1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST PROJEKTU (seminář pro příjemce – 2. výzva) 13.1.2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční řízení projektu Seminář pro žadatele k oblasti podpory 1.5 OP VK.
Advertisements

Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Hradec Králové. 9:00 – 10:00 Projektová část – obecné podmínky realizace grantových projektů, monitorovací zpráva 10:00 – 11:00 Základní vymezení.
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Způsobilé výdaje projektů
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZPŮSOB FINANCOVÁNÍ A ZPŮSOBILÉ VÝDAJE.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Moravská Třebová, Ing. Mgr. Dana Buriánková, vedoucí odboru finančního Dotace z Integrovaného operačního programu, oblast podpory 2.1 Zavádění.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Sociální ekonomika a účetnictví v sociálních podnicích „Sociální podnikání jako efektivní nástroj snižování nezaměstnanosti“, CZ.1.07/3.2.05/ Vzdělávací.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Školení příjemců Phare 2003 RLZ Finanční zprávy Ing. Kateřina Auerveková NVF Praha.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (zpracování rozpočtu grantového projektu)
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecné informace k finanční části seminář pro žadatele – 3. výzva
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji. DŮLEŽITÉ INFORMACE K EKONOMICKÉ STRÁNCE POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB.
Seminář pro příjemce finanční podpory z OP VK Způsobilé a nezpůsobilé výdaje Jihomoravský kraj Oddělení evropských dotací Březen 2009.
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje. Financování GP  Celková výše dotace: 100 % celkových způsobilých výdajů  Podíl EU: 85 %  Podíl SR: 15 % 
 Smlouva o poskytnutí účelové dotace čl. V., odst. 14 (Pověření poskytováním SOHZ čl. IV., odst. 13) a dále Metodika PK část XIII., odst. 13  mezní.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Centrum pro regionální rozvoj ČR Seminář pro žadatele Cíl 3/Ziel 3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko
Ing. Petra Kalinová Finanční část monitorovací zprávy.
Alena Zítková INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Seminář pro příjemce Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část 2. výzva února 2011 Ústí nad Labem.
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (zpracování rozpočtu grantových projektů)
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Seminář k „Výzvě na technologická centra a elektronické spisové služby“ Oblast podpory: 2.1 Zavádění ICT v územní.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (zpracování rozpočtu globálních projektů)
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář k výzvě OP LZZ č. 89 – Finanční část Mgr. Lucie Kučerová, Bc. Karel Ritschel oddělení hodnocení.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Jana Patočková 20. června 2012 Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
UNIVERZITNÍ INSTITUT SEMINÁŘ K OP VK VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ DOPORUČENÍ PRO PŘÍPRAVU PROJEKTŮ Zlín, budova VTP, 1. července 2009.
Pracovní setkání středních škol k připravovanému individuálnímu projektu z OP VK Finanční příprava projektu 1.
Lenka Kšanová (Praha, duben 2016) Výzva dodatkových aktivit- finanční část.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST PROJEKTU (seminář pro příjemce – 2. výzva, 2. GG PO 1)
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Workshop pro příjemce – 3. výzva Tato prezentace je spolufinancována.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva dodatkových aktivit- finanční část
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST PROJEKTU (seminář pro příjemce – 2. výzva)

2 OBECNÉ INFORMACE

3 Dokumenty pro realizaci GP Příručka pro příjemce OPVK (Závazná vždy aktuální verze Příručky pro příjemce – nutno sledovat aktualizace jednotlivých verzí) Metodické dopisy Metodika způsobilých výdajů Text Smlouvy o realizaci GP a žádost Platná legislativa ČR

4 Způsobilé výdaje Výdaje musí být: -přiměřené (odpovídat cenám v místě a čase obvyklým) -hospodárné (minimalizace výdajů při respektování cílů projektu) -účelné (nezbytné pro realizaci projektu) -efektivní (maximální poměr mezi výstupy a vstupy projektu) -vynaloženy na činnosti stanovené ve výzvě a na aktivity v souladu s obsahovou stránkou a cíli projektu -prokazatelné (doložené prvotními účetními doklady) -výdaje musí vzniknout v průběhu realizace projektu (od okamžiku zahájení realizace projektu do okamžiku ukončení realizace s výjimkami stanovenými v příručce pro příjemce tj. mzdy za poslední měsíc realizace projektu a závěrečný audit)

5 Platby (úhrady výdajů) v rámci projektu, DPH Záloha ve výši 20 % způsobilých výdajů Další platby: ve výši prokázaných způsobilých výdajů v jednotlivých žádostech o platbu (vždy po 3 měsících) Žádost o platbu = prokázané způsobilé výdaje v monitorovacím období (dle soupisky) – příjmy projektu (úroky) do celkové výše 90 % schváleného rozpočtu závěrečná platba až po předložení závěrečné žádosti o platbu (cca 10 % celkových nákladů dle skutečného čerpání) vratka v případě nevyúčtování poskytnuté zálohy na konci projektu Plátce DPH způsobilým výdajem je ta část DPH, na kterou není u daného přijatého plnění nárok na odpočet nezpůsobilý výdaj i v případě, že příjemce neuplatní nárok na odpočet daně na vstupu na základě vlastního rozhodnutí Neplátci DPH DPH je způsobilým výdajem (příjemce nemůže nárokovat odpočet DPH na vstupu) DPH není způsobilým výdajem, pokud má příjemce nárok na odpočet DPH na vstupu.

6 Úhrada výdajů projektu 1) z projektového účtu (přímo nebo refundace) Refundace = platba z projektového účtu na účet příjemce (kmenový či provozní). Refundace vždy až po předchozí úhradě nákladů z účtu příjemce tzn. zpětně!  po provedení souhrnné refundace je nutné doložit vnitřní účetní doklad s jednotlivými položkami dle soupisky účetních dokladů  příjemce má povinnost zajistit si měsíční výpisy  z projektového účtu nelze převádět finanční prostředky na jiný účet nebo vybírat bez konkrétní potřeby a důvodu (sankce od poskytovatele)  mylné platby vrátit bez zbytečného odkladu na projektový účet a popsat v nejbližší monitorovací zprávě (jinak opět sankce od poskytovatele) 2) z pokladny organizace  nutná následná refundace z účtu projektu 3) ze samostatné pokladny projektu  pozor na pokladní limit 30 tis. Kč dle smlouvy + musí být stanoven i ve vnitřním předpisu příjemce  dotace pokladny z projektového účtu příjemce

7 Partnerství s finančním/bez finančního příspěvku 1)Partnerství s finančním příspěvkem platby: - partner hradí náklady ze svého (ke konci monitorovacího období nebo měsíčně) vystaví příjemci žádost o platbu a vyúčtuje a příjemce hradí náklady partnerovi z projektového účtu (žádost o proplacení výdajů se provádí na základě soupisky za partnera) - partner obdrží z projektového účtu příjemce zálohu (např. dodatkem ke smlouvě o partnerství), hradí náklady ze zálohy a v každém monitorovacím období provede vyúčtování (např. v podobě rekapitulace oprávněných nákladů nebo samostatnou soupiskou partnera) partner projektu nemá žádný ZISK a nemůže příjemci FAKTUROVAT (není dodavatelem) – jsou mu hrazeny pouze náklady, které mu v souvislosti s projektem vznikají tzn. N=V zřídí li si partner samostatný projektový účet – lze uplatnit bankovní poplatky + musí být odečteny úroky 2)Partnerství bez finančního příspěvku není poskytován žádný příspěvek na účast na realizaci projektu majetek pořízený z projektu může být partnerovi poskytnut pouze formou zápůjčky

8 Účetnictví projektu účetně musí být odděleny všechny náklady a výnosy související s projektem (střediskem nebo samostatnými analytickými účty pro projekt) nejen u příjemce, ale i u partnerů s finančním příspěvkem faktury i každý originál účetního dokladu musí obsahovat identifikaci projektu!! (číslo projektu, název projektu – např. formou razítka) sledovat odděleně investiční a neinvestiční finanční prostředky (již záloha je takto členěna) Každé použití neinvestičních prostředků k úhradě investičních a naopak je hodnoceno jako porušení rozpočtové kázně! při administrativní kontrole se dokládají kopie všech dokladů uvedených na soupisce nezapomínat účtovat i o úrocích a bankovních poplatcích z projektového účtu Upozornění: poskytovatel provádí monitorovací návštěvy a dále má povinnost provést kontrolu na místě minimálně 1 x za dobu trvání projektu.

9 Další informace Objednávka/smlouva musí obsahovat:  přesnou specifikaci zboží nebo služby a jejich rozsah. Obecně formulované doklady typu např.: „Občerstvení“, „kancelářské potřeby“ a „za administrativní činnost“ nejsou vyhovující  závazek dodavatele poskytnout informace orgánům provádějícím audit a kontrolu  závazek dodavatele archivovat do roku 2025  od Kč bez DPH doporučujeme uzavírat s dodavatelem písemné smlouvy Náležitosti účetního dokladu:  § 33 a), odst. 1 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví (=definice prokazatelného účetního záznamu)  § 11 zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví (=náležitosti účetního záznamu) Ve vnitřních předpisech musí mít příjemce:  skartační a archivační řád tj. doba archivace do roku 2025 (všech materiálů a dokladů souvisejících s projektem)  nastaven vnitřní kontrolní systém projektu (kdo je oprávněn co podepisovat v souvislosti s projektem) + podpisové vzory  pokladní limit (vede-li samostatnou pokladnu projektu )

10 Nezpůsobilé výdaje Takové výdaje, které nejsou vynaloženy v souladu s cíli projektu a současně nejsou pro jejich dosažení nezbytné. Výdaje, které nejsou přiměřené a nejsou vynaloženy hospodárně a efektivně nebo nejsou v souladu s evropskou nebo českou legislativou. Např. výdaj nedoložený doklady výdaje vzniklé mimo časový rámec způsobilosti výdajů DPH pokud existuje zákonný nárok na odpočet nákupy vozidel, nábytku, nemovitostí a pozemků přímé daně (daň z nemovitosti, daň dědická, darovací…) výdaje spojené s financováním státem uznávaných zkoušek, rekvalifikace a kvalifikační studium výdaje na každodenní řízení, monitorování a kontroly žadatele splátky finančního leasingu splátky operativního leasingu u vybavení a zařízení, které nebude využíváno výhradně pro potřeby cílové skupiny leasingový vztah s otevřeným koncem leasingové smlouvy umožňující odkup vybavení a zařízení za zůstatkovou cenu nájemné, pokud je žadatel vlastníkem nemovitosti režijní náklady bez přímé vazby na projekt výdaje na činnosti prováděné jakožto povinné ze zákona mzdy zaměstnanců nepodílejících se na projektu penzijní připojištění, životní pojištění, příspěvky na rekreace, odstupné, peněžitá pomoc v mateřství více než dvojúrovňové smlouvy s dodavateli (např. smlouvy o zprostředkování) smlouvy s konzultanty nebo zprostředkovateli, v nichž je platba definována jako procentní sazba z celkových nákladů projektu výdaje spojené s externím zajištěním administrace a právního poradenství v případě veřejných zakázek malého rozsahu

11 Děkuji za pozornost Michaela Bošanská ,