Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Příroda ovlivňuje člověka
Chemické zatížení krajiny
MÁ TO SMYSL.TŘIDTE ODPAD!
ZNEČIŠŤOVÁNÍ VODY A VYČERPÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY
Změní „černobylské“ děti postavení k třídění odpadu?
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
OZP-komplet.pptGEOtest Brno a.s.1 Vlivy na životní prostředí Znečištění ovzduší Znečištění povrchových a podzemních vod Znečištění půdy Vliv nebezpečných.
Organizace chránící přírodu a životní prostředí
Vytvořila Šárka Houdková
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
Vytvořeno v rámci projektu SIPVZ Projekt hodiny výchovy k ochraně životního prostředí pro žáky naší školy 22. dubna 2006 Vzdělávací oblast Enviromentální.
Voda - Nezbytná podmínka života na Zemi
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI614 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
Hydrosféra Filip Bordovský.
Ohrožování základních složek biosféry
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Ellen zvolská , Veronika Frýdová , Sabina Hübschová , Natalie Vaitová
Složky krajiny a životní prostředí
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Registrační číslo projektu:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
DEN ZEMĚ TEST.
Globální, regionální a místní problémy životního prostředí
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
TŘÍDĚNÍ ODPADU JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT.
OCEÁNY.
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Znečištění hydrosféry Lukáš Tureček,Lucie Tomečková A.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Organická chemie Název : Ropa Zdroje a použité materiály : viz.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_01_Ochrana.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Anotace Prezentace slouží k přehledu tématu problémy životního prostředí a jejich řešení - voda Je určena pro výuku ekologie a monitorování životního.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_NAŠE_VODSTVO.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
15 ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Znečišťování půd a vod. Znečišťování a degradace půd Minerální hnojiva - dusičnany,fosforečnany Pesticidy Imise – těžké kovy, kyselé.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov Město,
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_43_Ochrana přírodního bohatství
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Autor: Mgr. Lucie Hudcová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_PRVOUKA
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_07_Voda a její okolí
Bc. Jan Hutla Vy_32_INOVACE_4B_20_Člověk_a_příroda Člověk a příroda
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín
Environmentální problémy
SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
KRAJINNÁ SFÉRA PŘÍRODNÍ SLOŽKA ČLOVĚKEM TVOŘENÁ SLOŽKA
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Voda pro život
Člověk a jeho svět Chování v přírodě.
Transkript prezentace:

Životní prostředí a jeho ochrana

Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem ( silnice, obydlí, rybník…)

Jaké jsou základní složky ŽP?

Základní složky ŽP Vzduch – obsahuje kyslík, který potřebujeme k dýchání kyslík produkují zelené rostliny Voda – povrchová: řeky, rybníky, nádrže – podzemní: prameny, podzemní jezera (nejlepší zásobárna pitné vody) Půda – nezbytná pro získávání potravin, zdroj surovin pro výrobu energie

Jaké jsou ekologické problémy? Vzduch – nedostatek kyslíku (kácení pralesů, znečištění moří, oceánů) – ozónová díra (ozón = zvláštní forma kyslíku, poškození ozónového obalu) – skleníkový efekt (nahromaděné sklen.plyny v atmosféře zadržují teplo → dochází k oteplování planety →tání ledovců →zvýšení hladiny moří → záplavy)

Další ekologické problémy Voda – nedostatek pitné a užitkové vody – povrchová je nejvíce znečišťována: průmyslem a domácnostmi – podzemní je znečišťována chemickými látkami ze zemědělství – znečištění moří a oceánů ropou z havarovaných tankerů, skladováním radioaktivního odpadu na mořském dně

Další ekologické problémy Půda – znečišťována spadem z ovzduší znečištěnou vodou člověkem (používáním chemikálií proti škůdcům, umělých hnojiv, vyhazováním odpadků) – je ohrožena erozí =odnášení, vymílání půdy

Otázky k práci ve skupině Jak se můžete sami podílet na ochraně ŽP? Jaké barvy jsou kontejnery na tříděný odpad? Proč je důležité odpad třídit? Znáš nějaké organizace, které se zabývají ochranou ŽP? Jak se jmenuje nejvyšší úřad, který se zabývá ochranou ŽP? Jestliže někdo škodí ŽP, můžeš se v našem městě obrátit na nějaký úřad?

Odpovědi na otázky Šetřit s pitnou vodou, používat úsporné žárovky, třídit odpad, nepoužívat igelitové tašky, jezdit na kole nebo autobusem, vysazovat stromy … Modrý – papír, žlutý – plast, bílý – bílé sklo, zelený – barevné sklo, červený – baterie a drobné elektro Může dojít k recyklaci odpadu = k opětovnému využití odpadu

Odpovědi na otázky Hnutí Brontosaurus, Arnika, Český svaz ochránců přírody, Děti Země, Hnutí Duha, Greenpeace, nadace PROMĚNY, nadace Veronica … Ministerstvo životního prostředí Magistrát města Havířova – odbor životního prostředí.

Zdroje JANOŠKOVÁ, D., a kol. Občanská výchova 7 Rodinná výchova 7. Plzeň: Fraus, Dd%C4%9Bn%C3%AD_odpadu Dd%C4%9Bn%C3%AD_odpadu organizace organizace