Děti a pohádky Maturitní práce Agnes Knap
Obsah Definice pohádky, vývoj a rozdělení pohádky Cíle výzkumu a způsob dosažení Výsledky výzkumu Závěr práce
Definice pohádky Epický útvar lidové slovesnosti Předáván ústně, později zaznamenám Teorie vzniku: Mytologická (bratři Grimmové, u nás Erben) Migrační (Theodor Benfery, Václav Tille – Říha) Antropologická
Rozdělení pohádky Lidová pohádka Klasická apatace lidové pohádky (K. J. Erben) Autorská adaptace lidové pohádky (Božena Němcová) Autorská pohádka
Dítě mladšího školního věku Mezi 6 a 12 rokem „Střízlivý realismus“ Zájem o knihu a zájem o pohádku Rozvoj jemné a hrubé motoriky Rozvoj řeči a slovní zásoby
Cíle výzkumu Čtenářská gramotnost u dětí mladšího školního věku. Zájem o literataturu, knihu
Způsob dosažení Výzkum ve školní družině Čtení pohádek: Nejlepší stojka (L. Aškenazy) Čert čeledínem (V. Říha) Otázky Vyhodnocení výzkumu
Závěr Děti textu rozumí, odpovídaly na otázky a aktivně se účastnily celé hodiny
Zdroje Vlastní maturitní práce, obrázky dětí v příloze.