Čeština Kdy máme den všech svatých? (All saints` day)?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Orientace ve městě.
Advertisements

Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Modální slovesa a jejich opisné tvary
EXPRESSING FUTURE vyjadřování budoucnosti Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová.
Vědět vs. znát Fill in the blanks with the appropriate forms of vědět (to know a fact) or znát (to be familiar with), depending on the context. Vzor: Sestra.
MY FAMILY (slovní zásoba) THIS x THAT, ZÁJMENA
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
Úvod Tyto nowiny sice nebudou dost zajímavé ale budou poslední za dlouhou dobu. Tyto nowiny sice nebudou dost zajímavé ale budou poslední za dlouhou dobu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Jak jenom sakra přijdu s nějakým dalším testem? How the hell am I going to come up with another test?
Verb forms with rád Insert an appropriate verb form into each of the following sentences. Some possible variants are given in parentheses. Vzor: Rád ______.
⇨ sto (nom. sg.; neutral) 200 ⇨ dvě stě (dual) 300, 400 ⇨ tři, čtyři sta (nom. pl.) 500 – 900 ⇨ pět, šest,… set.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Kolik je hodin? What time is it?. Jak se tam dostanu? How do I get there?
Který or Jaký? Insert the proper form of který (which one?) or jaký (what sort of?), depending on the sense of the sentence. Vzor: V(e) ____ jazycích máte.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. L4 z webové stránky Napíšeme na tabuli!
Directions – prepositions and verbs Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
1⇨ nominativ of singular Jeden tisíc (m.) Jeden milion (m.) Jedna miliarda (f.) 2, 3, 4 ⇨ nominativ of plural Dva, tři, čtyři tisíce Dva, tři, čtyři miliony.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
CONVERSATIONAL TOPICS AND WORKING WITH THEM Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Fonologie Cvičení číslo 5. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Revision test Relative clauses.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.1.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 09 TEMA: Angličtina ČÍSLO PROJEKTU:
Easter in Great Britain NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_ Jazyk anglický TEMA:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Čeština Kolikátého je dnes? Co je dnes? Koblížek, slavná postava v českých pohádkách. donut.
Čeština Baby words My sedíme – dítě hačá. My jíme – dítě papá. My pijeme – dítě bumbá. My spíme – dítě hajá/spinká. To je špinavé, protivné, hrozné – To.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Čeština Co je dnes? Dnes je …. Kolikátého je dnes? Dnes je …... Dům u kamenného zvonu na Staroměstském náměstí. House at the stone bell předtím………………..
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Čeština Kolikátého bude Mikuláš? Mikuláš, Čert a Anděl.
FAMILY = RODINA. pes kočka sestra bratr maminka dcera tatínek syn.
Integrovaná střední škola v Semilech 28. října 607, Semily.
Co je dnes? Kolikátého je dnes?
Where? 1) An adverb of place: Doma, tady, tam, vepředu, vzadu, nalevo, napravo, nahoře, dole, uprostřed … 2) A preposition + a noun in locative: V Praze,
Kolikátého je dnes? Co je dnes?
Čeština: 7. lekce Czech language: 7th lesson
Nouns and verbs Vypracovala Mgr. Eva Pěčková pro
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
Instrumentál singuláru
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
INVITATION Pozvání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuszková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Numerals 0 nula 1 jeden, jedna, jedno 11 jedenáct
Personal pronouns 1. Já 2. Ty (I)/vy (F) 3. On (m.)/ona (f.)/ono (to) (n.) 1. My 2. Vy 3. Oni (m.)/ony (f.)/ ona (n.)
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
VY_32_INOVACE_Spo_III 11 Text: U6B Kids
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_09
Modal verbs. Modal verbs Mezi modální slovesa patří: can, could may, might shall, should will, would must.
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Future tenses Překlad Handout.
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Translation 10/04 Kdo pracuje se starými lidmi? Who works with old people? S kým Helen pracuje? Who does Helen work with? Helen jezdí k paní Bensonové Helen.
Transkript prezentace:

Čeština Kdy máme den všech svatých? (All saints` day)?

Koblížek 1 V jedné malé chaloupce na stráni žili dědeček s babičkou. Měli se rádi a žili si spokojeně. Jednou dostal dědeček chuť na něco dobrého. chaloupka - malý dům; chalupa is usually a weekend house in the countryside stráň (ta) - hillside žít si spokojeně to live happily (the reflexive si is expressive, a force translation would be to live content for one’s own sake) mít se rádi - to love each other

Koblížek 2 Zašel za babičkou a povídá: „Babičko, dostal jsem velkou chuť na koblížky. Usmaž mi je, ale ať jsou pěkně vypečené a červeňoučké!“ zajít za instr. past tense zašel (just like jít)- to go around to see... povídat impf. - říkat usmažit pf. - to deep fry (impf. is smažit, recall smažený kapr) ať jsou pěkně vypečené a červeňoučké Let they be properly baked and be beautifully red vypečený is a passive participle from verb vypéct pf. (to bake properly) červeňoučký < (nicely) red (diminutive form of červený)

Jazykolam Ne ta teta za tou tetou je támhleté tetě tetou, behind that aunt to that aunt aunt to ta teta za tamtou tetou je téhleté tetě tetou. behind that aunt to this aunt aunt

Verbal aspect, paired verbs perfektum napsat přečíst uvařit dát sníst udělat upéct vypít vykouřit imperfektum vařit dělat psát číst dávat kouřit péct pít jíst

Intro to Past tense forms V jedné malé chaloupce na stráni žili dědeček s babičkou. Byl jednou jeden král. king. …….. jednou jedna princezna. Byl Byla Bylo ……… jednou jedno prasátko. piglet Byl Byla Bylo Observe Infinitive forms Žít goes to žili for subject dědeček a babička Být goes to byl for král Být goes to byla for princezna Být goes to bylo for prasátko What can we extrapolate from this?

Doprava Jsme v Praze Jak je …… daleko? Je blízko. Hned za rohem right behind corner Je daleko. Jak jedeme/letíme? Jedeme …. Chorvatsko (Croatia), pláž (beach) (na) Egypt (gen sg. –a) pyramida (na) Pražský hrad (na) Národní divadlo Bratislava Budapešť (gen sg. –i) Morava (na) Brno Letiště Václava Havla Vídeň (gen sg. Vídně) Vienna

Doprava - transportation Kdo jede do Hartfordu a jak? Kdo jede do New Yorku a jak? Kdo jede na Block Island a jak? Kdo jede na letiště a jak? Kdo jede do Bostonu a jak? Zítra jedu Amtrakem (vlakem) do New Yorku. Zítra jedu autobusem do Hartfordu. Zítra jedu vlakem do Bostonu. Zítra jedu tramvají na Block Island. Zítra jedu taxíkem na letiště Vlak from vláčet – to pull and drag.

Nominative singuláru? vlakem tramvají streetcar Autobusem autem taxíkem lodí ship letadlem motorkou vlak tramvaj autobus auto taxík Loď letadlo motorka Ten, ta, to tramvaj? – Ta tramvaj Ten ta to loď? – Ta loď

Doprava Jsme v Praze Jak je …… daleko? Je blízko. Hned za rohem right behind corner Je daleko. Jak jedeme/letíme? Jedeme …. vlakem tramvají streetcar autobusem autem taxíkem lodí ship letadlem motorkou motorcycle Chorvatsko (Croatia), pláž (beach) (na) Egypt (gen sg. –a) pyramida (na) Pražský hrad (na) Národní divadlo Bratislava Budapešť (gen sg. –i) Morava (na) Brno Letiště Václava Havla Vídeň (gen sg. Vídně) Vienna

Mám dceru, která studuje angličtinu Mám bratra, ………………….. – kterého rád poslouchá klasickou hudbu. – který rád poslouchá klasickou hudbu. Mám kamaráda, ……………. – kterého miluje moje sestra. – který miluje moje sestra. To je město, ……….. – které bydlíme. – ve kterém bydlíme.

Jedu k tetě do Ostravy. Jet, doktor, město – Jedu do doktora do města – Jedu k doktorovi do města – Jedu k doktorovi do město Jet, dědeček, Stará Paka – Jedu k dědečekovi do Staré Paky – Jedu k dědečkovi do Stará Paka – Jedu k dědečkovi do Staré Paky Jet, Zuzana, Jižní Město Jedu do Zuzany do Jižního Města. Jedu k Zuzaně do Jižního Města Jedu k Zuzaně do Jižní Město Jedu k Zuzaně do Jižní Města

Ten pán potřebuje pomoc. Mám těžký domácí úkol. – Potřebuju pomoc. help – Kašlu na pomoc (cough at = don’t give a damn at) – Nechci, odmítám pomoc – Nebudu ho dělat. Verb type - potřebuju? POMOC!

Dědeček dostal chuť na něco dobrého. got appetite for something good Něco dobrého antonymum? Něco špatného Něco krásného - anonymum? Něco ošklivého Something like that Něco takového What is the case for Něco dobrého Něco takového

Dialog 6a Filip: Dobrý den, paní Čermáková. Jak se máte? Čermáková: Dobře. Kam jedete? F: Jedu do města. Právě čekám na tramvaj. No a odpoledne jedu k tetě do Ostravy. Teta má dceru, která studuje angličtinu. Právě píše diplomovou práci a potřebuje pomoc. Něco takového píše strašně nerada, ale teď prostě musí. Jaký je Filip? Je sportovní typ? Šprt? Student? Je inteligentní? Je hloupý? Je hodný? Kdo je pro Filipa “dcera tety”?

byt

Dialog 6b Čermáková: A co děláte vy? Pracujete? Nebo ještě studujete? Filip: Jsem stále ještě student. Studuju angličtinu a němčinu. Č: Bydlíte tu někde blízko? F: Ne, teď máme nový byt. Bydlíme dost daleko, v Jižním Městě. Starý byt je hned za rohem. Moje sestra tam stále ještě bydlí. Kde pracujete vy? Č: Jsem prodavačka. Prodávám v supermarketu. Právě teď tam jedu. Čekám na autobus.

Slovní zásoba Právě čekám na tramvaj. odpoledne jedu k tetě do Ostravy. Teta má dceru, která studuje angličtinu. Potřebuje pomoc. Něco takového píše strašně nerada Bydlíte tu někde blízko? nový byt  starý byt Bydlíme dost daleko, v Jižním Městě. Starý byt je hned za rohem.

Koblížek 3 „Ráda bych ti je udělela, dědečku, ale nemáme doma ani hrstku mouky,“ povídá babička. „Jen se podívej do truhlice. Snad tam ještě trochu mouky smeteš.“ ráda bych... udělalaI would like to make... hrstka <hrst (ta) a cup of hand - málo mouka - flour truhlice (ta) - box (diminutive of truhla, all-purpose box with hindged lid on top, used in farmer’s houses for keeping clothes and food) smést (smetou) pf. - to collect by sweeping trochu - a bit