Karel Čapek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KAREL ČAPEK 1890 – 1938.
Advertisements

Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.1 – 3.4 Lineární rovnice, vyjádření neznámé ze vzorce Název sady:
Název SŠ: SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu): Česká próza po roce 1945: Ladislav Fuks Tematická oblast: Česky jazyk a.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.3 K. J. Erben Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
 Karel Čapek – 2. část tvorby  Vypracovala: Mgr. Monika Vlková SPŠ Uh. Brod  OB21-VVP-HUM-CJL-MVLK-M
N ÁZEV ŠKOLY : ZŠ Š TĚTÍ, O STROVNÍ 300 A UTOR : M GR. N IKOLA G RBAVČICOVÁ N ÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_CJ.6.A.17_ CESKA _ FILM OVA _ TVORBA _ PRO.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Kateřina Poživilová Datum/období: říjen 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Šablona 32 VY_32_INOVACE_18_24_Ernest Hemingway.  ANOTACE: Prezentace, která může sloužit jako výklad o životě a díle Ernesta Hemingwaye  AUTOR: Mgr.
Mgr. Marie Havránková KAREL ČAPEK Literatura 1. pol. 20. stol. 2. ročník Srpen 2012.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Karel Čapek II. Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_300 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
Anotace: Prezentace pro hodinu literatury v devátém ročníku. Osobnost a dílo Karla Čapka.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_119 Téma hodiny: Michal Viewegh Doporučeno pro: 9. ročník.
Mimoevropské civilizace Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_27_Národ_sobě_kulturní_rozvoj_ib1 Číslo projektu: CY1.07/1.4.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Procvičování slovní zásoby
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
Filozofie osvícenství ve Francii
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Karel Čapek – 2. část Název : VY_32_inovace_11 Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_ČJ.9.A NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR. NIKOLA GRBAVČICOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.10_Michal Viewegh NÁZEV:
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
Rovnice ve slovních úlohách V.
VY_32_INOVACE_ČJ.9.A NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR. NIKOLA GRBAVČICOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.04_KAREL ČAPEK NÁZEV:
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_25_Kultura_a_umění_ _romantismus_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE A JEJÍ DŮSLEDKY
Karel Čapek NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová
Digitální učební materiál
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
VY_12_INOVACE_ , Otčenášek Mgr. Jan Křoustek
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
5.2 – 5.3 Mocniny, odmocniny, mocniny o základu 10
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Česká poválečná literatura I.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
4.8 Nerovnice s abs. hodnotami – Metoda nulových bodů
Česká literatura Próza 30. léta.
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
VY_32_INOVACE_06_05_zeměpisná šířka a délka
VY_12_INOVACE_Jir_I_13 Karel Čapek Název projektu: OP VK
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Karel Čapek – 1. část Název : VY_32_inovace_10 Český jazyk a literatura.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Jak představit literárně-historický a kulturní kontext
Transkript prezentace:

Karel Čapek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk – Literární výchova Výukový materiál slouží jako výklad a je doplněn o práci s textem. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martina Kadlčková. Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.

Karel Čapek (1890 – 1938)

Životopis narodil se v Malých Svatoňovicích do roku 1915 studoval na FF UK vychovatel ve šlechtické rodině novinář – Národní listy, Lidové noviny 1921 – 23 dramaturg a režisér Vinohradského divadla 1. předseda československého PEN klubu manželka Olga Scheinpflugová

Text výborná znalost a práce s českým jazykem bohatá slovní zásoba používání méně obvyklých slov složitá souvětí, rozvité větné členy slovo robot

Tvorba Válka s mloky - protifašistický román - mloci, které objevili lidé jako levnou pracovní sílu, se vzbouří a chtějí si řídit svůj stát

Povídky z jedné kapsy, Povídky z druhé kapsy Povídky z jedné kapsyPovídky z druhé kapsy -povídky s detektivní tematikou -různé typy lidí

R.U.R. -drama -slovo robot

Boží muka - filozofické povídky - náhody

Trapné povídky - smysl lidské existence

Továrna na absolutno -román -vynález motoru, který produkuje látku = absolutno, které dělá z lidí náboženské fanatiky

Krakatit - trhavina, kt. je schopna zničit celý svět

Hordubal - sedlák (Hordubal) po několika letech práce v Americe vrací domů, kde ho zavraždí manželka s milencem Povětroň -z trosek letadla je vytažen bez dokladů člověk -tři svědci (zdravotní sestra, básník a jasnovidec) si vytvářejí představu o umírajícím Obyčejný život - úředník v penzi líčí svůj „obyčejný život“

Věc Makropulos - elixír mládí

Cestopisy Italské listy Anglické listy Výlet do Španěl Obrázky z Holandska Cesta na sever

Devatero pohádek a ještě jedna od Josefa Čapka jako přívažek Devatero pohádek

Hovory s T. G. Masarykem

Bílá nemoc -diktátor (chce válku = A. Hitler) -objevuje se nemoc, která zabijí lidi -onemocí onemocní i diktátor -lékař Galén nachází lék -nabízí diktátorovi, že ho vyléčí výměnou za mír

Matka – antifašistické drama

Dášeňka čili život štěněte - napsal a fotografoval s Josefem Čapkem

Rukopis

Práce s textem – Zločin v chalupě 1. Čím povídka začíná? 2. Jak se cítí obžalovaný? 3. Jak je obžalovaný u soudu oslovován? 4. Vysvětli, kdo je to tchán. 5. Jak obžalovaný oslovoval tchána? 6. Jaké měl vztahy obžalovaný a tchán? 7. Proč tchána zabil? 8. Jak na přelíčení reaguje předseda soudu? 9. Vypiš slova, kterým nerozumíš. Vyhledej jejich vysvětlení. 10. Všimni si, jaká slova autor používá. Čím se text liší od jiných?

Zdroje _%C4%8Capek_-_rukopis.jpg [cit ; autor: Jarba] _%C4%8Capek_-_rukopis.jpg -capek.jpg [cit ; autor: neznámý] -capek.jpg