Název kapitoly Název podkapitoly Text Výzva – Budování kapacit pro rozvoj škol I. Metodický výklad Praha, 2. února 2016 Název prezentace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Dotační fond LK Soutěže MŠMT Program a podprogramy - školství  Program č. 4 resortu školství, mládeže a zaměstnanosti  4.1 Podpora volnočasových.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Výzkumné infrastruktury Mgr. Inka Vaverková Praha, 8. února 2016.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. Vysoká škola podnikání, a.s. Tento projekt je spolufinancován Evropskou Unií a.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Výzva č. 29 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání Mgr. Zuzana Plecitá PhDr. Eva Chvalinová,
Individuální projekt národní – „K2“ Kvalita a konkurenceschopnost v neformálním vzdělávání.
1 Koordinátor S 1 Příprava vedoucích pracovníků a koordinátorů středních odborných škol na tvorbu a realizaci ŠVP.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zdravotně sociální fakulta, Jírovcova 24/1347, České Budějovice 1 Vzdělávání poskytovatelů sociálních.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Program RP04-16 Podpora ekologických aktivit v kraji Zlín, leden 2016 RNDr. Jarmila Dupejová Odbor životního prostředí a zemědělství.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE SEMIRAMIS o.s. Mgr. Simona Krajíčková.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Proč je dobré požádat o prostředky ze šablon. Je to jednoduché Není to souboj o peníze – vyjdou na každou školu Žádost o podporu i zprávy o realizaci.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Individuálně, ale společně a jinak
Informační a poradenské centrum ZČU
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
Dokument KAP MSK - obsah
Ing. Kateřina Lichtenberková
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ V KONTEXTU OP VVV
Plánování ve školní tělesné výchově
Šablony pro SŠ a VOŠ 21. září 2017 Doksy Mgr. Lucie Ptáková
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Kraji Vysočina
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Vyšší odborná škola a Střední škola, Varnsdorf, příspěvková organizace
Podpora krajského akčního plánování
Implementace Krajského akčního plánu Jihočeského kraje I
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
MODERNIZACE ODBORNÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Průběh tvorby Školních akčních plánů (ŠAP) v Libereckém kraji
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
MAP II. MAP Praha 12 pokračuje
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
Podpora supervizorů a lektorů zajišťující odbornou praxi studentů FZS TUL ve zdravotnických zařízeních Institucionální plán TUL pro rok 2017 Cíl 2: Diverzifikace.
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Projekt Komplexní program podpory ke zvýšení zaměstnanosti žen na trhu práce v Ústeckém kraji PRÁCE PRO KAŽDOU Registrační číslo projektu.
CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ŠKOLY ZAPOJENÉ DO PROJEKTU MOV
Realizace projektu na 7. základní škole a mateřské škole Plzeň
Model intenzivní podpory
Strategické řízení a plánování
Úvodní přednáška pro 1. ročník
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Akční plán - plánované společné aktivity
Ochrana spotřebitele v počátečním vzdělávání Praha
Model intenzivní podpory
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
Model intenzivní podpory
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název kapitoly Název podkapitoly Text Výzva – Budování kapacit pro rozvoj škol I. Metodický výklad Praha, 2. února 2016 Název prezentace

Název kapitoly Název podkapitoly Text Podporované aktivity

Název kapitoly Název podkapitoly Text Povinná aktivita – Řízení projektu Žadatel je povinen tuto aktivitu v žádosti o podporu uvést jako samostatnou klíčovou aktivitu s názvem Řízení projektu. Obsahem popisu klíčové aktivity musí být: - popis složení realizačního týmu složeného z administrativního a odborného týmu; - popis případných podpůrných systémů (například SharePoint) sloužících k efektivnímu řízení projektu; - další informace k řízení projektu (například porady realizačního týmu aj.).

Název kapitoly Název podkapitoly Text Povinná aktivita – Řízení projektu Ve vazbě na klíčovou aktivitu Řízení projektu žadatel doloží prostřednictvím povinné přílohy s názvem Realizační tým: - popis činností jednotlivých pracovních pozic členů týmů s identifikací jejich přiřazení do týmů (je povoleno, aby jeden pracovník vykonával činnosti jak odborné, tak administrativní za podmínky, že je identifikovatelné, kterou činností spadá do jakého týmu);

Název kapitoly Název podkapitoly Text Povinná aktivita – Řízení projektu - u každé pracovní pozice je uvedena výše jeho pracovního úvazku na projektu; u pracovníků zaměstnaných na smlouvy mimo pracovní poměr (DPP, DPČ) je uveden místo výše úvazku týdenní hodinový fond (například: 20 hodin/týdně).

Název kapitoly Název podkapitoly Text Povinně volitelné aktivity 1)Podpora vzájemného učení škol a pedagogů formou síťování 2)Rozvoj dovedností pro kolegiální podporu 3)Příprava a rozvoj externích mentorů Žadatel si musí zvolit alespoň jednu povinně volitelnou aktivitu v rámci každého jím vybraného specifického cíle (SC), s výjimkou SC 5, který obsahuje pouze jednu aktivitu. Projekt může realizovat aktivity z více SC. Pro každý SC je nutné uvádět zvláštní klíčovou aktivitu.

Název kapitoly Název podkapitoly Text SC 1 Zvýšení kvality předškolního vzdělávání včetně usnadnění přechodu dětí na ZŠ

Název kapitoly Název podkapitoly Text 1) Podpora vzájemného učení škol a pedagogů formou síťování Podpora mateřských škol (MŠ) v roli center kolegiální podpory a vzájemného učení škol a pedagogů. Projekty budou realizovat síť nejméně v jednom z témat: a)Čtenářská pregramotnost; b)Matematická pregramotnost; c)Polytechnické vzdělávání v MŠ (včetně environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty);

Název kapitoly Název podkapitoly Text d)Individualizace vzdělávání v MŠ (ve smyslu práce s individuálními potřebami jednotlivých dětí) e)Práce s dvouletými dětmi v MŠ; f)Začleňování dětí ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí do MŠ (včetně předávání zkušeností, jak spolupracovat s rodinou, orgány sociálně právní ochrany dětí – OSPOD)

Název kapitoly Název podkapitoly Text Požadavky na vznik sítě Pro témata a – c musí žadatel povinně do projektu zapojit nejméně jednu MŠ v každém kraji včetně hlavního města Prahy v roli partnera projektu nebo spolupracujícího subjektu, celkem 14 zapojených MŠ. Pro témata d – f musí žadatel povinně do projektu zapojit nejméně jednu MŠ alespoň ve třech krajích včetně hlavního města Prahy v roli partnera projektu nebo spolupracujícího subjektu, celkem 3 zapojené MŠ.

Název kapitoly Název podkapitoly Text Požadavky na rozšiřování sítě SC 1 téma a) – c) V průběhu realizace projektu bude síť center dále rozšiřována následovně: po každém roce realizace projektu o další školu v každém kraji. SC 1 téma d) – f) V průběhu realizace projektu bude síť center rozšiřována následovně: po každém roce realizace projektu o další školu nejméně ve třech dalších krajích. Síť může být rozšiřována i o další školy v kraji.

Název kapitoly Název podkapitoly Text 2) Rozvoj dovedností pro kolegiální podporu Jedná se o individuální podporu pedagogů MŠ včetně podpory osobnostně a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků MŠ. Příprava a rozvoj interních mentorů – aktivity zaměřené na zvyšování lektorských a mentorských kapacit pedagogických pracovníků. Cílem je získat, procvičit či zdokonalit dovednosti účastníků předávat své zkušenosti jiným pedagogům. V projektu musí být současně s dovednostmi pro kolegiální podporu obsaženy i dovednosti pro interní mentoring

Název kapitoly Název podkapitoly Text Projekty realizované v rámci této aktivity budou zaměřeny nejméně na jedno z následujících témat: a)Individualizace vzdělávání ( ve smyslu práce s individuálními potřebami jednotlivých dětí); b)Čtenářská pregramotnost c)Matematická pregramotnost d)Polytechnické vzdělávání (včetně environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty); e)Podpora formativního hodnocení dětí a učitelů; f)Podpora mentoringu; g)Práce s dvouletými dětmi v MŠ; h)Začleňování dětí ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí.

Název kapitoly Název podkapitoly Text 3) Příprava a rozvoj externích mentorů. Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na poskytování externího mentoringu. Externí mentor úspěšně absolvoval příslušný akreditovaný kurz. Žadatel, který zvolí tuto aktivitu musí mít vzdělávací program pro externí mentoring akreditovaný.

Název kapitoly Název podkapitoly Text SC 2 Zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích

Název kapitoly Název podkapitoly Text 1) Podpora vzájemného učení škol a pedagogů formou síťování Podpora základních a středních škol v roli center kolegiální podpory a vzájemného učení škol a pedagogů. Projekty budou realizovat síť nejméně v jednom z témat: a)Matematická gramotnost – inovativní metody výuky v ZŠ. b)Čtenářská gramotnost mimo vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace (tzv. čtení v předmětech) v ZŠ.

Název kapitoly Název podkapitoly Text c)Individualizace vzdělávání v ZŠ a SŠ (Zvyšování teoretických znalostí práce a odlišností včetně práce se žáky se zdravotním postižením) d)CLIL v ZŠ; e)CLIL v SŠ (mezi školami, které tvoří síť, je maximálně 25 % gymnázií)

Název kapitoly Název podkapitoly Text Požadavky na vznik sítě Žadatel povinně do projektu zapojit nejméně jednu školu v každém kraji včetně hlavního města Prahy v roli partnera projektu nebo spolupracujícího subjektu, celkem 14 zapojených škol.

Název kapitoly Název podkapitoly Text Požadavky na rozšiřování sítě V průběhu realizace projektu bude síť center dále rozšiřována následovně: po každém roce realizace projektu o další školu v každém kraji.

Název kapitoly Název podkapitoly Text 2) Rozvoj dovedností pro kolegiální podporu Jedná se o individuální podporu pedagogů ZŠ a SŠ, školních družin a školních klubů včetně podpory osobnostně a sociálního rozvoje pedagogických pracovníků výše uvedených subjektů. Příprava a rozvoj interních mentorů – aktivity zaměřené na zvyšování lektorských a mentorských kapacit pedagogických pracovníků. Cílem je získat, procvičit či zdokonalit dovednosti účastníků předávat své zkušenosti jiným pedagogům. V projektu musí být současně s dovednostmi pro kolegiální podporu obsaženy i dovednosti pro interní mentoring.

Název kapitoly Název podkapitoly Text Projekty realizované v rámci této aktivity budou zaměřeny nejméně na jedno z následujících témat: a)Individualizace vzdělávání (ve smyslu práce s individuálními potřebami jednotlivých žáků); b)Čtenářská gramotnost; c)Matematická gramotnost; d)Přírodovědná gramotnost; e)Podpora formativního hodnocení žáků i učitelů; f)Kolegiální podpora formou mentoringu.

Název kapitoly Název podkapitoly Text 3) Příprava a rozvoj externích mentorů. Vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na poskytování externího mentoringu. Externí mentor úspěšně absolvoval příslušný akreditovaný kurz. Žadatel, který zvolí tuto aktivitu musí mít vzdělávací program pro externí mentoring akreditovaný.

Název kapitoly Název podkapitoly Text SC 5 Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce

Název kapitoly Název podkapitoly Text 1) Podpora vzájemného učení škol a pedagogů formou síťování Podpora škol (MŠ, ZŠ, SŠ) v roli center kolegiální podpory a vzájemného učení škol a pedagogů. Projekty budou realizovat síť nejméně v jednom z následujících témat: a)Přírodovědná gramotnost a badatelsky orientovaná výuka b)Vzdělávací oblast Člověk a příroda (centrem může být i víceleté gymnázium, ale témata musí zohledňovat i slabší žáky)

Název kapitoly Název podkapitoly Text c)Rozvoj kreativity dětí a žáků d)Podpora podnikavosti na ZŠ e)Spolupráce ZŠ a SŠ při podpoře přírodovědného a technického vzdělávání (návaznost na výzvu č. 44 OP VK)

Název kapitoly Název podkapitoly Text Požadavky na vznik sítě Žadatel povinně do projektu zapojit nejméně jednu školu v každém kraji včetně hlavního města Prahy v roli partnera projektu nebo spolupracujícího subjektu, celkem 14 zapojených škol.

Název kapitoly Název podkapitoly Text Požadavky na rozšiřování sítě V průběhu realizace projektu bude síť center dále rozšiřována následovně: po každém roce realizace projektu o další školu v každém kraji.

Název kapitoly Název podkapitoly Text Volitelné aktivity

Název kapitoly Název podkapitoly Text Volitelné aktivity Žadatel může zvolit následující aktivitu pouze ve spojení s povinně volitelnou aktivitou 1 nebo 2 v SC 1, SC 2, nebo SC 5.

Název kapitoly Název podkapitoly Text 1) Propojení studentů (budoucích pedagogů) s aktivními pedagogy Tato aktivita umožňuje propojení studentů fakult nebo vyšších odborných škol vzdělávajících pedagogické pracovníky, v případě MŠ i žáky SŠ, s aktivními pedagogy.

Název kapitoly Název podkapitoly Text 2) Tuzemské i zahraniční stáže Cílem je výměna zkušeností se zahraničními kolegy. Jedná se o stáž v zařízeních pro předškolní vzdělávání, v ZŠ a SŠ. Stáže v ČR i zahraničí (v rámci EU). Min. délka stáže 5 pracovních dní a max. délka 10 pracovních dní (bez cesty)

Název kapitoly Název podkapitoly Text 3) Příprava a ověření metodických materiálů pro předškolní vzdělávání Metodika pouze pro oblasti, kde metodiky chybí. Vznik metodiky je nutné zdůvodnit v žádosti o podporu. Na metodice se musí podílet tým složený z pedagogů MŠ, zástupce VŠ a odborníků na dané téma. Nová metodika bude ověřena nejméně na deseti MŠ.

Název kapitoly Název podkapitoly Text Cílové skupiny

Název kapitoly Název podkapitoly Text Cílové skupiny Pedagogičtí pracovníci škol a školských zařízení Vedoucí pracovníci škol a školských zařízení Děti a žáci Studenti vysokých škol a vyšších odborných škol (budoucí pedagogičtí pracovníci) Pracovníci České školní inspekce Pracovníci a dobrovolní pracovníci organizací působících v oblasti vzdělávání včetně neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže

Název kapitoly Název podkapitoly Text Monitorovací indikátory

Název kapitoly Název podkapitoly Text Počet platforem pro odborná tematická setkávání Vykazují se školy, které plní úlohu center kolegiální podpory a vzájemného učení škol a pedagogů.

Název kapitoly Název podkapitoly Text Počet vzdělávacích modulů s metodikou a vzdělávacím programem Jedná se o metodické materiály, které byly odpilotovány na nejméně deseti MŠ. V příloze Žádosti o podporu – Přehled klíčových výstupů k naplnění indikátoru projektu ESF je třeba uvést dílčí klíčové výstupy indikátoru.

Název kapitoly Název podkapitoly Text Počet podpořených osob – pracovníci ve vzdělávání Počet pracovníků ve vzdělávání, kteří se zúčastnili kurzů DVVP nebo dalších aktivit k rozvoji pedagogů. Každý úspěšně ukončený kurz se započítává jako samostatná podpora.

Název kapitoly Název podkapitoly Text Celkový počet účastníků Počet pracovníků ve vzdělávání vykazovaný v indikátoru snížený o opakovanou podporu. Každá osoba se vykazuje pouze jednou. Účastník se započítá při splnění bagatelní podpory tj. 40 hodin. Ke každé zde vykázané osobě se vykazují také indikátory podle annexu č. 1 Nařízení č. 1304/2013 v kartě účastníka.

Název kapitoly Název podkapitoly Text Počet organizací, které byly ovlivněny systémovou intervencí Vykazují se organizace, jejichž pracovníci ve vzdělávání konzultují v centrech kolegiální podpory, a školy, na kterých byly odpilotovány metodické materiály.

Název kapitoly Název podkapitoly Text Počet pracovníků ve vzdělávání, kteří v praxi uplatňují nově získané poznatky a dovednosti Počet pracovníků ve vzdělávání, kteří prošli alespoň jedním DVPP nebo další aktivitou k rozvoji pedagogů. Získané poznatky uplatňují v praxi, což dokládají materiály v portfoliu pedagoga nebo profesním portfoliu (u nepedagogů).