Poušť Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.1314 Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_07_Ekosystémy Vzdělávací oblast:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Polární pás.
Advertisements

Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
OCHRANA PŘÍRODY Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_01_Člověk a příroda.
Pouště a polopouště.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada:Přírodní prostředí Země2 Ověření ve výuce:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Karolina Pátková Název : VY_32_INOVACE_7C_12_Téma_Člověk_a_zdraví.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Afrika – SAHARA, SAHEL.
Přírodověda 5. ročník Mgr. Dana Svobodová
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
Pouště Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
RYBY (zajímavosti) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Podnebné pásy – tropický pás
VY_32_INOVACE_07_PŘÍRODOVĚDA 5
VY_32_INOVACE_Vac_II_05 Afrika –fauna a flora
Savci biomů světa 8. ročník.
POUŠTĚ A POLOPOUŠTĚ.
Test Čtvrtek, 2.3..
Téma č. 7. SVĚT KOLEM NÁS.
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Rozmanitost podmínek života na Zemi
ATMOSFÉRA podnebí VY_32_INOVACE_07-10 Ročník: VI. r.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká
VY_32_INOVACE_18- hraboš polní Přírodověda - 4. ročník
Ekosystém pole Savci Přírodověda 4. ročník
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Jméno autora výukového materiálu
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
PLAZI VY_32_INOVACE_06-54 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Lidé a ostatní živočichové
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
EU_32_sada 2_08_PV_Podnebí, podnebné pásy_Duch
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁZEV: VY_52_INOVACE_15 II Tropický pás
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Ekosystém louka Živočichové
TROPICKÝ DEŠTNÝ LES. TROPICKÝ DEŠTNÝ LES V rovníkových oblastech Země se rozkládají tropické deštné lesy (tropické pralesy, džungle). Kterými světadíly.
Základní společenstva – skály a hory
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
ŠABLONA III/2 ŽIVOČICHOVÉ Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
Základní škola a Střední škola CREDO, o. p. s. Číslo projektu: CZ. 1
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Les - živočichové Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_16_Ekosystémy Vzdělávací.
Abiotický faktor voda.
MĚSTA ZLÍNSKÉHO KRAJE ZŠ a MŠ Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_01_13_Náš kraj Vzdělávací oblast: Člověk.
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Šárka Vítová Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název.
Pouště a polopouště Nedostatek vody → sucho (ročně průměr 250mm srážek) ⅓ souše.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

Poušť Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_07_Ekosystémy Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Rozmanitosti přírody Autor: Mgr. Hana Mičkalová Anotace: Přírodověda – Život v poušti, živočichové a rostliny pouště, polární poušť.

Jsou to neúrodné oblasti s velkým nedostatkem vody. Je zde nepředstavitelné sucho. Přes den je na pouštích velké teplo až 40°C a v noci naopak velice chladno až 0°C. Povrch tvoří většinou písek nebo kamení. Občas dochází v tzv. písečným bouřím, které vytváří písečné duny.

Žijí zde živočichové, kteří jsou schopni odolávat vysokým teplotám a šetrně nakládat s vodou. Většina pouštních živočichů vylézá v noci. Životu v poušti se přizpůsobili velbloudi, kteří mají ve svých hrbech zásoby tuku a vydrží bez vody a potravy i několik dní. Velmi nebezpečnými živočichy pouště jsou chřestýši, jejichž jed je pro člověka smrtelný. Žije zde velké množství štírů, škorpionů a ještěrek. Také sup a fenek. Žije zde velké množství štírů, škorpionů a ještěrek. Také sup a fenek.

Je velice málo druhů rostlin, které jsou schopny odolávat takovým teplotám a nedostatku vody. Najdeme zde většinou pouze kaktusy. Pouze poblíž zdrojů vody rostou palmy a jiné rostliny. Víš, jak se nazývá takové místo v poušti? Pouze poblíž zdrojů vody rostou palmy a jiné rostliny. Víš, jak se nazývá takové místo v poušti?

 poušť Sahara v Africe – největší na světě  Arabská poušť v Asii  poušť Gobi v Asii  Patagonská poušť v Americe  Velká písečná poušť v Austrálii aj.

Pouště nemusí být pouze v horkých oblastech – kolem obratníků, ale také tzv. studené – polární pouště v Grónsku nebo na Antarktidě.

 Citace: