CV FHS Fakultní setkání, Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
Vznik CV FHS jako samostatná součást FHS 2 vědecko-výzkumní pracovníci a 1 THP pracovník (koordinátor projektů) Záměr realizovat základní (případně aplikovaný) výzkum v souvislosti s řešením vědecko- výzkumných projektů
Co nabízí CV? Při přípravě výzkumných projektů Monitorování grantových příležitostí (výzev) a možností prezentace výsledků výzkumu (tuzemské i zahraniční konference, odborné recenzované periodické a neperiodické publikace v ČR i zahraničí) Bulletin CV FHS Poskytování konzultací ke konkrétně vymezeným metodologickým otázkám připravovaných návrhů vědecko-výzkumných projektů
Co nabízí CV? Při řešení výzkumných projektů Administrace řešených projektů Konzultační činnost v metodologické oblasti Využití software (IBM SPSS, Amos, Statistica Base, Atlas.ti)
Co nabízí CV? Další činnosti Organizace specializovaných metodologických kurzů pro AP FHS Spolupráce na profilování ediční činnosti fakulty (příprava vzniku odborného recenzovaného časopisu)
Realizace základního výzkumu V rámci řešení výzkumných projektů evidovaných na CV FHS Determinanty rozvoje multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí (GA ČR, dr. Hladík). Výzkum sociálních jevů v kulturním kontextu – komparace českých a slovenských vysokoškolských studentů (mezinárodní, dr. Vávrová). Podpora autoregulace učení při rozvíjení čtenářských dovedností žáků mladšího školního věku (IGA, dr. Hrbáčková). "Off-line" metakognitivní procesy žáků mladšího školního věku při řešení problémových slovních úloh v matematice (RF FHS, dr. Hrbáčková).
Realizace základního výzkumu V rámci výzkumného zaměření pracovníků CV FHS "Off-line" metakognitivní procesy žáků mladšího školního věku při řešení problémových slovních úloh v matematice – prezentace na mezinárodní konferenci ISSBD 2012 v Edmontonu. Podpora autoregulace učení při rozvíjení čtenářských dovedností žáků mladšího školního věku (aplikační výzkum). Relationship between locus of control, metacognition and academic achievement – prezentace na mezinárodní konferenci ICEEPSY 2012 v Istanbulu. Využití sociálních pobytových služeb pro seniory ve Zlínském kraji (rozsáhlý průzkum původně realizovaný pro potřeby Zlínského kraje). Motivační aspekty autoregulace učení studentů pomáhajících profesí. Výzkum self-efficacy učitelů základní školy.
Mezinárodní spolupráce Spolupráce se Slovenskem v rámci mezinárodního projektu (Prešovská univerzita v Prešově, Pedagogická fakulta) Spolupráce se Spojenými Arabskými Emiráty (United Arab Emirates University, Faculty of Humanities and Social Sciences) Learning and education issues, Social and family problems, Cross-cultural counselling, Help-seeking behaviour, training and supervision, Personality, mental health, and health-related behaviors, Concepts of self, personal growth, and psychological well-being.
Externí spolupráce Spolupráce na přípravě projektu výzvy Zlínského kraje na podporu kvality ve vzdělávání - testování žáků ZŠ a SŠ - zavádění evaluačního systému - vytváření metodických kabinetů - zavádění mentoringu pro práce škol Evaluace efektivity zavádění mentoringu do pilotních škol Zlínského kraje. Spolupráce s Asociací lektorů a konzultantů v ČR.
Možnosti Vytvoření databáze zájemců o projektové příležitosti (návrh tématu a obsahového zaměření plánovaného výzkumu). Profilace výzkumného zaměření jednotlivých ústavů (stěžejní výzkumná témata, rozšiřování výzkumných týmů, na interdisciplinárním základě). Snaha o rozšíření CV FHS (prostřednictvím projektů ESF nebo vědecko-výzkumných projektů).
Prezentace CV FHS Webové stránky (kontakty, bulletin, akce, aktuality, apod.). type=0http://web.fhs.utb.cz/?id=0_2_8&iid=0&lang=cs& type=0
Děkuji za pozornost