REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA. Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Merkantilní tiskoviny Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Advertisements

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Publicita v hotelnictví.
OCHRANA SPOTŘEBITELE V PRÁVU EU ČÁST 2 VŠFS Praha 2016.
ÚSPĚŠNÁ REKLAMA ZNAMENÁ NEETICKÁ REKLAMA Radek Myslín.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Média a jejich role I. OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
12 Propagace Proces marketingové komunikace Nástroje propagace Reklama Osobní prodej Podpora prodeje Publicita Přímý marketing.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Inovace výuky prostřednictvím.
Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.
1 Umísťování symbolů a jiných uvítacích zařízení územní samosprávy při pozemních komunikacích Porada Ministerstva vnitra Praha.
Trh, tržní vztahy Trh Představuje určitý prostor, kde se setkávají kupující a prodávající. Na trhu se uskutečňuje akt koupě a prodeje – dochází ke směně.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 9 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: červen 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
REKLAMA a její klady a zápory. Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo.
Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí.
Lidská společnost digitálního věku
Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů Lublaňská 57/5 | Praha 2 | | T | F | |
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Ing. Lenka Bombera Piskačová. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_11_INOVACE_MAR35 Název školy.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Reklama a reklamní.
Akvizice Získání nového výrobku koupí patentu nebo celé firmy Analýza ABC Rozděluje výrobky do tří skupin, podle toho jak se podílejí na obratu firmy.
Společnost a informační prostředí. Informační prostředí Odborné poznatky uložené v dokumentech Instituce a jednotlivci přispívající ke komunikaci informací.
ARTS MARKETING Marketing umění a kulturního dědictví Ing. Radka Johnová, Ph.D.
[Název výrobku] Marketingový plán [Jméno]. Přehled trhu Minulost, současnost a budoucnost trhu –Uveďte přehled změn podílu na trhu, vedoucích pozic, aktérů,
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Vítejte na Základech marketingu Vítejte na Základech marketingu.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
2 Marketingové koncepce
Obchod, trh Základy hospodaření.
Libor Štajer a Dagmar Bicková
MASOVÁ KULTURA Mgr. Michal Oblouk.
Média.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Motivační a věrnostní programy jako nástroj budování loajality zákazníků Autor práce: skopalová.
Tisková konference Informovaný spotřebitel
Co je program CEF? Nástroj pro propojení Evropy (Connecting Europe Facility – CEF) je zaměřen na poskytování finanční pomoci Unie na transevropské sítě.
REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
VÁNOČNÍ REKLAMA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Marketing 6 Nástroje propagace.
Marketing v NO Vymezení pojmu marketing Nejčastější definice
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Řízení vztahů se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
Psychologie reklama.
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Povinnosti provozovatele střešních instalací při dodávkách přímým vedením
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Kdo může kontrolovat dodržování zákona o reklamě
Digitální učební materiál
Přednáška pro VIII. jarní semestr magisterského studia
Ing. Sylvie kršková, Státní zemědělská a potravinářská inspekce
Vítejte na Marketingu.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
RISKUJ Marketingový mix. RISKUJ Marketingový mix.
2. P marketingového mixu Cena. 2. P marketingového mixu Cena.
Propagace.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Vliv reklamy na společnost
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Nástroje komunikačního mixu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Současné aktivity v oblasti České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a Světové podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj.
VY_52_INOVACE_ZBP1_5564VAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Transkript prezentace:

REKLAMA & NEETICKÁ REKLAMA

Reklama  z latinského „reklamare“ (znovu křičeti)  proces komerční komunikace, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace o zboží a službách určité společnosti  Placená i neplacená forma propagace  informace šířené prostřednictvím komunikačních médií (televize, rozhlas, CD/DVD nosiče, tisk, dopravní prostředky, plakáty a letáky, internet)

Cíle reklamy  tvorba zisku  tvorba silné značky  zvýšení poptávky  posílení pozice na trhu  zlepšování pověsti firmy – pozitivní image  motivace vlastních pracovníků  rozšíření distribuční sítě

Historie  Počátky spojené s obchodem  První písemný záznam – Memphis, Egypt (cca 3000 př. n. l.)  rozvoj s vynálezem knihtisku (15.stol)  1841 – první profesionální reklamní agentura (USA)  Letákové kampaně během světových válek  Rozmach sdělovacích prostředků ve 20. století (rádio, televize, internet)

Druhy reklamy  Internetová reklama – bannery  Televizní – spoty, teleshopping  Tisková – letáky, noviny, časopisy  Rozhlasová - spoty  Mobilní (pohyblivá) – auta, dopravní prostředky  Venkovní – billboardy, plakáty, jiné plochy  Alternativní – chodící reklama, lavičky, zastávky  Propagační předměty – trička, propisky

Reklama podle kategorie  Reklama orientovaná na spotřebitele - získává nové zákazníky a posílit "věrnost" stávajících uživatelů  Reklama orientovaná na produkt – má za úkol zvýšit odbyt výrobků  Reklama orientovaná na trh – oslovuje určitou cílovou skupinu  Reklama orientovaná na vlastní podnik - pokouší se změnit image firmy v očích veřejnosti

Product placement  forma skryté (podprahové) reklamy  „fenomén nového tisíciletí“  cílená propagace produktu v audiovizuální podobě  u nás až do 17.srpna 2009 zakázána, regulace v rámci EU, v USA zcela tolerován  používána ve filmech, seriálech, videohrách, zábavních pořadech  Apple, Coca Cola, automobily, cigarety

Subvertising = antireklama  Ilegální parodování komerčních reklam  „boj proti lži, komerci a konzumu“  Veřejností vnímán negativně jako vandalismus

Reklama v ČR  Kodex reklamy vydaný Radou pro reklamu - formulován s cílem, aby reklama v České republice sloužila k informování veřejnosti a splňovala etická hlediska působení  Zvláštní podmínky na reklamu zaměřenou na mládež pod 18 let, reklamu na alkohol, tabák a léčiva, zbraně, potraviny, pohřebnictví

Etika reklam Reklamy jsou považovány za neetické, pokud:  navozují dojem, že bez koupě zboží můžete utrpět vážnou újmu vy, nebo vaše děti  proklamují vlastnosti, které výrobek nemá nebo mít nemůže  znevažují výrobek konkurence  reálné složení výrobku neodpovídá složení uvedenému na obalu = lživé  jsou nemorální, obscénní či urážlivé

Zakázané reklamní spoty   mbedded&v=a7e311K-P-I mbedded&v=a7e311K-P-I  mbedded&v=PPEWzUNQg1I mbedded&v=PPEWzUNQg1I  playnext=1&list=PL7D8D558617C5C88A&feature =results_video playnext=1&list=PL7D8D558617C5C88A&feature =results_video