Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Brož Petr. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnice s absolutními hodnotami
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Soustava lineárních rovnic o více neznámých I.
Seminární práce číslo: 7 Zpracoval : Vladimír KORDÍK T-4.C
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Lineární rovnice Kvadratické rovnice Soustavy rovnic
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tematický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_83.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Nerovnice s neznámou pod odmocninou
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
Opakování.. Práce se zlomky.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Kvadratická nerovnice Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Kvadratické funkce, rovnice a nerovnice
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Kvadratické rovnice Každá kvadratická rovnice se dá vyjádřit ve tvaru: a,b,c jsou číselné koeficienty, přičemž a musí být nenulové, jinak by se jednalo.
R OVNICE A NEROVNICE Rovnice v podílovém tvaru VY_32_INOVACE_M1r0105 Mgr. Jakub Němec.
R OVNICE A NEROVNICE Soustava lineárních rovnic o více neznámých II. VY_32_INOVACE_M1r0114 Mgr. Jakub Němec.
Nerovnice v podílovém tvaru
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_770.
VY_32_INOVACE_32-13 IRACIONÁLNÍ ROVNICE.
R OVNICE A NEROVNICE Kvadratické rovnice – Algebraické způsoby řešení II. – Diskriminant VY_32_INOVACE_M1r0109 Mgr. Jakub Němec.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
NEROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice
Nerovnice v součinovém tvaru
Lineární rovnice s absolutní hodnotou II.
Nerovnice s absolutní hodnotou
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
R OVNICE A NEROVNICE Lineární rovnice VY_32_INOVACE_M1r0102 Mgr. Jakub Němec.
ROVNICE řešení lineárních rovnic rovnice s neznámou ve jmenovateli
Iracionální nerovnice
ROVNICE a NEROVNICE 12 Rovnice v součinovém tvaru MěSOŠ Klobouky u Brna.
(řešení pomocí diskriminantu)
Kvadratické nerovnice
Kvadratická rovnice 1 Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Soustava lineární a kvadratické rovnice
Soustava dvou rovnic o dvou neznámých – sčítací metoda
Kvadratická rovnice.
Rovnice s neznámou pod odmocninou
Kvadratické rovnice – Algebraické způsoby řešení III. – Viètovy vzorce
4.12 ROVNICE V SOUČINOVÉM A PODÍLOVÉM TVARU Mgr. Petra Toboříková.
4.11 LINEÁRNÍ ROVNICE S ABSOLUTNÍ HODNOTOU Mgr. Petra Toboříková.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 4.4 – 4.5 Nerovnice v podílovém tvaru, definiční obor log. funkce Název.
R OVNICE A NEROVNICE Kvadratické rovnice – Algebraické způsoby řešení I. VY_32_INOVACE_M1r0108 Mgr. Jakub Němec.
4.3 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli Mgr. Petra Toboříková.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
3. LINEÁRNÍ ROVNICE A NEROVNICE
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
3.2 LINEÁRNÍ ROVNICE s neznámou ve jmenovateli
Soustava tří lineárních rovnic Řešení Gaussovou eliminační metodou
VY_32_INOVACE_RONE_05 Rovnice a nerovnice Soustavy nerovnic.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název prezentace (DUMu):
Nerovnice s neznámou ve jmenovateli
Nerovnice v podílovém tvaru
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
KVADRATICKÁ ROVNICE Jitka Mudruňková 2012.
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Brož Petr. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál vznikl v rámci projektu Gymnázia Cheb s názvem Rozvoj školského portálu Karlovarského kraje

Rovnice a nerovnice Stručná „kuchařka“

Kvadratická rovnice  Užitím diskriminantu  Vietovy vzorce  Jiné cesty?

Kvadratická nerovnice 1. Vyřešíme rovnici. 2. Kořeny rovnice použijeme jako nulové body. 3. Co když rovnice nemá kořeny? 4. Jiné cesty?

Rovnice s neznámou ve jmenovateli 1. Určíme definiční obor (podmínky). 2. Odstraníme zlomky. 3. Vyřešíme rovnici. 4. Porovnáme „kořeny“ s definičním oborem. 5. „Zvláštní výsledky?“

Nerovnice s neznámou ve jmenovateli 1. Upravíme nerovnici do tvaru „zlomek menší (větší) než nula. 2. Pokračujeme metodou nulových bodů. 3. Jiná cesta? 4. Odstranění zlomků z nerovnice?

Iracionální rovnice 1. Postupným umocňováním vytvoříme rovnici, kde neznámá není pod odmocninou. 2. Vyřešíme vzniklou rovnici. 3. Pro všechny „kořeny“ provedeme zkoušku. 4. Jiné cesty?

Iracionální nerovnice 1. Určíme definiční obor. 2. Rozdělíme řešení na dva případy – když můžu nerovnici umocnit a když ne. 3. Dílčí výsledky vzniknou jako průnik tří „požadavků“. 4. Celkový výsledek získám sjednocením těchto dvou dílčích. 5. Jiné cesty?