Standardizovaný proces v lokalitách / Praktický příklad lokality Toužim/Teplá 05/2011 Jakub Švec, Alexandr Olah.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
Plán rozvoje sociálních služeb Milevsko Ing. Michaela Švehlová Tato akce byla financována Evropskou unií, státním rozpočtem České republiky a Jihočeským.
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Sociodemografická analýza Výzkum potřeb uživatelů Prostějov.
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
CENTRUM SOCIÁLNÍCH SLUŽEB PRUNÉŘOV. Investor: Město Kadaň, Mírové náměstí 1, Kadaň 43201, Ústecký kraj Projektant: Ing. Jiří Kučera, Mírové náměstí 117,
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
 schválen usnesením vlády č. 85/2008  pilotní fáze 2008 – 2010  odbor Úřadu vlády  zmocněnec vlády pro lidská práva  monitorovací výbor Vznik AGENTURY.
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
PRESENTACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB A SOCIÁLNÍ PRÁCE V O.S. ESTER PRO ROK ČLENĚNÍ PROGRAMŮ: PROGRAMY SE ZÁKONA Č. 108/2006 SB. (SOCIÁLNÍ SLUŽBY)
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Představení ASZ a aktivity v oblasti bezpečnosti
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
AGENTURA V ROCE Agentura pro sociální začleňování v romských lokalitách  schválen usnesením vlády č. 85/2008  pilotní fáze 2008 – 2010  odbor.
Rekapitulace výchozí situace v Kadani.
Ostrava Pilotní projekty v IOP „Integrovaný přístup k řešení romské problematiky v sociálně vyloučených lokalitách“
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Podpora integrace příslušníků sociálně vyloučených romských lokalit v Pardubickém kraji II Registrační číslo CZ.1.04./3.2.00/B
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu „Podpora vzdělávání a supervize v sociální.
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Prostupné zaměstnávání v obcích a krajích spolupracujících s Agenturou pro sociální začleňování Mgr. Alena Zieglerová Senát PČR, Spolek pro.
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2011 setkání RRLZ,
Co je Agentura pro sociální začleňování
RODINNÁ POLITIKA Rodinná politika na úrovni krajů a obcí, Metodické „doporučení“ MPSV ČR, 2008) souhrn aktivit a opatření za účelem podpory rodiny podpora.
KLÍČOVÁ AKTIVITA Č. 6 – RANÁ PÉČE Registrační číslo projektu: CZ.1.04/3.2.00/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím OP LZZ.
Fungování ASZ v lokalitách na příkladu Kutné Hory Jiří Franc/místostarosta Kutné Hory Vít Lesák/Agentura pro sociální začleňování Praha,
Setkání s NNO – představení KPSVL 23. duben 2015, Jakub Švec.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
Aktivním přístupem ke změně v SVL města Litvínova CZ /0.0/0.0/15_042/
6. Lokální partnerství Frýdlantsko.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Projektové poradenství Agentury pro sociální začleňování Petr Huptych, konzultant pro projekty EU.
Podpora přechodu žáků ze základní školy na střední školu v Mostě Agentura pro sociální začleňování: přímá pomoc obcím v sociálně.
3. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 10:00 hod. S OCIÁLNÍ SLUŽBY – PROJEKT MOS.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Město Velké Hamry – inkluzivní opatření v oblasti vzdělávání Mgr. Štěpán Bolf, lokální konzultant.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Individuální projekt systémový - OP VVV Inkluzivní a kvalitní vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Regionální projekty krajské pobočky ÚP ČR v Ústí nad Labem
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní plán inkluze + OP VVV
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko
Podpora obcím, které se potýkají se sociálním vyloučením
Spolupráce Žďáru nad Sázavou s Agenturou pro sociální začleňování
Konference „Chudoba a sociální vyloučení
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Ing. Stanislava Správková
Aktuální informace o projektu
Klíčové aktivity projektu
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
Transkript prezentace:

Standardizovaný proces v lokalitách / Praktický příklad lokality Toužim/Teplá 05/2011 Jakub Švec, Alexandr Olah

Poslání Agentury podpora obcím v procesu sociálního začleňování podpora subjektů na místní úrovni nadresortní přístup propojování veřejné správy a neziskového sektoru

Cílové skupiny Agentury Primární obce instituce působící na území obce nevládní organizace Sekundární sociálně vyloučení lidé veřejnost

Pomoc obcím zajištění služeb na podporu vzdělávání, zaměstnanosti, sociálního bydlení a sociálních služeb, zlepšení bezpečnosti čerpání prostředků z evropských strukturálních fondů, státního rozpočtu, dotací krajů apod. komunikace s ústředními orgány státní správy

Lokality Agentury Od r Břeclav Ústí nad Labem Most Cheb Šluknovsko Litvínov (2009) Brno Přerov Holešov Slezská Ostrava Jesenicko Roudnice nad Labem Broumov Od r Obrnice Bruntál Toužim Trmice Jáchymov Bílina Havířov Kutná Hora Jirkov Chomutov Od r Děčín Duchcov Hodonín Kadaň Kolín Krupka Mělnicko Sokolov Vejprty Větřní

Úspěšný postup 1.Znalost problému výzkum, analýza síťování partnerů, zapojení veřejnosti 2.Příprava řešení strategické plánování 3.Koordinační platforma zajištění spolupráce, plnění aktivit 4.Evaluace, monitoring

Prostředky Agentury situační analýza lokální partnerství aktivizace, síťování strategické plánování projektové poradenství evaluace

3 roky – 3 kroky: systematická podpora obci Rok 1 situační analýza strategický plán projektové poradenství Rok 2 projektové poradenství realizace aktivit Rok 3 projektové poradenství navazující podpora supervize evaluace

Situační analýza přesná data o obyvatelích lokality zmapování procesů v lokalitě determinanty a dynamika SV překážky řešení integrační praxe, kapacita partnerů Základní komponenty: 1.externí kvalitativní výzkum 2.analytické nástroje strategického plánování 3.sběr kvantitativních dat

Lokální partnerství koordinační platforma – zapojení všech relevantních aktérů memorandum o spolupráci organizační zázemí

Složení LP Toužim a Teplá Město Teplá Základní škola Teplá Město Toužim Základní škola Toužim Odbor sociálních věcí Mariánské Lázně Základní škola Praktická Teplá Odbor sociálních věcí Karlovy Vary Základní škola Praktická Toužim Probační a mediační služba ČR Úřad práce Karlovy Vary Úřad práce Cheb Český západ o.s. Kotec o.s. Policie ČR Teplá

Strategický plán výchozí materiál pro činnost LP integrace dílčích témat deklarace konsensu o společných cílech zajištění politické podpory informační funkce specifičnost/návaznost na další strategické dokumenty podklad pro projekty zajištění procesu plánování aktivizace a využití místních zdrojů know-how v klíčových oblastech

Strategické plánování – Toužim/Teplá Pracovní skupiny Lokálního partnerství - Bezpečnost a prevence sociálně patologických jevů - Zaměstnanost - Vzdělávání a volný čas - Bydlení

Strategické plánování – Toužim/Teplá Struktura Strategického plánu - Vize - Priority - Dlouhodobé cíle - Krátkodobé cíle - Opatření / Kroky - Harmonogram aktivit

Strategické plánování – Toužim/Teplá Problémové oblasti v části „Vzdělávání a volný čas“ Nedostatečná podpora vzdělávání v rodinách Špatná spolupráce s rodiči Nedostatečná nabídka volnočasových aktivit pro cílovou skupinu dětí od 13 let výše Předčasné ukončování vzdělání Absence neorganizovaných aktivit pro mládež Absence podpory zvenčí při neorganizovaných aktivitách Nedostatek financí pro nízkoprahové služby Nedostatečná nabídka oborů SOU Špatný vztah dětí k životnímu prostředí Prostorové vyloučení Špatná dopravní obslužnost

Strategické plánování – Toužim/Teplá Navrhovaná opatření v části „Vzdělávání a volný čas“ Doplnění Základního vzdělání Terénní pracovník pro spolupráci se školami Multidisciplinární přístup – spolupráce zainteresovaných subjektů Specifická nabídka volnočasových aktivit v rámci Nízkoprahového zařízení pro děti a mládež Poskytování služby zaměřené na pokračování v sekundárním vzdělávání a získávání kvalifikace pro uplatnění na trhu práce

Projektové poradenství všem subjektům v lokálním partnerství evropské strukturální fondy: OP LZZ (osa 3) OP VK (osa 1.2) IOP (3.1b, 3.1c, 5.2c) ROP poradenství při administraci projektů podpora při realizaci IPRM, podpora komunitního plánování

Projektové poradenství – Toužim/Teplá Teplá IOP 3.1b Rekonstrukce objektu v areálu ZŠ Teplá pro účely poskytování služeb sociální prevence OPLZZ č. 55 Financování vybraných druhů sociálních služeb Toužim IOP 3.1b Rekonstrukce objektu bývalé administrativní budovy pro účely poskytování služeb sociální prevence OPLZZ č. 55 Financování vybraných druhů sociálních služeb

Evaluace Zhodnotit: přínos pro sociální integraci změna situace v SVL změna nabídky sociálních a vzdělávacích služeb zavedená opatření, připravené projekty a záměry => příprava na opuštění lokality, převzetí procesů obcí

Děkujeme za pozornost. Jakub Švec Alexandr Olah