Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U-3-012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
9/ Komunikace v diplomacii -zprostředkovávání informací jako prvořadý úkol diplomacie -ochrana diplomatických informací -předávání informací domů (vč.
Advertisements

Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Název školy: Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín Autor: Mgr. Alena Černá Název: VY_32_INOVACE_Z_07_Český průmysl Číslo.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Knihovny – zdroj informací OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
DUM- digitální učební materiál. Co je to? ● nejčastěji pracovní list, prezentace, video audio ukázka ● nenahrazuje výuku ! - pouze doplňuje a podporuje.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R12_ Měřítko TEMA: Matematika 7. ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
E KOLOGIE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_19_Ekologie Téma: Člověk a příroda Číslo.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_16_ Téma: pro 4.,5.ročník ZŠ, vytvořeno:
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Síťové operační systémy OB21-OP-EL-KON-DOL-M Orbis pictus 21. století.
STYL Ke stylu se užívá:Typické slovní prostředky: Věty: 1. HOVOROVÝ v běžných rozhovorech každodenního života slova a obraty hovorové, výrazy z obecné.
OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U Věda a vědecké poznání.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ČESKÉ BUDĚJOVICE ÚSTAV PODNIKOVÉ STRATEGIE Autor bakalářské práce: Jitka Macháčková Vedoucí bakalářské práce: Ing.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Televize 8. ročník.
Ústřední knihovna FSS MU
Média.
VÁNOČNÍ REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
Informace a informační zdroje
Sociální interakce a komunikace
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Hudba a tanec Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_17_HUDBA A TANEC Téma: HUDEBNÍ NAUKA.
OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-M-1-012
Psychologie reklama.
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Domácí zvířata VY_52_INOVACE_28
Pracovní porada Pracovní list.
Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Média funkce, vliv IUVENTAS s. r. o.
Pracovní porada Pracovní list.
Když slova nestačí Prezentace.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr.Radka Škulaviková
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
Poměr v základním tvaru.
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Vliv reklamy na společnost
Karel Svoboda AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Přídavná zařízení.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Využití Deutsche Welle v hodinách němčiny
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Poměr v základním tvaru.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková TEMA: VY_32_INOVACE_15_Lidské tělo II.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Diagnostika dítěte předškolního věku
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U-3-012

Odpověz na otázky: ● 1) Které způsoby komunikace znáš? ● 2) Pomocí kterých sdělovacích prostředků lidé vyjadřují a přijímají sdělení? ● 3) Které z nich umožňují oslovit velké skupiny lidí a které malé?

médium = ● 1) zprostředkující činitel ● 2) sdělovací prostředek

masmédia = ● hromadné (masové) sdělovací prostředky

Hromadné sdělovací prostředky: ● poskytují informace o problémech, novinkách a zajímavostech u nás i ve světě ● rozšiřují naše znalosti ● výběrem zpráv a způsobem jejich podání mohou některá média ovlivňovat náš názor, myšlení a chování

Členění médií: ● 1) horká média ● 1) horká média = intenzivněji působí na emoce člověka a obvykle na více jeho smyslů ● spolupůsobí nejenom mluvené slovo a obraz, ale i zvuky a hudba ● televize, rozhlas, kino, telefon, internet, … ● 2) chladná média ● 2) chladná média = přinášejí více informací ● jsou uchovatelná a rytmus přijímání informací si volí příjemce sám ● noviny a časopisy, billboardy, výkladní skříně, obaly, prospekty, reklamní letáky,...

Další možnost dělení médií: ● 1) elektronická – TV, rozhlas, video, počítač, … ● 2) klasická –

Role hromadných sdělovacích prostředků: ● informovat ● vzdělávat ● bavit ● přesvědčovat ● prodávat

Role hromadných sdělovacích prostředků: manipulovat ● zprávy, které se k nám dostávají, nemusí být vždy objektivní, mohou zkreslovat realitu a manipulovat s námi!!!

Odpověz na otázky: ● 1) Jsou pro tebe hromadné sdělovací prostředky důležité? ● 2) Kolik času věnuješ sledování médií? ● 3) Které sdělovací prostředky jsou významné z hlediska přínosu informací a které z hlediska zábavy?

Úkoly: ● 1) Napiš 5 sdělovacích prostředků, které nejčastěji sleduješ. ● 2) Zařaď je do kruhového grafu. ● 3) Zkus posoudit, jak tebou sledované sdělovací prostředky ovlivňují náš život. ● 4) Ve skupině vytvořte pořadí vámi nejsledovanějších médií. ● 5) Určete se spolužáky tři nejsledovanější sdělovací prostředky.

Speciální úkol: ● Porovnej, jak zprávu o stejné události podávají různé televizní stanice nebo denní tisk.

Odkazy k obrázkům ● ● ● 1.jpg 1.jpg ●

Zdroje: ●

Prezentaci vytvořila: Mgr. Alena Bujáčková SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U-3-012