Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematické kyvadlo a tíhové zrychlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_20_ Zrcadla Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dynamická viskozita Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ČOČKY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_10_32.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_15_ZRAK TÉMA: SMYSLOVÁ SOUSTAVA.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ROVNOMĚRNÝ POHYB, PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Analytické myšlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Brigáda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Inf Písmo v počítači. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Záření kolem nás Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Dámský plastický střih
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
ČLOVĚK 2 Mgr. Alena Ščuková
Pravděpodobnosti jevů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Realita a symboly Hans Holbein
Růžencová slavnost Albrecht Dürer
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Ploštěnci 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210208
Kánon hlavy (Unface) Základní pravidla pro kresbu portrétu
SLUŽBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
PAVLOV VY_52_INOVACE_ února 2014
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
TECHNICKÉ KRESLENÍ Pravoúhlé promítání 9. cvičení[1]
Inf Ovládání operačního systému
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
MĚKKÝŠI 15. října 2013 VY_52_INOVACE_210213
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
ROBERT SMITHSON – Spiral Jetty
KRAJINA V UMĚNÍ 20. září 2013 VY_32_INOVACE_160205
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Výtvarné umění starověkého Egypta
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Antoine de Saint Exupèry
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
Informatika – Grafika.
VY_52_INOVACE_I–04–10 Název a adresa školy:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
YVES KLEIN – Antropometrie
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. HANS HOLBEIN mladší – Vyslanci VY_32_INOVACE_ února 2014

Jak vnímáš dílo? Poděl se s ostatními o své postřehy, výklad. Hans Holbein mladší, Vyslanci, 1533, olej na dubové desce, 207 x 209,5 cm, National Gallery, Londýn, Velká Británie 1

Jaký příběh skrývá obraz?

Jaké předměty jsou znázorněny v obraze? Přemýšlej o jejich symbolice, souvislostech.

5 03 Místo na tvé poznámky: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 4. Jaké předměty jsou znázorněny v obraze? Zjisti více o jejich symbolice. Použij internet, odbornou literaturu.

Najdi správný pohled a zjisti, jaký předmět je namalován v obraze.

7 03 Tato slavná malba Hanse Holbeina mladšího, jeden z nejpůsobivějších portrétů v renesančním umění, je plná skrytých významů a okouzlujících protikladů. Obraz je oslavou lidských výdobytků, ale Holbein nám současně připomíná, že světský úspěch je v poslední instanci bezvýznamný – ať už dosáhneme čehokoli, musíme všichni zemřít. Dvojportrét v životní velikosti zobrazuje dva francouzské dvořany: Jeana de Dinteville (vlevo), velvyslance u dvora Jindřicha VII., a jeho přítele Georgese de Selve, mladého lavaurského biskupa, jehož návštěvu Londýna v roce 1533 obraz připomíná.

8 03 Předměty vyložené mezi nimi zahrnují navigační a astronomické přístroje, hudební nástroje, sluneční hodiny (s datem 11. dubna 1533) a knihu hymnů. Tyto předměty odrážejí zájmy a funkce obou kulturních mužů, ale například přetržená struna loutny je tradičním symbolem smrti a může odkazovat také na protestantské odtržení od římské církve, něco, čemu se tito velvyslanci pokoušeli zabránit. Pouzdro na loutnu je tady také, je stěží viditelné mezi nohama postavy vlevo. Leží na podlaze obrácené horní stranou dolů.

9 03 Holbein zkreslil perspektivu tak, že pohlížíme-li na malbu z určitého úhlu zprava, změní se podivný obraz v popředí v lebku – starodávnou připomínku smrti. Lebka může být slovní hříčkou na malířovo jméno: v němčině „hohle Bein“ znamená „holá kost“. Hlava smrtky byla také heraldickým znamením Jeana de Dinteville.

10 03 Anamorfické zobrazení je extrémní případ perspektivy, při němž je stanoviště po straně a blízko k průmětně (rovině obrazu). Nejdříve se přes v měřítku provedený nezkreslený obraz narýsuje čtvercová síť, aby se určily nejdůležitější body kresby. Body ABCD vymezí hranice obrazu a linie vedená od bodu B k bodu D pevně určí měřítko čtverců. Malíř pak zakreslí zkreslenou síť a přenese na ni kresbu – je to boční pohled, v němž jsou všechny proporce drasticky změněné, ale body sítě odpovídají místům v kresbě. Chcete-li vidět tuto lebku „opravenou“, podívejte se na ni z ostrého úhlu z místa napravo od kresby. 2

Vyzkoušej si anamorfické zobrazení předmětu.

12 03 Použité zdroje: Obrázky: [1] DCOETZEE. Holbein-ambassadors [online] [cit ]. Dostupné z: ambassadors.jpg?uselang=cshttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Holbein- ambassadors.jpg?uselang=cs [2] COLE, Alison. Umění zblízka: perspektiva. 2. vyd. Bratislava: Perfekt, 2000, 64 s. ISBN Text: 1000 obrazů, které musíte vidět. 1. vyd. Editor Stephen Farthing. Překlad Dušan Zbavitel. Praha: Fortuna Libri, 2007, 960 s. Fortuna art. ISBN COLE, Alison. Umění zblízka: perspektiva. 2. vyd. Bratislava: Perfekt, 2000, 64 s. ISBN