Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_10.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyskytuje se ve třech rovinách:
Advertisements

Financování Vniřní a vnější. Vnitřní financování  Důvody:  Větší hospodářská a finanční nezávislost  Lepší likvidita  Lepší přístup k úvěrům  Menší.
managementu znalostí podle
Vnímání označení CE ze strany Hospodářské komory ČR František Holec viceprezident Hospodářské komory České republiky Seminář Označení CE vám otevře evropský.
Facility management ČSN EN
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Ekonomika podniku 2. část Školní rok 2005/2006 Vyučující: Ing. Simona Rosová.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Hotelový provoz VY_INOVACE_Kaluzova_ Organizace hájící zájmy hotelů. Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_19.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_20.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_17.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_18.
 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/  Číslo a název šablony  klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Číslo.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_19.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Formy vstupu podniků na mezinárodní trhy Franchising.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_12.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_20.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_08.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_08.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_13.
N Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ n Číslo a název šablony n klíčové aktivity III/2 n klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_20.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Název: Fiktivní firma Autor: Ing. Václav Tomášek
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Právní a majetkové uspořádání hotelu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
Management a řízení hotelu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Transkript prezentace:

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S3_10 Popis výukového materiálu Název:Hotelové řetězce -specifika formování hotelových řetězců Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor:a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie Ročník:a) - 1. ročník a b) - 4. ročník Předmět:Cestovní ruch, Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a Cestovní ruch a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor - učebnice

Hotelové řetězce Bc. Pavel Lang

Specifika formování hotelových řetězců z pohledu globálního trhu je Praha pro hotelové skupiny strategickou oblastí výhodné předpoklady ČR, zejména Prahy:  nízké personální a materiální náklady, vysoká kvalifikovanost pracovní síly při současně nízké ceně, flexibilita i poměrně dobrá jazyková vybavenost (převážně však u mladší generace)  ceny realit v porovnání s městy obdobného významu z pohledu CR relativně příznivé  výstavba nového objektu včetně ceny pozemku, materiálů a práce nepředstavuje pro zahraniční společnosti z hlediska vynaložených prostředků výraznější zátěž  velké množství lokalit vhodných pro výstavbu hotelů  příznivé ceny hmotného hotelového zařízení a náklady na provoz dané kapacity

Výhody hotelových skupin: finanční výhody možnost zapojení bez příliš velkých nákladů, kratší doba potřebná pro získání místa na trhu a proniknutí do povědomí veřejnosti, snížené náklady na reklamu, propagaci a kontrolu, snížené náklady a riziko oproti investicím při zakládání nového hotelu marketingové výhody společná reklama a propagace, společný rezervační systém a databáze zákazníků, vlastní marketingový průzkum trhu, využití know-how partnerské společnosti, zvyšování počtu stálých klientů na základě známého jména nebo značky, odstranění nákladného a rozptýleného marketingu

všeobecná důvěra důvěra bankovní ústavů (např. při projednávání možnosti poskytnutí úvěru), lidí, kteří často cestují atd. výhody v oblasti nákupu příznivější ceny výrobků, centrální testování nových výrobků manažerské výhody vlastní vzdělávací zařízení personálu – školení, tréninkové programy, doškolování, kurzy (hotelnictví, účetnictví, právo a daně, cizí jazyky, psychologie a komunikace apod.) technické výhody společná údržba, prádelna, projekty na údržbu hotelu, ekologické předpisy

Problémy hotelových skupin v oblasti komunikace těžké vybrat správný komunikační prostředek v oblasti kontroly nutno dodržovat stanovenou kvalitu služeb, u velkých společností je náročné, ale nutné dodržovat pravidelné kontroly v oblasti nákladů dodatečné náklady např. na kontrolu či komunikaci by měly být menší, než kdyby tyto činnosti byly vykonávány samostatně v jednotlivých hotelích, přesto uzavření smlouvy a z ní vyplývající dodržování podmínek hotelové skupiny nemusí být vždy ziskové

1) Integrovaný řetězec složený z hotelů, z nichž některé jsou přímo jeho vlastnictvím – některé společnosti se více zaměřují na vlastnictví svých objektů, s hotely tedy nesepisují žádné smlouvy a řídí hotely samy výhody vlastnění hotelů: širší možnost využívání hotelů, svůj management a tím i lepší možnost kontroly nevýhoda: vysoké náklady na výstavbu hotelů, potřeba vyšších investic a nákladů např. na zaměstnance 2) Franchisový systém: založený na prodeji práva používat obchodní jméno, design nebo značku, speciální techniky, know-how a dobrou pověst vznik na základě franchisové smlouvy uzavřené mezi dvěma nezávislými smluvními stranami v oblasti hotelnictví rozšíření v 60. a 70. letech, průkopník: hotelová skupinu Holiday Inn

Výhody pro příjemce/hotel: zavedená obchodní značka, know-how; jistota a věrnost zákazníků; dobrá reputace u CA; průběžné poradenství; další rozvoj, kontrola a přizpůsobování systému měnícím se podmínkám trhu; stálá výměna informací a zkušeností s franchisovým partnerem; podnikání s menším rizikem a s podporou renomované firmy Výhody pro poskytovatele: není zatížen velkou kapitálovou investicí, odpovědnost za aktiva provozovny a leží na příjemci franchisy; širší distribuční možnosti; riziko podnikání rozloženo na mnoho příjemců franchisy Nevýhody: výběr vhodného příjemce franchisy je náročný; poskytovatel franchisy je nucen provádět kontrolu dodržování norem týkajících se jakosti a služeb  důležitost vzájemné komunikace; obava, že se příjemce může s nabytým know-how osamostatnit

3) Smlouva o řízení (sml. o managementu ) vlastník nemovitosti pověřuje provozovatele, aby přenechal na určitou dobu, za úhradu, svoje služby, v nichž bude převzata plná zodpovědnost za vedení provozu všech zařízení provozovatel uhradí jménem vlastníka všechny nutné výdaje z prostředků, které plynou z provozu, ponechá si svoji odměnu a zbývající přebytek hotovosti předá vlastníkovi vlastník dává k dispozici celé zařízení, včetně provozního kapitálu a nese plnou právní a finanční odpovědnost, má také právo na kontrolu, schvalování ročních plánů podle návrhu provozovatele a na pravidelné jednání smluvních stran. Operativní zodpovědnost zůstává provozovateli a zahrnuje v mnoha případech také poskytnutí obchodního jména pracovníci hotelu jsou zaměstnanci majitele, s výjimkou definovaných funkcí, které jsou obsazeny přímo zaměstnanci provozovatele – především vrcholný management u větších hotelů

Výhody: dává vlastníkovi (investorovi) k dispozici profesionální management a jeho zkušenosti; vlastník nese právní a fin. odpovědnost při řízení hotelu, tedy i kontrolu nad svými finančními prostředky a hospodaření s nimi; vlastníkovi je poskytnuto v mnoha případech i obchodní jméno; umožňuje to investorovi redukovat riziko velkých investic v oblastech s nejistými hospodářskými podmínkami 4) Dobrovolný hotelový řetězec sdružení nezávislých hotelů s úmyslem podnikat společné akce, jaké si samostatně, zejména z finančního hlediska, nemohou dovolit – například vytvořit společný rezervační systém, reklamu, propagační akci či vydávat průvodce sdruženy na základě stanovené kvality a zaměření produktu bývají nazývány jako tzv. independents – volně sdružené hotely

Děkuji za pozornost! TEST: Odpovězte vlastními slovy a uveďte ukázku jednotlivých problematik 1. Popište Specifika formování hotelových řetězců v České republice 2. Jaké jsou finanční výhody hotelových skupin? 3. Jaké jsou marketingové výhody hotelových skupin? 4. Popište systém franchizového systému v hotelnictví 5. Objasněte podstatu Smlouvy o řízení