DOTACE PROJEKTY STUDIE SEMINÁŘE Zkušenosti s implementací z předchozího období a přenos zkušeností do nového programovacího období 2014 - 2020 (10 let.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpráva o činnosti Státního úřadu inspekce práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
Centrum pro regionální rozvoj České republiky v období Mgr. Jan Veselský, specialista pro absorpční kapacitu DSO ORP Příbram.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 24. dubna 2014.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Praktické zkušenosti a doporuční Praktické zkušenosti a doporuční Program Cíle 3/Ziel3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Jak na projekt? Ing. Iva Gavendová Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
IROP předpokládaná podoba implementace.
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Základní informace k veřejné podpoře v OP LZZ Seminář pro žadatele 6. února 2009 Praha.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Kulatý stůl se koná za podpory programu Evropské unie Hercule III ( ). Tento program je realizován Evropskou komisí. Byl vytvořen na podporu aktivit.
Seminář pro zájemce o veřejné zakázky v rámci projektů Úřadu práce v Mostě Práce na Mostecku pro každého Rodina a práce na Mostecku.
Dokumentace k výzvě č.02/ Olomouc Zlín Uherské Hradiště Velké Losiny.
Integrovaný regionální operační program Centrum pro regionální rozvoj České republiky Mgr. Adéla Hájková
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
V. Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Seminář pro žadatele IROP výzev Prostějov venkov o.p.s.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Řízení rizik podvodů v Evropských fondech: Zkušenosti a nejlepší praxe
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
Úřad práce České republiky
Opatření k jednodušší a rychlejší administraci projektů
Plánování ve školní tělesné výchově
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Seminář pro příjemce OPVK
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Webová aplikace MS OLOMOUC.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Management Přednáška 7, 8: Plánování.
Výsledky průzkumu HK ČR k čerpání a využívání OP PIK 2014 – 2020
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Benefit7.
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
METODICKÁ PODPORA ŘÍZENÍ KVALITY V ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELCÍCH
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Řízení rizik podvodu a korupce při zadávání veřejných zakázek
Autoevaluace z pohledu
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
F4 – Podpora investic na založení nebo rozvoj nezemědělských činností
Cyklus malého projektu
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 7 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Výzva č. 3 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

DOTACE PROJEKTY STUDIE SEMINÁŘE Zkušenosti s implementací z předchozího období a přenos zkušeností do nového programovacího období (10 let v EU)

2 Asistenční centrum, a.s.  Společnost s celorepublikovou působností zabývající se od roku 1996 dotačním, strategickým a ekonomického poradenstvím a problematikou získávání dotací a grantů.  Klientelu společnosti tvoří kromě podnikatelských subjektů z různých odvětví také vzdělávací zařízení, neziskové organizace či obce.  Tým 40 stálých odborných pracovníků a 30 externích spolupracovníků pro oblast dotací.  Přípravu projektů zajišťují 4 odborné sekce: sekce podpory podnikání, sekce rozvoje lidských zdrojů, sekce obcí a nestátních neziskových organizací, sekce venkova a zemědělství.

3 Asistenční centrum, a.s. Zkušenosti s fondy Evropské unie:  poskytování komplexních služeb v oblasti dotačního poradenství,  práce na více než 1000 projektech,  úspěšnost přes 85 %,  získaná podpora za více než 10 mld. Kč,  síť regionálních pracovišť po celé České republice,  kancelář v Bruselu,  pojištění škod způsobených podnikatelskou činností až do výše 100 mil. Kč.

4 Asistenční centrum, a.s. Přehled nabízených služeb:  Výběr vhodného dotačního programu,  Zpracování projektů a projektových žádostí o finanční podporu,  Kompletní řízení projektů,  Ekonomické a finanční poradenství.

5 Zkušenosti s dotačními programy - identifikace záměru Negativní zkušenosti a nejčastější chyby:  různé přístupy jednotlivých poskytovatelů podpory,  znesnadnění rychlé orientace žadatelů v podmínkách některých programů,  složitá identifikace záměrů s ohledem na splnění podmínek požadovaných jednotlivými programy (CZ-NACE, finanční realizovatelnost, způsobilé výdaje apod.),  značná složitost některých programů pro nezkušené žadatele,  časová náročnost přípravy projektových žádostí. Pozitivní zkušenosti:  přehledné a dostupné základní informace u některých poskytovatelů dotací (webové stránky, informační linky),  stručné přehledy k jednotlivým programům,  zkušenost a odborná úroveň pracovníků některých státních agentur.

6 Zkušenosti s dotačními programy – zpracování žádosti o dotaci Negativní zkušenosti a nejčastější chyby:  náročné a ne vždy jasné pokyny,  rozdílné formy podávání žádostí s ohledem na poskytovatele podpory (eAccount, Benefit, Portál farmáře apod.),  problémy se zaznamenáváním změn v již rozdělaných žádostech o podporu, nevědomost při změnových řízeních,  administrativní náročnost při zpracování projektu a jeho následném monitoringu,  vysoké nároky na úroveň a rozsah zpracování žádosti a příloh,  délka schvalovacího procesu od měsíců až po 2 roky. Pozitivní zkušenosti:  čistě elektronické podávání žádostí v některých programech a s tím spojená nižší administrativní i časová náročnost zpracování a podání příslušné žádosti,  přehlednost a srozumitelnost pokynů,  dvoustupňové podávání žádostí.

7 Zkušenosti s dotačními programy – výběrová řízení Negativní zkušenosti a nejčastější chyby:  administrativní náročnost,  nejednoznačnost výkladu Pokynů pro výběr dodavatelů,  změny přístupů k hodnocení VŘ v čase (nedodržování časové souvztažnosti, změny přístupů po personálních obměnách),  dodržování lhůt pro podávání nabídek,  slučování nesouvisejících zakázek,  změny vnímání podmínek především v oblasti hodnotících kritérií,  časté chyby zadavatelů VŘ s ohledem na transparentnost VŘ a diskriminační kritéria (používání konkrétních obchodních názvů či značek, upřednostňování českých dodavatelů, špatně nastavené servisní podmínky apod.),  stanovení nevhodných kvalifikačních předpokladů (např. nepřiměřené reference, certifikáty ISO, EMAS, ekonomické kvalifikační předpoklady apod.),  smlouva s dodavatelem neobsahuje povinnost spolupůsobení při finanční kontrole. Pozitivní zkušenosti:  dobré odborné znalosti a snaha pomoci při přípravě i realizaci výběrových řízení ze strany některých poskytovatelů dotací,  elektronické systémy pro průběžné schvalování dokumentací k výběrovým řízením a s tím spojená nižší administrativní i časová náročnost.

8 Zkušenosti s dotačními programy – realizace projektu po získání dotace Negativní zkušenosti a nejčastější chyby:  často dlouhé lhůty od podání do schválení žádosti,  administrativní náročnost,  nutnost neustálého monitorování nástěnky projektu a vyplňování monitorovacích zpráv či plnění požadavků projektových manažerů.  administrativní a časová náročnost při přípravě žádosti o platbu,  často krátké lhůty na doplnění žádosti o platbu dle požadavků projektového manažera,  nedostatečné a neúplné přílohy požadované k žádosti o platbu (např. chybné přepočty způsobilých nákladů, chybné zaokrouhlování, nejednotnost variabilních symbolů, chybné rozdělení do rozpočtových položek, zapomínání na doložení závazných ukazatelů),  nedostatečná nebo chybná povinná publicita projektu. Pozitivní zkušenosti:  dotace vede ke zvyšování konkurenceschopnosti příjemců a zlepšuje jejich finanční situaci,  jedná se o výrazně lepší způsob financování v porovnání s běžně nabízenými úvary od finančních institucí,  možnost vyplacení dotace etapově.

9 Zkušenosti s dotačními programy – udržitelnost projektu Nejčastější problémy:  příjemci dotací si často neuvědomují nutnost uchování výsledků a výstupů z projektů po dobu udržitelnosti stanovenou poskytovatelem podpory,  s tím souvisí i nutnost komunikace s poskytovatelem podpory i po přijetí dotace (následný monitoring),  často se zapomíná na nutnost archivace dokladů v rámci stanovených lhůt,  následné kontroly ze strany např. finančních úřadů mohou končit díky rozdílnosti ve výkladech právního rámce významnými finančními sankcemi,  vzniklé komplikace v procesu schvalování a kontroly vedou k pochybnostem o smysluplnosti realizace příslušného projektu.

10 Zkušenosti s dotačními programy – doporučení pro období Doporučení :  jednoduchost,  přehlednost,  transparentnost,  jednoznačnost,  kontinuita,  nižší administrativní a časová náročnost,  jednotný přístup k žadateli,  jednotný systém podávání a hodnocení žádostí,  předvídatelnost postupu poskytovatele podpory (např. časová),  dostatečné personální a technické kapacity poskytovatelů podpory v rámci jednotlivých vyhlašovaných výzev,  dostatečná odborná zdatnost vyškolených pracovníků u poskytovatelů dotací.

11 Kontakt Ing. Radovan Novák vedoucí sekce podpory podnikání Asistenční centrum, a.s. Sportovní MOST Mobil: IČ DIČ CZ Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku u Kraj. Soudu v Ústí n. Labem oddíl B, vložka 714 Regionální kanceláře: Most, Liberec, Praha, Plzeň, Hradec Králové, Jihlava, Olomouc a Hodonín

DĚKUJI ZA POZORNOST -