Mgr. Karel Bárta ředitel Libereckého inspektorátu ČŠI Masarykova 28, 460 00 Liberec tel.: 485 234 400.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Hodnocení škol a školských zařízení
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOL A HODNOCENÍ ČŠI
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
ČŠI a vlastní hodnocení školy
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
ICT VE ŠKOLE LIDSKÉ ZDROJE listopad 2006 (c) Radek Maca.
1 Porada s pracovníky útvarů školství úřadů obcí s rozšířenou působností Krajský úřad Libereckého kraje 21. srpen 2009 Česká školní inspekce ve školním.
Minimální preventivní program školy
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Financování regionálního školství
Individuální vzdělávací plán
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Hodnocení středních škol Českou školní inspekcí PhDr. Irena Borkovcová, MBA ředitelka Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 10. listopadu 2014.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
2007 Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol ve dnech 17. – 19. října 2007  Hlavní úkoly ČŠI ve školním roce 2007/2008  Dotazy k ISO,
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Působnost ČŠI dle školského zákona a koncepčních dokumentů Činnost ČŠI ve školním roce 2011/2012 Mgr. Iva Kvízová Liberecký inspektorát ČŠI Masarykova.
Školský zákon ve vztahu k zákonným zástupcům (pro ředitele málotřídní školy) Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Dokumentace školy Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Liberec 12. prosince 2013 Mgr. Karel Bárta.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
9. Tvorba individuálního plánu
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Bc. Magdalena Zábranská
Liberecký inspektorát ČŠI
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Polytechnické vzdělávání v praxi
Hlavní manažér SP Kvalita I
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Transkript prezentace:

Mgr. Karel Bárta ředitel Libereckého inspektorátu ČŠI Masarykova 28, Liberec tel.:

1. Inspekce v mateřských školách 1.1 Zjišťování a hodnocení souladu ŠVP s právními předpisy a RVP PV 1.2 Získávání a analyzování informací o vzdělávání dětí a o činnosti mateřských škol ve vybraných oblastech RVP PV  dokončení hodnocení školních vzdělávacích programů  následné šetření na místě, zjišťování předpokladů MŠ a naplnění ŠVP  Hodnocení přípravy dětí před zahájením povinné školní docházky  Tematické inspekce v PV:  1. Hodnocení podpory rozvoje základů čtenářské gramotnosti a matematické gramotnosti v předškolním vzdělávání  2. Pilotní ověření schématu pro hodnocení podpory základů sociální a přírodovědné gramotnosti ve vybraných oblastech RVP PV: Dítě a ten druhý, Dítě a společnost, Dítě a svět. 2

1. Inspekce v základních školách 2.1 Zjišťování a hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání podle příslušného ŠVP podle § 12 a § 174 odst. 2 písm. b) školského zákona 2.2 Zjišťování a hodnocení souladu ŠVP s právními předpisy a RVP ZV 2.3 Získávání a analyzování informací o vzdělávání žáků a o činnosti základních škol ve vybraných oblastech RVP ZV 2.4 Hodnocení ŠVP ve školních družinách a školních klubech 2.5 Hodnocení vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných školách 2.6 Program zjišťování výsledků vzdělávání žáků v oblasti čtenářské a matematické gramotnosti ve 3. ročnících základních škol (národní šetření) podle § 171 odst. 2 školského zákona 3

Dokončení formálního souladu ŠVP s RVP Následné inspekční šetření na místě → předpoklady ZŠ a naplňování ŠVP Inspekční hospitace ve vybraných předmětech Hodnocení ŠVP ve školních družinách a školních klubech, nabídka mimoškolních aktivit 4

Tematické inspekce v ZV : 1. Hodnocení podpory čtenářské a matematické gramotnosti 2. Pilotní ověření schématu pro hodnocení podpory rozvoje sociální a přírodovědné gramotnosti v oblastech RVP ZV Člověk a jeho svět, Člověk a společnost, Člověk a příroda 3. Hodnocení nabídky výchov v ZŠ, včetně tělesné výchovy 4. Přechod žáků z MŠ a jejich úspěšnost v 1. ročníku ZŠ 5. Zajištění bezpečnosti v TV a při mimoškolních akcích 6. Národní šetření výsledků v čtenářské gramotnosti a matematické gramotnosti ve 3. ročnících ZŠ 7. Měření klimatu v ZŠ (hodnotové žebříčky žáků v 7. ročnících) 8. Preventivní a následná opatření přijatá školou/školským zařízením pro zvýšení bezpečnosti a k zajištění úkolů výchovy ke zdraví 9. Hodnocení systémů vlastního hodnocení škol a školních systémů prevence neúspěšnosti žáků 5

3. Inspekce ve středních školách 3.1 Zjišťování a hodnocení souladu ŠVP s právními předpisy a příslušným RVP 3.2 Získávání a analyzování informací o vzdělávání žáků, o činnosti středních škol ve vybraných oblastech příslušného RVP 3.3 Inspekce podmínek přijímání žáků ke vzdělávání ve střední škole 3.4 Inspekce ukončování středního vzdělávání 3.5 Inspekce ŠVP v domovech mládeže 6

+ následné inspekce na gymnáziích + hodnocení oborových ŠVP v odborném vzdělávání + domovy mládeže – hodnocení ŠVP, mimoškolních aktivit Tematické inspekce v SOV: 1. Dopady legislativních změn v praxi škol 2. Podpora rozvoje čtenářské gramotnosti ve SV 3. Podpora rozvoje matematické gramotnosti ve SV 4. Pilotní ověření schémat pro hodnocení rozvoje sociální a přírodovědné gramotnosti ve SV 5. Hodnocení organizace, průběhu a výsledků přijímání uchazečů ke studiu ve SŠ 6. Přechod žáků ze ZŠ na SŠ a jejich úspěšnost v 1. ročníku SŠ 7. Hodnocení organizace, průběhu a výsledků zkoušek ukončování SV 8. Preventivní a následná opatření přijatá školou/školským zařízením pro zvýšení bezpečnosti a k zajištění úkolů výchovy ke zdraví 9. Hodnocení systémů vlastního hodnocení žáků a školních systémů prevence neúspěšnosti žáků 7

4. Inspekce ve vyšších odborných školách 4.1 Státní kontrola dodržování právních předpisů, které se vztahují k poskytování vzdělávání ve vyšším odborném vzdělávání 4.2 Získávání a analyzování informací o vzdělávání studentů, o činnosti vyšších odborných škol ve vybraných oblastech příslušného vzdělávacího programu + státní kontrola dodržování předpisů + hodnocení předpokladů pro činnost ve vztahu k akreditovaným vzdělávacím programům + hodnocení výsledků ukončování vzdělávání 8

Tematické inspekce ve VOV: 1. Hodnocení organizace, průběhu a výsledků přijímání uchazečů ke vzdělávání 2. Nabídka výuky cizího jazyka v oborech VOV 3. Vybavenost ICT a využití ve výuce v oborech VOV 4. Přechod žáků ze SŠ na VOŠ a jejich úspěšnost v 1. ročníku VOŠ 5. Kontrola organizace, průběhu a výsledků zkoušek ukončování vyššího odborného vzdělávání 9

5. Inspekce ve speciálních školách a školách při diagnostických ústavech 5.1 Zjišťování a hodnocení souladu ŠVP s právními předpisy a RVP podle § 174 odst. 2 písm. c) školského zákona 5.2 Získávání a analyzování informací o vzdělávání žáků, o činnosti speciálních základních a středních škol ve vybraných oblastech RVP 5.3 Státní kontrola vybraných ustanovení školského zákona a prováděcích předpisů, které se vztahují ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v speciálních základních a středních školách a ve školách při diagnostických ústavech (správnost zařazení žáků ve vzdělávacím programu, individuální a skupinová podpora) + hodnocení ŠVP, šetření na místě - hodnocení předpokladů a naplňování ŠVP, informace, kontrola správného zařazení 10

Tematické zprávy: Analýza školních vzdělávacích programů Hodnocení podpory rozvoje žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v sociální gramotnosti Hodnocení využívání ICT v základních školách speciálních Analýza financování základních škol speciálních Souhrnná zpráva o výsledku kontrol v základních školách speciálních 11

6. Vedení evidence školních úrazů, státní kontrola dodržování právních předpisů, které se vztahují k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí, žáků a studentů, státní kontrola školního stravování 6.1 Státní kontrola vybraných ustanovení školského zákona a prováděcích a souvisejících právních předpisů k zajištění bezpečnosti ve výuce tělesné výchovy, při mimoškolních akcích, při praktickém vyučování a odborné praxi a v domovech mládeže 6.2 Státní kontrola školního stravování 6.3 Státní kontrola pracovišť praktického vyučování 6.4 Získávání a analyzování informací o školních preventivních systémech a podmínkách BOZ, o školních řádech a o opatřeních přijatých vedením školy k minimalizaci rizik školních úrazů 12

Státní kontrola vedení evidence úrazů dětí, žáků a studentů včetně vyhotovení a zaslání záznamů o úrazech stanoveným orgánům a institucím, kontrolované období školní rok 2008/2009, 2009/2010 a 2010/2011 do data kontroly. Důraz na elektronický systém sběru údajů o úrazech dětí, žáků a studentů a kontrola kvality záznamů v elektronické databázi ČŠI. Ve školním roce 2010/2011 se ČŠI zaměří na zajištění BOZ při výuce tělesné výchovy, při mimoškolních akcích, při praktickém vyučování a odborné praxi a v domovech mládeže. Předmětem posouzení bude mj. kontrola formálního rámce zajištění BOZ (např. školní řád, vnitřní řád), poučení, provádění prověrek, kontrola prostorového a materiálního vybavení a zabezpečení. 13

7. Veřejnosprávní kontrola využívání finančních prostředků státního rozpočtu poskytovaných školám a školským zařízením 7.1 Roční veřejnosprávní kontrola ve školách a školských zařízeních zřizovaných MŠMT 7.2 Veřejnosprávní kontrola vybraných škol a školských zařízení podle kontrolního plánu + Veřejnosprávní kontrola prověřuje oprávněnost a efektivnost využívání finančních prostředků státního rozpočtu poskytnutých školám všech zřizovatelů. Ve školním roce 2010/2011 se ČŠI zaměří na problematiku efektivnosti vynakládaných prostředků v podmínkách řízení pedagogických procesů ŠVP. Pozornost bude dále věnována následné kontrole (odstranění nedostatků zjištěných v rámci předešlé inspekční činnosti). 14

8. Inspekce na základě podnětů a pro účely přiznání dotací podle zvláštního právního předpisu a účast v konkursních řízeních 8.1 Inspekce soukromých škol a školských zařízení 8.2 Inspekce na základě podnětů, stížností a petic 8.3 Inspekce pokusných ověřování a rozvojových programů vyhlašovaných v souladu s § 171 školského zákona 8.4 Konzultační činnost k projektu „EU – peníze školám“ 8.5 Účast v konkursních řízeních + Inspekce pokusných ověřování a rozvojových programů je kombinovaná, přičemž je prováděno hodnocení věcného plnění a veřejnosprávní kontrola využívání finančních prostředků státního rozpočtu. Předmětem posouzení budou mj. následující rozvojové programy: Podpora vzdělávání v jazycích národnostních menšin a multikulturní výchovy pro rok 2010 Program MŠMT na podporu integrace romské komunity v roce 2010 Na podporu škol, které realizují inkluzívní vzdělávání a vzdělávání dětí a žáků se sociokulturním znevýhodněním na rok

1. Rovný přístup ke vzdělávání Škola pravdivě informuje o vzdělávací nabídce a postupu při přijímání ke vzdělávání způsobem dostupným všem uchazečům, přijímání uchazečů je v souladu s platnými předpisy Škola přijímá opatření podle potřeby dětí, žáků a studentů na základě doporučení školského poradenského zařízení a v souladu se závěry vlastního hodnocení individuálních potřeb jednotlivce Škola identifikuje a eviduje děti/žáky/studenty se speciálními vzdělávacími potřebami a nadané ve školní dokumentaci a přijímá účinná opatření pro vytvoření podmínek pro jejich úspěšný rozvoj Škola zohledňuje vnější prostředí (sociální, regionální), reálné podmínky a možnosti školy, které mohou ovlivnit úspěšnost dětí/žáků/studentů ve vzdělávání Škola má účinné preventivní systémy zaměřené na omezení rizikového chování (zejména šikany, zneužívání návykových látek, záškoláctví), školních úrazů a školní neúspěšnosti a sleduje jejich naplňování 16

2. Školní vzdělávací programy ŠVP v nabídce školy odpovídají zápisu do rejstříku škol a školských zařízení ŠVP jsou v požadované struktuře a jsou zpracovány podle školského zákona ŠVP jsou zpracovány v souladu se zásadami RVP(výsledky komparační analýzy) ŠVP a jejich uspořádání jsou orientovány na cíle vzdělávání a na podporu rozvoje osobnosti žáků Škola identifikuje silné a slabé stránky v souvislosti s přípravou a realizací ŠVP v praxi (SWOT, ISO, CAF apod.) Změny ŠVP jsou odůvodněné a přijímaná opatření vycházejí z vlastního hodnocení školy, ze zásad a cílů platného školského zákona a priorit rozvoje vzdělávání vyjádřených např. v DZ a DZK Škola vytváří pozitivní klima pro naplnění cílů ŠVP 17

3. Řízení školy Úroveň řízení odpovídá typu školy, rozhodovací pravomoci jsou sladěny s následnými výkonnými kompetencemi a příslušnými zdroji, organizační struktura podporuje aktuální potřeby a strategické záměry rozvoje školy Vedení školy průběžně hodnotí a inovuje strategie a plány pro realizaci ŠVP Na strategickém řízení a vlastním hodnocení se podílejí další pracovníci školy, ve vnitřních normách (např. školní řád) jsou dobře popsány práva a povinnosti všech účastníků vzdělávání, jejich dodržování se pravidelně monitoruje a vyhodnocuje (např. pedagogická rada) Škola pravdivě vykazuje údaje o činnosti (např. statistické výkaznictví), výroční zprávy škol jsou v požadované struktuře a vycházejí z výsledků vlastního hodnocení, případně ze zjištění z externích hodnocení a kontrol Vedení školy realizovalo opatření k odstranění nedostatků zjištěných Českou školní inspekcí v uplynulém období 18

4. Personální podmínky Škola přijímá opatření k odstraňování personálních rizik v souladu se závěry vlastního hodnocení (např. kvalifikovanost, věková struktura, zastupitelnost, fluktuace, úrazovost) Školní systém odměňování podporuje realizaci ŠVP (mj. posouzení dopadu např. absence, zastupování, využití přespočetných hodin) Škola systematicky podporuje začínající PP do 3 let praxe Struktura využití pracovní doby PP a jejího naplňování je v souladu s platnými předpisy (např. přímá a nepřímá pedagogická činnost) PP se účastní DVPP, školní systém DVPP je v souladu s výsledky vlastního hodnocení a podporuje realizaci ŠVP DVPP podporuje zlepšení informační gramotnosti a schopnosti komunikace v CJ, zaměřuje se na rozšíření specializací PP (např. VP, koordinátor ICT, koordinátor ŠVP, speciální pedagog, školní metodik prevence) Škola podporuje mobilitu PP (např. zahraniční stáže, ISIC, EUROPASS, výměnné pobyty) 19

5. Materiální podmínky Škola zajišťuje bezpečné prostředí pro vzdělávání a zdravý sociální, psychický i fyzický vývoj dětí/žáků/studentů při všech činnostech pořádaných školou Škola realizovala opatření k udržení a zlepšování prostorových podmínek pro vzdělávání v souladu s předpisy BOZ, PO, požadavky na bezbariérovost a s výsledky vlastního hodnocení, případně externích kontrol Škola zajišťuje obnovu a rozvoj materiálně technických podmínek pro realizaci ŠVP v souladu se školským zákonem a RVP Škola zajišťuje obnovu vybavenosti ICT a jeho využití ve výuce a v administrativě 20

6. Finanční předpoklady Škola určuje priority podle rozpočtových možností a přijímá opatření v souladu se závěry vlastního hodnocení a vnitřní kontroly, koncepční záměry rozvoje jsou schváleny zřizovatelem a školskou radou Škola používá efektivně a hospodárně finanční prostředky přidělené ze státního rozpočtu v souladu s účelem, na který byly přiděleny Škola vhodně využívá možnosti hospodářské činnosti, rozvojových projektů MŠMT a ESF, sleduje a hodnotí jejich přínos pro realizaci ŠVP Na financování školy se podílí další fyzické nebo právnické osoby v souladu s platnými předpisy (podíl příspěvku z rozpočtu zřizovatele, sponzorských darů, plateb rodičů, žáků a studentů) Škola sleduje dílčí výdaje školy ve vybraných oblastech podle priorit DZ, DZK (provázání rozpočtu se strategickými prioritami) 21

7. Efektivní organizace vzdělávání Škola naplňuje učební plány (povinné předměty kurikula) podle schválených vzdělávacích programů a v souladu se školským zákonem a RVP Škola zajišťuje povinné vzdělávací předměty a sleduje přínos vzdělávacích oblastí k rozvoji klíčových dovedností (ČJ, M, AJ) Využití disponibilních hodin, nabídka nepovinných a volitelných předmětů je v souladu s cíli a profilem ŠVP a podporuje úspěšnost dítěte/žáka/studenta Škola pro děti/žáky/studenty se SVP a děti/žáky/studenty nadané organizuje odpovídající vzdělávání vhodnými formami Škola má koncepci domácí přípravy Škola přijímá opatření k odstranění sociálních, zdravotních a bezpečnostních bariér v průběhu vzdělávání 22

8. Účinná podpora rozvoje osobnosti dětí/žáků/studentů Škola ve spolupráci se školskými poradenskými zařízeními poskytuje informace a poradenskou pomoc v záležitostech týkajících se vzdělávání a zajišťuje pomoc při změně vzdělávacího programu PP uplatňuje pravidla školního řádu a pedagogickou diagnostiku v hodnocení výsledků vzdělávání dětí/žáků/studentů Formy vzdělávání umožňují zdokonalování procesu vzdělávání na základě výsledků dosažených ve vědě, výzkumu a vývoji V průběhu vzdělávání jsou uplatňovány účinné moderní pedagogické metody a přístupy PP vytváří možnosti pro individuální vzdělávací přístup PP uplatňuje ve výuce diferencované činnosti PP motivuje děti/žáky/studenty k využívání různých vzdělávacích a zájmových aktivit 23

9. Partnerství Škola spolupracuje se zákonnými zástupci nezletilých dětí a žáků, rodiči zletilých žáků a studentů, popřípadě s osobami, které vůči zletilým žákům a studentům plní vyživovací povinnost (informovanost, zapojení v orgánech školy, komunikace se školou, společné akce školy a rodiny) Škola přijímá opatření na základě hodnocení zřizovatelem (dohodnutá hodnotící kriteria, projekty partnerství) Škola spolupracuje se školskou radou (týká se ZŠ, SŠ a VOŠ), pokud je školská rada podle školského zákona zřízena, a přijímá opatření na základě jejích podnětů (vyjádření k ŠVP, schválení výročních zpráv, schválení pravidel pro hodnocení, podíl na zpracování koncepčních záměrů) Škola podporuje vznik žákovské a studentské samosprávy a umožňuje jí podílet se na správě školy Škola spolupracuje i s dalšími partnery při vytváření vzdělávací nabídky (např. praktické vyučování, zájmové činnosti, apod. 24

10. Účinná podpora rozvoje funkčních gramotností Škola hodnotí výsledky a podporuje rozvoj vědomostí, dovedností a postojů v sociální gramotnosti Škola hodnotí výsledky a podporuje rozvoj vědomostí, dovedností a postojů v přírodovědné gramotnosti Škola hodnotí výsledky a podporuje rozvoj vědomostí, dovedností a postojů v čtenářské gramotnosti Škola hodnotí výsledky a podporuje rozvoj vědomostí, dovedností a postojů v matematické gramotnosti Škola hodnotí výsledky a podporuje rozvoj schopnosti komunikace v cizích jazycích Škola hodnotí výsledky a podporuje rozvoj vědomostí, dovednosti a postojů informační gramotnosti 25

11. Systematické hodnocení individuálních a skupinových výsledků vzdělávání dětí/žáků/studentů Škola sleduje úspěšnost dětí a žáků při přechodu z nižšího na vyšší stupeň vzdělávání (vstupní ročníky) Škola zjišťuje a hodnotí úroveň výstupů a výsledků vzdělávání vymezených v RVP (např. komisionální zkoušky, školní testy, národní a mezinárodní šetření) Škola využívá příležitosti k porovnání hodnocení výsledků z více zdrojů (např. pedagogická rada, školské poradenské zařízení, zřizovatel, žáci, rodiče, studenti, školská rada) Škola zajišťuje včasnou podporu dětem/žákům/studentům s riziky školní neúspěšnosti 26

12. Systémové hodnocení celkových výsledků vzdělávání školy Škola zjišťuje celkovou úspěšnost dětí/žáků/studentů v realizovaných ŠVP v časové řadě (tříleté období) a její soulad s požadavky stanovenými v RVP Škola dosahuje požadovaných výstupů ve vybraných předmětech kurikula (ČJ, AJ, M) v časové řadě (tříleté období) podle ŠVP a v souladu se závěry vlastního hodnocení výsledků Škola sleduje celkovou a skupinovou úspěšnost dětí/žáků/studentů při ukončování stupně vzdělání v časové řadě (tříleté období) Škola sleduje efektivitu a úspěšnost školních systémů v oblasti BOZ, prevence rizikového chování a školní neúspěšnosti Škola využívá výsledky externích hodnocení výsledků vzdělávání (např. využití příležitosti srovnání výsledků s jinými školami, a to na regionální, národní nebo mezinárodní úrovni) Škola prezentuje výsledky veřejně (např. www) 27

Děkuji za pozornost. Karel Bárta 28