Největší právnická firma v České republice Klienty nejlépe hodnocená právnická kancelář v České republice Největší právnická firma v České republice (2011)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Co nás čeká nového při zadávání veřejných zakázek ? Eva Vizdalová
Advertisements

Veřejné zakázky a nejčastější pochybení Tomáš Mikulecký Oddělení veřejných zakázek Státní fond životního prostředí ČR.
zelená linka: Veřejné zakázky v OPŽP a nejčastější pochybení Odbor právní Státní fond životního prostředí.
Důvod přijetí novely:  1. Přesunutí úpravy odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání z přechodných ustanovení (§ 364 až § 390) do jedenácté části.
Sociálně odpovědné zadávání veřejných zakázek Sdružení příjemců evropských dotací, z.s.
Pracovní právo. Pohovor
Petr Prášek Veřejné zakázky v OP VK Veřejné zakázky v OP VK.
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Příprava výběrového řízení 3. Dotazy.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
„VEŘEJNÉ ZAKÁZKY A JEJICH ZADÁVÁNÍ“ VELKÁ NOVELA Doc. JUDr. Ing. Radek Jurčík, Ph.D. 1.
Seminář pro žadatele IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek červen 2016.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Pojem a význam práva Souhrn norem, stanovených uznaných státem k dosažení určitých společenských účelů, jejichž zachování je vynucováno státní mocí Objektivní.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Bezpečnostní opatření Policie ČR se Státní plavební správou „VODA 2016“
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Zadávání veřejných zakázek. Osnova 1. Zadávání veřejných zakázek 2. Problémy v zadávaní 3. Dotazy.
Seminář pro žadatele k 37. výzvě IROP „Energetické úspory v bytových domech II" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Josef Jemelka Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
05/10/2010 Mnichovo Hradiště Mgr. Jaroslav Gramel Veřejné zakázky spolufinancované z ROP Střední Čechy Jak předejít chybám?
Seminář pro zájemce o veřejné zakázky v rámci projektů Úřadu práce v Mostě Práce na Mostecku pro každého Rodina a práce na Mostecku.
Veřejná podpora, veřejné zakázky (příklady z praxe) Ing. Josef Žid.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 29. října 2012.
Vyhláška č. 326/2006 Sb., o atestačním řízení pro elektronické nástroje Mgr. Martin Plíšek.
Veřejné zakázky malého rozsahu ve světle základních zásad
Zahájení a průběh správního řízení
Pravidla udělování autorizace podle zákona č. 179/2006 Sb.
ZJEDNODUŠENÝ REŽIM, ZVLÁŠTNÍ POSTUPY
Povinná elektronická komunikace v zadávacích řízeních
Podpora odborných praxí a stáží studentů ESF MU
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Občanské soudní řízení I.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Název materiálu
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
jako forma kontroly ve veřejné správě
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
kpt. Ing. Tomáš Hoffmann HZS Karlovarského kraje
Nový zákon o zadávání veřejných zakázek
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI Z OPERAČNÍHO PRGRAMU ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Seminář pro žadatele k 13. výzvě IROP „Revitalizace vybraných památek"
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Změny právní úpravy ochrany přírody a krajiny
Český a moravský účetní dvůr
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
TŘÍDNÍ SCHŮZKY přihlášky na SŠ leden 2016
Řízení rizik podvodu a korupce při zadávání veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Veřejné zakázky v rámci malého projektu
Občanské soudní řízení I.
Občanské soudní řízení I.
Krajský úřad Olomouckého kraje Český a moravský účetní dvůr
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 36. výzvě IROP „Stanice IZS"
Transkript prezentace:

Největší právnická firma v České republice Klienty nejlépe hodnocená právnická kancelář v České republice Největší právnická firma v České republice (2011) 1. místo v počtu realizovaných fúzí a akvizic v České republice a východní Evropě (2010) 1. místo mezi domácími právnickými firmami (2010) PRAKTICKÝ DOPAD NOVELY ZVZ NA ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK A AKTUÁLNÍ ROZHODOVACÍ PRAXE Adéla Havlová / Romana Derková

PRAKTICKÉ OTÁZKY U ZMĚN V KVALIFIKACI A HODNOCENÍ 2

§ 50 odst. 1 písm. c) ZVZ ekonomické a finanční kvalifikační předpoklady jsou nahrazeny čestným prohlášením o ekonomické a finanční způsobilosti dodavatele splnit veřejnou zakázku o Zůstává možnost stanovit EFKP sektorovým zadavatelům? o Lze uložit zákaz plnění veřejných zakázek (zápis na black list) v případech, kdy se prokáže, že čestné prohlášení dodavatele o ekonomické a finanční způsobilosti neodpovídá skutečnosti? o Lze v budoucnu uplatnit možnost zadavatele odstoupit od smlouvy? 3 1.Prohlášení o ekonomické a finanční způsobilosti

vypuštění požadavků na předložení pojistné smlouvy v rámci ekonomické a technické kvalifikace o může zadavatel vyžadovat pojistnou smlouvu jako zvláštní podmínku na plnění veřejné zakázky? vypuštění požadavků na předložení certifikátů ISO a EMAS v rámci technické kvalifikace o může zadavatel vyžadovat předložení těchto certifikátů jako zvláštní podmínku na plnění veřejné zakázky? omezení u referenčních zakázek na 50% hodnoty veřejné zakázky může zadavatel klást přísnější požadavky u členů odborného týmu? může zadavatel rozšiřovat období, za které se prokazuje? 4 2.Kvalifikační předpoklady

§ 56 odst. 1 písm. a) bod 3 ZVZ nový alternativní způsob prokázání referenčních zakázek v případě, že od soukromého objednatele nelze získat osvědčení o řádné realizaci - dodavatel může v takových případech předložit smlouvu s tímto objednatelem a doklad o uskutečnění plnění namísto současného čestného prohlášení o Jakým způsobem lze prokázat uskutečnění plnění u kontinuálních služeb? 5 3.Osvědčení o referenčních zakázkách

Při stanovení kvalifikačních předpokladů (§ 50): zákaz stanovení předpokladů, které podstatně omezují hospodářskou soutěž a mohou být nahrazeny smluvními podmínkami KP musí být dle výkladové praxe ÚOHS stanoveny v “minimálním“ rozsahu, aby byla v ZŘ umožněna účast všem dodavatelům, kteří jsou objektivně schopni předmět VZ splnit Při stanovení hodnotících kritérií (§ 78/4): kvalifikace dodavatele nemůže být předmětem hodnotících kritérií (§50/5 – výklad?) dílčími hodnotícími kritérii nemohou být smluvní podmínky, jejichž účelem je zajištění povinností dodavatele, nebo platební podmínky (nelze hodnotit smluvní pokuty, bankovní záruky, dobu splatnosti faktur) JAK ZAJISTÍ ZADAVATEL PŘEDLOŽENÍ ČI VÝBĚR NABÍDKY SROVNATELNÝCH, SILNÝCH, STABILNÍCH A KVALITNÍCH DODAVATELŮ? 4.Vztah kvalifikace a hodnocení 6

DOPADY ZVEŘEJŇOVÁNÍ INFORMACÍ NA DODAVATELE 7

§ 147a odst. 1 ZVZ povinnost součinnosti dodavatele ke zveřejnění informací o subdodavatelích a jejich akcionářích o Na jaké smlouvy se vztahuje? Které limity jsou určující? o Jak zajistit získání informací od subdodavatelů? o Kterému účastníku sdružení bude Úřadem uložena pokuta v případech, kdy některý subdodavatel neposkytne potřebnou součinnost ke zveřejnění zákonem vymezených informací? 8 5.Zveřejňování informací

§ 152 odst. 1 ZVZ omezení ochrany důvěrných informací zrušeno ustanovení § 152 odst. 1 ZVZ, podle kterého je „zadavatel povinen zachovávat mlčenlivost o všech informacích či dokladech poskytnutých dodavatelem, pokud byly při jejich poskytnutí označeny za důvěrné.“ o Jakým způsobem bude zadavatel nově zajišťovat ochranu důvěrných informací? 9 6.Ochrana důvěrných informací

ZAKÁZANÉ DOHODY A BLACK LIST 10

§ 68 odst. 3 - povinná součást nabídky: prohlášení uchazeče o tom, že neuzavřel a neuzavře zakázanou dohodu podle zvláštního právního předpisu - (tzv. bid rigging) – v případě prokázání opaku bude uchazeč sankcionován pokutou podle ZoOHS a zapsáním na black list podle ZVZ Pozn.: připravovaná novela ZoOHS – uzavření zakázané dohody v souvislosti se ZŘ (i VZ malého rozsahu) nebo koncesním řízením – black-list o Může Úřad přistoupit k neuložení zákazu plnění veřejných zakázek v případě účastníka zakázané dohody, který přistoupí na tzv. leniency program? 11 7.Bid rigging

Nemožnost hodnocení jediné nabídky (zejm. v otevřených řízeních veřejných zadavatelů) pokud je podána pouze 1 nabídka, obálka se neotevírá o zadavatel si tuto nabídku ponechá pro účely archivace, avšak neotevírá ji o zadavatel uchazeče bezodkladně informuje o tom, že byla podána jediná nabídka a že je povinen v takovém případě ZŘ zrušit povinnost zrušit ZŘ je i v případě, kdy po posouzení nabídek zůstane k hodnocení pouze 1 nabídka (je podáno více nabídek, ale v rámci posouzení jsou vyřazeny) o Jaký bude další postup zadavatele? o Co s podklady v nabídce (originál bankovní záruky)? 8.Jediná nabídka 12

VEŘEJNÉ ZAKÁZKY MALÉHO ROZSAHU 13

§ 112 odst. 1 ZVZ ustanovení § 112 odst. 1 ZVZ ve znění „Úřad vykonává dohled nad dodržováním zákona“ bylo nahrazeno formulací „Úřad vykonává dohled nad postupem zadavatele při zadávání veřejných zakázek a soutěži o návrh.“ o Znamená současné znění, že Úřad bude muset přezkoumávat i veřejné zakázky malého rozsahu? 14 9.Přezkum veřejných zakázek malého rozsahu

AKTUÁLNÍ ROZHODNUTÍ 15

S195/2010 o otázka běhu lhůty 5 dnů pro námitky u dvoukolových řízení (ale: S144/2011) Rozsudek KS sp. zn. 62 Af 50/2010 o povinnost zadavatele k vyjasňování v případě zřejmé, lehce vysvětlitelné a odstranitelné chyby S9/2012 o zajištění zásady rovnosti – doručení dodatečných informací všem zájemcům S381/ R114/2011 o při posouzení nabídek lze přihlížet pouze k dokumentům zařazeným v nabídce, nikoli k dokumentům doloženým až po uplynutí lhůty pro podání nabídek o rovný přístup zadavatele ke všem uchazečům při vyjasňování S332/2009 o komunikace prostřednictvím „prostého“ u je doručováním jiným způsobem dle § 184 odst. 2 ZVZ Rozsudek KS sp. zn. 62 Af 36/2010 o preference objektivních hodnotících kritérií 10.Aktuální rozhodovací praxe (1/3) 16

S65/ R165,166/2011 o čestné prohlášení spolu s příslibem pojišťovny nelze považovat za rovnocenný doklad k pojistné smlouvě S046/ R95/2011 o požadavek na referenční zakázky za dobu kratší než 3/5 let o zadavatel může zvolit určitý způsob prokázání technických kvalifikačních předpokladů, nesmí tak však učinit přísněji než ZVZ Rozsudek NSS sp. zn. 9 Afs 37/2011 o neodůvodněný požadavek na minimální úroveň kvalifikačního předpokladu – dvacetiletá advokátní praxe o na dodavatelích nelze spravedlivě požadovat, aby plnili požadavek, který je v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách, natož aby tak činili formou subdodavatelskou, která jim zpravidla zvyšuje náklady a snižuje zisk Aktuální rozhodovací praxe (2/3)

S31/11 + R119,120/2011 o zrušení zadávacího řízení po oznámení výsledků s odkazem na nepřiměřené KP – je v souladu s § 84/2 e) o nevyřízení námitek ve lhůtě – zadavatel vůbec nepřezkoumal (pokuta 60 tisíc) S324/2011 o zadavatel je povinen v žádosti o zdůvodnění mimořádně nízké nabídkové ceny uchazeči sdělit, které části jeho nabídkové ceny vykazují znaky mimořádně nízké nabídkové ceny, jaké důvody jej vedly k pochybnostem o výši nabídkové ceny a zejména jaké podklady bude od uchazeče pro potřeby posouzení zdůvodnění jeho nabídkové ceny vyžadovat 10.Aktuální rozhodovací praxe (3/3) 18

19 © 2012 Autorská práva vyhrazena Mgr. Adéla Havlová, LL.M., advokátka Mgr. Romana Derková, seniorní právník DĚKUJEME ZA POZORNOST