2010/2011 26-51-H/003 Elektrikář – silnoproud 26-51-H/001 Elektrikář 2011/2012 26-51-H/02 Elektrikář – silnoproud editorka: Lenka Demjanová SŠEaS Chomutov.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahajovací konference projektu UNIV 3 BRNO
Advertisements

NOVÁ MATURITA Stručná informace o průběhu a přípravě.
NOVÁ MATURITA Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
3MA382 Manažerská informatika projektové řízení
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Program péče o zákazníky a produkty ALCOMA Instalace, helpdesk, dohledové a servisní služby.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Reverzace třífázového asynchronního elektromotoru pomocí stykače
ŠVP a jednotný systém závěrečných zkoušek
Národní soustava kvalifikací Metodika naplňování NSK doplněné a upravené vydání Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
NSK – ZÁKLADNÍ FILOSOFIE Dle zákona – 179/2006 Sb. Nová filosofie vzdělávání – orientace na výsledek Přestává platit – získané vzdělání vystačí na celý.
Teorie psychodiagnostiky a psychometrie
Management a rozvoj obcí
Národní soustava kvalifikací a její přínosy pro zaměstnavatele
NOVÁ ZÁVĚREČNÁ ZKOUŠKA PRO VŠECHNY ŽÁKY UČEBNÍCH OBORŮ Závěrečná konference,
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
RozšÍŘEnÍ IIS NZZ Konference projektu NZZ_
Příprava VŠB-TU Ostrava na práci v e-learningu Jan Kopečný, Adrian Jankovský.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Milan Chylík, Praha, 17. února 2015
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Rozvoj technického vzdělávání Strategie a hlavní cíle týmu 81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Brno, 4. dubna 2013 Předkládá: Řídící tým.
NOVÁ MATURITA Stručná informace o jejím průběhu a přípravě.
Střední škola potravinářská a služeb, Brno, Charbulova 106  Autorizace MMR pro dílčí kvalifikace vztahující se k povoláním: Kuchař (6 – ÚK 3) Číšník (2.
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Autoevaluace školy RNDr. Irena Přádná Gymnázium F. X. Šaldy Liberec 2007
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Evropské nástroje a projekty ve výuce středních škol Výstupy projektu Kurikulum S a perspektivy spolupráce v regionech Zasedání KVZ, Irena Palánová,
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
Nová závěrečná zkouška 2 Individuální projekt národní.
1 Novela zákona o pedagogických pracovnících. 2 Hlavní cíle změn Zvýšit prostupnost kvalifikací pro jednotlivé druhy a stupně škol Zrušení některých zbytečných.
Nová závěrečná zkouška oboru Pekař Konference Hotel Step, Praha
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Hodnocení kvality vzdělávání v Libereckém kraji Informace o průběhu projektu Ing. Petr Rychlovský.
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
1 Kvalita prověřená časem. 2 Národní soustava kvalifikací v praxi Třineckých železáren Ivo Žižka Třinec
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
PŘEDSTAVUJEME STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ V PLZNI
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
„Okna technickým oborům dokořán“
Podpora krajského akčního plánování
INDIVIDUALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ A ŠVP
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Nová závěrečná zkouška Komentář
Přijímací řízení pro školní rok 2011/2012
Typ projektu Individuální, národní
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Obvody a obsahy – prověření 2
Prezentace a obhajoba zadaného tématu
Krajský metodický kabinet ELEKTROTECHNIKY
Maturitní zkoušky 2019 ke dni
Modernizace odborného vzdělávání OLOMOUC - pondělí 14. května 2018
Samostatná odborná práce H/02 Včelař
Setkání kariérových poradců
BP KULTURA Ing. Dana Smetanová, SKIP ČR
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Samostatná odborná práce H/01 Podkovář a zemědělský kovář
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

2010/ H/003 Elektrikář – silnoproud H/001 Elektrikář 2011/ H/02 Elektrikář – silnoproud editorka: Lenka Demjanová SŠEaS Chomutov

Zadání a tým Zapojení školy a mé při vytváření ZZ  moje škola má dlouholeté zkušenosti se společným zadáním  společné zadání – energetické školy  2000/2001 Závěrečná zkouška – praktická část  2003/2004 (ve spolupráci s NÚOV) pilotní ověřování jednotného zadání ZZ (písemka 300 minut, 60 testových otázek, praktická zkouška, ústní zkouška – 25 otázek + podotázka  Kvalita I 2004 – 2008 (2009) zapojení do vytváření – „jsi učitel odborných předmětů“  co by mělo být v ZZ?  kde toto téma žáci probírají?  napiš to, nakresli…

Zadání a tým NOVÁ ZÁVĚREČNÁ ZKOUŠKA – KVALITA PRO UČŇOVSKÉ ŠKOLSTVÍ 2009/2010  zapojení v týmu – technický autor 2010/ /2012 Editor  editor – vedoucí týmu nese odpovědnost za zpracování celého jednotného zadání řídí, kontroluje, koordinuje vybírá si své spolupracovníky ze škol (autory)

Zadání a tým  Kolik?  doporučeno:  2010 – zástupci tří škol  2011 – 2 – 3 osoby (po konzultaci možná změna)  Kdo?  každý rok - výměna autora  Držíme se počtu – 5 škol – cca 2 – 3 zástupci Počet se i u týmu elektrikář snižuje, ale k doporučenému počtu se asi nedostaneme 29 – 15 – 10 (2009 – 2010 – 2011)  změna:  2 školy  3 noví autoři Autoři

Zadání a tým školní rok 2010/2011  5 škol  15 autorů  Chomutov  Česká Třebová  Plzeň  Sokolnice  Ostrava

Zadání a tým školní rok 2011/2012  5 škol  10 autorů  Chomutov  Česká Třebová  Hluboká  Sokolnice  Praha

Zadání a tým Odborník z praxe  odborník z praxe  posuzuje, zda jednotné zadání odpovídá požadavkům stanoveným na výkon profese, ke které vyučení v oboru směřuje  Ing. Jaroslav Ďoubalík  vynikající spolupráce  účastnil se aktivně pracovních schůzek  kontroloval, doporučoval…

Problémy při práci týmu  místo a termín schůzek  dostupnost:  autoři z celé republiky  počasí – problém cestování  vhodné místo  dostupnost odborné literatury

 1. schůzka – Chomutov nebyl volný termín v Praze výhody pro mě jako editora k dispozici technika, literatura „návštěva“ si prohlédla prostory dílen  2. a 3. schůzka – NÚOV dostupnější lokalita účast odborníka z praxe  1. schůzka – NÚV lokalita dostupná pro všechny autory k dispozici technika zajištění schůzky na místě (není nutné řešit administrativu – nájem, občerstvení)  2. a 3. schůzka – Praha, SOU Ohradní pracoviště jednoho z autorů účast odborníka z praxe 2010/ /2012

Problémy při práci týmu  výběr autorů  známá škola  spolupráce i v jiných aktivitách – např. soutěže  řešení problémů je jednodušší  neznámá škola – při změně autora  zájem projeven např. při monitoringu  jiný přístup k řešení zadání  nutná záloha (zástupce vlastní školy - aby byly dodrženy termíny při vytváření ZZ)

Problémy při práci týmu  ČSN  změny terminologie změny obsahu  výklad  rušení např. elektrotechnické značky  různé energetické společnosti  připojovací podmínky  tarify

Vytváření zadání Rozdělení zadání na pět částí  Písemná zkouška Testy  Praktická zkouška  Ústní zkouška Podklady pro žáky témata písemné a ústní zkoušky – rozdělené mezi školy v rámci školy – samostatně, společně testy – návrhy na změny provádějí všichni ústní otázky – společný výběr podklady – kdo co má, vytváření nových

Vytváření zadání Písemná zkouška, praktická zkouška počet témat optimální počet - 5 okruhy – hlavní témata Elektroinstalace – bytová, průmyslová Stykačová úloha Měření Sítě, přípojky Elektrospotřebiče bytová elektroinstalace 2010/2011 – rekonstrukce bytového jádra 2011/2012 – elektroinstalace nové kuchyně stykačová úloha 2010/2011 – kombinace hvězda - trojúhelník 2011/2012 – ovládaní motoru pomocí reverzace přípojka 2010/2011 – kabelové zemní vedení 2011/2012 – vzdušná rozvodná síť

Vytváření zadání Ústní zkouška počet témat optimální počet - 30 obsah učiva lze rozumně rozdělit některé části se překrývají – není na škodu školy mají připraven odpovídající počet „koleček pro losování“ podotázka - Obecný přehled ze světa práce (přidána ke každé otázce) příloha – Seznam otázek pro ústní zkoušku

Vytváření zadání Testy  v testu se vyzkouší kompetence, které nemusí být v jiných částech zkoušky  příprava na vyhlášku 50/1978Sb.  Testů je vytvořeno tolik, co témat písemné zkoušky nutno tisknout x-krát všechny vybrané každý test – 6 listů  všechny nejsou využité Návrh:  vytvořit např. jen 3 testy  losovaly by se nezávisle na vybraném tématu  méně kopií  více variant mezi žáky  úspora 4 vybraná témata, 20 žáků – 360 listů

Vytváření zadání Podklady pro žáky  není nutné je použít  návod pro školy – možno použít vlastní materiály  myšleno jako pomoc žákům při ústní zkoušce ne jako další „problém“  předpokládáme, že každý učitel používá obrázky, schémata, má soubor – pomocných – otázek…

Indexy, symboly, vzorce  v zadání pro elektrikáře nutnost

Indexy, symboly, vzorce Problémy lepší varianta – při kontrole je hned vidět  změna formátu – změna symbolu

Indexy, symboly, vzorce pdf vytvořeno pdf vytvořeno pdf vytvořeno – po otevření tvůrce překlopení do pdf

Indexy, symboly, vzorce tisk z pdf  některé tiskárny neumí nutno tisknout jako obrázek najít „jinou“ – některé si neporadí se všemi fonty

Obrázky, schémata Jednoduché obrázky, schémata, časové průběhy

Obrázky, schémata Problémy  obrázek je nutné upravovat – velikost, obtékání  musí být čitelný i v pdf  barvaano×ne obrázek musí být čitelný i při tisku v černé škále ať si vybere škola (barva je pro žáky pomůckou)

Obrázky, schémata Schémata  při vytváření schémat používají autoři různé programy mají k dispozici vyhovuje jim… ProfiCAD, SchémataCAD, Schémata, ale i Malování

Obrázky, schémata

Obrázky  kopie – ne vždy kvalitní  problém autorských práv  snažili jsme se o vlastní – používáme vlastní i při výuce

Obrázky, schémata  porovnání zadání každý rok kvalitnější schémata rozšiřuje se část – podklady pro žáka překreslujeme obrázky (u kterých neznáme zdroj, kopie obrázků)

Fotografie  v řešení jsou i fotografie – praktická zkouška

Kompetence  2010/2011 vytvořena zadání: Elektrikář – silnoproud H/003 Elektrikář – slaboproud H/002 plánovalo se překlopení 002 do Elektrikář H/001  změna  vytvořeno nové písemná a praktická – témata (slabo, silno) upravené testy otázky pro ústní zkoušku Soulad jednotného zadání (JZZZ) s kvalifikačním standardem úplné kvalifikace (KS ÚK)

Kompetence Ověřené kompetence při závěrečné zkoušce  2010/2011 Elektrikář H/001 92,8% (13 ze 14) Elektrikář – silnoproud H/003 88,2% (15 ze 17)  2011/2012 Elektrikář – silnoproud H/02 100% (17 ze 17)

Děkuji za pozornost Ing. Lenka Demjanová Střední škola energetická a stavební Chomutov, Na Průhoně 4800, příspěvková organizace