MATURITNÍ ZKOUŠKA 2014 PODZIM PŘEDBĚŽNÉ VÝSLEDKY DIDAKTICKÝCH TESTŮ A PÍSEMNÝCH PRACÍ Zpracoval: Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání ZÁŘÍ 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

VÝSLEDKY MATURITNÍ GENERÁLKY
CO NÁS ČEKÁ OKOLO MATURIT V ROCE 2012 … A CO V ROCE 2013 Čtyři klíčové změny pro rok 2012 Nový systém hodnocení písemných prací Jak jsme se přihlásili.
GVID – MATURITA 2014 aktuální stav – říjen 2013.
Maturitní zkoušky
VÝSLEDKY MZ 2011 PŘIHLÁŠENÍ MZ 2012 A OTÁZKY A NÁMĚTY K DISKUSI O TOM, KUDY DÁL S MATURITNÍM MODELEM Podklad pro první jarní seminář CZESHA k otázkám státní.
Budoucnost vzdělávání Budoucnost vzdělávání je postavena na úrovni vzdělání a na jeho rozvoji (univerzální gramotnost a soft skills). Nejde jen o trh!
Nová podoba maturitní zkoušky Obchodní akademie, Vyšší odborná škola cestovního ruchu a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, s. r. o. Dr. Eva.
Maturita 2010/2011 Co je potřeba znát z maturitní vyhlášky.
Práce předsedy zkušební maturitní komise
Palackého 211, Mladá Boleslav
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
Maturita 2015.
Kam po ZŠ?.  Splnil/a povinnou školní docházku v délce devíti let, nebo úspěšně ukončil/a základní vzdělávání před jejím splněním,  při přijímacím řízení.
JARNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2012 Signální souhrnné výsledky (tisková konference ) CERMAT
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Legislativní prostředí
Výsledky přijímacího řízení ve školním roce 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
Asociace ředitelů gymnázií Přerov
GVID – MATURITA 2015 aktuální stav – září STRUKTURA MATURITNÍ ZKOUŠKY Maturitní zkouška (MZ) Společná část MZ Český jazyk a literatura Matematika.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Maturita listopadu
Maturita 2010 Společná část –2 zkoušky Profilová část –3 zkoušky.
Maturity – jaro 2014.
Výsledky přijímacího řízení ve školním roce 2011/2012 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Nová (státní) maturita
Písemná část MZ z anglického jazyka II
Maturita 2011 Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
Didaktické testy II Psychometrická analýza úloh a testů podle klasické teorie testování Martin Chvál Brno,
Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016
TISKOVÁ KONFERENCE Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání CZVV - CERMAT 25. března 2013.
NOVÁ MATURITA Informace pro maturanty ve školním roce 2015/2016.
Maturita ► Společná část  2 zkoušky ► Profilová část  3 zkoušky.
MATURITNÍ GENERÁLKA – MAG’10 ZAČÍNÁ 11. – 14. října 2010 Tisková konference MŠMT
VÝSLEDKY MATURITNÍ ZKOUŠKY V OBOU TERMÍNECH 2011 Signální výsledky a základní poznatky.
SPOLEČNÁ (STÁTNÍ) ČÁST MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 ZAČÍNÁ Od 2.5. do 7.6. probíhá jarní zkušební termín MZ.
PODZIMNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 TISKOVÁ KONFERENCE CERMAT 15/8.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2015 Porada ředitelů škol a školských zařízení 24. září 2015 Harrachov Dana Štěpánová.
Maturity – jaro Předměty Povinně: Český jazyk a literatura Na výběr jeden z předmětů: - Cizí jazyk -Matematika Jediná úroveň Další (profilové) zkoušky.
Datum: Zpracoval: Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Přijímací řízení 2016 základní informace.
Přijímací řízení nově Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK Krajský úřad Libereckého kraje Ing. Eva Kotková.
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání – CERMAT, Jankovcova 933/63, Praha 7, tel.: Asociace.
Kvalita seminář pro školy Testování 3. ročníků
JARNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 Signální souhrnné výsledky.
MATURITNÍ ZKOUŠKA 2013 JARO AKTUÁLNÍ VÝSLEDKY Zpracoval: Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání - CERMAT ČERVEN 2013.
EDUCATION AT A GLANCE 2015 Country Notes a klíčová data pro ČR Převzato dne z internetové stránky ministerstva školství:
ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA O VÝSLEDCÍCH MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011 PRO KRAJE Srovnání základních ukazatelů úspěšnosti v krajské struktuře.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Prof. Ing. Hana Machková, CSc. Rektorka
Informace k přijímacímu řízení na střední školy
UKONČOVÁNÍ STUDIA NA SŠ
PODZIMNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011
Maturity – jaro 2013.
Hospodaření obcí v roce 2016
Vzdělávací politika 1.
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky 2016
Maturity – jaro 2017.
tisková konference CERMAT dne
Výsledky maturitních zkoušek
PODÍL ŽÁKŮ, KTEŘÍ ÚSPĚŠNĚ SLOŽILI MATURITNÍ ZKOUŠKU Z CELKOVÉHO POČTU KONAJÍCÍCH MATURITNÍ ZKOUŠKU (ČISTÁ MÍRA ÚSPĚŠNOSTI) Nebudeme-li uvažovat ty přihlášené.
Výsledky maturitních zkoušek
GVID – MATURITA 2019 aktuální stav – říjen 2018.
Maturitní zkoušky 2019 ke dni
Analýza vzdělávání na českých SŠ
Maturity 2018/2019 listopad 2018 L. Jíša.
Organizace přijímacího řízení
Věková struktura pedagogů středních škol V Jihočeském kraji
JARNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2011
MATURITNÍ ZKOUŠKA SPOLEČNÁ ČÁST 2018 JARO DIDAKTICKÉ TESTY ČJL, AJ, MA
Transkript prezentace:

MATURITNÍ ZKOUŠKA 2014 PODZIM PŘEDBĚŽNÉ VÝSLEDKY DIDAKTICKÝCH TESTŮ A PÍSEMNÝCH PRACÍ Zpracoval: Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání ZÁŘÍ 2014

STRUKTURA VZORKU

DIDAKTICKÉ TESTY - SHRNUTÍ POČTY ŽÁKŮ A NEÚSPĚŠNOST MZ 2014 PODZIM DIDAKTICKÉ TESTY CELKEMřádnýopravnýnáhradní PŘIHLÁŠENI KONALI NEKONALI NEUSPĚLI USPĚLI ČISTÁ NEÚSP. (%) PŘIHLÁŠENI KONALI NEKONALI NEUSPĚLI USPĚLI ČISTÁ NEÚSP. (%) PŘIHLÁŠENI KONALI NEKONALI NEUSPĚLI USPĚLI ČISTÁ NEÚSP. (%) PŘIHLÁŠENI KONALI NEKONALI NEUSPĚLI USPĚLI ČISTÁ NEÚSP. (%) CJ , , , ,2 MA , , , ,1 AJ , , , ,0 NJ , , , ,0 RJ , , , ,6 FJ , ŠJ , , ,

MATURITNÍ ZKOUŠKA 2014P STRUKTURA ÚČASTI - ČJL Dílčí zkouškaStav po zkoušceVšichni Povinná zkouškaNepovinná zkouška Celkem Termín Celkem Termín ŘádnýOpravnýNáhradníŘádnýOpravný CJ-DT-ZVyloučen CJ-DT-ZNepřítomen, Neomluven CJ-DT-ZNepřítomen, Omluven CJ-DT-ZNepřítomen, Nevyřešena omluva CJ-DT-ZKonal CJ-DT-ZCelkem CJ-DT-ZProcento neúčasti24,16 CJ-DT-ZPodíly termínů u povinné zkoušky 100,0071,6526,701,66 CJ-PP-ZVyloučen CJ-PP-ZNepřítomen, Neomluven CJ-PP-ZNepřítomen, Omluven CJ-PP-ZNepřítomen, Nevyřešena omluva CJ-PP-ZKonal CJ-PP-ZCelkem CJ-PP-ZProcento neúčasti26,63 CJ-PP-ZPodíly termínů u povinné zkoušky 100,0081,2317,151,62

MATURITNÍ ZKOUŠKA 2014P STRUKTURA ÚČASTI - MA Dílčí zkouškaStav po zkoušceVšichni Povinná zkouškaNepovinná zkouška Celkem Termín Celkem Termín ŘádnýOpravnýNáhradníŘádnýOpravný MA-DT-ZVyloučen MA-DT-ZNepřítomen, Neomluven MA-DT-ZNepřítomen, Omluven MA-DT-ZNepřítomen, Nevyřešena omluva MA-DT-ZKonal MA-DT-ZCelkem MA-DT-ZProcento neúčasti12,03 MA-DT-ZPodíly termínů u povinné zkoušky 100,0022,1275,322,56

MATURITNÍ ZKOUŠKA 2014P STRUKTURA ÚČASTI - AJ Dílčí zkouškaStav po zkoušceVšichni Povinná zkouškaNepovinná zkouška Celkem Termín Celkem Termín ŘádnýOpravnýNáhradníŘádnýOpravný AJ-DT-ZVyloučen AJ-DT-ZNepřítomen, Neomluven AJ-DT-ZNepřítomen, Omluven AJ-DT-ZNepřítomen, Nevyřešena omluva AJ-DT-ZKonal AJ-DT-ZCelkem AJ-DT-ZProcento neúčasti19,98 AJ-DT-ZPodíly termínů u povinné zkoušky 100,0060,8837,002,12 AJ-PP-ZVyloučen AJ-PP-ZNepřítomen, Neomluven AJ-PP-ZNepřítomen, Omluven AJ-PP-ZNepřítomen, Nevyřešena omluva AJ-PP-ZKonal AJ-PP-ZCelkem AJ-PP-ZProcento neúčasti20,90 AJ-PP-ZPodíly termínů u povinné zkoušky 100,0062,1435,442,42

MATURITNÍ ZKOUŠKA 2014P - STRUKTURA ÚČASTI – OSTATNÍ CJ Dílčí zkouškaStav po zkoušceVšichni Povinná zkouškaNepovinná zkouška Celkem Termín Celkem Termín ŘádnýOpravnýNáhradníŘádnýOpravný FJ-DT-ZNepřítomen, Omluven FJ-DT-ZKonal FJ-PP-ZNepřítomen, Omluven FJ-PP-ZKonal FJ-PP-ZCelkem FJ-PP-ZProcento neúčasti54,55 FJ-PP-ZPodíly termínů u povinné zkoušky 100,0054,5545,450,00 NJ-DT-ZVyloučen NJ-DT-ZNepřítomen, Omluven NJ-DT-ZNepřítomen, Nevyřešena omluva NJ-DT-ZKonal NJ-DT-ZCelkem NJ-DT-ZProcento neúčasti26,74 NJ-DT-ZPodíly termínů u povinné zkoušky 100,0053,1042,923,98 NJ-PP-ZVyloučen NJ-PP-ZNepřítomen, Neomluven NJ-PP-ZNepřítomen, Omluven NJ-PP-ZNepřítomen, Nevyřešena omluva NJ-PP-ZKonal NJ-PP-ZCelkem NJ-PP-ZProcento neúčasti23,14 NJ-PP-ZPodíly termínů u povinné zkoušky 100,0039,2855,894,83 RJ-DT-ZNepřítomen, Omluven RJ-DT-ZNepřítomen, Nevyřešena omluva RJ-DT-ZKonal RJ-DT-ZCelkem RJ-DT-ZProcento neúčasti28,35 RJ-DT-ZPodíly termínů u povinné zkoušky 100,0066,6723,0210,32 RJ-PP-ZNepřítomen, Omluven RJ-PP-ZNepřítomen, Nevyřešena omluva RJ-PP-ZKonal RJ-PP-ZCelkem RJ-PP-ZProcento neúčasti26,06 RJ-PP-ZPodíly termínů u povinné zkoušky 100,0059,5731,219,22 SJ-DT-ZNepřítomen, Omluven SJ-DT-ZKonal SJ-DT-ZCelkem SJ-DT-ZProcento neúčasti33,33 SJ-DT-ZPodíly termínů u povinné zkoušky 100,0066,6733,330,00 SJ-PP-ZNepřítomen, Omluven SJ-PP-ZKonal SJ-PP-ZCelkem SJ-PP-ZProcento neúčasti27,27 SJ-PP-ZPodíly termínů u povinné zkoušky 100,0054,5545,450,00

Skupina oborů vzděláníDílčí zkouška Termín Celkem náhradníopravnýřádný Počet Průměrná úspěšnost v % Počet Průměrná úspěšnost v % Počet Průměrná úspěšnost v % Počet Průměrná úspěšnost v % GymnáziumAJ-DT-Z892,072457, , ,83 CJ-DT-Z780,962848, , ,35 FJ-DT-Z 149,21168,26258,74 MA-DT-Z260, , , ,12 NJ-DT-Z136,50376,20876,001272,76 RJ-DT-Z 468,264 SJ-DT-Z 265,092 LyceumAJ-DT-Z685,464451,417467, ,38 CJ-DT-Z671,982543, , ,32 MA-DT-Z430, ,754046, ,50 NJ-DT-Z149,21445,63365,08853,37 RJ-DT-Z 470,644 SJ-DT-Z 138,091 SOŠ ekonomickéAJ-DT-Z866, , , ,43 CJ-DT-Z1558, , , ,19 MA-DT-Z1732, , , ,33 NJ-DT-Z242,863345,504553,198049,76 RJ-DT-Z157,15550,481571,122165,54 SJ-DT-Z 235,71 2 SOŠ hotelové a podnikatelskéAJ-DT-Z562,549750, , ,27 CJ-DT-Z855,809543, , ,70 FJ-DT-Z 134,92123,80229,36 MA-DT-Z226, ,483134, ,18 NJ-DT-Z142,852045,481956,564050,68 RJ-DT-Z141,26447,62473,02958,20 MATURITNÍ ZKOUŠKA 2014P PRŮMĚRNÁ ÚSPĚŠNOST PO SKUPINÁCH OBORŮ

Skupina oborů vzdělání Dílčí zkouška Termín Celkem náhradníopravnýřádný Počet Průměrná úspěšnost v % Počet Průměrná úspěšnost v % Počet Průměrná úspěšnost v % Počet Průměrná úspěšnost v % SOŠ pedagogické a humanitníAJ-DT-Z1055, , , ,23 CJ-DT-Z950, , , ,55 MA-DT-Z1030, ,444328, ,92 NJ-DT-Z242,864846,864047,229046,93 RJ-DT-Z 459,93482,55871,24 SOŠ technické 1AJ-DT-Z667,202251, , ,23 CJ-DT-Z557,399347, , ,79 MA-DT-Z1333, , , ,43 NJ-DT-Z 452,781161,911559,47 SOŠ technické 2AJ-DT-Z368,264550, , ,52 CJ-DT-Z475,017945, , ,81 MA-DT-Z852, , , ,27 NJ-DT-Z138,091547,301453,293049,79 RJ-DT-Z 144,451 SOŠ uměleckéAJ-DT-Z459,929948, , ,14 CJ-DT-Z253,636844, , ,15 MA-DT-Z415,505931,021328,157629,71 NJ-DT-Z152,39844,441155,852051,11 SOŠ zdravotnickéAJ-DT-Z448, ,528754, ,48 CJ-DT-Z349, , , ,39 MA-DT-Z322, ,012525, ,30 NJ-DT-Z146,043947,461849,745848,14 MATURITNÍ ZKOUŠKA 2014P PRŮMĚRNÁ ÚSPĚŠNOST PO SKUPINÁCH OBORŮ

Skupina oborů vzděláníDílčí zkouška Termín Celkem náhradníopravnýřádný Počet Průměrná úspěšnost v % Počet Průměrná úspěšnost v % Počet Průměrná úspěšnost v % Počet Průměrná úspěšnost v % SOŠ zemědělskéAJ-DT-Z360, ,347956, ,66 CJ-DT-Z162, , , ,14 MA-DT-Z735, ,425129, ,79 NJ-DT-Z236,502144,751351,413646,69 SOU ostatníAJ-DT-Z264, , , ,02 CJ-DT-Z146, , , ,56 MA-DT-Z1124, ,247625, ,25 NJ-DT-Z247,625144,661646,836945,25 RJ-DT-Z 573,345 SOU ostatní (nástavby)AJ-DT-Z1353, , , ,68 CJ-DT-Z2451, , , ,88 MA-DT-Z3829, , , ,78 NJ-DT-Z437,709844,156145, ,35 RJ-DT-Z556,831145,451858,473454,02 SJ-DT-Z 152,39 1 SOU technickéAJ-DT-Z373,026551, , ,19 CJ-DT-Z263, , , ,45 MA-DT-Z934, , , ,98 NJ-DT-Z 841,271847,182645,36 SOU technické (nástavby)AJ-DT-Z174,613750,504658,498455,16 CJ-DT-Z453,997643, , ,87 MA-DT-Z933, ,196927, ,05 NJ-DT-Z141,26943,39546,031544,13 RJ-DT-Z 339,15153,97442,86 Celkem 33048, , , ,45 MATURITNÍ ZKOUŠKA 2014P PRŮMĚRNÁ ÚSPĚŠNOST PO SKUPINÁCH OBORŮ

ZkouškaTermínPohlaví Změna podílů konajících v % Změna průměrné úspěšnosti konajících v % Podíl konajících v % 2014 Průměrná úspěšnost konajících v % 2014 MAnáhradníM 0,08%-13,060,67%35,27% MAnáhradníŽ 0,78%1,371,10%29,74% MAopravnýM 2,63%2,7240,69%38,36% MAopravnýŽ -0,34%2,8240,87%34,64% MAřádnýM -2,04%1,1210,68%37,94% MAřádnýŽ -1,10%1,225,99%31,56% ZkouškaTermínPohlaví Počet konajících Procento neúspěšných z konajících MAnáhradníM 5248,08% MAnáhradníŽ 8565,88% MAopravnýM ,69% MAopravnýŽ ,81% MAřádnýM 82440,41% MAřádnýŽ 46258,87% MATURITNÍ ZKOUŠKA 2014P MATEMATIKA Struktura konajících podle termínů a pohlaví a jejich čistá neúspěšnost Změna struktura konajících podle termínů a pohlaví a změna průměrné úspěšnosti

MATURITNÍ ZKOUŠKA 2014P ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Struktura konajících podle termínů a pohlaví a jejich čistá neúspěšnost Změna struktura konajících podle termínů a pohlaví a změna průměrné úspěšnosti ZkouškaTermínPohlaví Počet konajících Procento neúspěšných z konajících CJnáhradníM 3525,71% CJnáhradníŽ 5623,21% CJopravnýM 65351,15% CJopravnýŽ ,70% CJřádnýM ,09% CJřádnýŽ ,32% ZkouškaTermínPohlaví Změna podílů konajících v % Změna průměrné úspěšnosti konajících v % Podíl konajících v % 2014 Průměrná úspěšnost konajících v % 2014 CJnáhradníM 0,13%-5,920,61%57,31% CJnáhradníŽ -0,01%-4,470,97%59,03% CJopravnýM 2,19%-5,4711,33%44,38% CJopravnýŽ 4,89%-5,8722,14%43,19% CJřádnýM -4,43%-2,8935,26%57,58% CJřádnýŽ -2,78%-1,6829,69%56,44%

MATURITNÍ ZKOUŠKA 2014P ANGLICKÝ JAZYK Struktura konajících podle termínů a pohlaví a jejich čistá neúspěšnost Změna struktura konajících podle termínů a pohlaví a změna průměrné úspěšnosti ZkouškaTermínPohlaví Počet konajících Procento neúspěšných z konajících AJnáhradníM 336,06% AJnáhradníŽ 4339,53% AJopravnýM 41930,79% AJopravnýŽ ,16% AJřádnýM ,15% AJřádnýŽ ,84% ZkouškaTermínPohlaví Změna podílů konajících v % Změna průměrné úspěšnosti konajících v % Podíl konajících v % 2014 Průměrná úspěšnost konajících v % 2014 AJnáhradníM 0,20%-5,290,86%72,97% AJnáhradníŽ -0,39%-8,911,12%60,21% AJopravnýM 4,33%-1,7010,89%50,66% AJopravnýŽ 7,24%-2,5733,06%47,54% AJřádnýM -5,32%-3,5327,81%69,08% AJřádnýŽ -6,06%-2,8126,25%58,42%

Rizika interpretace Cronbachova alfa: Jedno z úskalí pramení z toho, že test velmi často obsahuje několik vnitřně homogenních tematických celků, každý z nich však může ověřovat odlišné typy dovedností a znalostí (například v českém jazyce je ověřována znalost pravopisných pravidel v jednom tematickém okruhu a ve druhém žákova schopnost logicky pracovat s textem a porozumět mu). Heterogenita z tohoto pohledu snižuje vnitřní konzistenci testu (snižuje hodnotu Cronbachova alfa) a zvyšuje validitu metody. MATURITNÍ ZKOUŠKA 2014P SPOLEHLIVOST TESTŮ Obvyklým parametrem pro interpretaci spolehlivosti měření (reliability) je Cronbachovo alfa. Tabulka obsahuje informace o rozsáhlosti vzorků a vypočítaných hodnotách Cronbachova alfa v porovnání podzimních období 2013 a 2014

VÝSLEDKY DIDAKTICKÝCH TESTŮ

ČEŠTINA

ČEŠTINA – DIDAKTICKÝ TEST OBOROVÁ STRUKTURA ŽÁKŮ

ČEŠTINA - DIDAKTICKÝ TEST STRUKTURA ŽÁKŮ PODLE DRUHU TERMÍNU ZKOUŠKY

ČEŠTINA – DIDAKTICKÝ TEST ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST A % SKÓR

ČEŠTINA – OBOROVÁ STRUKTURA ŽÁKŮ A ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST

ČEŠTINA – STRUKTURA ŽÁKŮ DLE TERMÍNU A ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST

ČEŠTINA – HISTOGRAM CELKEM

ČEŠTINA – HISTOGRAM CELKEM A OPRAVNÝ TERMÍN

ČEŠTINA – HISTOGRAM 2014 A 2013 PODZIM

ČEŠTINA – HISTOGRAM 2014 PODZIM – ŘÁDNÝ A OPRAVNÝ TERMÍN

ČESKÝ JAZYK – DT – DISTRIBUČNÍ FUNKCE

MATEMATIKA

MATEMATIKA – OBOROVÁ STRUKTURA ŽÁKŮ

MATEMATIKA – STRUKTURA ŽÁKŮ PODLE DRUHU TERMÍNU ZKOUŠKY

MATEMATIKA – ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST A % SKÓR

MATEMATIKA – OBOROVÁ STRUKTURA ŽÁKŮ A ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST

MATEMATIKA – STRUKTURA ŽÁKŮ DLE TERMÍNU A ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST

MATEMATIKA – HISTOGRAM CELKEM

MATEMATIKA – HISTOGRAM CELKEM A OPRAVNÝ TERMÍN

MATEMATIKA – HISTOGRAM 2014 A 2013 PODZIM

MATEMATIKA – HISTOGRAM 2014 PODZIM – ŘÁDNÝ A OPRAVNÝ TERMÍN

MATEMATIKA – DISTRIBUČNÍ FUNKCE MZ PODZIM

ANGLIČTINA

ANGLIČTINA – DIDAKTICKÝ TEST OBOROVÁ STRUKTURA ŽÁKŮ

ANGLIČTINA - DIDAKTICKÝ TEST STRUKTURA ŽÁKŮ PODLE DRUHU TERMÍNU ZKOUŠKY

ANGLIČTINA – DIDAKTICKÝ TEST ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST A % SKÓR

ANGLIČTINA – OBOROVÁ STRUKTURA ŽÁKŮ A ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST

ANGLIČTINA – STRUKTURA ŽÁKŮ DLE TERMÍNU A ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST

ANGLIČTINA – HISTOGRAM CELKEM

ANGLIČTINA – HISTOGRAM CELKEM A OPRAVNÝ TERMÍN

ANGLIČTINA – HISTOGRAM 2014 A 2013 PODZIM

ANGLIČTINA – HISTOGRAM 2014 PODZIM – ŘÁDNÝ A OPRAVNÝ TERMÍN

ANGLIČTINA – HISTOGRAM - GYMNÁZIA MZ 2013 A 2014 PODZIM 2014pN = pN = 236

ANGLIČTINA A NĚMČINA – HISTOGRAM GYMNÁZIA MZ 2014 PODZIM AJN = 243 NJN = 12

ANGLIČTINA – DISTRIBUČNÍ FUNKCE MZ PODZIM

NĚMČINA

NĚMČINA – DIDAKTICKÝ TEST OBOROVÁ STRUKTURA ŽÁKŮ

NĚMČINA - DIDAKTICKÝ TEST STRUKTURA ŽÁKŮ PODLE DRUHU TERMÍNU ZKOUŠKY

NĚMČINA – DIDAKTICKÝ TEST ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST A % SKÓR

NĚMČINA – OBOROVÁ STRUKTURA ŽÁKŮ A ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST

NĚMČINA – STRUKTURA ŽÁKŮ DLE TERMÍNU A ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST

NĚMČINA – DIDAKTICKÝ TEST - HISTOGRAM

NĚMČINA – HISTOGRAM CELKEM A OPRAVNÝ TERMÍN

NĚMČINA – HISTOGRAM 2014 A 2013 PODZIM

NĚMČINA – HISTOGRAM 2014 PODZIM – ŘÁDNÝ A OPRAVNÝ TERMÍN

NĚMČINA – HISTOGRAM - GYMNÁZIA MZ 2013 A 2014 PODZIM 2013PN = PN = 12

NĚMČINA – DISTRIBUČNÍ FUNKCE MZ PODZIM

RUŠTINA

RUŠTINA – DIDAKTICKÝ TEST OBOROVÁ STRUKTURA ŽÁKŮ

RUŠTINA - DIDAKTICKÝ TEST STRUKTURA ŽÁKŮ PODLE DRUHU TERMÍNU ZKOUŠKY

RUŠTINA – DIDAKTICKÝ TEST ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST A % SKÓR

RUŠTINA – OBOROVÁ STRUKTURA ŽÁKŮ A ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST

RUŠTINA – STRUKTURA ŽÁKŮ DLE TERMÍNU A ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST

RUŠTINA – HISTOGRAM CELKEM

RUŠTINA – HISTOGRAM CELKEM A OPRAVNÝ TERMÍN

RUŠTINA – HISTOGRAM 2014 A 2013 PODZIM

RUŠTINA – HISTOGRAM 2014 PODZIM – ŘÁDNÝ A OPRAVNÝ TERMÍN

RUŠTINA – DISTRIBUČNÍ FUNKCE MZ PODZIM

FRANCOUZŠTINA A ŠPANĚLŠTINA - DT MZ 2014 PODZIM MZ 2014 PODZIM DIDAKTICKÉ TESTY MALÉ JAZYKY CELKEMřádnýopravnýnáhradní PŘIHLÁŠENI KONALI NEKONALI NEUSPĚLI USPĚLI ČISTÁ NEÚSP. (%) % SKÓR PŘIHLÁŠENI KONALI NEKONALI NEUSPĚLI USPĚLI ČISTÁ NEÚSP. (%) % SKÓR PŘIHLÁŠENI KONALI NEKONALI NEUSPĚLI USPĚLI ČISTÁ NEÚSP. (%) % SKÓR PŘIHLÁŠENI KONALI NEKONALI NEUSPĚLI USPĚLI ČISTÁ NEÚSP. (%) % SKÓR FJ 2014 PODZIM ,044, ,046, ,042, PODZIM642 40,082, ,083, ,081,0 ŠJ 2014 PODZIM ,048, ,356, ,741, PODZIM ,654, ,063, ,341,

CIZÍ JAZYKY PÍSEMNÉ PRÁCE MZ 2014 PODZIM Zpracoval: Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání 12. ZÁŘÍ 2014

ANGLIČTINA 76

OBOROVÁ STRUKTURA MATURANTŮ - ANGLIČTINA Data: MZ 2011p p, všechny termíny 77 AJ - KONALI PP 2011 PODZIM 2012 PODZIM 2013 PODZIM 2014 PODZIM CELKEM GYMNÁZIA A LYCEA SOŠ SOU NÁSTAVBY Oborová struktura maturantů podzimního termínu je relativně srovnatelná s rokem předchozím. Mírně vyšší podíl, než tomu bylo v roce 2013, tvoří žáci nástaveb a SOU – studijně slabší skupina maturantů. O něco méně je pak tedy žáků gymnázií a SOŠ, kteří dosahují nejen v angličtině obecně lepších výsledků. Rozdíl oproti minulému roku v podobě nižšího podílu gymnazistů a SOŠ odpovídá tomu, že gymnazisté a obory ekonomických SOŠ si na jaře volily angličtinu o něco méně, více jich tentokrát sáhlo po matematice.

TERMÍNOVÁ STRUKTURA MATURANTŮ - ANGLIČTINA 78 AJ - KONALI PP 2011 PODZIM 2012 PODZIM 2013 PODZIM 2014 PODZIM CELKEM ŘÁDNÝ OPRAVNÝ NÁHRADNÍ Vzhledem k vyšší neúspěšnosti žáků v AJ PP v jarním zkušebním období je podzimní vzorek zatížen vyšším podílem opravných termínů, než tomu bylo loni na podzim. Opravné termíny mají letos až o 40 % (12 procentních bodů) vyšší zastoupení než v loňském roce. Tento fakt do značné míry vysvětluje nárůst neúspěšnosti písemných prací z angličtiny v podzimním zkušebním období.

AJ – PP – HISTOGRAM – VŠECHNY TERMÍNY VZOREK2013p: p: Data: MZ 2014p, všechny termíny Loňské vyšší zastoupení řádných termínů – žáci, kteří se umisťují obvykle ve spektru hypotetických dvojek a jedniček z PP. Letos byl jejich podíl výrazně nižší. Loňské vyšší zastoupení řádných termínů – žáci, kteří se umisťují obvykle ve spektru hypotetických dvojek a jedniček z PP. Letos byl jejich podíl výrazně nižší. Letošní vyšší zastoupení opravných termínů se projevilo v nárůstu skóre ve spektru „pětek“ a „čtyřek“ z písemné práce

AJ – PP – HISTOGRAM ŘÁDNÝ A OPRAVNÝ TERMÍN 2014 PODZIM VZOREKřádný: 2094 opravný: Velmi slabé výkony žáků opravného termínu s podílem neúspěšných 41,5 % a s nejčastějšími hodnotami ve spektru „čtyřek“/ „pětek“ z PP Poměrné slušné výsledky žáků řádného termínu (nepřipuštěných v jarním zkušebním období k maturitě) s podílem neúspěšných 19 % a s nejčastějšími hodnotami v oblasti „trojek“ až „jedniček“ z PP.

Podíl neúspěšných byl u AJ PP v pozimním zkušebním období celkem 28,7 %, což je o 57 % (10 procentních bodů) více než loni na podzim. Žáci opravného termínu neuspěli v 41,5 % případů, žáci konající zkoušku v řádném termínu nebyli úspěšní z 19 %. 81 AJ – PP - ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST A % SKÓR - V ČASE Průměrné skóre se pohybovalo v celkovém podzimním vzorku na úrovni 56,3 %, tedy o 10 % méně než loni. Žáci řádného termínu jsou 14 % nad celkovým vzorkem, žáci opravného termínu naopak 19 % pod ním.

ANGLIČTINA % SKÓR PÍSEMNÉ PRÁCE A DIDAKTICKÉHO TESTU DLE VHP 82 Z porovnávání výsledků PP vs. DT pod jednotlivými VHP nevyplývají výrazné rozdíly v přístupu k hodnocení PP. TÝMY POD VHPPOČET PP CELKEM tým tým tým953

ANGLIČTINA – ODDÍLY A SLOUPCE PÍSEMNÉ PRÁCE – % SKÓR MZ 2014 A 2013 JARO 83 Výsledky písemné práce jsou oproti loňskému podzimu i napříč všemi oddíly výrazně slabší. Nejpřísněji, stejně jako v minulém podzimu, vychází kritéria použití mluvnických prostředků – zejména oddíl IVA. Pod průměrným skóre PP se dále nachází oddíl IIB, který loni ležel přesně na průměru celé PP. Největší pokles od minulého podzimu je patrný u IIA, IIB a IB. Kolem průměru se pohybuje oddíl IIIA. Dále jsou kolem průměru oddíly IIA. Nad celkovým průměrem je pak oddíl IA a mírně také IIIB. Krátký text obecně vychází nad výrazně nad průměrem celé podzimní PP. Ve sloupci II a IV se však oproti loňskému podzimu ukazuje pokles skóre.

NĚMČINA 84

OBOROVÁ STRUKTURA MATURANTŮ - NĚMČINA Data: MZ 2011p p, všechny termíny 85 NJ - KONALI PP 2011 PODZIM 2012 PODZIM 2013 PODZIM 2014 PODZIM CELKEM GYMNÁZIA A LYCEA SOŠ SOU NÁSTAVBY Oborové složení maturantů podzimního termínu je u NJ mírně jiné než loni na podzim. Vyšší zastoupení měli letos žáci SOŠ – o 4 procentní body. Naopak méně bylo v podzimní vzorku žáků nástaveb a SOU.

TERMÍNOVÁ STRUKTURA MATURANTŮ – NĚMČINA 86 NJ - KONALI PP 2011 PODZIM 2012 PODZIM 2013 PODZIM 2014 PODZIM CELKEM ŘÁDNÝ OPRAVNÝ NÁHRADNÍ Složení podzimní populace maturantů z NJ PP je z hlediska druhu termínu, ve kterém žáci ke zkoušce nastupovali poměrně srovnatelné s loňským rokem i s rokem Opravné termíny tvoří přibližně dvě třetiny maturantů, 30 % pak přichází v řádném termínu (z důvodu nepřipuštění k maturitě v jarním zkušebním období).

NJ – PP – HISTOGRAM – VŠECHNY TERMÍNY VZOREK2013p: p: 940 Data: MZ 2014p, všechny termíny 87 Loňské výsledky ukazují vyšší zastoupení žáků ve spektru hypotetických čtyřek Letos na podzim je ve srovnání s rokem předchozím posílena skupina žáků, kteří nedosáhli na cut-off score

NJ – PP – HISTOGRAM ŘÁDNÝ A OPRAVNÝ TERMÍN 2014 PODZIM VZOREKřádný: 284 opravný: Výkony žáků opravného termínu s podílem neúspěšných 56,1 % a s nejčastějšími hodnotami ve spektru „pětek“ z PP. Žáci přistupující ke zkoušce v řádném termínu, jsou na tom o něco lépe než repetenti – podíl neúspěšných 41,2 %. Nejčastější skóre se pohybuje těsně na cut-off score v oblasti „čtyřek“. Žáci přistupující ke zkoušce v řádném termínu, jsou na tom o něco lépe než repetenti – podíl neúspěšných 41,2 %. Nejčastější skóre se pohybuje těsně na cut-off score v oblasti „čtyřek“.

NJ – PP - ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST A % SKÓR - V ČASE 89 Podíl neúspěšných byl u NJ PP v pozimním zkušebním období celkem 51,5 %, což je o 42 % (15 procentních bodů) více než loni na podzim. Žáci opravného termínu neuspěli v 56 % případů, žáci konající zkoušku v řádném termínu byli neúspěšní z 41 %. Průměrné skóre se pohybovalo v celkovém podzimním vzorku na úrovni 42,9 %, tedy o 9 % méně než loni. Žáci řádného termínu jsou o 9 % nad celkovým průměrem, žáci opravného termínu naopak 4 % pod ním.

NĚMČINA – ODDÍLY A SLOUPCE PÍSEMNÉ PRÁCE – % SKÓR MZ 2014 A 2013 JARO 90 Celkové průměrné skóre písemné práce z němčiny oproti loňském podzimu kleslo o 4,5 procentního bodu (10 %) z 47,3 na 42,9 %. Způsobily to zejména oddíly IVA, IIA a IB. Nejpřísněji, stejně jako v minulých ročnících a stejně jako v ostatních jazycích, vychází hodnocení použití mluvnických prostředků, zejména IVA. Od minulého roku se skóre v tomto oddíle, stejně jako v oddíle IVB, ještě více zhoršilo. V rámci dlouhého textu se pod průměrem celkového výsledku pohybuje ještě oddíl koheze a PTN - IIB. K nejmenšímu poklesu došlo u oddílů IA, IIIB, IIIA. V krátkém textu je opět nejpřísněji přistupováno ke kritériu týkajícímu se mluvnice. Sloupce II a III nevykazují od loňského podzimu zhoršení.

RUŠTINA 91

TERMÍNOVÁ STRUKTURA MATURANTŮ – RUŠTINA 92 RJ - KONALI PP 2013 PODZIM 2014 PODZIM CELKEM90105 ŘÁDNÝ4858 OPRAVNÝ4039 NÁHRADNÍ28 Složení podzimní populace maturantů z RJ PP je třeba posuzovat s ohledem na to, že zkoušku konal poměrně malý počet žáků – letos 105, loni na podzim 90. Jejich strukturu z hlediska termínu tak lze považovat za relativně stabilní. Opravné a náhradní termíny tvoří přibližně 45 % žáků, řádné pak tedy více než polovinu (58 maturantů). Stejně tak tomu bylo i v loňském roce.

RJ – PP – HISTOGRAM – VŠECHNY TERMÍNY VZOREK2013p: p: 105 Data: MZ 2014p, všechny termíny 93 Rozložení výsledků PP je v porovnání s loňskem a s přihlédnutím k malému vzorku relativně podobné. Letos je možné pozorovat drobný posun vrcholu histogramu z oblasti „trojek“ do oblasti „čtyřek“ Rozložení výsledků PP je v porovnání s loňskem a s přihlédnutím k malému vzorku relativně podobné. Letos je možné pozorovat drobný posun vrcholu histogramu z oblasti „trojek“ do oblasti „čtyřek“

RJ – PP - ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST A % SKÓR - V ČASE Celková míra neúspěšnosti je letos srovnatelná s loňským podzimem (24 % žáků neuspělo), ovšem výrazně se rozevřely nůžky mezi výsledkem žáků v řádném termínu a těch, kteří zkoušku opakovali. Repetenti neuspěli ve 41 % případů, žáci v řádném termínu (tedy nepřipuštění k jarnímu termínu) propadli pouze v desetině případů. 94 Trendu rozevírání nůžek mezi žáky opakujícími zkoušku a těmi, kteří nastupují k písemce poprvé ukazuje samozřejmě i průměrné skóre – repetenti dosáhli v průměru na 43 %, což je o 5 proc. bodů méně než loni, žáci v řádném termínu dosáhli 68 %. Celkové průměrné skóre tak činilo 58 %.

RUŠTINA – ODDÍLY A SLOUPCE PÍSEMNÉ PRÁCE – % SKÓR MZ 2014 A 2013 JARO 95 Celkové průměrné skóre písemné práce z ruštiny je ve srovnání s loňským rokem srovnatelné. Došlo však k poklesu průměrného výsledků u dlouhého textu, naopak krátký text letos dopadl lépe než loni na podzim. Dlouhý text tak napříč téměř všemi oddíly kromě IB dopadl hůře než loni. Zejména se to projevilo v oddíle IIIA (pokles o 8,6 proc. bodu). Oddíl IVA a IIIB klesl také a to o více než 4 proc. body. Lepší výsledky se naopak ukázaly u všech sloupců krátkého textu, nejvíce pak u I a II.

FRANCOUZŠTINA & ŠPANĚLŠTINA 96

FRANCOUZŠTINA A ŠPANĚLŠTINA VÝSLEDKY PÍSEMNÝCH PRACÍ MZ 2014 A 2013 PODZIM 97 PÍSEMNÉ PRÁCE PŘIHLÁŠENI KONALI NEUSPĚLI USPĚLI NEKONALI ČISTÁ NEÚSPĚŠNOST (%) % SKÓR FJ - PP 2014 PODZIM CELKEM ,061,7 řádný ,056,9 opravný ,364, PODZIM CELKEM ,566,3 řádný430310,081,5 opravný ,057,2 ŠJ - PP 2014 PODZIM CELKEM ,048,3 řádný ,363,0 opravný ,039, PODZIM CELKEM ,148,8 řádný ,058,3 opravný ,036,1