Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část realizace projektu Seminář pro příjemce 9. 1. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, financování, vykazování činnosti Jana Moravcová
Advertisements

Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Seminář pro příjemce finanční podpory z OP VK Hradec Králové.
Hradec Králové. 9:00 – 10:00 Projektová část – obecné podmínky realizace grantových projektů, monitorovací zpráva 10:00 – 11:00 Základní vymezení.
Monitorovací zpráva (MZ) Projektová část
MONITOROVACÍ ZPRÁVA Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, vykazování činnosti, financování Ing. Jana Moravcová
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
PŘÍLOHY MONITOTROVACÍ ZPRÁVY Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Seminář pro příjemce Ing. Jana Šůchová NVF. Phare 2003 RLZ Zprávy projektu: -Měsíční přehledy aktivit -Čtvrtletní technická zpráva -Čtvrtletní finanční.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, vykazování činnosti, financování Ing. Jana Moravcová
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Elektronická monitorovací zpráva BENEFIT7.
Jana Böhmová Monitorovací zpráva v aplikaci Benefit7 ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Elektronická monitorovací zpráva v BENEFIT7 Základní dokument – EMZ v BENEFIT7 platnost k
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro věcné řízení projektu č. CZ.1.07/1.1.00/ „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Seminář pro příjemce OP LZZ Výzva č. B , Praha.
Monitorování projektů v realizaci Ministerstvo vnitra České republiky Odbor strukturálních fondů.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část -řízení a administrace projektu seminář pro příjemce – 3. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého.
Lenka Kšanová (Praha, duben 2016) Výzva dodatkových aktivit- finanční část.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Elektronická monitorovací zpráva BENEFIT7 část
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
PŘÍLOHY MONITOROVACÍ ZPRÁVY 6. října OBSAH  Jednotlivé přílohy monitorovací zprávy  Elektronická žádost o platbu.
Závěrečná zpráva o realizaci IPRM PRAHA.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Pracovní workshop pro příjemce 1. výzva 2. GG oblast.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Schválením žádosti projekt nekončí
Seminář pro příjemce finanční podpory z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschoponost Václav Götz.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Krajský úřad Ústeckého kraje 9. února 2009
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Pracovní workshop pro příjemce 2. výzva 2. GG oblast podpory 1. 1, 1
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Setkání regionálních výrobců
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář pro příjemce 4. výzvy 1. GG oblasti podpory 1.3
PODPORA NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI MONITOROVÁNÍ PROJEKTŮ SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE 5. května 2010.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Projekt „CzechELib" – informace od realizátora IPs
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Podstatné změny projektu Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn
MONITOROVACÍ ZPRÁVA věcná část
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Institucionální program
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
Výzva dodatkových aktivit- finanční část
Transkript prezentace:

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část realizace projektu Seminář pro příjemce

Obsah: 1.Důležité dokumenty a odkazy 2.Řízení projektu 3.Změny projektu 4.Výběrová řízení 5.Pravidla archivace 6.Kontroly projektu 7.Monitorovací zprávy

Důležité dokumenty a odkazy  Smlouva o realizaci GP (součástí je schválená verze žádosti s úpravami z VK)  Příručka pro příjemce verze 5  Příručka - Elektronická Monitorovací zpráva v BENEFIT7  Metodika monitorovacích indikátorů verze 3  Manuál vizuální identity  Návod „Jak správně vyplňovat pracovní výkaz“  

Řízení projektu  Realizační tým – projekt řízen od začátku realizace do konce realizace  POZOR – po ukončení realizace projektu musí mít příjemce zajištěn tým (na své náklady),který zpracuje závěrečnou MZ a následně bude komunikovat se ZS v souvislosti s případnými opravami  Zahájení a ukončení realizace projektu  Harmonogram projektu – možné změny

Změny projektu Nepodstatné změny projektu Nepodstatné změny nesmí ovlivnit dosažení cílů projektu a neovlivní právní akt  Změny v kontaktních údajích  např.adresa, telefony, kontaktní osoby – oznamováno neprodleně em  Změna statutárního zástupce – do 5-ti pracovních dnů zaslat oznámení spolu s relevantními doklady  Změna harmonogramu jednotlivých KA

 Přesun v rámci jedné kapitoly  Přesun prostředků mezi kapitolami rozpočtu do výše 15%  Povinnost informovat a odůvodnit v MZ změnu  Není nutný souhlas poskytovatele podpory Přesto se doporučuje i tyto změny předem KONZULTOVAT

Podstatné změny projektu Podstatná změna mění charakter a obsah projektu uvedeného v žádosti. Je třeba upravit právní akt.  Změna právní formy příjemce  Změna příjemce projektu  Změna v oblasti MI uvedených ve smlouvě ( ne navýšení ) Snížení MI = snížení rozpočtu Zrušení povinných indikátorů NENÍ MOŽNÉ  Podstatná změna rozpočtu (kap PpP)

 Změna data ukončení realizace  Bez navýšení rozpočtu  Změna bankovního účtu projektu  Odstoupení partnera v průběhu realizace projektu →příjemce či druhý partner převezme zbývající závazky partnera  Podstatná změna musí být oznámena poskytovateli podpory na formuláři Žádost o schválení podstatných změn (ke stažení na

 Všechny podstatné změny konzultovat předem  Neoficielní žádost nejprve em, zaslání zdůvodnění resp. upraveného rozpočtu  odsouhlasení PM a FM  V případě partnerství - projednání s partnery  Oficielní písemná žádost o podstatnou změnu (formulář podepsaný i partnery)přes podatelnu nebo do MZ  Platnost změny je od podpisu Dodatku ke smlouvě hejtmankou kraje

Výběrová řízení  Dle pravidel OPVK je povinnost příjemce realizovat VŘ již při předpokládané hodnotě plnění zakázky od ,- Kč bez DPH (přímé i nepřímé náklady)  Zakázky malého rozsahu:  ,- Kč ,- Kč bez DPH  ,- Kč ,- Kč bez DPH  Zakázky s vyšší hodnotou:  ,- Kč – ,- Kč bez DPH  ,- Kč bez DPH a vyšší

 Průzkum cen na trhu – předchází samotnému vyhlášení VŘ → z průzkumu vzejde předpokládaná hodnota zakázky (nemusí být shodná s částkou ve schváleném rozpočtu!!)  Doporučujeme zaslat výzvu (resp. zadávací dokumentaci) předem ke kontrole projektovému manažerovi (10 prac. dnů před vyhlášením VŘ )  Poznámka: Po uzavření VŘ doložit na KÚ CD s naskenovanou kompletní dokumentací ke každému VŘ

 Příspěvkové organizace zřizované Ústeckým krajem  řídí se také Směrnicí - PRAVIDLA PRO ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK ÚSTECKÝM KRAJEM A JÍM ZŘIZOVANÝMI PŘÍSPĚVKOVÝMI ORGANIZACEMI  U zakázek nad 100 tis. Kč nutno vyžádat číslo VZ na OVZ INV  Metodika a vzory pro zadávání veřejných zakázek malého rozsahu příspěvkovými organizacemi ÚK od → majetek a VZ

Smlouva s dodavatelem  Musí být uzavřena ve shodě s podmínkami VŘ a vybranou nabídkou  Náležitosti smlouvy:  Označení smluvních stran  Předmět plnění (konkrétně kvantitativně i kvalitativně)  Doba a místo plnění

 Platební podmínky  Povinnost dodavatele uchovávat dokumenty související s realizací zakázky a umožnit jejich kontrolu (dle Smlouvy o realizaci GP článek VII odstavec 5 a 14)  Povinná publicita, název a číslo projektu  Zajištění bezúplatného oprávnění poskytovatele podpory k výkonu práv užít autorské dílo

Pravidla archivace  Závazek vyplývající ze Smlouvy o realizaci GP pro příjemce, partnery i dodavatele  Do konce roku 2025  Uvést na objednávce nebo faktuře  V případě VŘ uvést v zadávací dokumentaci a následně ve Smlouvě  Vnitřní směrnice organizace o archivaci a skartaci, eventuelně aktualizace této směrnice od data počátku realizace projektu

Co se archivuje  Smlouva s poskytovatelem včetně všech dodatků  Žádost včetně příloh  Smlouvy o partnerství včetně všech dodatků  Plná korespondence s poskytovatelem  Originály zápisů z provedených kontrol  Dokumentace k výběrovým řízením  Faktury a doklady o platbách

 Interní výdaje a doklady  Výdaje za zaměstnance na základě pracovních smluv včetně vyplacených odměn  Pracovní výkazy pracovníků projektu  Cestovní doklady  Knihy jízd  Doklady týkající se režijních výdajů včetně metodiky výpočtu alikvotního podílu

 Kopie monitorovacích zpráv a žádostí o platbu  Výstupy projektu (publikace, tiskové zprávy, letáky, fotodokumentace, audio a video nahrávky,…)  Dokumentace k plnění indikátorů  Další dokumentace – např. auditní zpráva Kapitola 12 Příručky pro Příjemce

Kontroly projektu  Administrativní kontroly = MZ a ŽoP  Možnost vyžádání si dokladů, které nejsou povinné  Provádí ji PM společně s FM  Monitorovací návštěvy (Metodické dohlídky)  V průběhu začátku projektu  Kdykoliv jako konzultační a metodická pomoc  Kontrola realizace projektu na místě dle zákona č. 320/2001 Sb o finanční kontrole ve veřejné správě

Kontrola dle zákona č. 320/2001 Sb.  Ověřování skutečného stavu průběhu realizace projektu:  Požadované finanční prostředky byly skutečně vynaloženy  Zachycení v účetnictví  Způsob vedení dokumentace  Má být komplexní a snadno dohledatelná  Seznámení se s celkovým systémem řízení projektu  Systém sledování monitorovacích indikátorů (směrnice)  Dokumentace ke klíčovým aktivitám

Monitorovací zprávy  Průběžná MZ  první MZ po uplynutí 3(4) měsíců od začátku realizace, další MZ pak po 3 měsících  odevzdat nejpozději do 30 kalendářních dnů od ukončení monitorovacího období  Mimořádná průběžná MZ  mimořádná MZ se žádostí o platbu (po vyčerpání 80 % dosud nevyúčtovaných plateb)  Před založením mimořádné MZ v Benefit7 kontaktovat PM !  Závěrečná MZ  pouze po ukončení projektu, odevzdat nejpozději 2 měsíce po ukončení realizace

Předkládání Monitorovacích zpráv  V českém jazyce on – line prostřednictvím aplikace BENEFIT7 (věcná část)  1x v tištěné podobě podepsaná statutárním zástupcem nebo pověřeným zástupcem – nutno doložit v MZ plnou moc, pokud není přílohou smlouvy  Ostatní přílohy MZ podepsány odpovědným pracovníkem – dle podpisových vzorů  Reakce na připomínky k MZ musí být dodány nejpozději do 5 pracovních dnů od doručení připomínek

 Vždy přes podatelnu KÚ – osobně nebo poštou : Krajský úřad Ústeckého kraje Odbor strategie přípravy a realizace projektů Velká Hradební Ústí nad Labem  Označení: NEOTVÍRAT – Monitorovací zpráva č.XX/201X, registrační číslo a název projektu odesílatel = příjemce – ČITELNĚ !!!!! (odesílatel nemůže být partner nebo fyz. osoba)  Rozhodujícím datem pro splnění termínu předložení MZ je datum doručení MZ, nikoliv datum podání zásilky na poště

Věcné přílohy Monitorovací zprávy :  Příloha č. 1 Monitorovací indikátory (nutno vybrat příslušnou oblast podpory „překliknutím“ na jiný list)  Příloha č. 2 Přehled uzavřených ZŘ/VŘ  Příloha č. 17 Žádost o schválení podstatných změn  Příloha č. 21 Souhrnné informace (pouze při závěrečné MZ)  Formuláře k dispozici na ustecky.cz/sekcePro příjemce/MZ/Přílohy k Elektronické monitorovací zprávě - prioritní osa 1

Děkuji za pozornost Mgr. Martina Pražáková