2OP482 Manažerská informatika 2Project ServerSnímek 1 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Online doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc. Ing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Postup při vytváření projektu v MS Project
Advertisements

snadná tvorba www stránek zadarmo
VY_32_INOVACE_54_MS_Word_ III. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Tabulky v MS ACCESS Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Novák.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
Databáze Sestavy.
Záložky, křížové odkazy, hypertextové odkazy
IT začátečníci - Word Modul 3.
Hromadná korespondence
VY_32_INOVACE_In 6.,7.17 PowerPoint – snímky
Grafy v Excelu.
Microsoft ® Lync ™ 2010 Školení k delegování. Cíle V tomto kurzu se dozvíte, jak provádět následující akce: Nastavení přístupu delegáta v aplikaci Outlook.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Styly písma - vytvoření vlastního stylu, zápatí a záhlaví stránek
Projekt – úkoly, zdroje, vazby úkolů, náklady Ing. Jiří Šilhán.
17.Tabulkový procesor (filtrování a řazení dat, formuláře, podmínky a podmíněné formátování, export a import dat) Barbora Skoumalová 4.A.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_32_INOVACE_TE_5 Název školy: Základní škola Velké Opatovice, okres Blansko Název programu: Operační program Vzdělávání.
Microsoft Access Prezentace základních uživatelských nástrojů
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_53_MS_Word_ II. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Hromadná korespondence, makro
Zakládání dodavatele 1. i 2. úrovně - obsah 1.Obsah 2.Obecné zásady 3.Seznam dodavatelů – jak rozeznat, jestli má ústav připojený svůj záznam dodavatele.
Tutoriál Vlastní složka My EBSCOhost
Anotace Žák dokáže v aplikací MS Word vytvořit tabulku Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže v aplikaci MS Word vytvořit, upravit a formátovat.
Hromadná korespondence
TEXTOVÝ EDITOR.
MS ACCESS.
Access Formuláře, cvičení
Tabulky – vyhledávání (v dalších tabulkách pomocí relací)
Zápatí a záhlaví, okraje stránky, číslování stránek
2OP482 Manažerská informatika 2 Project Online
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
2OP483 Manažerská informatika 3Access 2013Snímek 1 2OP483 Manažerská informatika 3 Microsoft Office Access doc.
Vytvoření záznamu dodavatele 2. úrovně - obsah 1.Obsah 2.Obecné zásady 3.Seznam dodavatelů – jak rozeznat, jestli má ústav připojený svůj záznam dodavatele.
Tutoriál Nastavení alertů pro časopisy
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
2OP482 Manažerská informatika 2
2OP381 Manažerská informatika 1
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Grafy v Excelu.
TISKOVÉ SESTAVY Michaela Žítková, 4. Y. Úkol: Vytvoření seznamu studentů pro hromadný výlet Úvod Program WinBase Postup při vytváření Závěr.
U072 Microsoft Office OneNote 2007
IKT MS Office Access Dotazy Ing. Jana Horáková
Úprava formátu čísel Formát čísel určuje způsob zobrazení čísel v buňkách. Nemá však vliv na jejich hodnotu. Procentní podíly zadáváme pomocí ikony Procenta.
Mgr. Karel FischerÚprava prezentace1 Změna použité šablony Ke změně šablony mohu použít jednu ze tří možností: a)Formát \ návrh snímku b)V panelu nástrojů.
Univerzita třetího věku kurz Znalci Databáze 1.
Ivana Topolová VŠE v Praze
Office 365 Úvodní seznámení
MICROSOFT OFFICE 2007/2010. Důvod změny Inovace technologií Nové možnosti použití Kompatibilita Ukončení tech. podpory starších verzí Office 2003 –
Databáze MS ACCESS 2010.
2OP484 Manažerská informatika 4Office doplňkySnímek 1 2OP484 Manažerská informatika 4 SharePoint 2015 a další nástroje Co nebylo ve skriptech
Vytváření tabulek MS Access (4). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Aplikace Přijímačky školní rok 2014/2015
2OP863 Manažerská informatika 4ÚvodSnímek 1 2OP863 Manažerská informatika 4 Úvod doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.
Snímek 1 PowerPoint2OP381 Manažerská informatika 1 2OP381 Manažerská informatika 1 Microsoft PowerPoint 2016 – 1. část
Import dat Access (16). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
KIV/ZD cvičení 8 Tomáš Potužák.
Organizace agendy v Google Kalendáři
Novinky Teams v9.
2OP484 Manažerská informatika 4 Google Suite
Albertina a Report Mgr. Libuše Simandlová
Hromadná korespondence 2 OpenOffice
Jak vytvořit výstupní bezpečnostní předpis k řízení rizik
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Přizpůsobení webu Microsoft SharePointu Online
Transkript prezentace:

2OP482 Manažerská informatika 2Project ServerSnímek 1 2OP482 Manažerská informatika 2 Project Online doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc. Ing. Markéta Kubálková, Ph.D.

Ceny (duben 2016) portfolio-management-software portfolio-management-software porovnání cen: microsoft-project-management-software microsoft-project-management-software Project ServerSnímek 22OP482 Manažerská informatika 2

Project Projectu bcaf9-bc27-4c15-80e6-85e Projectu bcaf9-bc27-4c15-80e6-85e Flexibilnější časové osy Lepší kontrola nad plánováním zdrojů – rezervování zdrojů funkce Řekněte mi nové motivy v Projectu Project ServerSnímek 32OP482 Manažerská informatika 2

K ČEMU SLOUŽÍ PROJECT ONLINE 1.5 Project ServerSnímek 42OP482 Manažerská informatika 2

Project Online Poskytuje nástroje pro řízení projektů a správu jejich portfolia: Z portfolia projektů je možné vybrat nejvhodnější projekty k realizaci. Umožňuje sledovat dostupnost a vytížení zdrojů v organizaci zapojených do více projektů. K projektům je možné v jejich webech doplnit dokumentaci, např. doplnit podrobnosti projektu, vyhodnotit rizika a problémy jednotlivých projektů. Project ServerSnímek 52OP482 Manažerská informatika 2

Přihlášení k serveru jméno … na rozdaných lístečcích školní: Project ServerSnímek 62OP482 Manažerská informatika 2

Project ServerSnímek 72OP482 Manažerská informatika 2 Úvodní obrazovka

LICENCE 1.6 Project ServerSnímek 82OP482 Manažerská informatika 2

Licence Project Online není součástí běžných plánů Office 365. Je nutné jej dokoupit 1 uživatel měsíčně 1200 Kč s ročním předplatným 880 Kč měsíčně školám – 3 kolekce webu Project Online zdarma Project ServerSnímek 92OP482 Manažerská informatika 2

Přidělení licence Správce Uživatelé Aktivní uživatelé označíme uživatele a klikneme Upravit ve 3. kroku přidělujeme licence: vybereme licenci Project Online (Plán 1) a SharePoint Plán 2. Project ServerSnímek 102OP482 Manažerská informatika 2

Práva Správce Project Online musí dále zpřístupnit seznam projektů uživatelům licencí Project Online: Projekty, Nastavení, Nastavení webu Uživatelé a oprávnění – Oprávnění webů Project ServerSnímek 112OP482 Manažerská informatika 2

Oprávnění Členové týmu pro Project Web App (přispívání): Nemohou přidávat projekty Vidí seznam projektů, v nichž mají příslušné oprávnění Vedoucí projektů pro Project Web App (návrh, správa podřízených webů): tam jsou naše účty Mohou vytvářet projekty Vidí své projekty a projekty, v nichž mají příslušné oprávnění Správci pro Project Web App (úplné řízení): Mohou vytvářet projekty a další aplikace, mohou nastavovat web Vidí všechny projekty Project ServerSnímek 122OP482 Manažerská informatika 2

Oprávnění na daný projekt zvolíme projekt – Nastavení webu Uživatelé a oprávnění – Opávnění webů Návštěvníci webu (čtení):  Projekt je pro návštěvníky pouze uveden v seznamu projektů  Uživatelé vidí jeho název, nemá právo jej prohlížet Členové webu (přispívání):  Mohou upřesňovat parametry úkolů, např. procento dokončení  Nemohou např. umístit úkol na časovou osu projektu  Nemohou nastavit web  Nemají dostupné nastavení serveru, mají dostupné minimum z nastavení PWA Vlastníci webu (úplné řízení):  Mohou mj. umístit úkol na časovou osu projektu  Mohou nastavit web  Nemohou nastavit server, mají dostupné minimum z nastavení PWA Project ServerSnímek 132OP482 Manažerská informatika 2

Úvodní obrazovka Project online Project ServerSnímek 142OP482 Manažerská informatika 2

DATA ORGANIZACE 1.7 Project ServerSnímek 152OP482 Manažerská informatika 2

Úprava panelu Snadné spuštění Nastavení – Nastavení PWA Vzhled a chování – odkaz Snadné spuštění Zaškrtneme všechny nabízené položky  Díky tomuto nastavení můžeme nastavení serveru provádět také přímo z panelu Snadné spuštění využitím odkazu Nastavení serveru Project ServerSnímek 162OP482 Manažerská informatika 2 jen ukázka

Doplníme data organizace Snadné spuštění – Nastavení serveru v sekci Data organizace Vlastní pole a vyhledávací tabulky Kalendáře organizace Centrum zdrojů Project ServerSnímek 172OP482 Manažerská informatika 2 jen ukázka dostupné

Doplníme vlastní pole organizace Snadné spuštění – Nastavení serveru v sekci Data organizace – Vlastní pole a vyhledávací tabulky Project ServerSnímek 182OP482 Manažerská informatika 2

Doplníme pole do vyhledávací tabulky Project ServerSnímek 192OP482 Manažerská informatika 2 Kód RBS (Resource Breakdown Structure) obsahuje kód struktury rozpisu zdrojů bude významný při nahrazování obecných zdrojů konkrétními Maska kódu – 2. úroveň – Znaky Vyhledávací tabulka – ukázkové hodnoty (2. úroveň – Zvětšit odsazení)

Kód RBS Obdobně připravíme oddělení Encián s popisem fiktivní výuková firma do tabulky Oddělení Project ServerSnímek 202OP482 Manažerská informatika 2

Vlastní nové pole tlačítko Nové pole Název: Odhadované náklady Entita: Projekt Typ: Číslo Oddělení: Encián Chování: Povolit úpravy na stránkách Podrobnosti projektu pro projektu seznamu úkolů SharePointu Obdobně doplníme druhé pole s parametry: Název: Význam projektu Entita: Projekt Typ: Číslo Oddělení: Encián Chování: Povolit úpravy na stránkách Podrobnosti projektu pro projektu seznamu úkolů SharePointu Project ServerSnímek 212OP482 Manažerská informatika 2

Úprava kalendáře organizace Project ServerSnímek 222OP482 Manažerská informatika 2 Snadné spuštění – Nastavení serveru Data organizace – Kalendáře organizace Standardní – Upravit

Nastavení Projectu Soubor, Informace, Správa účtů Přidáme nový účet s parametry:  Název účtu: Project Online FMV  Adresa URL projektového serveru: / / Project ServerSnímek 232OP482 Manažerská informatika 2

Kalendář organizace Změnit pracovní dobu: Pracovní týdny – Podrobnosti:  pracovní doba v pracovních dnech na 8:00 – 12:00, 13:00 – 17:00 (Nastavit dny na tuto konkrétní pracovní dobu) Výjimky: Název: zimní firemní volné dny Začátek: pondělí Konec: středa Project ServerSnímek 242OP482 Manažerská informatika 2

Centrum zdrojů Nastavení serveru – Data organizace Centrum zdrojů – Nové Vložení: Nové Další úpravy: Upravit Project ServerSnímek 252OP482 Manažerská informatika 2

Centrum zdrojů Project ServerSnímek 262OP482 Manažerská informatika 2

Zobrazení – seznamu zdrojů Pro zobrazení seznamu zdrojů může správce kolekce webů vytvořit nové zobrazení: V panelu Snadné spuštění – Nastavení serveru Vzhled a chování – Spravovat zobrazení Nové zobrazení Project ServerSnímek 272OP482 Manažerská informatika 2 Filtr: Oddělení je Encián

Další zdroje z Active Directory do Centra zdrojů můžeme další zdroje přidávat automaticky z Active Directory: Snadné spuštění – Nastavení serveru V sekci Provozní zásady klikneme do odkazu Synchronizace fondu zdrojů s adresářem Active Directory Do pole Skupina adresáře Active Directory zapíšeme skupinu či skupiny. Synchronizace probíhá automaticky každý den Uložit a synchronizovat Project ServerSnímek 282OP482 Manažerská informatika 2

Odstranění objektů – zdrojů Nastavení serveru Správa fronty a databáze – Odstranit objekty organizace Project ServerSnímek 292OP482 Manažerská informatika 2

PROJEKT SE SEZNAMEM ÚKOLŮ 1.8 Project ServerSnímek 302OP482 Manažerská informatika 2

Oprávnění Projekty v organizaci vytváří správce kolekce webů či uživatel s příslušným oprávněním v kolekci webů Návrh nebo alespoň Přispívání, tj. uživatelé ve skupinách: Vedoucí projektů pro Project Web App Správci pro Project Web App Project ServerSnímek 312OP482 Manažerská informatika 2

2 druhy projektů seznam úkolů SharePointu Všichni oprávnění uživatelé mohou vytvářet a upravovat úkoly. Není možné využít složitější funkce projektování (např. časový rozvrh nebo pracovní postup). projekt organizace Vedoucí projektu má větší kontrolu nad projektem. Schvaluje všechny aktualizace. Rozsáhlejší editaci je nutné provádět s využitím aplikace Project Pro. Je možné využít složitější funkce. Project ServerSnímek 322OP482 Manažerská informatika 2

Nový projekt z domovské stránky kolekce webů, zobrazí se průvodce nebo z centra projektů Project ServerSnímek 332OP482 Manažerská informatika 2

Nový projekt z centra projektů typu: seznam úkolů SharePointu Snadné spuštění, Projekty – zobrazí se Centrum projektů Projekty, Projekt, Nový, Seznam úkolů SP  V okně Vytvořit nový projekt zadáme název projektu Access. Klikneme do tlačítka Dokončit.  Po chvíli se vytvoří týmový web Access, který mj. obsahuje aplikaci Úkoly. Seznam Úkoly se po založení projektu otevře. aby byl dostupný, je třeba zadat oprávnění  Nastavení, Nastavení webu  Uživatelé a oprávnění, Oprávnění webů  Uživatele přidáme do příslušných skupin Členové webu (přispívání) nebo Vlastníci webu (úplné řízení) Project ServerSnímek 342OP482 Manažerská informatika 2

Úkoly Změnit toto zobrazení  Datum zahájení – přidáme a zařadíme na pozici 3 vložíme úkoly  Název úkolu: školení Access – 1. část  Datum zahájení:  Termín splnění:  Přiřazeno: Eva Kolínská (Můžeme vybrat jakéhokoliv uživatele z Active Directory. Nejsme omezeni na centrum zdrojů.)  Uložit  Název úkolu: školení Access – 2. část  Datum zahájení:  Termín splnění:  Přiřazeno: Eva Kolínská Project ServerSnímek 352OP482 Manažerská informatika 2

Projekt Access Project ServerSnímek 362OP482 Manažerská informatika 2 ukončíme režim úprav přidáme úkoly na časovou osu, zvolím barvu výplně případně formát data

Zadání data s přesností na hodiny na kartě Seznam, Nastavení, Nastavení seznamu v části Sloupce pro pole Datum zahájení a Termín splnění Formát data a času – Datum a čas oba úkoly upřesním na čas 8 – 17 Project ServerSnímek 372OP482 Manažerská informatika 2

Podrobnosti projektu upřesníme podrobnosti projektu pro výběr projektu z portfolia Snadné spuštění – Podrobnosti projetu volíme oddělení, náklady a význam Project ServerSnímek 382OP482 Manažerská informatika 2

Další projekty: Outlook Projekty, Nový, Seznam úkolů SP také provedeme úpravu definice sloupců Datum zahájení a Termín splnění, upravíme zobrazení doplněním sloupce Datum zahájení Do projektu vložíme jediný úkol s parametry: Název úkolu: školení Outlook Datum zahájení: :00 Termín splnění: :00 Přiřazeno: Eva Kolínská úkol dáme na časovou osu Project ServerSnímek 392OP482 Manažerská informatika 2

Podrobnosti o projektu Outlook Upřesníme podrobnosti projektu: Oddělení pro projekt: Encián Odhadované náklady: Význam projektu: 20 Project ServerSnímek 402OP482 Manažerská informatika 2

Doplnění obecného zdroje Snadné spuštění – Projekty označíme kliknutím projekt Projekty, Navigace, Plán zdrojů Plán, Zdroje, Vytvořit tým označíme Kolínskou a školitele – Přidat Uložit a zavřít Project ServerSnímek 412OP482 Manažerská informatika 2

Tým kartě Plán ve skupině Využití zdrojů vybereme do pole Vypočítat z hodnotu Plán zdrojů v kartě Plán ve skupině Rozsah kalendářních dat klikneme do tlačítka Rozsah kalendářních dat a zadáme interval 9. – případné upozornění potvrdíme kliknutím duo tlačítka ok Project ServerSnímek 422OP482 Manažerská informatika 2

Tým V tabulce zdrojů zapíšeme náročnost 1 den v každém ze dvou dnů v řádku Eva Kolínská i školitel V kartě Plán ve skupině Plán klikneme do tlačítka Publikovat a potom do tlačítka Zavřít Project ServerSnímek 432OP482 Manažerská informatika 2

CENTRUM PROJEKTŮ 1.9 Project ServerSnímek 442OP482 Manažerská informatika 2

Projekty Snadné spuštění – Projekty vybereme projekt kliknutím – Access Projekty, Lupa, Přejít na projekt … sesynchronizuje pravou část upravíme časovou osu Časová osa, Zobrazit nebo skrýt, Začátek a konec Formát data – druhý typ Projekty, Časová osa, Přidat projekt – přidáme oba projekty označíme pruhy projektů – Zobrazit jako bublinový popisek Project ServerSnímek 452OP482 Manažerská informatika 2

Projekty Project ServerSnímek 462OP482 Manažerská informatika 2

CENTRUM ZDROJŮ 1.10 Project ServerSnímek 472OP482 Manažerská informatika 2

Dostupnost zdroje a využití zdroje Snadné spuštění, Zdroje zaškrtneme Kolínskou Zdroje, Navigace, Dostupnost zdroje Na stránce práce vybraného zdroje nastavíme v sekci Možnosti zobrazení období 5. – a do pole Jednotky vybereme Dny. V kartě Dostupnost ve skupině Zobrazení v poli Zobrazení vybereme hodnotu Práce na přiřazeném úkolu dle projektu. V legendě zaškrtneme navíc Dostupnost. Klikneme do tlačítka Použít Project ServerSnímek 482OP482 Manažerská informatika 2

Přetížení Kolínské Project ServerSnímek 492OP482 Manažerská informatika 2

Další zobrazované ukazatele Project ServerSnímek 502OP482 Manažerská informatika 2 V kartě Dostupnost ve skupině Zobrazení v poli Zobrazení můžeme vybrat zobrazovaný ukazatel: Práce na přiřazeném úkolu podle zdroje: vhodné pro zobrazení práce více zdrojů Práce na přiřazeném úkolu podle projektu, Zbývající dostupnost: záporné hodnoty signalizují přetížení zdroje, Práce: práce bez zobrazení kapacity.

Přiřazení zdrojů Dostupnost, Navigace, Přiřazení zdrojů Project ServerSnímek 512OP482 Manažerská informatika 2

Centrum zdrojů Přiřazení, Navigace, Centrum zdrojů Zaškrtneme Evu Kolínskou a v kartě Zdroje, Zdroje, Otevřít Potvrdíme tlačítkem Ano otevření Projectu Po. V Projectu v kartě Project ve skupině Vlastnosti klikneme do tlačítka Změnit pracovní dobu. Upravíme kalendář Evy Kolínské. Jako Základní kalendář je vybrán Standardní. Ve výjimkách zadáme lyžařský zájezd na dny pondělí – pátek Klikneme do tlačítka OK. Zavřeme Project. Na dotaz Chcete uložit svoje změny v projektu Rezervované zdroje organizace klikneme do tlačítka Ano. Dostupnost Evy Kolínské je nyní v týdnu od nulová. Project ServerSnímek 522OP482 Manažerská informatika 2

ZOBRAZENÍ V PROJECTU PRO 1.11 Project ServerSnímek 532OP482 Manažerská informatika 2

Projekt v Projectu: Access Centru projektů klikneme do ikony projektu v sloupci indikátorů projektu projekt se otevře v Projectu 2013 Projekt je pro nás automaticky rezervován, aby s ním nemohl souběžně pracovat jiný uživatel Project ServerSnímek 542OP482 Manažerská informatika 2

Projekt v Projectu vidíme přetížení zdrojů – v Diagramu zdrojů Project ServerSnímek 552OP482 Manažerská informatika 2

Projekt v Projectu Používání zdrojů Project ServerSnímek 562OP482 Manažerská informatika 2

Změna zahájení projektu V kartě Projekt ve skupině Vlastnosti klikneme do tlačítka Informace o projektu. V poli Datum zahájení zadáme :00. V dialogovém okně Informace o projektu můžeme v Projectu nastavovat také vlastní pole organizace. Práci s oknem ukončíme kliknutím do tlačítka OK. Zavřeme projekt kliknutím do zavíracího tlačítka Projectu. Uložíme změny a projekt vrátíme se změnami. Project ServerSnímek 572OP482 Manažerská informatika 2

Úpravy projektu Outlook V Centru projektů klikneme do ikony projektu v sloupci indikátorů projektu Outlook. Obdobně jako pro projekt Access nastavíme v informacích o projektu zahájení projektu Jediný úkol je zatím v režimu ručního plánování a způsobuje přetížení Evy Kolínské. Ve sloupci Režimu úkolu nastavíme u úkolu Automaticky naplánovat. Project ServerSnímek 582OP482 Manažerská informatika 2

Vyrovnání zdrojů projektů V kartě Zdroj ve skupině Vyrovnání klikneme do tlačítka Vyrovnat zdroj. V dialogovém okně Vyrovnat zdroje ponecháme vybránu Evu Kolínskou a klikneme do tlačítka Vyrovnat. Zahájení úkolu bylo přesunuto ze čtvrtka na pondělí (V týdnu 13. – je Eva Kolínská na lyžařském zájezdu.) Project ServerSnímek 592OP482 Manažerská informatika 2

PROJEKT ORGANIZACE 1.12 Project ServerSnímek 602OP482 Manažerská informatika 2

Třetí projekt Project – projekt organizace Projekty Nový, Projekt organizace  Název: Project  Datum zahájení: :00  Vlastník: ponecháme sebe  Dokončit Projekt se zobrazí v režimu plánu v Ganttově diagramu, nikoliv jako seznam úkolů.  Vložíme jeden úkol:  Režim: Automaticky naplánováno  Název úkolu: školení Project  Doba trvání: 5d  Zahájení: Vyplní se (pondělí) Projekt, Projekt, Uložit, Zavřít Project ServerSnímek 612OP482 Manažerská informatika 2

Tým zdrojů pro projekt v Centru projektů klikneme na název projektu (úkol není zobrazen, projekt nebyl publikován) Projekt ve skupině Navigace klikneme do tlačítka Vytvořit tým přidáme školitele Uložit a zavřít Project ServerSnímek 622OP482 Manažerská informatika 2

Publikace v Centru projektů klikneme do ikony projektu v Projectu: Soubor, Publikovat. Project zavřeme Project ServerSnímek 632OP482 Manažerská informatika 2

Úprava projektu Project v Centru projektů klineme do názvu projektu v kartě Úkol ve skupině Projekt klikneme do tlačítka Upravit a vybereme V prohlížeči V plánu úkolů rozbalíme v jediném úkolu nabídku ve sloupci Názvy zdrojů a vybereme školitele v kartě Úkol, Projekt: Uložit. Publikovat Úkol zobrazíme na časovou osu (Úkol, Úkoly, Přidat na časovou osu) Projekt, Projekt, Uložit. Zavřít. Project ServerSnímek 642OP482 Manažerská informatika 2

Projekt v Projectu v Centru projektů klikneme do ikony projektu V Projectu provedeme změny: Poklikáme na úkol. V kartě Upřesnit upřesníme Typ úkolu na Pevná doba trvání. V kartě Zdroje zvýšíme jednotky na 200 %, potřebujeme totiž dva školitele. V kartě Projekt ve skupině Vlastnosti klikneme do tlačítka Informace o projektu a upřesníme vlastní pole organizace:  Oddělení: Encián  Odhadované náklady:  Význam projektu: 40 Projekt publikujeme. V kartě Soubor klikneme do tlačítka Publikovat projekt zavřeme Project ServerSnímek 652OP482 Manažerská informatika 2

4. projekt Visio Také čtvrtý projekt Visio bude projektem organizace. Neznáme jeho úkoly, pouze náročnost na jeden obecný zdroj školitel v rozsahu 3 dnů plného vytížení: V panelu Snadné spuštění klikneme do odkazu Projekty. V Centru projektů v kartě PROJEKTY ve skupině PROJEKT klikneme do tlačítka Nový a vybereme volbu Projekt organizace. Na samostatné stránce zadáme parametry projektu:  Název: Visio  Datum zahájení: :00  Vlastník: ponecháme sebe  Klikneme do tlačítka Dokončit Project ServerSnímek 662OP482 Manažerská informatika 2

Zdroje projektu Visio Projekt, Navigace, Plán zdrojů Plán, Zdroje, Vytvořit tým přidáme školitele Uložit a zavřít Projekt, Navigace, Plán zdrojů Plán, Využití zdrojů – vybereme v poli Vypočítat z volbu Plán zdrojů kartě Plán ve skupině Rozsah kalendářních dat klikneme do tlačítka Rozsah kalendářních dat. Zadáme: Od: Do: OK pro školitele vyplníme nároky 1d pro všechny tři dny Project ServerSnímek 672OP482 Manažerská informatika 2

Projekt Visio Plán, Plán – Uložit. Zavřít V panelu Snadné spuštění klikneme do odkazu Podrobnosti projektu a zadáme parametry: Oddělení pro projekt: Encián Odhadované náklady: Význam projektu: 10 Project ServerSnímek 682OP482 Manažerská informatika 2

Zdroj z Active Directory do projektu organizace můžeme přidávat i zdroje přímo z Active Directory bez vložení do centra (fondu) zdrojů: V Projectu zobrazíme seznam zdrojů. V kartě ZDROJ ve skupině ZOBRAZENÍ klikneme do spodní části jediného tlačítka a vybereme zobrazení Seznam zdrojů. V kartě ZDROJ ve skupině VLOŽIT klikneme do tlačítka Přidat zdroje a vybereme volbu Adresář. Project ServerSnímek 692OP482 Manažerská informatika 2

Změna typu projektu Vedoucí projektu může změnit typ projektu ze seznamu úkolů SharePoint na projekt organizace či naopak: Zobrazíme Centrum projektů Klikneme do řádku projektu mimo název projektu V kartě PROJEKTY ve skupině TYP PROJEKTU klikneme do tlačítka Změnit OK Project ServerSnímek 702OP482 Manažerská informatika 2

ODSTRAŇOVÁNÍ PROJEKTŮ A DALŠÍCH OBJEKTŮ 1.13 Project ServerSnímek 712OP482 Manažerská informatika 2

Odstraňování Nastavení, Nastavení PWA Správa fronty a databáze  Odstranit objekty organizace  Při odstraňování projektů je vhodné odstranit i týmové weby Lze zrušit rezervace otevřených projektů:  v sekci SPRÁVA FRONTY A DATABÁZE - Vynutit vrácení objektů organizace se změnami  vybereme rezervované projekty organizace a klikneme do tlačítka Vrátit se změnami Project ServerSnímek 722OP482 Manažerská informatika 2

INTEGRACE MEZI PROJECT ONLINE A EXCHANGE SERVEREM 1.14 Project ServerSnímek 732OP482 Manažerská informatika 2

Synchronizace úkolů Úkoly projektů druhu seznam úkolů SharePointu můžeme synchronizovat s úkoly v Outlooku V kartě SEZNAM ve skupině PŘIPOJIT A EXPORTOVAT - tlačítko Připojit k aplikaci Outlook Project ServerSnímek 742OP482 Manažerská informatika 2

Synchronizace úkolů V případě použití firemní instalace Project Serveru, tj. bohužel dosud nikoliv v Office 365, je možné synchronizovat kalendář z Outlooku (serveru Exchange) s kalendářem zdrojů. Project Web App je možné nastavit tak, aby při plánování práce na projektu aplikace brala ohled na dobu, kdy podle kalendáře serveru Exchange je uživatel mimo kancelář. Kalendář uživatele v aplikaci Outlook se synchronizuje s jeho kalendářem zdrojů. Když má uživatel v aplikaci Outlook vyznačený čas, kdy je mimo kancelář, plánovací modul aplikace Project Web App mu naplánuje práci podle jeho absence. Project ServerSnímek 752OP482 Manažerská informatika 2

OPTIMALIZACE PROJEKTOVÉHO PORTFOLIA 1.15 Project ServerSnímek 762OP482 Manažerská informatika 2

Optimalizace projektového portfolia Strategie - Knihovna obchodních faktorů: knihovna obchodních faktorů (vždy s Oddělením) faktory, dle nichž budou projekty vyhodnocovány se stupni naplnění Obchodní faktor, Nový  Oddělení: Encián  Stav: Aktivní  Popis: podrobnější popis Project ServerSnímek 772OP482 Manažerská informatika 2

Project ServerSnímek 782OP482 Manažerská informatika 2

Stanovení priority obchodních faktorů 2 možnosti porovnání vzájemného vztahu dvojic faktorů přirazení procentuální váhy jednotlivým faktorům Project ServerSnímek 792OP482 Manažerská informatika 2

Stanovení priority obchodních faktorů Komerční přístup - počítané vzájemné srovnání např. 1 Očekávaný zisk  je důležitější než  je mnohem důležitější než  je výrazně důležitější než Komerční přístup - ruční 1 Očekávaný zisk 40 % 2 Využití zaměstnanců 30 % 3 Využití kapacity prostředků firmy 20 % 4 Postavení firmy na trhu 10 % Project ServerSnímek 802OP482 Manažerská informatika 2

Analýza portfolia – 4 fáze 1. definice vlastností název analýzy oddělení typ stanovení priority  obchodní faktory  vlastní pole výběr projektů primární omezení nákladů - výběr pole, např. Odhadované náklady možnost zapnutí analýzy požadavků na zdroj projektu 2. stanovení priority projektů výběr pole pro stanovení priority projektů (čím vyšší hodnota, tím větší přednost) 3. vypočtení priority 4. spočítání nákladů na projekty rekapitulace pořadí projektů Project ServerSnímek 812OP482 Manažerská informatika 2

Analýza nákladů 1 Výběr dle nákladů dle obchodních faktorů – počítaný Encián Stanovit prioritu pomocí obchodních faktorů – Komerční přístup – počítané Vybrat projekty – všechny Primární omezení nákladů analýzy: Odhadované náklady Klikneme do tlačítka Stanovit prioritu projektů Project ServerSnímek 822OP482 Manažerská informatika 2

Analýza nákladů Stanovíme prioritu: Access: pro všechny faktory Silný Outlook: Střední Project: Nízký Visio: Žádný  Uložit. Revidovat priority Vypočtené priority Analyzovat náklady: dvě varianty  Limit nákladů Kč  Limit nákladů Kč metrika  možnost nastavení limitů nákladů  výběr souhrnných ukazatelů Project ServerSnímek 832OP482 Manažerská informatika 2

Analýza nákladů Project ServerSnímek 842OP482 Manažerská informatika 2

Analýza nákladů Můžeme omezit Limity nákladů. Dle limitu jsou vybrány jen některé projekty k realizaci. Přepíšeme hodnotu odhadovaných nákladů z Kč na Kč. V kartě Analýza ve skupině Výběr portfolia klikneme do tlačítka Přepočítat. Project ServerSnímek 852OP482 Manažerská informatika 2

Uložení scénáře Po úpravě limitu nákladů se vytvoří samostatný scénář. Scénář lze uložit. V kartě Analýza ve skupině Výběr portfolia klikneme do tlačítka Uložit jako. Zadáme název Limit Kč. Project ServerSnímek 862OP482 Manažerská informatika 2

Analýza nákladů 2 Výběr dle nákladů dle obchodních faktorů - ruční 1. faktor: nízký (4x) 2. a další faktory nevyplněné 3 Výběr dle nákladů dle významu Stanovit prioritu projeků pomocí vlastních polí Vlastní pole: Význam projektu Project ServerSnímek 872OP482 Manažerská informatika 2

2. analýza: Výběr dle nákladů dle obchodních faktorů - ruční V první fázi definujeme vlastnosti analýzy: Název: 2 Výběr dle nákladů dle obchodních faktorů - ruční Oddělení: Encián Typ stanovení priority: Stanovit prioritu projektů pomocí obchodních faktorů Stanovení priority obchodních faktorů: Komerční přístup - ruční Projekty: Vybereme všechny čtyři projekty (Access, Outlook, Project, Visio). Primární omezení nákladů analýzy: Odhadované náklady Plánování zdrojů s časovým uspořádáním: nezaškrtneme Klikneme do tlačítka Stanovit prioritu projektů. V druhé fázi stanovíme prioritu jednotlivých projektů dle dříve definovaných obchodních faktorů pro všechny projekty: první faktor: Nízký ostatní faktory: Bez hodnocení Klikneme do tlačítka Revidovat priority. Project ServerSnímek 882OP482 Manažerská informatika 2

2. analýza: Výběr dle nákladů dle obchodních faktorů - ruční Ve třetí fázi jsou vypočteny priority: Access: 25 % Outlook: 25 % Project: 25 % Visio: 25 % Klikneme do tlačítka Analyzovat náklady. Ve čtvrté fázi jsou spočteny náklady na projekty: Jsou vybrány všechny 4 projekty s celkovými odhadovanými náklady Kč. Strategická hodnota dosahuje 100 %. Zavřít Project ServerSnímek 892OP482 Manažerská informatika 2

3. analýza: Výběr dle nákladů dle významu V první fázi definujeme vlastnosti analýzy: Název: 3 Výběr dle nákladů dle významu Oddělení: Encián Typ stanovení priority: Stanovit prioritu projektů pomocí vlastních polí Projekty: Vybereme všechny čtyři projekty (Access, Outlook, Project, Visio). Primární omezení nákladů analýzy: Odhadované náklady Plánování zdrojů s časovým uspořádáním: nezaškrtneme Klikneme do tlačítka Stanovit prioritu projektů. V druhé fázi stanovíme prioritu jednotlivých projektů: V kartě ANALÝZA ve skupině POLE klikneme do tlačítka Upravit. V okně Vybrat vlastní pole vybereme Význam projektu. Klikneme do tlačítka Revidovat priority. Project ServerSnímek 902OP482 Manažerská informatika 2

3. analýza: Výběr dle nákladů dle významu Ve třetí fázi jsou vypočteny priority: Access: 60 % Outlook: 30 % Project: 20 % Visio: 10 % Klikneme do tlačítka Analyzovat náklady. Ve čtvrté fázi jsou spočteny náklady na projekty: Jsou vybrány všechny 4 projekty s celkovými odhadovanými náklady Kč. Strategická hodnota dosahuje 100 %. Zavřít Project ServerSnímek 912OP482 Manažerská informatika 2

4. analýza Výběr dle nákladů a zdrojů dle významu - Access pouze Access Analyzovat požadavky na zdroje Horizont: 2015 leden leden Vlastní pole: Kód RBS Vlastní pole: Význam projektu Analyzovat zdroje Podrobné informace o požadavcích Dostupnost zdroje: 1,09 (1,32 - 0,23) Požadavky projektu: 0,23 Project ServerSnímek 922OP482 Manažerská informatika 2

5. analýza Výběr dle nákladů a zdrojů dle významu - Access a Project Access a Project Dostupnost zdroje: 0,64 (1,32 - 0,23 - 0,45) Project ServerSnímek 932OP482 Manažerská informatika 2

6. analýza Výběr dle nákladů a zdrojů dle významu - všechny 4 projekty všechny projekty Potvrzená a navržená přiřazení ovlivňují kapacitu Dostupnost zdroje: 0,41 (1,32 - 0,23 - 0,45 - 0,09 - 0,14) Nový projekt Teambuling ledna 2015o zdroje: Petr Novák, Eva Kolínská Project ServerSnímek 942OP482 Manažerská informatika 2

7. analýza Výběr dle nákladů a zdrojů dle významu - včetně Teambuildingu nároky Teambuildingu: 2 zdroje x 5 dnů = 10; 10/22 = 0,45 snížení kapacity 0,41 - 0,45 + 0,14 = 0,09 Project ServerSnímek 952OP482 Manažerská informatika 2

Rekapitulace zatížení zdrojů v projektech Project ServerSnímek 962OP482 Manažerská informatika 2

TÝMOVÝ WEB PROJEKTU 1.16 Project ServerSnímek 972OP482 Manažerská informatika 2

S každým projektem se vytváří automaticky týmový web zobrazí se kliknutím do názvu projektu v Centru projektů zobrazí se Úkoly a Web projektu v rámci týmového webu jsou přichystány aplikace Poznámkový blok knihovna Dokumenty seznam Úkoly, Kalendář, Dodávky, Rizika, Problémy další aplikace lze vytvořit Project ServerSnímek 982OP482 Manažerská informatika 2

PARAMETRY PROJECTU ONLINE V PROJECTU PRO 1.17 Project ServerSnímek 992OP482 Manažerská informatika 2

Nastavení účtu v Projectu při spuštění Projectu volíme počítač připojení k Projectu Online Project ServerSnímek 1002OP482 Manažerská informatika 2

Doplníme kalendář Snadné spuštění – Nastavení serveru Data organizace, Kalendáře organizace Standardní – Kopírovat  Kalendář zaměstnanců s dětmi  Vybereme Kalendář zaměstnanců s dětmi a klikneme Upravit  K zimním firemním volným dnům doplníme další dvě výjimky:  pololetní prázdniny: pátek  podzimní prázdniny: pondělí – středa  Klikneme do tlačítka OK a zavřeme Project Project ServerSnímek 1012OP482 Manažerská informatika 2

Globální šablony a projekty Project ServerSnímek 1022OP482 Manažerská informatika 2

Projekt Start Při spuštění Projectu vybereme účet Počítač Nevyužijeme žádnou šablonu – zvolíme Prázdný projekt Uložíme: Soubor, Uložit, do dokumentů Start.mpp Zavřeme Project Opět spustíme Project, vybereme účet Project Online FMV Ze seznamu posledních projektů vybereme Start.mpp Project ServerSnímek 1032OP482 Manažerská informatika 2

Projekt Start Připojíme k projektu Start kalendář z globální šablony organizace. V kartě PROJEKT ve skupině VLASTNOSTI klikneme do tlačítka Informace o projektu. V poli Kalendář vybereme Kalendář zaměstnanců s dětmi. Projekt uložíme např. kombinací kláves Ctrl S. Zavřeme Project. Project spustíme z profilu Počítač. Ze seznamu posledních projektů vybereme Start.mpp. Zkontrolujeme, že projekt již vychází z Kalendáře zaměstnanců s dětmi. V kartě PROJEKT ve skupině VLASTNOSTI klikneme do tlačítka Informace o projektu. V poli Kalendář je uveden Kalendář zaměstnanců s dětmi. Project ServerSnímek 1042OP482 Manažerská informatika 2

Globální šablona kalendář lze nakopírovat do globální šablony Organizátor Project ServerSnímek 1052OP482 Manažerská informatika 2

Fond zdrojů Projekt opět otevřeme z profilu Project Online FMV. Zdroj, Vložit, Přidat zdroje - Vytvořit tým ze seznamů zdrojů organizace. V dialogovém okně Microsoft Project klikneme do tlačítka Ano. Vybereme zdroje Eva Kolínská, Marie Sladká, Milan Smetana, Miloš Adamec a Petr Novák. OK. Zkontrolujeme seznam zdrojů.  zobrazení Seznam zdrojů: pro zdroje Eva Kolínská, Petr Novák, Marie Sladká je k dispozici indikátor stavu a karta kontaktu (zdroje jsou identifkovány účtem z organizace) Projekt uložíme. Project ServerSnímek 1062OP482 Manažerská informatika 2