Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb,
Advertisements

Hodnocení způsobilosti měřících systémů
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Název školy Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Komenského 3, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková Název šablonyIII/2_Inovace a zkvalitnění.
Charakteristiky variability
Charakteristické rysy a typy jednorozměrného rozdělení četností.
Statistika Ukazatelé variability
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09C17 AutorMgr. Monika Chvostková Období vytvořeníŘíjen.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Charakteristiky variability
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady30Číslo DUM17.
Statistika 2 Aritmetický průměr, Modus, Medián
Charakteristiky variability
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Mgr. Marcela Sandnerová Pojem charakteristiky variability Variabilita (proměnlivost)  Odlišnost hodnot příslušného znaku Čím větší je variabilita sledovaného.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Základy matematické statistiky. Nechť je dána náhodná veličina X (“věk žadatele o hypotéku“) X je definována rozdělením pravděpodobností, s nimiž nastanou.
Základy statistiky Autor: Jana Buršová.
VY_32_INOVACE_21-16 STATISTIKA 2 Další prvky charakteristiky souboru.
Kurzy eura v roce 2009 k prvnímu dni v měsíci zaokrouhlené na celé Kč Kč28.
© Tom Vespa STATISTICKÉ ZPRACOVÁNÍ DAT (JEDNOROZMĚRNÉ SOUBORY)
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Statistika Statistika je matematická disciplína, která zpracovává výsledky hromadného pozorování (o objemu výroby, dovozu či vývozu zboží, výdajích a příjmech.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Základy statistiky Základní pojmy. Základy statistiky Statistiku můžeme chápat jako činnost - získávání stat. údajů, jejich zpracování a vyhodnocení jako.
Popisné charakteristiky statistických souborů. ZS - přesné parametry (nelze je měřením zjistit) VS - výběrové charakteristiky (slouží jako odhad skutečných.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Charakteristiky variability Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Statistika 2.cvičení
STATISTICKÉ ZPRACOVÁNÍ DAT (JEDNOROZMĚRNÉ SOUBORY)
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Honnerová Helena
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, Cheb Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název klíčové aktivity:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM:VY_32_INOVACE_02Eff_18 Název DUM: 18 Statistika IV. - Charakteristiky variability Jméno autora: Mgr. Věra Effenberger Ročník: 3. a 4. ročník Vzdělávací oblast:matematika- statistika Vzdělávací obor:studijní Klíčová slova:rozptyl, směrodatná odchylka, průměrná absolutní odchylka, variační koeficient, variační rozpětí Anotace:materiál definuje výpočty charakteristik variability a procvičuje práci se statistickým souborem Druh učebního materiálu:prezentace Očekávaný výstup:výpočet a analýza charakteristik variability statistických souborů Metodika učebního materiálu: Metodika učebního materiálu:Jedná se o prezentaci, která se se slovním doprovodem přehraje krok za krokem žákům. K prezentaci patří též pracovní list 19 Statistika – Opakování, příklady, jehož součástí jsou příklady v prezentaci a další příklady na procvičení látky.

STATISTIKA IV. Charakteristiky variability Příklad

Odchylky od střední hodnoty Charakterizují šířku okolí, ve kterém jsou hodnoty statistického znaku kolem vybrané střední hodnoty seskupeny. charakteristiky variability Jedná se o statistické charakteristiky variability. Pozn.: V následujících situacích budeme jako střední hodnotu používat aritmetický průměr.

Charakteristiky variability Rozptyl = variance Směrodatná odchylka

Charakteristiky variability Průměrná absolutní odchylka Variační koeficient Variační rozpětí

Příklad Příklad Příklad: Následující čísla jsou počty vytržených zubů u vybraných pacientů daného zubaře za dobu 5 let: 4, 10, 8, 4, 5, 6, 1, 3, 8, 2, 8, 9, 7, 2, 5, 3, 7, 1, 6, 9, 1, 5, 4, 2, 8, 9, 3, 8, 1, 7, 3, 10, 5, 2, 11, 6,3, 1, 6, 5, 4, 7, 2,4, 12, 3, 4, 3, 6, 2.

Příklad: Utvořte tabulku rozdělení absolutních a relativních četností. Znázorněte četnosti pomocí polygonu. Určete aritmetický průměr, modus a medián. Určete rozptyl, směrodatnou odchylku, průměrnou absolutní odchylku, variační koeficient a variační rozpětí.

Řešení: Počet vytržených zubů Absolutní četnost Relativní četnost v %

Řešení: Aritmetický průměr: Modus: Medián:

Řešení: Počet vytržených zubů ∑ Absolutní četnost Relativní četnost v % ,13,12,11,10,10,91,92,93,94,95,96,9 16,819,614,411,210,010,813,618,4115,2124,0134,8147,61

Řešení: Průměrná absolutní odchylka: Rozptyl: Směrodatná odchylka:

Řešení: Variační koeficient: Variační rozpětí: