Manažer obchodu příspěvek VŠE ke vzdělávání dospělých.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DOTACE PROJEKTY STUDIE SEMINÁŘE Podpora odborného vzdělávání zaměstnanců II – POVEZ II „Praktické příklady pro jednotlivé typy žadatelů“
Advertisements

Situace na trhu práce Pardubický kraj. Mapa Pardubického kraje údaje o nezaměstnanosti k Počet obyvatel: Pardubický kraj Chrudim 104.
VZDĚLÁVÁNÍ INFORMATIKY NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH & POTŘEBY PRAXE Mgr. Petr Suchánek, Ph.D. Ing. Dominik Vymětal, DrSc.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova Název materiálu VY_32_INOVACE_20_ Volba povolání Autor Motejlková Věra.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
Opatření k zajištění kvalifikované pracovní síly Mgr. Jana Majerová vedoucí oddělení koncepcí a strategií trhu práce Odbor trhu práce MPSV
Vítejte na Dni otevřených dveří Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity 18. ledna 2013.
Lidská společnost digitálního věku
HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ VY_32_INOVACE_14_1_5 HRUBÁ MZDA VČETNĚ PŘÍPLATKŮ Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
Proč zaměstnávat ženy? Mgr. Veronika Šprincová. Diskriminace žen na trhu práce je dána z velké části předsudky spojenými zejména s mateřskou rolí žen,
Jaké je místo knihovny ve vzdělávacím procesu vysoké školy? Hana Landová SIC ČZU v Praze Celostátní porada vysokoškolských knihoven a 10. listopadu.
Projekt práce s nadanými studenty Drahomíra Pavelková, Alena Kolčavová Zlín,
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Hospodářský proces Hospodářský proces. Hospodářský proces Hospodářský proces rozdělujeme na následující fáze: a) výroba b) rozdělování a přerozdělování.
Školství na Novém Zélandu
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Informační a poradenské centrum ZČU
Informace o uplatnění absolventů a světě práce
Partnerství Jihomoravského paktu zaměstnanosti pro podporu pracovního uplatnění mladých dospělých CZ /0.0/0.0/16_055/
Pravidelný seminář pro výchovné poradce základních a středních škol
Povolání, zaměstnání, práce
Bakalářský studijní program B 6208 Ekonomika a management
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Výsledky přijímacího řízení
Jak získat stážisty s finanční podporou EU?
Projekt CESTA KE ZMĚNĚ Registrační číslo: CZ /0.0/0.0/16_053/
Školy jako centra celoživotního učení KAP MSK
VÝZVA 2.2 – VYSOKOŠKOLSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální učební materiál
Podpora v nezaměstnanosti
Zavádění nového produktu na trh
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Propojení odborného vzdělávání s praxí ve firmách
Praktické dovednosti absolventa
Pilotní projekt duálního systému v msk
PŘÍJMY – NEROVNOST, DISKRIMINACE, CHUDOBA
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Inspirace pro přípravu projektů do Operačního programu
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Rozvoj a vzdělávání zaměstnanců
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Digitální učební materiál
Manažerský koučink MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
Zlata Houšková, Vít Richter
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
DOTAČNÍ PŘÍLEŽITOSTI PRO ŠKOLY
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ A ČESKOU REPUBLIKOU
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ V TELEFÓNICA O2 CZECH REPUBLIC
Ústav znalectví a oceňování
Statistické údaje Úřad práce ČR, Krajská pobočka v Ústí nad Labem, Kontaktní pracoviště Most.
Přijímací řízení pro školní rok 2019/20
SITUACE NA TRHU PRÁCE JIŘÍ KOLÁŘ,
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.
Právo, Účetnictví, Webový design a grafika, Ekonomika a mezinárodní obchod, Reklamní a marketingová komunikace, Právo Evropské unie, Veřejné finance, Firemní.
Projekt CESTA KE ZMĚNĚ II
Profesionalizace sociální práce v ČR
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
Transkript prezentace:

Manažer obchodu příspěvek VŠE ke vzdělávání dospělých

Terciární vzdělávání – chceme skutečně více vysokoškoláků? 2

Počet absolventů terciárního vzdělávání (ISCED 5A) neustále roste 3

Počet poprvé zapsaných do terciárního vzdělávání je nyní vyšší než celá věková kohorta roku

Podíl absolventů terciárního vzdělávání v populaci je přesto stále nízký – důvody jsou historické a časové 5

Vzdělanostní struktura by měla odrážet požadavky trhu práce 6

Přínosem terciárního vzdělávání je skutečně nižší nezaměstnanost absolventů 7

Dalším přínosem jsou relativně vyšší výdělky a z toho plynoucí vyšší výdělky státu na daních 8

Dále platí pozitivní vztah mezi zastoupením vysokoškoláků na pracovní síle a produktivitou práce 9

Ze statistických údajů vyplývá velká poptávka po vysoce vzdělaných zaměstnancích 10

Nízký podíl neformálního/celoživotního vzdělávání u pracovníků bez vysokoškolského vzdělání představuje potenciál firem v oblasti investic do lidského kapitálu 11

Podniky nepreferují investice do formálního vzdělávání (šetření VŠE) 12

Z interview s experty vyplývají důvody nízké preference formálního vzdělávání 13

VŠE proto nabídla nový profesně orientovaný bakalářský program Manažer obchodu Obor připravuje pro řídící pozice na úrovni středního managementu. Studium je intenzivní, ale lze je absolvovat při zaměstnání (třídenní výukové bloky – pátek, sobota, neděle jednou za měsíc). Z výuky se pořizují multimediální záznamy, lze se tedy podle nich připravovat i z domova. 14

V obsahu se akcentují i dovednostní předměty Manažerská informatika až do úrovně evropského certifikátu Práce s lidmi – Vedení pracovních skupin a týmů, Trénink komunikačních dovedností, Pracovní právo Podnikové finance a Marketingové řízení Specializované předměty z oblasti retailingu 15

Od uchazečů požadujeme minimálně pětiletou praxi Přijímací zkouška spočívá v testu z angličtiny a všeobecných znalostí. Uchazeči, kteří již mají praxi a uvědomují si potřebu zvýšení kvalifikace, jsou jinak motivovaní než maturanti. Mají často hluboké znalosti v oblasti své specializace, potřebují ale získat dnes obvyklý standard v IC/IT a podnikohospodářských disciplinách. 16

Děkuji za pozornost. 17