Výstupy projektu „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ Kontrolní šetření kvality sociálních služeb Mgr. Blanka Mikaušová Odbor sociálních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Nízkoprahový klub BAN! Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat. Orison Swett Marden.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Spolupráce OSPOD se školami a školskými zařízeními TENTO PROJEKT JE FINANCOVÁN Z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU PROSTŘEDNICTVÍM OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
1.VYHLÁŠENÍ RESORTNÍCH BEZPEČNOSTNÍCH CÍLŮ MZ na období červen 2011– duben PODEPSÁNÍ PROHLÁŠENÍ WHO „Čistá péče je bezpečnější“
Centra denních služeb. poskytují ambulantní služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení,
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Odbor dozoru a kontroly veřejné správy Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol ÚSC (2010 – 2011) Ing. Marie Kostruhová.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Odd ě lení ekonomiky a kontroly, OSV, KÚ JMK.  Rozhodnutí Evropské komise ze dne č. 2012/21/EU  Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních slu ž.
Raná péče. terénní, popřípadě ambulantní služba poskytovaná dítěti a rodičům dítěte ve věku do 7 let, které je zdravotně postižené, nebo jehož vývoj je.
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
Odpisové plány Inventarizační zpráva
PODPORA KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNOVÁNÍ
Úřad práce České republiky
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Plánování ve školní tělesné výchově
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Aplikace Monitorovací systém
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Dobrý den Horská klinika 2011.
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
Úvodní setkání s poskytovateli sociálních služeb –
eRecept – komunikace se základními registry
Střední vzdělávání Maturitní zkoušky Změny právních předpisů
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory Jihomoravského kraje pro rok 2018 v oblasti podpory poskytování sociálních služeb Filozofie konstrukce.
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Ing. Stanislava Správková
Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb
MAP rozvoje vzdělávání v SO ORP Neratovice
Podpora sociální práce na území Statutárního města Kladna
Vyhodnocení naplňování Strategií komunitně vedeného místního rozvoje Místních akčních skupin působících na území Ústeckého kraje a Integrované strategie.
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Regionální karty a vstup do Základní sítě pro rok 2020
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Příspěvek k činnosti v PSNDP
Transkript prezentace:

Výstupy projektu „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ Kontrolní šetření kvality sociálních služeb Mgr. Blanka Mikaušová Odbor sociálních věcí KrÚ JMK

KA 04 Podpora zvyšování kvality sociálních služeb A. Vznik inspekčního týmu pro kontrolu kvality služeb v JMK B. Realizace kontrolních šetření cílem: měřitelné a srovnatelné výstupy pro hodnocení kvality služeb v dotačních řízení (kvalita služby má podíl 16% v systému hodnocení služeb) + zpětná vazba pro poskytovatele s metodickým doporučením kontroly ve všech registrovaných službách se zařízeními na území JMK, realizuje inspekční tým ve 3 tříměsíčních etapách; 1. etapa (březen-květen 2014); 2. etapa (září-listopad 2014); 3. etapa (březen- květen 2015) C. Metodické setkání se službami setkání před zahájením a po ukončení kontrol D. Audity kvality v příspěvkových organizacích JMK

Předmět kontrolního šetření 1. Záznam o uzavření smlouvy (0-3 body): - kritérium č. 3 b) - hodnocené zdroje: spisová dokumentace uživatelů, metodické materiály ke std. č. 3, případně rozhovor s uživatelem - kritérium č. 4 c) - hodnocené zdroje: pravidla pro uzavírání smluv - u ústně uzavíraných smluv, případně i u písemných smluv, 3 odlišné anonymizované smlouvy, včetně příloh – u písemně uzavíraných smluv 2. Plán průběhu služby pro uživatele (0-3 body): - kritérium č. 5 b) - hodnocené zdroje: spisová dokumentace uživatelů, metodické materiály ke std. č. 5, rozhovor s uživatelem

Předmět kontrolního šetření 3. Záznam o poskytování služby (0-3 body): - kritérium č. 5 e) - hodnocené zdroje: zápisy z porad, operativní záznamy, denní záznamy, elektronická evidence průběhu poskytování služby - § 88 písm. f) zákona o sociálních službách - hodnocené zdroje: spisová dokumentace uživatelů, elektronická evidence průběhu poskytování služby; písemné individ. záznamy o průběhu poskytování soc. služby 4. Hodnocení naplňování osobních cílů (0-3 body): - kritérium č. 5 c) - hodnocené zdroje: spisová dokumentace uživatelů, případně rozhovor s uživatelem

Výstupy kontrolních šetření Zápis z kontrolního šetření kvality Metodické setkání po ukončení 3. kontrolní etapy – vyhodnocení, zpětná vazba Termín:

Výsledky realizovaných kontrolních šetření celkem bude provedeno kontrolní šetření v průběhu realizace projektu u 500 služeb (zbývá 173 služeb) 0-3 body získaly: 4xSASS, 3x NZDM, 2x OSP, 1x PS, KP, DS, NDC, AD Souhrn služby-bodyPočet% 12 bodů11334,56% 11 bodů4914,98% 10 bodů298,87% 9 bodů309,18% 8 bodů247,34% 7 bodů175,20% 6 bodů216,42% 5 bodů185,51% 4 body113,36% 3 body92,75% 2 body10,31% 1 bod20,61% 0 bodů30,91% Souhrn ,00%

Výsledky realizovaných kontrolních šetření

Rozložení získaných bodů v jednotlivých kategoriích sociálních služeb

Výsledky realizovaných kontrolních šetření – nejčastější/nejzávažnější nedostatky Hodnocení průběhu poskytování sociální služby – často se jednalo spíše o výčet realizovaných činností, než o jejich ucelené hodnocení Přesto, že pracovníci měli spoustu informací o uživatelích, nedokázali je písemně zpracovat do průběžných záznamů, včetně hodnocení Objevují se i záznamy, které lze však považovat spíše za základní poradenství než odborné sociální poradenství

Výsledky realizovaných kontrolních šetření – nejčastější/nejzávažnější nedostatky odkazy na již neplatné právní normy nevracení PnP při pobytu uživatele mimo službu, popř. při hospitalizaci kratší než kalendářní měsíc Většina poskytovatelů projednává se zájemcem o sociální službu jeho požadavky, očekávání a osobní cíle, které by vzhledem k jeho možnostem a schopnostem bylo možné prostřednictvím sociální služby realizovat, a to jak v rámci tzv. primárního kontaktu, tak zejména při následném šetření realizovaném v místě aktuálního pobytu zájemce Z takovýchto jednání jsou pořizovány písemné záznamy, které jsou želbohu pouze některými poskytovateli využity ke sjednání rozsahu a zejména průběhu poskytování sociální služby

Výsledky realizovaných kontrolních šetření – nejčastější nedostatky Problematickou se jeví snaha poskytovatelů získat od zájemce o službu co největší množství dat bez ohledu na funkčnost (a tedy i oprávněnost) jejich využití v příslušné fázi jednání Poskytovaná služba nebyla sociální službou; byly poskytovány skupinové volnočasové aktivity pro osoby se zdravotním postižením Služba měla zaregistrován jiný druh služby, než byl skutečně poskytován (terénní – sociálně-aktivizační služby pro rodiče s dětmi) Služba, která měla definován okruh osob „rodiny s dětmi“, měla uzavřenu písemnou smlouvu s patnáctiletým dítětem a záznam o uzavření smlouvy podepsaný třináctiletým dítětem

Výsledky realizovaných kontrolních šetření – nejčastější nedostatky Uzavření smlouvy v noclehárně až ráno po ukončení služby Rozsah poskytované služby byl u všech uživatelů služby shodný – nejčastěji výčet všech základních činností stanovených zákonem č. 108/2006 Sb. → smlouva tak není individualizována. Někdy obsahuje osobní cíl, ale rozsah zůstává u všech nezměněný

Děkuji za pozornost. tel.: