezpečí na internetu
Tučňák císařský Vypracoval: Petr Skrutek
Listy mého stromu V našem životě existují lidé, kteří nás činí šťastnými prostě jen proto, že nám zkřížili cestu. Někteří jdou cestou po našem boku dlouho,
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Martina Daňková Zpracováno:28.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Soubor slouží k seznámení s pověstí o vesnici Skalička.
Zájmena Mgr. Renata Nogolová
SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ x NEOHEBNÉ
CIRKUS PŘEČTĚTE SI POZORNĚ POVÍDKU. Ráno na zelené louce za městem ještě nic nebylo. Rostla tam jen tráva, kterou nikdo nesekal. Když ale šel Jirka.
Mírov Mírov.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Příběh pro všechny tvrdě pracující
Elektronické učební materiály - I. stupeň Český jazyk 4 Autor: Mgr. Helena Záděrová 1. Křížovka 2. Nejchytřejší savec 4. Co potřebujeme ze vzduchu 1. Pravé.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Práce s textem – čtení s porozuměním VY_32_INOVACE_1B_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 2 Jazyková komunikace Mateřská škola, Základní škola.
Anotace – Kočkovité šelmy Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností na základě odpovědí.
VY_32_INOVACE_ČJ.3.18 AnotaceMateriál slouží k vyhledávání podstatných jmen a sloves v textu, vytváření jiných vět s těmito slovy AutorMgr. Ivana Venglářová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám" Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011 Číslo šablony: VY_32_INOVACE_CJ_55.
Marco Polo Milion Hana Kratochvílová, Veronika Němcová, HKS Bc.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk
Náklo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Časopis Lentilky Díl 1.
ODCHOD MELODRAM (TEXT).
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
PřIjímací řízení na GJŠ
CÍSAŘOVY NOVÉ ŠATY (ŘEŠENÍ)
Autor: PaedDr. Jana Čechová
DUCHOVÉ PŘIPRAV SE NA UVĚŘITELNÉ!!! Jsou všude kolem nás... Nevěříš???
DUCHOVÉ PŘIPRAV SE NA UVĚŘITELNÉ!!! Jsou všude kolem nás... Nevěříš???
Předložky.
Škola SOŠ a SOU Hustopeče, Masarykovo nám. 1 Autor
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Téma (název prezentace)
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
BIBLICKÝ RŮŽENEC radostná tajemství
Elektronická učebnice - I
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor:
Zájmena.
Autor: Jorge Luis Borges Listy mého stromu….
1. Domů, domů touží duše moje, | domů, domů touží duše má
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová PRÁCE S TEXTEM

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk ČTENÍ S PŘEDVÍDÁNÍM Vymysli pověst, která : se odehrává ve Skotsku bude obsahovat klíčová slova: MOŘSKÉ POBŘEŽÍ, ZAMČENÁ TRUHLA, TULENÍ KŮŽE, SYNÁČCI text si schovej přečti si následující text doplň tabulku předpovědí pod textem Co se stane dál? Jak bude příběh pokračovat? (svou vizi zapiš do prvního sloupečku) Ke tvrzení vyhledej důkazy v textu (zapiš do druhého sloupečku)

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk NOVÁ LÁTKA Podél severního pobřeží ve Skotsku kvílí zimní vítr za temných nocí a šedých dní a vlny se tříští o černá skaliska. Ale v létě se moře zklidní a dny se prodlouží a zaženou temnotu do ústraní. Můj příběh začíná za nejdelší noci roku: noci svatojánské. Ivan Ivanson, chlapec ani ne šestiletý, prozkoumával skaliska u pobřeží. Hledal mušle a další předměty, které moře vyplavilo. Vtom zaslechl zvláštní nápěv, a když zvedl oči, zdálo se mu, jako by se z díry ve skalní jeskyni linuly obláčky kouře. Ale jeho nohy byly příliš krátké na to, aby ho přenesly přes balvany, a tak když ho zavolala matka, vrátil se do rodné chalupy, aniž by zvláštní kouř a zvuky prozkoumal. Co se stane dál?Důkaz z textuCo se doopravdy stalo 1.

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk 2. Než se znovu vrátil na stejné místo, uplynulo několik let. Byla právě půlnoc noci svatojánské. Opět se mu zdálo, že zaslechl nápěv a spatřil, jak z jeskyně vychází kouř. Vlastně ani nevím, proč se k němu nevydal. Nejspíš nějaká naléhavá záležitost jej povolala zpět k rodné chalupě. Uplynulo dalších sedm let. Jeho otce již rybaření ve slaných vodách zmáhalo, a tak se rodiče přestěhovali do města a chalupu zanechali Iva- novi. Ivan žil sám, jeho jedinou společností mu byl křik pobřežních ptáků. Když znovu nastala noc svatojánská, vzpomněl si Ivan na zvláštní ná- pěv a kouř. I vydal se o půlnoci k jeskyni. K jeho uším opět dolehl zvláštní nápěv, vetkaný do nadpozemské, nádherné harmonie. Když přistoupil Ivan blíže, slyšel praskot ohně a viděl, jak se plameny odrážejí na hladkém skalisku. U vchodu do jeskyně pak našel hromádku krásných tuleních kůží. Ivan si vybral tu nejkrásnější, opatrně ji sundal z hromady a odnesl si ji domů. Tam ji zamkl do dřevěné truhly, klíč si pověsil na řemínek okolo krku a šel spát. Co se stane dál?Důkaz z textuCo se doopravdy stalo

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Co se stane dál?Důkaz z textuCo se doopravdy stalo 3. Ráno sebral deku a vrátil se do jeskyně. Tam našel smutnou dívku, jak se choulí a třese a svou nahotu zakrývá rukama a dlouhými vlasy. Ivan ji beze slova zabalil do deky a odvedl s sebou do chalupy. Ivan se k dívce choval vlídně a zanedlouho v sobě našli zalíbení. Měli syna a pak druhého. Ivan byl šťastný, ale často vídal svou ženu, jak se tesklivě dívá na moře svýma velkýma smutnýma očima. Nikdy jí však nepověděl, co má schovaného v zamčené truhle, a zakázal ji, aby ji otevírala. Léta plynula. Jednoho vánočního večera se Ivan chystal jít s rodinou do kostela. Jeho žena však do kostela nešla, neboť se necítila dobře, a tak Ivan odešel s chlapci sám.

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk 4. Když se po půlnoci vrátili do chalupy, zjistili, že dveře jsou dokořán. Dřevěná truhla byla otevřená a klíč v zámku – byl to onen klíč, který Ivan zapomněl ve spěchu, když se oblékal do kostela. Jeho žena byla pryč. Říká se, že někdy, když chlapci procházejí po pobřeží, sleduje je ze studené vody krásný tuleň s velkýma smutnýma očima. A také se povídá, že když se Ivan vydá na lov, ten samý krásný a smutný tuleň mu do sítí nahání sledě. Snad tím tuleněm byla Ivanova žena. Nevím. Vím jen, že ji Ivan už nikdy nespatři.

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk TULEŇ SADDLEBACK SEALSKIN TULENÍ KŮŽE MOŘE MOŘSKÉ POBŘEŽÍ SEA SEACOAST CHEST TRUHLA LOCKED CHEST ZAMČENÁ TRUHLA SYNOVÉ SONS SYNÁČKOVÉ LITTLE CHILDREN

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk o SNAŽTE SE VYMYSLET OTÁZKY, KTERÉ VÁS NAPADAJÍ PO PŘEČTENÍ CELÉHO TEXTU o OTÁZKY NAPIŠTE NA SAMOSTATNÉ PAPÍRY o ODPOVĚDI PIŠTE KAŽDÝ SÁM ZA SEBE (KAŽDÝ JE JEDINEČNÝ A KAŽDÝ VNÍMÁ PŘÍBĚH JINAK) o VRAŤTE SE KE SVÉMU PŮVODNÍMU PŘÍBĚHU A ZJISTĚTE, JAK JSTE SE PŘIBLÍŽILI ORIGINÁLU o NIC NENÍ ŠPATNĚ, KAŽDÝ JE ORIGINÁL

Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk POUŽITÉ ZDROJE Materiál z kurzu RWCT