Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část realizace projektu Seminář pro příjemce
Obsah: 1.Důležité dokumenty a odkazy 2.Řízení projektu 3.Změny projektu 4.Výběrová řízení 5.Pravidla archivace 6.Kontroly projektu 7.Monitorovací zprávy
Důležité dokumenty a odkazy Smlouva o realizaci GP (součástí je schválená verze žádosti s úpravami z VK) Příručka pro příjemce verze 5 Příručka - Elektronická Monitorovací zpráva v BENEFIT7 Metodika monitorovacích indikátorů verze 3 Manuál vizuální identity Návod „Jak správně vyplňovat pracovní výkaz“
Řízení projektu Realizační tým – projekt řízen od začátku realizace do konce realizace POZOR – po ukončení realizace projektu musí mít příjemce zajištěn tým (na své náklady),který zpracuje závěrečnou MZ a následně bude komunikovat se ZS v souvislosti s případnými opravami Zahájení a ukončení realizace projektu Harmonogram projektu – možné změny
Změny projektu Nepodstatné změny projektu Nepodstatné změny nesmí ovlivnit dosažení cílů projektu a neovlivní právní akt Změny v kontaktních údajích např.adresa, telefony, kontaktní osoby – oznamováno neprodleně em Změna statutárního zástupce – do 5-ti pracovních dnů zaslat oznámení spolu s relevantními doklady Změna harmonogramu jednotlivých KA
Přesun v rámci jedné kapitoly Přesun prostředků mezi kapitolami rozpočtu do výše 15% Povinnost informovat a odůvodnit v MZ změnu Není nutný souhlas poskytovatele podpory Přesto se doporučuje i tyto změny předem KONZULTOVAT
Podstatné změny projektu Podstatná změna mění charakter a obsah projektu uvedeného v žádosti. Je třeba upravit právní akt. Změna právní formy příjemce Změna příjemce projektu Změna v oblasti MI uvedených ve smlouvě ( ne navýšení ) Snížení MI = snížení rozpočtu Zrušení povinných indikátorů NENÍ MOŽNÉ Podstatná změna rozpočtu (kap PpP)
Změna data ukončení realizace Bez navýšení rozpočtu Změna bankovního účtu projektu Odstoupení partnera v průběhu realizace projektu →příjemce či druhý partner převezme zbývající závazky partnera Podstatná změna musí být oznámena poskytovateli podpory na formuláři Žádost o schválení podstatných změn (ke stažení na
Všechny podstatné změny konzultovat předem Neoficielní žádost nejprve em, zaslání zdůvodnění resp. upraveného rozpočtu odsouhlasení PM a FM V případě partnerství - projednání s partnery Oficielní písemná žádost o podstatnou změnu (formulář podepsaný i partnery)přes podatelnu nebo do MZ Platnost změny je od podpisu Dodatku ke smlouvě hejtmankou kraje
Výběrová řízení Dle pravidel OPVK je povinnost příjemce realizovat VŘ již při předpokládané hodnotě plnění zakázky od ,- Kč bez DPH (přímé i nepřímé náklady) Zakázky malého rozsahu: ,- Kč ,- Kč bez DPH ,- Kč ,- Kč bez DPH Zakázky s vyšší hodnotou: ,- Kč – ,- Kč bez DPH ,- Kč bez DPH a vyšší
Průzkum cen na trhu – předchází samotnému vyhlášení VŘ → z průzkumu vzejde předpokládaná hodnota zakázky (nemusí být shodná s částkou ve schváleném rozpočtu!!) Doporučujeme zaslat výzvu (resp. zadávací dokumentaci) předem ke kontrole projektovému manažerovi (10 prac. dnů před vyhlášením VŘ ) Poznámka: Po uzavření VŘ doložit na KÚ CD s naskenovanou kompletní dokumentací ke každému VŘ
Příspěvkové organizace zřizované Ústeckým krajem řídí se také Směrnicí - PRAVIDLA PRO ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK ÚSTECKÝM KRAJEM A JÍM ZŘIZOVANÝMI PŘÍSPĚVKOVÝMI ORGANIZACEMI U zakázek nad 100 tis. Kč nutno vyžádat číslo VZ na OVZ INV Metodika a vzory pro zadávání veřejných zakázek malého rozsahu příspěvkovými organizacemi ÚK od → majetek a VZ
Smlouva s dodavatelem Musí být uzavřena ve shodě s podmínkami VŘ a vybranou nabídkou Náležitosti smlouvy: Označení smluvních stran Předmět plnění (konkrétně kvantitativně i kvalitativně) Doba a místo plnění
Platební podmínky Povinnost dodavatele uchovávat dokumenty související s realizací zakázky a umožnit jejich kontrolu (dle Smlouvy o realizaci GP článek VII odstavec 5 a 14) Povinná publicita, název a číslo projektu Zajištění bezúplatného oprávnění poskytovatele podpory k výkonu práv užít autorské dílo
Pravidla archivace Závazek vyplývající ze Smlouvy o realizaci GP pro příjemce, partnery i dodavatele Do konce roku 2025 Uvést na objednávce nebo faktuře V případě VŘ uvést v zadávací dokumentaci a následně ve Smlouvě Vnitřní směrnice organizace o archivaci a skartaci, eventuelně aktualizace této směrnice od data počátku realizace projektu
Co se archivuje Smlouva s poskytovatelem včetně všech dodatků Žádost včetně příloh Smlouvy o partnerství včetně všech dodatků Plná korespondence s poskytovatelem Originály zápisů z provedených kontrol Dokumentace k výběrovým řízením Faktury a doklady o platbách
Interní výdaje a doklady Výdaje za zaměstnance na základě pracovních smluv včetně vyplacených odměn Pracovní výkazy pracovníků projektu Cestovní doklady Knihy jízd Doklady týkající se režijních výdajů včetně metodiky výpočtu alikvotního podílu
Kopie monitorovacích zpráv a žádostí o platbu Výstupy projektu (publikace, tiskové zprávy, letáky, fotodokumentace, audio a video nahrávky,…) Dokumentace k plnění indikátorů Další dokumentace – např. auditní zpráva Kapitola 12 Příručky pro Příjemce
Kontroly projektu Administrativní kontroly = MZ a ŽoP Možnost vyžádání si dokladů, které nejsou povinné Provádí ji PM společně s FM Monitorovací návštěvy (Metodické dohlídky) V průběhu začátku projektu Kdykoliv jako konzultační a metodická pomoc Kontrola realizace projektu na místě dle zákona č. 320/2001 Sb o finanční kontrole ve veřejné správě
Kontrola dle zákona č. 320/2001 Sb. Ověřování skutečného stavu průběhu realizace projektu: Požadované finanční prostředky byly skutečně vynaloženy Zachycení v účetnictví Způsob vedení dokumentace Má být komplexní a snadno dohledatelná Seznámení se s celkovým systémem řízení projektu Systém sledování monitorovacích indikátorů (směrnice) Dokumentace ke klíčovým aktivitám
Monitorovací zprávy Průběžná MZ první MZ po uplynutí 3(4) měsíců od začátku realizace, další MZ pak po 3 měsících odevzdat nejpozději do 30 kalendářních dnů od ukončení monitorovacího období Mimořádná průběžná MZ mimořádná MZ se žádostí o platbu (po vyčerpání 80 % dosud nevyúčtovaných plateb) Před založením mimořádné MZ v Benefit7 kontaktovat PM ! Závěrečná MZ pouze po ukončení projektu, odevzdat nejpozději 2 měsíce po ukončení realizace
Předkládání Monitorovacích zpráv V českém jazyce on – line prostřednictvím aplikace BENEFIT7 (věcná část) 1x v tištěné podobě podepsaná statutárním zástupcem nebo pověřeným zástupcem – nutno doložit v MZ plnou moc, pokud není přílohou smlouvy Ostatní přílohy MZ podepsány odpovědným pracovníkem – dle podpisových vzorů Reakce na připomínky k MZ musí být dodány nejpozději do 5 pracovních dnů od doručení připomínek
Vždy přes podatelnu KÚ – osobně nebo poštou : Krajský úřad Ústeckého kraje Odbor strategie přípravy a realizace projektů Velká Hradební Ústí nad Labem Označení: NEOTVÍRAT – Monitorovací zpráva č.XX/201X, registrační číslo a název projektu odesílatel = příjemce – ČITELNĚ !!!!! (odesílatel nemůže být partner nebo fyz. osoba) Rozhodujícím datem pro splnění termínu předložení MZ je datum doručení MZ, nikoliv datum podání zásilky na poště
Věcné přílohy Monitorovací zprávy : Příloha č. 1 Monitorovací indikátory (nutno vybrat příslušnou oblast podpory „překliknutím“ na jiný list) Příloha č. 2 Přehled uzavřených ZŘ/VŘ Příloha č. 17 Žádost o schválení podstatných změn Příloha č. 21 Souhrnné informace (pouze při závěrečné MZ) Formuláře k dispozici na ustecky.cz/sekcePro příjemce/MZ/Přílohy k Elektronické monitorovací zprávě - prioritní osa 1
Děkuji za pozornost Mgr. Martina Pražáková