Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Advertisements

Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1. Požární ochrana Obor:Elektrikář.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Elektrické instalace (Jištění)
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Paleta programování. Paleta programování obsahuje všechny programovací příkazy. Každý programovací příkaz určuje, jak se bude robot chovat či reagovat.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELIII- 6.1 PC MONITORY.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELIII- 2.2 RMG, MAGNETOFONY.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELII ZAPOJENÍ MULTIVIBRÁTORŮ.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Systémy moderních elektroinstalací.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Silové propojení.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 2.8 Rozvaděče Obor:Elektrikář.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Systémy moderních elektroinstalací.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Spínací jednotka.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 3. 9 Montáž signalizačních.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELII – SESTAVOVÁNÍ.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky MEIII Dekodéry pro.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Počítač zepředu a zezadu
Obor: Elektrikář Ročník: 1. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
Základní pojmy pro práci s OS Windows
Technické vybavení počítače - Počítač PC
Tatínkovo nářadí pro předškoláky.
Tato prezentace byla vytvořena
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Inf Počítač a lidé s handicapem
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Tato prezentace byla vytvořena
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Popis výukového materiálu Název: PowerPoint
Tato prezentace byla vytvořena
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Tato prezentace byla vytvořena
Software počítače 1 - opakování
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Řadič Orbis pictus 21. století
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Obor: Elektrikář silnoproud Ročník: 3. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Obor: Elektrikář - silnoproud Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Josef Dulínek
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Informatika – Grafika.
Stahování eBooks ~ Podrobný průvodce prvním stahováním
Orientujeme se v prostoru
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Když jsem já sloužil… Jazyk a řeč.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Transkript prezentace:

Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky MEIV Souborná činnost na složitých elektronických zařízeních I Obor:Mechanik elektronik Ročník:4. Vypracoval:Antonín Mahdal Odborný výcvik ve 3. tisíciletí

CO JSOU SLOŽITÁ ELEKTRONICKÁ ZAŘÍZENÍ? Jde především o zařízení, které dokáží řídit, kontrolovat, monitorovat a zaznamenávat různé technologické procesy a děje. K těmto procesům jsou zapotřebí tyto komponenty: ● řídicí jednotka s pamětí, ● software, ● vizualizace, ● různé senzory (pohybu, světla, vzdálenosti, dotyku barev, zvuku atd.), ● akční členy (různé pohony, spínače atd.). Tyto nároky nám splňuje učební pomůcka LEGO MINDSTORMS NXT v 1.1.

KRÁTKÝ POPIS LEGO MINDSTORMS ● LEGO MINDSTORMS NXT v. 1.1 je silný programovací nástroj využívající ikonografického programovacího prostředí založeného na platformě LabView. ● Programování v tomto prostředí spočívá v umisťování ikon představujících programovací příkazy do vodorovného řetězce. Ten je automaticky propojen, dále nahrán do kostky NXT a po spuštění je vykonán. ● To nám umožňuje postupně sledovat chod programu, krokovat jej a v případě nalezené chyby ji okamžitě opravit.

KRÁTKÝ POPIS SENZORŮ LEGO MINDSTORMS Připojování senzorů Vodiče senzorů připojujeme do vstupních portů NXT kostky, označených pořadovými čísly 1 – 4. Do vstupních portů kostky můžeme připojovat I vodiče s redukcí pro LEGO RCX senzory. K testování systému, a pro většinu příkladů programování, je využito následujícího přednastavení k připojování senzorů: ● Port 1: dotykový senzor ● Port 2: zvukový senzor ● Port 3: světelný senzor ● Port 4: ultrazvukový senzor

TYPY SENZORŮ ● Dotykový senzor Umožňuje, aby robot reagoval na překážky v prostředí. Dotykový senzor je možné přidat do NXT modelu a programovat chování modelu tak, aby reagoval na stav stlačení či uvolnění (zapnuto – vypnuto). ● Zvukový senzor Umožňuje, aby robot rozlišoval úroveň zvuku. Po připojení zvukového senzoru k NXT modelu je možné programovat jeho chování podle hodnot tohoto senzoru. Zvukový senzor detekuje intenzitu zvuku v decibelech (dB) od jemných a tichých zvuků až po zvuky hlasité. Zvukový senzor pracuje jak s dB.

TYPY SENZORŮ Světelný senzor Světelný senzor je jedním ze dvou senzorů, které robotu umožňují vidění. Světelný senzor umožňuje robotu rozlišit světlo a tmu. Dokáže poznat intenzitu světla v místnosti a změřit intenzitu světla, barevných povrchů. Toto vidí vaše oči. Toto vidí robot prostřednictvím světelného senzoru.

TYPY SENZORŮ Ultrazvukový senzor Umožňuje, aby robot měřil vzdálenost objektů a reagoval na pohyb. Ultrazvukový senzor umožňuje robotu vidět, hledat předměty, vyhýbat se překážkám, měřit vzdálenost a zaznamenávat pohyb. Ultrazvukový senzor využívá stejných vědeckých principů jako netopýři: měří vzdálenost na základě výpočtu doby, během níž dorazí k předmětu zvuková vlna a znovu se vrátí - stejně jako ozvěna. Ultrazvukový senzor měří vzdálenost v centimetrech i palcích a zobrazuje ji na displeji.

TYPY AKČNÍCH ČLENŮ ● Interaktivní servomotor Umožňuje plynulý a přesný pohyb robota. Pohyb robota umožňují tři servomotory. Pokud ve svém softwarovém programu zvolíte možnost „Move block“ (příkaz pro pohyb), dojde k automatické synchronizaci dvou motorů, takže se váš robot začne pohybovat rovně. ● Vestavěný rotační senzor Každý motor má vestavěný rotační senzor, což umožňuje přesnější ovládání robota. Rotační senzor měří otáčení motoru ve stupních nebo celkové otáčení (s přesností +/- jeden stupeň). Jedno otočení odpovídá 360 stupňům, takže pokud nastavíte motor na otočení o 180 stupňů provede jeho hřídel půl otáčky.

Interaktivní servomotor

OVLADACÍ PANEL ● Displej nám slouží ke zobrazení stavu zařízení, oznamování různých udalostí a hodnot. ● Klávesnice na panelu nám slouží k ovládaní robota a k nastavení provozního režimu, k tvorbě programu, spuštění programu, zastavení programu, může nám plnit funkci vstupního zařízení našeho programu.

ZÁVĚR Tímto krátkým textem jsme se seznámili s mechanickou častí stavebnice. Popsali jsme si možnosti monitorování různých veličin podle typu senzoru a možnosti výstupů – pohyb, vydávání zvuku zobrazení údajů pomocí displeje. Tyto získané informace jsou velmi důležité proto, abychom v další části dokázali napsat a odzkoušet krátký program. Věřím, že tato pomůcka vás zaujala a pomůže vám k porozumění dálší problematiky.

Střední průmyslová škola Uherský Brod,