Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, 695 03 Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/34.0412 Označení DUMVY_32_INOVACE_E20.17 Ročník2. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

ROZPOČET Mgr. Michal Oblouk.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Struktura daní v ČR.
Daně.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.02 Ročník2. ročník.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Podmínky zápočtu VFA Docházka 50% Docházka 50% Prezentace referátu Prezentace referátu Test Test.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Veřejné finance Ing. Vojtěch Jindra. Veřejné finance Finance představují proces tvorby, rozdělování a užití peněžních fondů a peněžního kapitálu. Finance.
Příjmy a výdaje v daňové evidenci
Státní rozpočet II. Petr Machala.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Je plán finan č ního hospoda ř ení státu, obvykle na jeden rok. Má formu zákona, který navrhuje vláda a schvaluje parlament.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.05 Ročník2. ročník.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.01 Ročník3. ročník.
Veřejné finance Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet.  Je schvalován každý rok parlamentem  Obsahuje část příjmovou a část výdajovou VY_32_INOVACE_ 17 Státní rozpočet.
Daňová teorie a politika
Daňová soustava I. Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.01 Ročník2. ročník.
Typy rozpočtů Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_DAŇOVÁ.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_Úč25.01 Ročník1. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.15 Ročníktřetí.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_Úč24.15 RočníkDruhý.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.07 Ročník1. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.12 Ročník3. ročník.
Daňová soustava v ČR Daně tvoří významnou část příjmů státního rozpočtu a jsou významným nástrojem ovlivňování ekonomiky státem Daně tvoří významnou část.
Státní rozpočet a daně Občanský výchova 9. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.01 Ročník2. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.10 Ročník1. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E30.17 Ročník3. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.14 Ročníktřetí.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.08 Ročník1. ročník.
Finanční právo Nováčková Dominika, Kateřina C3A. Finanční právo souhrn právních norem, obsahem jsou finanční vztahy, to znamená vztahy získávání, shromažďování,
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.12 Ročník1. ročník.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.13 Ročník1. ročník.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení sse systémem daní v ČR AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Určeno pro: žáky 4.ročníku středních škol Vzdělávací obor: Základy společenských věd, Občanská nauka Tematický okruh: Základy práva Téma: Finanční právo.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E21.12 Ročník2. ročník.
JINDŘICHŮV HRADEC Michaela Kaloušová ZÁKLADNÍ INFORMACE  k město Jindřichův Hradec čítá obyvatel  Leží severovýchodně od Českých.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.19 Ročník1. ročník.
Daňový systém ČR Rozdělení daní. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E18.13 Ročníktřetí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_04.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_26_Daně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST DANĚ ZŠ HejniceZ. Hyxa. DANĚ Daně a veřejné rozpočty daně jsou jedním ze zdrojů příjmů veřejných rozpočtů. Veřejné rozpočty jsou státní,
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
DAŇOVÁ SOUSTAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Název projektu: Moderní škola
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Daňová soustava v ČR Daňová soustava v ČR Musí odpovídat soustavám EU
Státní rozpočet je plán finančního hospodaření státu, obvykle na jeden rok. Má formu zákona, který navrhuje vláda a schvaluje parlament.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Daně.
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Transkript prezentace:

Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E20.17 Ročník2. ročník nástavbového studia podnikání Tematická oblast a předmět Národní hospodářství Ekonomika Název učebního materiáluStátní rozpočet AutorMgr. Lenka Horňáčková Datum vytvoření Anotace Učební materiál je určen pro žáky nástavbového studia podnikání. Prezentace slouží k inovativnímu výkladu učiva o státním rozpočtu. Zároveň obsahuje řešené úlohy k prověření získaných znalostí. Prezentace zahrnuje 13 snímků, při jejichž zhotovení byly použity animace.

STÁTNÍ ROZPOČET OBSAH 1.Definice státního rozpočtu 2.Příjmová stránka státního rozpočtu 3.Výdajová stránka státního rozpočtu 4.Saldo státního rozpočtu 5.Řešené úlohy 6.Zdroje

1. DEFINICE STÁTNÍHO ROZPOČTU Příjmová stránka Výdajová stránka Státní rozpočet má dvě strany: Co si představíme pod pojmem státní rozpočet? Centralizovaný peněžní fond, jehož tvorbu, rozdělování a využívání mají na starosti státní orgány.

2. PŘÍJMOVÁ STRÁNKA STÁTNÍHO ROZPOČTU Co tvoří příjmovou stránku státního rozpočtu? A) Daně B) Ostatní příjmy Tvoří většinový podíl na celkových příjmech. Tvoří menšinový podíl na celkových příjmech.

Daně Co je daň? Povinná platba ve prospěch státního rozpočtu, tato platba je stanovena zákonem. Jak rozdělujeme daně? Přímé Nepřímé Daně A)

Přímé daně Přímé daně platí domácnosti a firmy ze svých příjmů nebo majetku. Patří sem: Důchodové daně Daň z příjmu FO Daň z příjmu PO Majetkové daně Daň silniční Daň z nemovitosti Daň z převodu nemovitosti Daň dědická Daň darovací

Nepřímé daně Nepřímé daně platíme v cenách statků a služeb. Patří sem: Daň z přidané hodnoty Spotřební daň Vybrané daně jsou odváděny do státního rozpočtu prostřednictvím prodávajících subjektů.

Ostatní příjmy státního rozpočtu B) Pojistné Příjmy z prodeje státního majetku Pokuty a penále Poplatky Přijaté dotace Co patří mezi další příjmy státního rozpočtu?

3. VÝDAJOVÁ STRÁNKA STÁTNÍHO ROZPOČTU Co tvoří výdajovou stránku státního rozpočtu? A) Vládní nákupy B) Transfery Výdaje na školství, zdravotnictví, soudy, policii, armádu, kulturu, dopravu apod. Jednosměrné platby – důchody, podpory v nezaměstnanosti, sociální dávky.

4. SALDO STÁTNÍHO ROZPOČTU Saldo státního rozpočtu Rozdíl mezi příjmovou a výdajovou stránkou Co vyjadřuje saldo státního rozpočtu? Při porovnávání příjmové a výdajové stránky mohou nastat tyto 3 situace: A) Přebytkový státní rozpočet B) Vyrovnaný státní rozpočet C) Deficitní státní rozpočet Příjmy ˃ Výdaje Příjmy = Výdaje Příjmy ˂ Výdaje

5. ŘEŠENÉ ÚLOHY 1. Zodpovězte následující otázky. Centralizovaný peněžní fond, jehož tvorbu, rozdělování a využívání mají na starosti státní orgány. Definujte státní rozpočet. Vládní nákupy a transfery. Co tvoří výdaje státního rozpočtu? Důchody, podpory v nezaměstnanosti a sociální dávky. Vyjmenujte nejdůležitější transferové platby.

2. Zařaďte níže uvedené daně do správné skupiny. Důchodové daně Majetkové daně Nepřímé daně Silniční daňDaň z příjmu FOSpotřební daňDaň z nemovitosti DPHDaň dědickáDaň darovacíDaň z příjmu PO

6. ZDROJE Použitý text je tvorbou autora. Prezentace neobsahuje obrázky.