Rozpočtové hospodaření obcí 27.9.2016.  Rozpočtové hospodaření územních samosprávných celků  rozpočtový výhled  rozpočtové provizorium  rozpočet 

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Uzavírání veřejnoprávních smluv
Advertisements

Možnosti a limity kontroly obcí
Novela zákona č. 218/2000 Sb. – povinnost zřídit účty u ČNB
Rozpočty územně samosprávných celků v roce 2011 Leden 2011.
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje Schvalování účetních závěrek Zlín, 3. října 2013 Ing. Leona Kočařová Odbor ekonomický Krajského úřadu.
Rozpočtové hospodaření obcí
Rozšíření kompetencí NKÚ jako nástroj boje proti korupci CELOSTÁTNÍ FINANČNÍ KONFERENCE SMO ČR Dopady reforem na hospodaření obcí a měst Stanislav.
Daňová teorie a politika
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 24. dubna 2013.
Soustava veřejných rozpočtů II.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 16. března 2015.
Rozpočtové právo II 7. května 2014 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Rozpočty územních samosprávných celků
Zákon o obcích č.128/2000 Sb..
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
§ 1 Předmět úpravy a působnost zákona – zákon upravuje:
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Rozpočtový proces státního rozpočtu
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 20. dubna 2015.
Rozpočtový proces a jeho kontrola
Zák. č. 250/2000 Sb..  Tento zákon je rozdělen do 5ti částí  Upravuje tvorbu, postavení, obsah a funkce rozpočtů územních samosprávných celků, jimiž.
Ekonomické aspekty veřejné správy
Financování regionálního školství
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 29. dubna 2015.
Účetnictví ÚSC, rozpočet ÚSC
Účetnictví pro ÚSC, PO a OSS
Rozpočtové právo-pojem
Rozpočtové právo ÚSC T O K P E N Ě Z
Úvod k účetnictví ÚSC.
Porada ÚSC a DSO Olomouckého kraje Účetnictví a výkaznictví.
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Financování a finanční účty USC.
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Seminář pro žadatele Dotační program 2016 úvod
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Obsah veřejných rozpočtů III 18. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 21.
Informační schůzka k podávání žádostí o finanční podporu z rozpočtu JMK v souladu s ustanovením § 105 zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách
Porušení rozpočtové kázně při čerpání dotací z rozpočtů územně samosprávných celku. Ing. Michal Obrusník.
Obecná část rozpočtového práva II 14. března 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy 24.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Radoslava Benová Název materiálu:
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Určeno pro: žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor: Základy společenských věd, Občanská nauka Tematický okruh: Základy práva Téma: Finanční právo.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) 6. dubna 2016 Ing. Michaela Stříbrná vedoucí odd.finan.nepř.nákladů
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2016 Leden 2016.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací JMK
Obecná část rozpočtového práva II
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová
Rozpočtový proces 10. dubna 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Rozpočtové právo I 20. dubna 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Obsah veřejných rozpočtů III
VLIV ZÁKONA O ROZPOČTOVÉ ODPOVĚDNOSTI NA ZADLUŽOVÁNÍ OBCÍ
Rozpočtové právo 2. května 2016 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Ivana Pařízková Rozpočtové právo ÚSC.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Finanční účetnictví RADNICE
18. Zasedání Zastupitelstva obce Nezvěstice
Ekonomické aspekty veřejné správy
Rozpočtový proces 16. dubna 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Rozpočtové právo 30. dubna 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Rozpočtové právo 3. května 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Porada ÚSC a DSO Olomouckého kraje
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2017
Rozpočtové hospodaření obcí v roce 2019
Odbor ekonomický KÚPK Ing. Karel Hladký.
Obsah veřejných rozpočtů III
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Rozpočtové hospodaření obcí

 Rozpočtové hospodaření územních samosprávných celků  rozpočtový výhled  rozpočtové provizorium  rozpočet  rozpočtové změny  závěrečný účet

Rozpočtový výhled  Sestavuje se na 2 až 5 let následujících po roce, na který se sestavuje rozpočet  Nepodléhá schválení v orgánech ÚSC  Rozsah a forma není stanovena  „Výhledový rozpočet“ – zákon nezná tento pojem

Rozpočtové provizorium  Sestavuje se pokud není před 1. lednem schválený rozpočet  Zastupitelstvo schvaluje pravidla rozpočtového provizoria  Pozor! na definici pravidel rozpočtového provizora  Změny podléhají schválení zastupitelstvu

Rozpočet  Sestavuje se na kalendářní rok  Vyhází z rozpočtového výhledu  Obsahuje údaje z rozpisu platného státního rozpočtu  Součástí rozpočtu jsou peněžní fondy  Zpracovává se v třídění podle rozpočtové skladby

Rozpočet  Před projednání v zastupitelstvu musí být zveřejněn nejméně po dobu 15 dnů – datum projednání v zastupitelstvu se do lhůty nepočítá  Schvaluje zastupitelstvo

Rozpočet Rozpočtová skladba  Druhové třídění Třída – seskupení položek – podseskupení položek – položka, např. 5 – 51 –  Odvětvové třídění Skupina – oddíl – pododdíl – paragraf, např. 6 – 61 –  Konsolidační třídění Vykazující jednotka – úroveň okresu – úroveň kraje – veřejné rozpočty

Rozpočet Od novela rozpočtové skladby – vyhláška č. 362/2015, kterou se mění vyhláška č. 323/2002 Sb., o rozpočtové skladbě Změny:  U podseskupení položek 413 nově § 6330  Pol – doplněno léky a zdravotnický materiál, lékárničky do aut  Pol – doplněno Hybridní pošta (elektronická podání)

Rozpočet  Pol – rozšířeno o definici informačních technologií a telekomunikačních technologií  Pol – zrušeno – úhrady za věcná břemena, ty se zařazují na pol. 5137, 6121 a 6129  Další pol. – upřesnění textu  § - drobné úpravy a vznik nových §

Fondy Fond sociálních potřeb – samostatný účet Tvorba ze mzdových prostředků pol § 6330 x pol § 6330 AÚ Výdaje fondu - příslušné výdajové položky, např. 5169, 5499… Příjmy fondu - příslušné příjmové položky, např

Fondy Fond sociálních potřeb – nemá samostatný účet AÚ Čerpání fondu - příslušné výdajové položky, např. 5169, 5499…

Změny v rozpočtu Změny v rozpočtu se provádí: Rozpočtovými opatření - schvaluje zastupitelstvo, rada, starosta dle zmocnění Změnami rozpisu rozpočtu - schvaluje Obecní úřad dle Vnitřního předpisu

Rozpočtová opatření  Evidují se podle časové posloupnosti  Rozpočtovým opatřením je:  Přesuny uvnitř rozpočtu na straně příjmů nebo výdajů  Navýšení příjmů a výdajů  Vázání výdajů

Rozpočtová opatření Dle zákona č. 128/2000 Sb., je Radě obce vyhrazeno provádět rozpočtová opatření v rozsahu stanoveném zastupitelstvem V obci, kde není rada, může zastupitelstvo zmocnit starostu Tam, kde je rada, není možné přesouvat pravomoce na starostu!

Změny rozpisu rozpočtu Vazba na schválený rozpočet Schvalování je třeba ošetřit Vnitřním předpisem Neschvalují se v orgánech ÚSC

Změny rozpočtu Povinně: jde-li o změny ve finančních vztazích k jinému rozpočtu, o změny závazných ukazatelů vůči jiným osobám nebo jestliže hrozí nebezpečí vzniku rozpočtového schodku. Před provedením rozpočtově nezajištěného výdaje

Změny rozpočtu Není nutné realizovat: V oblasti příjmů Při nedočerpání rozpočtu v oblasti výdajů Při nedočerpání účelových dotací v oblasti výdajů Zapojení zůstatku bankovních účtů k v plné výši – pol

Závěrečný účet  Obsahuje: údaje o plnění příjmů a výdajů v plném členění rozpočtové skladby údaje o hospodaření s majetkem údaje o dalších finančních operacích údaje o tvorbě a použití fondů

Závěrečný účet vyúčtování ke státnímu rozpočtu, rozpočtům krajů, obcí, státním fondům, Národnímu fondu a jiným rozpočtům …. Zprávu o výsledku přezkoumání hospodaření Před projednání v zastupitelstvu musí být zveřejněn nejméně po dobu 15 dnů – datum projednání v zastupitelstvu se do lhůty nepočítá

Novela zákona č. 250/2000 Sb. Vyjde ve Sbírce zákonů Změny:  Programy: Zveřejňování programu pro poskytnutí dotace z ÚSC Náležitosti programu Žádosti o dotaci Veřejnoprávní smlouvy – náležitosti Zveřejňování smluv

Novela zákona č. 250/2000 Sb.  rozšíření § 16 – rozpočtová opatření  § 22 – porušení rozpočtové kázně  Hospodaření příspěvkových organizací – upřesnění

Novela zákona č. 128/2000 Sb. Vyjde ve Sbírce zákonů Úpravy § 85 písm. c) V § 85 písm. j se slova „o poskytnutí dotace“ zrušují - smlouvy

Prezentace bude zveřejněna na: Ekonomika, finance a majetek Informace pro územně samosprávné celky

Děkuji za pozornost…. Ing. Petra Vítková vedoucí oddělení rozpočtu a financování