Fundraising pro veřejně prospěšné projekty - možnosti, nástroje a trendy 2. prosince 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hospodaření nepodnikatelských organizací 1 Daně, dotace.
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2015.
Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/ Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Individuální dárcovství 2.0 možnosti, nástroje a trendy červen 2015.
10 let dárcovské SMS aneb jak bylo a jak je individuálnímu dárcovství u nás? 7. dubna 2014.
© ABB Group September 27, 2016 | Slide 1 Spolupráce NNO a firmy Pohled dárce Magdaléna Boušková, ABB s.r.o., Workshop,
ECVET v projektech KA1 odborné vzdělávání a příprava v programu Erasmus+ žádostí o grant.
Kultura a památková péče v Pardubickém kraji v letech
NEZISKOVÉ ORGANIZACE Ing. Alica Kavanová. CHARAKTERISTICKÉ ZNAKY 1. Účelová funkce a důvody založení:  n n n není založena za účelem zisku  d d
Postavení Nejvyššího kontrolního úřadu v rámci systému správy státu Jeho význam, fungování a systém kontrol.
Plánování sociálních služeb a transformace aneb Systémově, společně a statečně Šárka Hlisnikovská Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Čerpání prostředků z fondů EU na území Jihočeského kraje Ing. Petr Maroš vedoucí Odboru evropských záležitostí.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Insolvenční řízení v ČR Zmar nebo nová šance?. Uspokojení věřitelů: World Bank65 % (údaj z dotazníkové akce) Reálná data ,4 % Co víme o insolvenčních.
MSV Brno 2013 Klíčový partner českých exportérů a jejich zahraničních zákazníků.
Mgr. Bedřich Myšička vrchní ředitel sekce ekonomické Sekce ekonomická 10. dubna 2014.
NNO Neziskový sektor v České republice Snímek 2 Tento sektor můžeme v zásadě rozdělit do dvou skupin 1. Nestátní neziskové organizace 2. Jiné.
Regionální politika EU v období Mgr. Oldřich Hájek.
Evropský sociální fond 1 Jiří Švarc Evropská Komise Generální ředitelství pro zaměstnanost, sociální věci a rovné příležitosti Oddělení pro Českou republiku,
Účast ČR v H2020 a v programu EURATOM v období leden 2014 – červenec 2015 Základní výstupy 1. průběžné zprávy o účasti ČR v H2020 (Frank,Albrecht – plánované.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Září 2008Mgr. Lenka Schwarzová INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Výzva k předkládání žádostí o finanční podporu.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Podpora výzkumu, vývoje a inovací na MPO – program.
Projekt „PURE COSMOS – Úloha veřejné správy při podpoře konkurenceschopnosti malých a středních podniků“
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Závěrečný účet kapitoly 335 Ministerstvo zdravotnictví ČR za rok 2016
Ing. Kateřina Lichtenberková
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství
Komplexní systém hodnocení
Komplexní systém hodnocení
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Talent marketingových komunikací
Tematicky zaměřený kulatý stůl
Místní rozpočtové jednotky
Josef Středula, předseda ČMKOS
Státní organizace.
Dotační tituly MZV a ČRA (v letech 2010 a 2011)
Ekonomika Finanční řízení neziskových organizací 3.
Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů
Schůze Spolku pro obnovu venkova ČR Praha 1. dubna 2014
Hlavní město praha a integrace cizinců
Inovační potenciál České republiky
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
Náměty pro činnost Národního fóra
Setkání zaměstnanců FHS
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
FEBA-European Federation of Food Banks
Univerzitní město Olomouc
Výzkum v malých a středních firmách
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
FINANČNÍ GRAMOTNOST Daně a veřejné rozpočty
Základy účetnictví změny rozvahových položek
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Dárcovství 2018 Závěrečná zpráva z výzkumu
Institucionální program pro veřejné vysoké školy pro rok 2017
Role ČEB při realizaci exportní strategie
Hodnotící zpráva k výsledkům kontrol výkonu přenesené a samostatné působnosti svěřené orgánům obcí, krajů a hlavního města Prahy za léta 2014–2016.
Úvodní informace o Fondu malých projektů
Martin VLASTNÍK, vedoucí oddělení politiky nerostných surovin
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
dopravní infrastruktury
Transkript prezentace:

Fundraising pro veřejně prospěšné projekty - možnosti, nástroje a trendy 2. prosince 2014

Privátní dárcovství = dary nebo investice do veřejně prospěšných a charitativních projektů, které nepocházejí ze státních finančních zdrojů -Institucionální („nadační“) -Firemní -Mecenáši/velcí dárci -Individuální Jak si stojí Česká republika po 25 letech zkušeností a praxe veřejně prospěšného sektoru?

1. Institucionální dárcovství Nadace a nadační fondy = účelové sdružení majetku, jehož smyslem je podporovat třetí osoby Nejtransparentnější a nejstabilnější neziskové organizace v rámci sektoru (i ve srovnání s Evropou). -V ČR zhruba 500 nadací, 1500 nadačních fondů (10% z nich jsou firemní) -Krize tvrdě dopadla zejména na nadace a jejich výnosy z nadačního jmění -Podle ankety FD se přesto více než 60% nadací snažilo držet objem peněz na granty na stejné úrovni jako před krizí -Podle údajů FD ročně nadace podporují NNO zhruba 350 mil.

1. Institucionální dárcovství Žebříček nadací a fondů 2014 = vychází z přihlášek a analýzy výročních zpráv nadací a fondů roku 2013 (nejaktuálnější data) -V roce 2013 sledováno 111 subjektů (nadací i fondů, privátních i firemních; regionálních i s celostátní působností) -Celková výše nadačního jmění u analyzovaných nadací 4,9 mld -Celková výše rozdělených nadačních příspěvků 851 mil -Nejvíce rozdělila Nadace ČEZ a Nadace Charty 77 (kompletní žebříček nadací a fondů bude umístěn na

1. Institucionální dárcovství Žebříček nadací a fondů 2014 PořadíNázev nadace / NFPůsobnost Rozdělení nadačních příspěvků za rok Nadace ČEZcelostátní Nadace Charty 77celostátní Nadace Partnerstvícelostátní Nadační fond Dobrý andělcelostátní Nadace Siriuscelostátní Nadace Rozvoje občanské společnosticelostátní Nadace OKDregionální Nadace AGROFERTcelostátní Nadační fond J&Tcelostátní Nadace O2celostátní

2. Firemní dárcovství Celá řada konceptů a definic = corporate citizenship, corporate investment, corporate governance, corporate social responsibility, corporate giving, etc…. -Krize zmrazila firemní dárcovské aktivity a zcela je kvalitativně změnila -Podle údajů MF ČR firmy průměrně ročně darují více než 2,6mld / v roce 2013 průměrný dar 197 tis CZK/

2. Firemní dárcovství PořadíNázev nadace / NFPůsobnost Výše registrovaného nadačního jmění k Rozdělení nadačních příspěvků za rok Nadace ČEZcelostátní Nadace OKDregionální Nadace AGROFERTcelostátní Nadace O2celostátní Nadace Vodafone Česká republikacelostátní

2. Firemní dárcovství -Firmy investují do charity a kultury na základě svých korporátních strategií -Ustoupily od podpory ad hoc akcí (případně často řešeno v rámci marketingu) -Propojování stakeholderů (zaměstnanci, zákazníci, dodavatelé, … -Různorodost podpory – kombinace finančního a nefinančního plnění, dobrovolnictví (včetně expertního) -Zájem o „přidanou hodnotu“ spolupráce na obou stranách -Velká diverzita aktivit -Finanční plnění na dlouhodobém maximu, nelze očekávat zvýšení

3. Mecenáši -Hlávkova tradice -„ohrožený druh“ – po roce 1989 prakticky nebylo na co navazovat… -Ladislav Čerych (1925 – 2011)

3. Mecenáši -V prvním porevolučním období zejména restituenti -Kolem roku 2000 se začali rekrutovat rovněž z řad úspěšných podnikatelů a byznysmenů -Oblast působení zejména na podporu dětí, vzdělávání talentovaných mladých lidí, stipendijní programy -Lidé orientovaní na výsledek a změnu -Např. Zdeněk Bakala, P. Kellner, Meda Mládková, M. Roman, Jindřich Lukavský, A. Babiš, K. Janeček a další Mecenáš 2014? Spíše Change maker Např. O. Kobza, V. Dejčmar, D. Kolský,… investovat, ale zapojit i ostatní a zajistit trvalou udržitelnost projektů jinak, než „pouze finančním nadáním“

4. Individuální dárcovství -Dlouhé roky u nás možná zbytečně podceňovaný finanční zdroj -Velice stabilní úroveň darů, a to i přes hospodářskou krizi, v posledních letech dokonce nárůst – podle údajů MF ČR se dlouhodobě drží na hladině 1,4 – 1,6 mld ročně (rok 2013, dle MF ČR) -Veřejné sbírky jako tradiční a historický zdroj financí na dobrou věc – sbírka na Národní divadlo -Podle průzkumů každý druhý Čech aspoň jednou ročně daruje na charitu -I ve srovnání se sousedními zeměmi jsou lidé co do kvantity štědří a solidární – kvalitativně chybí zejména pravidelné dárcovství, nicméně trendy už se postupně začínají měnit -Etablování a vznik nových nástrojů pro dárcovství jednotlivců

Dárcovská SMS -První systémový nástroj na podporu individuálního dárcovství -Pomozte dětem 2004 – historicky první možnost darovat mobilem; jednoduchá pravidla, DMS heslo a číslo Dostupnost pro všechny NNO za stejných podmínek – jednoduchý princip, velký impakt -Česká veřejnost si na dárcovské SMS rychle zvykla a oblíbila si je -Rychlá pomoc zejména při katastrofách (např. tsunami, povodně, polom v Tatrách apod.) -Z dárcovských SMS fenomen -Mezinárodní ocenění (GSM Awards 2004, UK) -Rozšíření do ostatních zemí, Slovensko, Bulharsko -Osvobození od DPH -Možnost roční dárcovské SMS -Připravované inovace – trvalý příkaz, cenové škály apod.

Klíčové změny a trendy Klíčová slova Crowdsourcing Peer to peer fundraising Propojení s neziskovkou

Česko fandí charitě – nový projekt FD, launch červen 2014www.ceskofandicharite.cz Nový zastřešující koncept pro charitativní akce, dárce a dárcovství Lidé chtějí přispívat, ale nemají kapacitu třídit, čemu mohou důvěřovat Na základech dárcovských SMS a Darujsprávně.cz label pro veřejně prospěšné akce Smyslem upozornit na dárcovství a podpořit ho a vytvářet komunikační příležitosti na jeho posílení Partnerem United Islands of Prague 2014

Crowdsourcing project-winston-salem-nc?ref=hero

Peer to peer fundraising campaign-facebook

Děkuji! Klára Šplíchalová