Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/21.3403 Číslo a název klíčové aktivityIII/2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Obchod DUMVY_32_INOVACE_EKU_326.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Spotřebitel a jeho práva
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Ekonomická gramotnost
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace a zkvalitnění.
 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ZÁRUČNÍ DOBA A REKLAMACE
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tématická oblastOdborné předměty – Dopisy a tabulky podle ČSN.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EKONOMIKA TRH Ing. Hana Kročová
Přijímání a vyřizování reklamací
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
CENA Tak tedy za kolik FINANČNÍ GRAMOTNOST. CENA CENA je hodnota zboží nebo služby většinou je vyjádřena peněžní částkou, kterou je potřeba při získání.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Základní práva spotřebitelů Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Praha 28. dubna 2015 Kontrolní činnost České obchodní inspekce v oblasti výkupu odpadů Mgr. Michael Maxa Česká obchodní inspekce.
Práva spotřebitele.
REKLAMACE. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené, Janské.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
HOTOVOSTNÍ OPERACE Nákup a prodej. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
E- SHOP WWW. FASHIONAVENUE. CZ Vypracovala: Javůrková Karolína Vaňoučková Romana EP2.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_OBP48 Název školy.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastObčanské právo Datum vytvoření
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
FINANČNÍ GRAMOTNOST NAKUPOVÁNÍ ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ
ZÁKLADNÍ PRÁVA SPOTŘEBITELE
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Velkoobchod, maloobchod
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru.
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Dálkoměr Optické přístroje Název školy
Zapojování rezistorů Řazení rezistorů Název školy
Ing. Veronika Dostálková MBA
Základní škola a mateřská škola T. G
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Fáze měsíce Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Transkript prezentace:

Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu:Nákupy, práva spotřebitelů Číslo materiálu:VY_32_INOVACE_18_06 Autor:Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:Matematika, Občanská výchova Ročník:9. Vzdělávací oblast:Finanční gramotnost Vzdělávací obor:Matematika a její aplikace, Výchova k občanství

Tematický okruh:Hospodaření domácnosti Téma:Základní práva spotřebitelů Druh učebního materiálu:Prezentace Potřebný čas pro výuku DUM: min Anotace / Metodický list:Prezentace má žákům objasnit práva a povinnosti kupujících a prodávajících. Snímek 4 nabádá žáky k úvodní aktivitě – vytvoření seznamu nejčastěji nakupovaných věcí. Žákům je třeba poskytnout čas (cca 10 min) na sepsání nákupů. Snímky 5 – 7 vysvětlují pojem kupní smlouva, předkládají přehled práva povinností kupujících a prodávajících. Snímky představují podoby dokladu o nákupu, vyučující by měl donést žákům konkrétní příklady účtenek a faktur (stačí kopie). Snímky 11 – 13 seznamují s pojmy reklamace a záruka. Snímky 14 – 20 seznamují s nejčastěji používanými nekalými praktikami obchodníků. Tyto je vhodné doložit konkrétními příklady např. z reklamních letáků nebo ů.

N ÁKUPY, PRÁVA SPOTŘEBITELŮ

N ÁKUPY Napiš seznam deseti věcí nebo služeb, které jsi koupil/a během posledního týdne. Napiš seznam pěti věcí nebo služeb, které nakoupili během posledního týdne tvoji rodiče. Ve skupině vytvořte TOP FIVE (pět nejčastěji nakupovaných věcí nebo služeb).

K UPNÍ SMLOUVA Při každém nákupu (jídlo, oblečení, věci do školy, jízdenky, elektřina, benzín atd.) uzavíráme s prodejcem KUPNÍ SMLOUVU. Z kupní smlouvy vyplývají pro prodejce i kupujícího práva a povinnosti.

P RÁVA A POVINNOSTI PRODÁVAJÍCÍHO Povinnost – nabízet zboží a služby ve správné kvalitě, za předem známou cenu a v množství, které odpovídá ceně. Za kvalitu výrobku ručí = ZÁRUKA (obvykle dva roky). Právo – za zboží a služby dostat zaplaceno.

P RÁVA A POVINNOSTI KUPUJÍCÍHO Povinnost – zaplatit za odebrané zboží a služby. Právo – možnost koupit výrobky a služby ve správné kvalitě a množství, za předem známou cenu.

D OKLAD O ZAPLACENÍ Prodávající musí vystavit doklad o nákupu – ÚČTENKU nebo FAKTURU. Doklad o nákupu musí obsahovat údaje o prodávajícím (obchodní název, adresu, IČO), údaje o zboží (název, množství, cena) a datum nákupu.

R EKLAMACE Uplatnění záruky na výrobek, u kterého se objevila závada. Kupující musí předložit doklad o nákupu. Prodávající musí reklamaci vyřídit do 30 dnů. Zákazník má právo na výměnu nebo opravu zboží, případně vrácení zaplacené částky.

Z ÁRUKA NA POTRAVINY Závadu u potravin můžeme reklamovat do 8 dnů od nákupu. DATUM SPOTŘEBY (spotřebujte do) – po uvedeném datu se zboží nesmí prodávat – např. mléko, uzeniny MINIMÁLNÍ TRVANLIVOST - po uvedeném datu se potraviny mohou prodávat, musí být označené a oddělené od ostatního zboží – např. mouka, těstoviny, sušenky

Č ESKÁ OBCHODNÍ INSPEKCE = ČOI Kontrolní úřad, který řeší problematické situace mezi zákazníky a prodávajícími. Může nám pomoci při reklamaci zboží.

N EKALÉ OBCHODNÍ PRAKTIKY Klamání spotřebitele – nucení ke koupi nátlakem, klamáním o kvalitě výrobku, zdánlivým snižováním ceny apod.

„Š KRTY “ NA CENOVKÁCH Prodejce si vymyslí vyšší cenu zboží, tu škrtnou a zboží jakoby zlevní. Často u zboží „v akci“ nebo ve výprodejích. DŘÍVE: 999,- NYNÍ: 599,-

N EPRAVDIVÁ INFORMACE O ČASOVÉ OMEZENOSTI NABÍDKY Prodávající nepravdivě uvádí, že zboží je nabízeno jen po omezenou dobu. Nutí tak zákazníky k okamžitému nákupu.

Tablety IQuan zvýší Vaše IQ! Stačí užívat dvě tablety denně po dobu jednoho měsíce. Úspěch zaručen! P RODEJCE NEPRAVDIVĚ PROHLAŠUJE, ŽE VÝROBEK MŮŽE VYLÉČIT NEMOC NEBO POSTIŽENÍ

M ANIPULACE S DĚTMI Reklama zaměřená na děti – ty jsou nabádány, aby si koupily výrobky nebo k jejich koupi přesvědčily rodiče.

N EVYŽÁDANÉ NABÍDKY ZBOŽÍ Opakovaně proti vůli je nabízeno zboží či služby po telefonu, u nebo při osobní návštěvě.

O ZNÁMENÍ O VÝHŘE Případná výhra je podmíněna objednáním zboží.

Z DROJE : JAKEŠ, Petr a kol. Finanční gramotnost pro druhý stupeň základní školy. Praha: Fortuna, 2011, ISBN Obrázky – MS Office Klipart (není-li uvedeno jinak)