Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina"— Transkript prezentace:

1 OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Kraje Vysočina Informace o dosavadním průběhu projektu, základní pojmy OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina

2 Průzkum potřeb + vstupní evaluační dotazník – prosinec 2015
Informace o průběhu V roce 2015 proběhla diskusní setkání (časově navazovalo na aktualizaci DZ KV) Průzkum potřeb + vstupní evaluační dotazník – prosinec 2015 NÚV připravil speciální podrobný dotazník k jednotlivým tématům KAP pro střední a vyšší odborné školy Doba realizace projektu do Výstupy projektu Krajský akční plán Kraje Vysočina KAP 1, KAP 2 analýza potřeb v území, analýza ve školách, prioritizace potřeb výstupy/doporučení minitýmů/platforem Rámec pro podporu infrastruktury a investic Minimálně tři platformy pro realizaci aktivit Jde o vznik platformy pro odborná tematická setkání (předmětem platformy budou povinná témata Rozvoj kariérového poradenství, Rozvoj škol jako center dalšího profesního rozvoje). Úkolem platformy bude vyhodnotit data pro tyto oblasti, prioritizovat je v návaznosti na strategické dokumenty, popř. navrhnout řešení a zapracovat je do KAP. Platforma bude provázána na partnerství vzniklá v rámci projektu. Jde o vznik platformy pro odborná tematická setkání (předmětem platformy budou povinná témata Infrastruktura a investiční vybavení, Podpora inkluze a nepovinné téma Podpora ICT, a nepovinná témata Konektivita včetně bezpečného internetu, Čtenářská a matematická gramotnost a obsah kurikula, nepovinné téma rozvoj výuky cizích jazyků, případně další nepovinná témata důležitá pro kraj). Úkolem platformy bude vyhodnotit data pro tyto oblasti, prioritizovat je v návaznosti na strategické dokumenty, popř. navrhnout řešení a zapracovat je do KAP. Platforma bude provázána na partnerství vzniklá v rámci projektu.

3 Informace o průběhu Ustanoven realizační tým projektu
Úvodní konference projektu Rámec pro podporu infrastruktury pro výzvy 33, 34 a 64 (Jde o seznam projektových záměrů, který byl projednán a následně schválen na Pracovní skupině školství, vzdělávání, vysoké školy, výzkum a vývoj při Regionální stálé konferenci pro území Kraje Vysočina dne Následně byl schválen Regionální stálou konferencí dne a zveřejněn i na webu územní dimenze ČR) ( KAP/Ramce-pro-investice-do-infrastruktury) Analýza potřeb v území Příprava práce minitýmů Webové stránky projektu plan/ds /p1=83397

4 Realizační tým projektu dosud zpracoval:
Informace o průběhu Realizační tým projektu dosud zpracoval: Tato témata budou řešena pro vzdělávání v SŠ a VOŠ a také částečně pro vzdělávání v ZŠ. Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě; Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné, technické a vzdělávání a vzdělávání pro udržitelný rozvoj) Podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů Rozvoj kariérového poradenství; Rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání Podpora inkluze Infrastruktura SŠ a VOŠ

5 KAP Krajský akční plán rozvoje vzdělávání
Strategie regionálního rozvoje 2014+ Regionální stálá konference Regionální akční plán kraje Další oblasti… Doprava Oblast vzdělávání KAP Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pracovní skupina školství, vzdělávání, vysoké školy, výzkum a vývoj Integrované územní investice („ITI“ – Integrated Territorial Investments) jsou nástrojem územního rozvoje, který umožňuje efektivní a transparentní implementaci územní strategie. Nástroj ITI vychází ze Strategie Evropa 2020 a dalších dokumentů evropské i národní úrovně. Na území České republiky byly nově definovány tzv. metropolitní oblasti. Jejich jádry jsou největší města-Praha, Brno, Ostrava, Plzeň. Další strategie kraje ITI IPRÚ

6 Tvorba MAP probíhá ve spolupráci se základními školami
MAP - KAP Tvorba MAP probíhá ve spolupráci se základními školami Zpracovávají obce s rozšířenou působností, případně MAS Účel místních akčních plánů: Systémové zlepšení kvality škol Dostupnost kvalitního vzdělávání každého dítěte Zavedení priorit vzdělávací politiky do praxe škol Zlepšení spolupráce v území Zavedení metodiky akčního plánování na úrovni školy a území „Objevení“ a podpora systémových lídrů v místě Vzdělávání dítěte jako ústřední bod Vhodné využít partnerství MAS/ORP/mikroregion/jiné. Využít stávající sítě. Nutná provazba na kraj (zpracovatelé MAP předkládají výstupy týmům KAP) “Systémoví lídři jsou ředitelé, kteří si jsou ochotni nést na svých bedrech systémovou roli, to je podporovat zlepšování v jiných školách stejně jako ve své vlastní.”

7 odborné vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů,
KAP je zaměřen na odborné vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů, na podporu polytechnické výchovy, motivaci ke STEM, podnikavost, kariérové poradenství, inkluzi, rozvoj škol jako center celoživotního učení Je tvořen v partnerství kraje se školami (včetně ZŠ), zaměstnavateli a dalšími klíčovými aktéry ve vzdělávání a výzkumu v daném území Věda, technologie, inženýrství a matematika Science, technology, engineering, and mathematics

8 cíli vzdělávací politiky ČR,
Krajský akční plán KAP se pohybuje v rámci, který je dán „shora“ : cíli vzdělávací politiky ČR, prioritami kraje, které jsou již promítnuty do Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy kraje, RIS3 strategií – vzdělávání pro potřeby záměrů ve vědě, výzkumu a inovacích, regionálních sektorových dohod, paktů zaměstnanosti, apod. Z národní / systémové úrovně budou jednotlivé KAP podpořeny souborem analytických, metodických a poradenských aktivit realizovaných v rámci individuálních projektů systémových, včetně vzdělávání ředitelů a zřizovatelů škol. árodní výzkumná a inovační strategie pro inteligentní specializaci České republiky (dále jen „Národní RIS3 strategie“ z anglického „Research and Innovation Strategy for Smart Specialisation“) je nový strategický dokument, jehož přípravou je na základě usnesení vlády č. 809 z roku 2013 pověřeno Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“).

9 MAP/KAP MAP/KAP – významný podklad pro vyhlašování výzev OP VVV  pro plánovanou spolupráci v území (místní sítě a partnerství)  pro plošnou podporu vzdělávání v potřebných tématech  významný podklad pro zpracování šablon pro školy „šitých na míru“ MAP/KAP – významný podklad pro vyhlašování výzev IROP/OP Praha – pól růstu  koordinace investičních akcí a podpora koncentrace a řízení efektivního využití investic v území. V OP PPR i IROP je v oblasti základního školství i středního školství soulad s akčními plány rozvoje vzdělávání specifickým kritériem přijatelnosti. Akční plán vzniká v partnerství zástupců MŠMT (NIDV), kraje, zástupců území zejména v oblasti vzdělávání na úrovni MŠ a ZŠ (zřizovatelé, ředitelé, neformální a zájmové vzdělávání, sociální služby související), MAS. Je vhodné, aby v akčním plánu byly zahrnuty i podněty z MAS, ITI a IPRÚ, pokud plánují akce pro MŠ a ZŠ a aby se jejich podněty staly součástí diskuse a vytváření akčního plánu v území. Akční plán vzniká „zdola“ složením z akčních plánů škol. Metodické vedení ze strany NIDV / MŠMT zajišťuje aplikaci cílů státní vzdělávací politiky do praxe v území ORP. Podpora školám plyne ze systémové akce KLIMA.

10 Děkuji za pozornost. Jana Hadravová hadravova.j@kr-vysocina.cz


Stáhnout ppt "OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina"

Podobné prezentace


Reklamy Google