Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ústecký kraj Observatoř trhu práce Červen 2016 Ing. Dagmar Prošková.
Advertisements

1. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany Nýřany
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje CZ /0.0/0.0/15_002/ Regionální stálá konference 27. dubna 2016.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Konference projektu VIP Kariéra II ─ KP Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Daniela Chamoutová Národní ústav pro vzdělávání.
Dotazníkové šetření Analýza poptávky po dalším profesním vzdělávání v Jihomoravském kraji Brno.
Tematické setkání KAP Jihomoravského kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
Porada ředitelů SŠ Čerpání finančních prostředků ve školství z OP na období srpna 2015.
Zlín, Jana Vodáková Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje Seznámení s výsledky analýzy potřeb ve ZK.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
1 HK ČR, TECHNICKÉ FÓRUM 2016 ING. MICHAL ŠTEFL VICEPREZIDENT HOSPODÁŘSKÉ KOMORY ČR.
3. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán pro ORP Jablunkov reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ září 2016 od 14:00.
Tematické setkání KAP Ústeckého kraje Metodická podpora KAP pro intervenci Rozvoj škol jako center CŽU (dalšího profesního vzdělávání) Jana Bydžovská,
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ PLZEŇSKÉHO KRAJE Aktuální informace.
Příprava Jihomoravského kraje na programové období 2014–2020 Brno,
Řídící výbor MAP Českolipsko od hodin Program jednání: 1) MAP a harmonogram jeho zpracování 2) Volba předsedy ŘV 3) Statut řídícího výboru.
Individuálně, ale společně a jinak
Základní údaje p-kap, KAP
Podpora krajského akčního plánování
Dokument KAP MSK - obsah
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování (Pavla Chocholová) a Krajský akční plán Plzeňského kraje (Petr Duda) Národní ústav pro vzdělávání.
Webinář A2: Analytická část, meta-analýza
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Výzva OP VVV 02_16_034 Implementace krajských akčních plánů I.
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
Stručné představení projektu
Ing. Kateřina Lichtenberková
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP Náměšť nad Oslavou
Program meziregionální spolupráce INTERREG EUROPE
Platformy projektu KAP LK
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Aktuální informace o KAP a MAP
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Propojení odborného vzdělávání s praxí ve firmách
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Globální granty Ústeckého kraje oblast podpory 1.1, 1.2, 1.3 Praha
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Návrh KAP č.1
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Proč je důležité podpořit rozvoj KP ve škole
Náměty pro činnost Národního fóra
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Klíčová témata projektu
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Kraje Vysočina
Stipendia a Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Co dělá Olomoucký kraj pro podporu polytechnického vzdělávání?
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Analýza potřeb v území Ing. Martin Kolář
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Projekt „Plánování sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Rodičovské kompetence – silní rodiče v našem pohraničí
Ustavující jednání Řídícího výboru MAP II, Praha 1
Tematické setkání KAP Olomouckého kraje
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
Je kvantita zárukou kvality ? Vladimír Ort
Transkript prezentace:

Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Analýza potřeb v území jako východisko pro tvorbu Krajského akčního plánu Krajského akčního plánu Jednání PS Vzdělávání Zlínského kraje

Základní logika analýzy PŘÍČINA PROBLÉM ŽÁDOUCÍ ZMĚNA / CÍL Nezájem žáků a rodičů o technické obory Nedostatek pracovníků v technických oborech Posílení zájmu žáků o technické obory Podpora technických oborů Podpora KP z hlediska trhu práce Podpora polytechnické výchovy

Hlavní zdroje analýzy KLÍČOVÉ KRAJSKÉ DOKUMENTY: Regionální akční plán (RAP) – část pro vzdělávání, zaměstnanost Dlouhodobý záměr rozvoje vzdělávací soustavy Závěry jednání krajského úřadu, zastupitelstva Sektorové dohody Výzkumná a inovační strategie RIS), Integrovaný plán rozvoje území (IPRÚ) Závěry krajských platforem (KR RLZ, RRA, Observatoř TP, Pakt zaměstnanosti aj.)

Hlavní zdroje analýzy DŮLEŽITÁ KRAJSKÁ DATA, STATISTIKY, ANALÝZY Regionálně specifická data (dodal analytický tým P-KAP) Další zdroje týkající se struktury a vývoje krajské demografie, hospodářství, zaměstnanosti, nezaměstnanosti, vzdělávání. Analýzy úřadu práce (monitoring) VÝSLEDKY JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY VZDĚLÁVÁNÍ

Struktura analýzy Vstupní zmapování a zhodnocení stavu a vývoje hlavních oblastí (demografie, ekonomika, trh práce, vzdělávání apod.) Zhodnocení uplatňování jednotlivých oblastí „intervencí“ Stanovení rozvojových priorit – analýza dokumentů a dalších zdrojů Identifikace problémů, jejich příčin a cílů (potřebných změn) Třídění a seskupování problémů / cílů podle relevantních hledisek Výsledný souhrn (nejlépe tabulka) Problém – příčina – cíl (potřebná změna) OD O B E C N É H O KE K O N K R É T N Í M U

Třídění problémů / cílů Problémy / cíle je vhodné roztřídit Podle intervencí, pokud k nim jasně směřují Povinné intervence Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě Podpora polytechnického vzdělávání Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Rozvoj kariérového poradenství Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Podpora inkluze Nepovinné intervence Rozvoj výuky cizích jazyků ICT kompetence Čtenářská a matematická gramotnost

Třídění problémů / cílů Problémy / cíle je vhodné třídit i podle dalších možných hledisek: Tvrdé / měkké potřeby Jde o problémy strukturální (kvantitativní) nebo obsahové (kvalitativní) - struktura oborů, populace, poptávky na trhu práce po typech profesí apod. - kvalita výuky, připravenosti pro praxi, obecné kompetence (vč. jazyků, IT) aj. Jde o počáteční vzdělávání nebo o další vzdělávání? Jde o personální zajištění (pedagogové, management) nebo o obsah vzdělávání Roztřídění podle dalších možných hledisek může pomoci při seskupování do větších oblastí při „přiblížení“ některé intervenci, nesměřuje-li problém na 1.pohled k žádné při třídění uvnitř intervencí Finálním výsledkem by měl být soubor „problémy – příčiny – cíle“ z oblasti vzdělávání, seskupené podle relevantních hledisek

Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Cesta ke KAP

Výstupy předcházející sestavení KAP 1) Seznam (případně hierarchicky členěný) cílů (změněných stavů) vzniklý z analýzy potřeb území (viz ML 1) Částečně strukturovaný podle oblastí intervencí 2) Seznam (případně hierarchicky členěný) cílů (změněných stavů) vzniklý z analýzy potřeb škol (bude dodáno z P-KAP) Plně strukturovaný podle oblastí intervencí. Bude centrálně připraveno.. 3) Výsledný seznam cílů (změněných stavů) vzniklý spojením obou analýz. Roztříděný podle různých hledisek, aby se s cíli následně lépe pracovalo, mohly se grupovat, hierarchizovat atd. 4) Výsledný seznam cílů (změněných stavů) rozřazený do stupňů priorit, podle svého souladu s cíli národními (intervence), krajskými a školními.

Cesta ke KAP Z "Postupů KAP" vyplývá strukturace akčního plánování v hierarchii: Obecné cíle Dílčí cíle + kritéria Priority Činnosti Cíle z předchozích kroků Cíle z předchozích kroků setříděné Seskupení cílů do tematických oblastí v rámci každé prioritní skupiny Cíle z předchozích kroků zařazené do prioritních skupin

Struktura vlastního KAP Nejvyšší prioritní skupina (A): Priorita A1 (může (nemusí) být přímo intervence) – má svůj cíl (obecný) Cíl A1.1 – výsledek (změna), kritérium - Činnost A1.1.1, co, kdo, kdy, za kolik - Činnost A1.1.2, co, kdo, kdy, za kolik Cíl A1.2 – výsledek (změna), kritérium Cíl A1.3 – výsledek (změna), kritérium Druhá prioritní skupina (B) : Priority B1, B2 případně další Třetí prioritní skupina (C): Priority C1, C2 případně další Priorita A2 Priority A3, případně další

Děkuji Vám za pozornost