Vodní zákon a stavební zákon Vztah zákonů po novele.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚZEMNÍ ROZHODOVÁNÍ POSTUPY PŘI EXISTENCI RŮZNÝCH NÁSTROJŮ ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ A RŮZNÝCH TYPŮ ÚZEMÍ Ing. arch. Miriam Blažková ÚÚR Brno říjen 2006.
Advertisements

Obecné požadavky na výstavbu
§ 103 Záměry nevyžadující stavební povolení ani ohlášení
Dopad nového stavebního zákona do praxe KÚ
Stavební zákon po novele s účinností od
Organizace a řízení výstavbových projektů v praxi
Regulační plán Regulační plán v řešené ploše stanoví -podrobné podmínky pro využití pozemků, -pro umístění a prostorové uspořádání staveb, -pro ochranu.
Vedení správního řízení
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
FRVŠ 1400/2010/F1/a Zkušebnictví a řízení jakosti staveb Proces 8 Užívání stavby.
POSUZOVÁNÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ V ČESKÉ REPUBLICE Zákon č. 100/2001 Sb. Posuzování vlivů na životní prostředí podléhají v zákoně vymezené záměry.
Zákon č. 184/2006 o odnětí nebo omezení vlastnického práva k pozemku nebo ke stavbě (zákon o vyvlastnění) Zákon upravuje podmínky a)odnětí nebo omezení.
Odstraňování staveb, terénních úprav a zařízení
Nástroje územního plánování
Struktura stavebního zákona č. 183/2006 Sb. ČÁST PRVNÍ ÚVODNÍ USTANOVENÍ Předmět úpravy, Základní pojmy ČÁST DRUHÁ VÝKON VEŘEJNÉ SPRÁVY HLAVA I ÚVODNÍ.
Územní rozhodování.
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Stavební zákon č. 183/2006 Sb. po novele zák. č. 350/2012 Sb. V odní zákon č. 254/2001 Sb. Praha Přednáší JUDr.Václava Koukalová Jaroslava Nietscheová,
Veřejnoprávní smlouva - § 116
Řízení zpracování a projednání stupně projektu Projekt pro vydání územního rozhodnutí o umístění stavby.
č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu
Stavební zákon Autorizace
Proces pořizování územně plánovací dokumentace
Ochrana životního prostředí VE STAVEBNÍM PRÁVU
ZVLÁŠTNÍ PRAVOMOCI STAVEBNÍHO ÚŘADU
dobu platnosti rozhodnutí, má-li být delší, než stanoví zákon.
JUDr. Jana Tkáčiková, PhD..  Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu  Stavební pozemek – pozemek, jeho část nebo soubor pozemků,
Povolování staveb Stavební povolení ani ohlášení stavebnímu úřadu nevyžadují a) budovy, a to např. stavby o jednom nadzemním podlaží do 25 m 2 zastavěné.
Přednáška Správní řízení 6 M. Horáková
1 Stavební zákon - účast veřejnosti Jitka Bělohradová.
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Uplatnění správního řádu (zákon č. 500/2004 Sb.) v režimu stavebního zákona (zákon č. 183/2006 Sb.) Petr Průcha listopad 2009.
1 Účast veřejnosti v procesech dle složkových předpisů práva životního prostředí Jitka Bělohradová.
STAVEBNÍ ZÁKON Účinnost k Předpisy Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění zákona č. 68/2007.
Ochrana životního prostředí v rámci stavebního práva.
Stavební právo.
Praha 8. září 2015 NOVELA STAVEBNÍHO ZÁKONA Žofínské fórum.
Správní řízení podle zvláštních zákonů 2. Správní řád a zvláštní zákony Specialita - přednost zvláštního předpisu Subsidiarita - podpůrné použití správního.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Marcela Pavlová, ředitelka odboru stavebního řádu tel:
Zhodnocení nového stavebního zákona po roce účinnosti Bakalářská práce.
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
Kanalizace – kdy bude??? Povolovací, přípravný a realizační proces kanalizace Martin Exner, starosta obce Nová Ves Nová Ves
NOVELA ZÁKONA Č. 334/1992 SB., O OCHRANĚ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU
Ministerstvo pro místní rozvoj Odbor politiky bydlení ---- Podpora výstavby technické infrastruktury.
Správní řízení Vendula Povolná Ekologický právní servis Září 2007.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Tomáš Sklenář Územně plánovací dokumentace a její aktualizace.
SP4 - RD PROVÁDĚCÍ v ARCHICADU ing. arch. Vladimíra Jínová 13 - TEXTOVÁ ČÁST.
Stanoviska a vyjádření krajského úřadu po novele stavebního zákona zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění.
1 Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Možnosti omezení vlastnických práv v ÚPD Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor regionálního rozvoje Oddělení územního.
Novela stavebního zákona a zákonů souvisejících
Povolení kácení dřevin rostoucích mimo les
ZVLÁŠTNÍ PRAVOMOCI STAVEBNÍHO ÚŘADU
dobu platnosti rozhodnutí, má-li být delší, než stanoví zákon.
Užívání staveb Dokončenou stavbu, popřípadě část stavby schopnou samostatného užívání, pokud vyžadovala stavební povolení nebo ohlášení a stavební úpravy.
Pozemkové úpravy v okrese Opava role SPÚ
Umisťování staveb.
Obecná charakteristika
STAVEBNÍ DOZOR Stavební úřady vykonávají soustavný dozor nad zajišťováním ochrany veřejných zájmů, ochrany práv a oprávněných zájmů právnických a fyzických.
Stavební zákon Od října 2017.
Vyvlastnění a stavebně právní instituty omezující majetková práva VOSPaVS I Sylabus k tématu přednášky.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_STAVEBNÍ.
Závazná stanoviska orgánů územního plánování po novele stavebního zákona Štiřín
Umisťování staveb.
Stavební právo.
ROČNÍ SEMINÁŘ PRO VODOPRÁVNÍ ÚŘADY SKALSKÝ DVŮR
Stavební pozemky (teze)
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
Závazné stanovisko orgánu územního plánování
Územní opatření o stavební uzávěře
Stavební legislativa – možnosti zefektivnění přípravy staveb
Transkript prezentace:

Vodní zákon a stavební zákon Vztah zákonů po novele

Pojem dotčeného orgánu - § 136 spr. ř. Dotčenými orgány jsou –orgány, o kterých to stanoví zvláštní zákon, a –správní orgány a jiné orgány veřejné moci příslušné k vydání závazného stanoviska (§149 odst. 1) nebo vyjádření, které je podkladem rozhodnutí správního orgánu. Např. obec podle § 50 zákona č. 86/2002 Sb. o ochraně ovzduší je orgán obce je dotčeným orgánem v územním, stavebním a jiném řízení z hlediska ochrany ovzduší u malých stacionárních zdrojů, § 6 odst. 1 písm. e) SZ úřad územního plánování je dotčeným orgánem v územním řízení a KÚ podle § 7 odst. 1 písm. c) též jde-li o opatření na více správních obvodech

Dotčené orgány Postavení a působnost dotčených orgánů v jednotlivých povolovacích řízeních § 4 SZ, § 136 a 133 spr. řádu Závazná stanoviska DO jsou závazná –pro rozhodování stavebního úřadu –pro veřejnoprávní smlouvu a jiné úkony SÚ –úkony autorizovaného inspektora

Rozsah a omezení závazných stanovisek § 4 dotčený orgán je vázán svým závazným stanoviskem navazující závazná stanoviska v téže věci uplatňovat pouze na základě nově zjištěných a doložených skutečností, které nemohly být uplatněny dříve a kterými se podstatně změnily podmínky, za kterých bylo původní stanovisko vydáno, nebo skutečností vyplývajících z větší podrobnosti územně plánovací dokumentace, nebo podkladů pro rozhodnutí jinak se k nim nepřihlíží.

Rozsah a omezení závazných stanovisek § 4 se nepřihlíží k závazným stanoviskům o kterých bylo rozhodnuto –regulačním plánem, –v územním rozhodnutí –v územním opatření o stavební uzávěře asanaci území, nejde-li o závazné stanovisko uplatněné na základě nově zjištěných

Zastavěná plocha pozemku § 2 součet všech zastavěných ploch jednotlivých staveb. Zastavěnou plochou je plocha ohraničená pravoúhlými průměty vnějšího líce obvodových konstrukcí všech nadzemních i podzemních podlaží do terénu plochy lodžií a arkýřů se započítávají. objekty poloodkryté je zastavěná plocha vymezena obalovými čarami z zastřešené stavby nebo jejich částí bez obvodových svislých konstrukcí pravoúhlý průmět střešní konstrukce do vodorovné roviny.“.

Druhy územních rozhodnutí umístění stavby nebo zařízení (dále jen "rozhodnutí o umístění stavby"), změně využití území, změně vlivu užívání stavby na území, dělení nebo scelování pozemků, ochranném pásmu.

Náhrada územního rozhodnutí § 78 nahradit územním souhlasem nebo veřejnoprávní smlouvou územní rozhodnutí se nevydává pokud je nahradí regulační plán. lze vést společné územní a stavební řízení lze uzavřít veřejnoprávní smlouvu, která nahradí současně územní rozhodnutí a stavební povolení.

Územní rozhodnutí vyžaduje každé vodní dílo ( § 79 SZ) –rozhodnutí o umístění stavby změna vodního díla jestliže se jedná o –nástavbu nebo přístavbu [§ 81 odst. 2 písm. a) a b) SZ] změna ve způsobu užívání stavby –kterou se podstatně mění nároky stavby na okolí [§ 81 odst. 1 písm. c) SZ]

Veřejnoprávní smlouva § 78a žadatel návrh smlouvy a doloží –náležitosti výroku rozhodnutí –seznam dotčených osob –projektová dokumentace –právo k pozemku stavební úřad posoudí do 30 dnů uplynutím 2 let zanikají účinky smlouvy –nezaniká z důvodů uvedených v zákoně souhlas třetích osob s uvařenou smlouvou

Územní rozhodnutí ani územní souhlas nevyžadují udržovací práce, stavební úpravy dále stavby a zařízení v § 79 odst. 2 nejsou zde uvedena vodní díla

Rozhodnutí o změně využití území ani územní souhlas nevyžadují d) terénní úpravy v přirozených korytech vodních toků a na pozemcích sousedících s nimi, jimiž se podstatně nemění přirozená koryta vodních toků, e) úpravy pozemků, –které mají vliv na schopnost vsakování vody, na pozemku RD nebo stavby pro rodinnou rekreaci, –které souvisí nebo podmiňují bydlení nebo rodinnou rekreaci, –neslouží ke skladování hořlavých látek nebo výbušnin, –a plocha části pozemku schopného vsakovat dešťové vody bude nejméně 50 % z celkové plochy pozemku RD nebo stavby pro rodinnou rekreaci.“. § 88 odst. 3 písm. d) a e) e) nevyžadují stavební povolení ani ohlášení

Rozhodnutí o změně vlivu užívání stavby na území § 81 stanoví podmínky pro změnu užívání stavby, která má vliv na životní prostředí nebo nároky na veřejnou dopravní a technickou infrastrukturu. vyžadují toto rozhodnutí takové změny v užívání – pro které bylo vydáno EIA – nebo mají nové nároky na veřejnou dopravní a technickou infrastrukturu.

Účastníci územního řízení § 85 žadatel, obec, na jejímž území má být požadovaný záměr uskutečněn vlastník pozemku nebo stavby, na kterých má být požadovaný záměr uskutečněn, není-li sám žadatelem, nebo ten, kdo má jiné věcné právo k tomuto pozemku nebo stavbě osoby, jejichž vlastnické nebo jiné věcné právo k sousedním stavbám anebo sousedním pozemkům nebo stavbám na nich může být územním rozhodnutím přímo dotčeno, osoby, o kterých tak stanoví zvláštní právní předpis. Účastníky řízení nejsou nájemci bytů, nebytových prostor nebo pozemků. vždy

Žádost o vydání územního rozhodnutí obecné náležitosti podle spr. řádu (§ 37) právo k pozemku závazná stanoviska dokumentace zpracovaná AI nebo AT uvedení účastníků řízení velký počet účastníků účastníků se „sousedé“ identifikují označením nemovitostí podle katastru nemovitostí stanoviska vlastníků technické a dopravní infrastruktury k možnosti napojení § 86

K žádosti se přiloží § 86 doklady –prokazující vlastnické právo –nebo smlouvu s vlastníkem –nebo doklad o právu provést stavbu tyto doklady se připojují, nelze-li tato práva ověřit v katastru nemovitostí dálkovým přístupem, nemá-li žadatel uvedené doklady předloží souhlas jejich vlastníka; to neplatí, lze-li pozemek nebo stavbu vyvlastnit.

Dále se přikládají závazná stanoviska, popřípadě rozhodnutí dotčených orgánů nebo jiné doklady podle zvláštních právních předpisů, Závazná stanoviska se nepřikládají –vydává-li se koordinované závazné stanovisko –nebo závazné stanovisko vydávané správním orgánem, který je příslušný vydat územní rozhodnutí

Napojení na veřejnou technickou a dopravní infrastrukturu stanoviska vlastníků infrastruktury –k možnosti a způsobu napojení –nebo k podmínkám dotčených ochranných a bezpečnostních pásem, smlouvy s příslušnými vlastníky nebo plánovací smlouvu, vyžaduje-li záměr vybudování nové nebo úpravu stávající veřejné infrastruktury,

Zahájení řízení § 87 zahájení i další písemnosti do vlastních rukou velký počet účastníků pro stavbu vydána EIA, nebo zjišťovací řízení anebo není pro území vydán ÚP –vždy veřejné ústní jednání –oznámení o jednání vždy veřejnou vyhláškou „sousedé“ identifikováni označením nemovitostí

Závazná stanoviska, námitky a připomínky § 89 Závazná stanoviska, námitky, připomínky –nejpozději při ústním jednání nebo ve stanovené lhůtě – jinak se nepřihlíží nepřihlíží se k závazným stanoviskům a námitkám –o kterých rozhodnutí v ÚP nebo RP nepřihlíží se k námitce účastníka, jestliže –neuvede jak z jakého titulu je účastníkem –jak bude přímo dotčeno jeho právo k nemovitosti Sdružení jak bude dotčen veřejný zájem,. jinak se nepřihlíží

Územní rozhodnutí nepozbývá platnosti § 93 odst. 4 bylo-li na základě žádosti podané v době platnosti ÚR vydáno pravomocné stavební povolení nebo jiné obdobné rozhodnutí nabyl-li v době jeho platnosti právních účinků souhlas s provedením ohlášené stavby v době jeho platnosti započato s využitím území oznámení a předložení certifikátu v době platnosti návrh na veřejnoprávní smlouvu podán v době jeho platnosti a ta nabyla účinnosti.“.

Společné územní a stavební řízení § 94a společná dokumentace předpisy na územní i stavební řízení velký počet účastníků řízení –účastníkům řízení uvedeným v § 85 odst. 1a v § 85 odst. 2 písm. a) a v § 109 odst. 1 písm. a) až d) a dotčeným orgánům jednotlivě –jinak do vlastních rukou výrok o povolení stavby vykonatelný nabytím právní moci výroku o umístění doba platnosti společného rozhodnutí 2 roky

Zjednodušené územní řízení § 95 o umístění stavby, o změně využití území, o změně vlivu užívání stavby na území a o dělení nebo scelování pozemků v zastavěném území nebo v zastavitelné ploše, záměr nevyžaduje EIA opatřena závazná stanoviska souhlas účastníků řízení, –kteří mají vlastnická nebo jiná věcná práva k dotčeným pozemkům nebo mají –společnou hranici s těmito pozemky; souhlas na situačním výkresu nelze spojit se stavebním řízením.

Návrh výroku doručuje se žadateli a dotčeným orgánům žadatel vyvěsí návrh výroku na místě –určeném stavebním úřadem pokud nesplní SÚ opakuje vyvěšení na úřední desce anebo usnesením rozhodne o provedení územního řízení pokud se neprokáže opak má se za to, že informace byla vyvěšena

Námitky účastníků řízení do 15 dnů ode dne zveřejnění nepřihlíží se k námitkám účastníků pokud –se nezměnily podklady za kterých dali souhlas dotčené orgány výhrady pokud nebyly uplatněny námitky ani výhrady následný den je rozhodnutí pravomocné byly uplatněny usnesením se rozhodne o konání územního řízení

Územní souhlas § 96 v zastavěném území nebo v zastavitelné ploše, poměry v území se podstatně nemění žádné nové nároky na veřejnou dopravní a technickou infrastrukturu. Územní souhlas nelze vydat –podléhá-li záměr zjišťovacímu řízení –nebo byl posuzován v EIA

Územní souhlas postačí u stavebních záměrů podle § 103, a 104 změn staveb, změn druhu pozemku o výměře nad 300 m2 nejvíce však do m2, staveb umisťovaných v uzavřených prostorech existujících budov, –pokud odpovídají jejich způsobu užívání, –nemění se vnější půdorysné ohraničení a výškové uspořádání prostoru,

Územní souhlas dále postačí terénních úprav do 1,5 m výšky nebo hloubky o výměry nad 300 m2 nejvíce však do m2 – na pozemcích, které nehraničí s veřejnými pozemními komunikacemi nebo veřejným prostranstvím, –pokud nedochází k nakládání s odpady, odstavných, manipulačních, prodejních, skladových nebo výstavních ploch –nad 300 m2 nejvíce však do m2, –neslouží pro skladování nebo manipulaci s hořlavými látkami nebo látkami znečisťující prostředí,

Vydání územního souhlasu neprojednává se v územním řízení o námitkách osob uvedených v odst. 3 písm. d) se nerozhoduje právní účinky dnem doručení žadateli překumné řízení zahájit do 1 roku od právních účinků prvoinstanční rozhodnutí v překumném řízení do 15 měsíců od právních účinků

Platnost územního souhlasu platí 2 roky ode dne vydání, nelze prodloužit. nepozbývá platnosti –bylo-li ke včasné žádosti vydáno pravomocné stavební povolení –nabyl-li v době jeho platnosti právních účinků souhlas s ohlášením –započato s využitím území ve lhůtě platnosti –certifikát AI –návrh na veřejnoprávní smlouvu v době platnosti a ta uzavřena a nabyla účinnosti

Zánik platnosti a změna územního souhlasu zánik dnem, kdy stavební úřad obdržel sdělení –že žadatel upustil od záměru, to neplatí, byla-li realizace již zahájena. lze změnit na žádost oprávněného –územním souhlasem –územním rozhodnutím za podmínek § 94 odst. 1 změnit nebo zrušit podle § 94odst. 3.

Stavby podle § 103 a 104 § 103 bez povolení a ohlášení žádné vodní dílo pouze vodovodní a kanalizační přípojky –ty vyžadují územní rozhodnutí nebo územní souhlas (viz neuvedeny v § 79 odst. 2) § 104 žádné vodní dílo nelze realizovat na základě ohášení

POVOLOVÁNÍ STAVEB (§ 109 AŽ 114) stavební povolení vždy s výjimkou případů podle vodního zákona účastníci podle SZ a podle VZ doklady o právu k pozemku projektová dokumentace autorizovaná osoba stavební úřad nepřezkoumává technickou a ekonomickou úroveň projektu technologického zařízení úplnost projektové dokumentace informace o splnění OPV, požadavků DO

Žádost o stavební povolení identifikační údaje o stavebníkovi, pozemku, –údaje o záměru, –způsobu a době provádění, kdo bude stavbu provádět vyjádření vlastníka sousední nemovitosti, má-li být použit jeho pozemek u dočasné stavby –dobu trvání –návrh úpravy pozemku po jejím odstranění “.

Žádost o stavební povolení (pokračování) právo k pozemku (vlastnictví, smlouva, věcné břemeno nedokládá se u veřejně prospěšných podzemních staveb, které –funkčně ani svou konstrukcí nesouvisejí se stavbami na pozemku ani s provozem na něm a nemohou mít vliv na využití pozemku k účelu, pro který je určen. projektová dokumentace plán kontrolních prohlídek závazná stanoviska popř. rozhodnutí DO stanoviska vlastníků veřejné dopravní a technické infrastruktury k napojení stavby

Velký počet účastníků řízení víc než 30 (§ 144 spr. řádu) v žádosti účastníci řízení podle § 109 odst. e) a f) identifikováni označením pozemků a staveb evidovaných v katastru (sousedé) oznámení o zahájení řízení u velkého počtu účastníků jsou „sousedé“ identifikováni stejně doručuje se s využitím § 144 odst. 5 spr. řádu

Námitky účastníků řízení proti projektové dokumentaci, –způsobu provádění a užívání stavby –požadavkům dotčených orgánů, pokud je jimi přímo dotčeno jeho vlastnické právo nebo právo založené smlouvou provést stavbu nebo opatření nebo právo odpovídající věcnému břemenu k pozemku nebo stavbě. jinak se k námitkám nepřihlíží uvést skutečnosti, které –zakládají jeho účastenství –důvody podání námitek;

Veřejnoprávní smlouva § 116 na návrh stavebníka návrh jako žádost SÚ návrh buď přijme nebo odmítne po uzavření smlouvy souhlas třetích osob SÚ vyznačí účinnost smlouvy účinnost zaniká –nebyla-li stavba do 2 let zahájena, –před zahájením upuštěním od záměru smlouva je přezkoumatelná podle správního řádu

Zkrácené řízení § 117 SZ smlouva stavebníka a AI nahrazuje stavební povolení souhlasy osob, které by byly účastníky SŘ certifikát s předepsanými doklady na SÚ ten vyvěsí na 30 dnů na úřední desce –námitky osob, neodpovídá-li jejich souhlasu –DO a SÚ výhrady z důvodů v zákoně uvedených námitky přezkoumává odvolací orgán platnost zaniká není-li stavba do 2 zahájena

Zkrácené řízení podle VZ vodní díla nelze povolovat ve zkráceném řízení podle § 117 SZ to neplatí v případě staveb –vodovodních řadů, –kanalizačních stok –kanalizačních objektů, které nevyžadují povolení k nakládání s vodami

Změna stavby před dokončením § 118 před zahájením nebo v průběhu výstavby soulad s územním rozhodnutím nebo změna ÚR rozhodnutím stavební úřad nebo certifikát AI schválení změny rozhodnutím zápisem do stavebním deníku pokud –nedotýká se práv třetích osob –souhlasí DO –soulad s územním rozhodnutím § 118 SZ

Užívání vodního díla provedení a vyhodnocení předepsaných zkoušek Kolaudační souhlas podle § 122 –byl-li stanoven zkušební provoz vždy kontrolní prohlídka kolaudační souhlas do 15 dnů od kontrolní prohlídky zákaz užívání –závady bránící bezpečnému užívání –rozpor s podmínkami § 119 odst. 2

Zákaz užívání stavby § 119 odst. 2 stavba není provedena v souladu s –územním rozhodnutím –povolením stavby –se stanovisky nebo závaznými stanovisky, popřípadě rozhodnutími dotčených orgánů, –s OTP –skutečné provedení stavby nebo její užívání bude ohrožovat život a veřejné zdraví, život nebo zdraví zvířat, bezpečnost anebo životní prostředí.

Předčasné užívání § 123 SZ časově omezené povolení jde o způsob užívání před jejím úplným dokončením neprokazuje se veřejný zájem odlišit od povolení užívání části stavby schopné samostatného užívání dohoda se stavebním podnikatelem po dokončení žádost o kolaudační souhlas

Zkušební provoz § 124 SZ ověřuje se funkčnost a vlastnosti provedené stavby ve stavebním povolení na základě požadavku dotčeného orgánu žádosti stavebníka v jiném odůvodněném případě stanovit rozhodnutím, které je prvním úkonem v řízení, že kolaudační souhlas lze vydat jen po provedení zkušebního provozu. vyhodnocení výsledků zkušebního provozu k žádosti o vydání kolaudačního souhlasu

Dokumentace skutečného provedení stavby § 125 SZ uchovávat po celou dobu trvání stavby, předává se dalšímu vlastníkovi nedochovala se, nebyla pořízena, není v náležitém stavu –povinnost pořídit dokumentaci skutečného stavu nejsou-li zachovány doklady, z nichž lze zjistit účel užívání platí, že byla určena k účelu pro který je svým stavebně technickým uspořádáním vybavena pokud vybavení vyhovuje více účelům má se za to, že je určena k účelu, ke kterému je užívána bez závad dokumentace skutečného provedení nebo pasport není vybraná činnost

Dokumentace skutečného provedení stavby § 125 vlastník uchovávat dokumentaci po celou dobu trvání stavby nejsou-li zachovány doklady, z nichž by bylo možno zjistit účel, ke kterému byla stavba povolena platí, –že byla povolena k účelu ke kterému je svým stavebně technickým uspořádáním vybavena vyhotovit –dokumentaci skutečného provedení stavby –nebo pasport

Souhlas s odstraněním stavby § 128 oznámit záměr odstranit stavbu –s výjimkou § 103, –výjimka se nevztahuje odst. 1 písm. e) bodů 4 až 8 nebo stavbu, v níž je obsažen azbest musí být písemný souhlas SÚ do 30 dnů může usnesením stanovit, že záměr vyžaduje povolení –oznámení není úplné –nejsou podmínky pro vydání souhlasu –vždy v památkově chráněném území

Nařízení odstranění stavby § 129 Pouze z důvodů v zákoně uvedených –stavbu bez potřebného povolení lze dodatečně povolit –nevyžadovala povolení, ale je v rozporu s předpisy –příslušné povolení bylo v přezkumu zrušeno vede se opakované řízení –uplynula doba trvání pak k žádosti změna užívání, prodloužení lhůty nebo stavba trvalá

Vybrané činnosti § 158 a 159 zpracování dokumentace pro územní řízení zpracování projektové dokumentace pro stavby na ohlášení podle § 104 odst. 1 písm. a) až e), stavby pro vydání stavebního povolení k uzavření veřejnoprávní smlouvy k posouzení autorizovaným inspektorem změn staveb uvedených před jejím dokončením vyžadující povolení staveb k opakovanému stavebnímu řízení nebo dodatečnému povolení stavby podle pro provádění stavby, pro nezbytné úpravy vodního díla k ohlášení podle §15a odst. 2 písm. c) vodního zákona§15a odborné vedení realizace stavby