Manažer obchodu příspěvek VŠE ke vzdělávání dospělých
Terciární vzdělávání – chceme skutečně více vysokoškoláků? 2
Počet absolventů terciárního vzdělávání (ISCED 5A) neustále roste 3
Počet poprvé zapsaných do terciárního vzdělávání je nyní vyšší než celá věková kohorta roku
Podíl absolventů terciárního vzdělávání v populaci je přesto stále nízký – důvody jsou historické a časové 5
Vzdělanostní struktura by měla odrážet požadavky trhu práce 6
Přínosem terciárního vzdělávání je skutečně nižší nezaměstnanost absolventů 7
Dalším přínosem jsou relativně vyšší výdělky a z toho plynoucí vyšší výdělky státu na daních 8
Dále platí pozitivní vztah mezi zastoupením vysokoškoláků na pracovní síle a produktivitou práce 9
Ze statistických údajů vyplývá velká poptávka po vysoce vzdělaných zaměstnancích 10
Nízký podíl neformálního/celoživotního vzdělávání u pracovníků bez vysokoškolského vzdělání představuje potenciál firem v oblasti investic do lidského kapitálu 11
Podniky nepreferují investice do formálního vzdělávání (šetření VŠE) 12
Z interview s experty vyplývají důvody nízké preference formálního vzdělávání 13
VŠE proto nabídla nový profesně orientovaný bakalářský program Manažer obchodu Obor připravuje pro řídící pozice na úrovni středního managementu. Studium je intenzivní, ale lze je absolvovat při zaměstnání (třídenní výukové bloky – pátek, sobota, neděle jednou za měsíc). Z výuky se pořizují multimediální záznamy, lze se tedy podle nich připravovat i z domova. 14
V obsahu se akcentují i dovednostní předměty Manažerská informatika až do úrovně evropského certifikátu Práce s lidmi – Vedení pracovních skupin a týmů, Trénink komunikačních dovedností, Pracovní právo Podnikové finance a Marketingové řízení Specializované předměty z oblasti retailingu 15
Od uchazečů požadujeme minimálně pětiletou praxi Přijímací zkouška spočívá v testu z angličtiny a všeobecných znalostí. Uchazeči, kteří již mají praxi a uvědomují si potřebu zvýšení kvalifikace, jsou jinak motivovaní než maturanti. Mají často hluboké znalosti v oblasti své specializace, potřebují ale získat dnes obvyklý standard v IC/IT a podnikohospodářských disciplinách. 16
Děkuji za pozornost. 17