Tým Dombrovskaya Maria Smaliichuk Darya Musatov Ivan Tretyakova Yana Zenina Aleksandra
Obsah prezentace I. Příčiny krize v podniku II. Povahy krize III. Stádia krizového vývoje IV. Preventivní opatření V. Vývoj podnikatelských subjektů v ČR
Krize je ukazatel vývoje jednotlivých podniků, který neodpovídá vývoji jiných podniků nebo odvětví.
I. Příčiny krize Z hlediska polohy zdrojů Z hlediska rychlosti Podle Daigneho
Příčiny krize z hlediska povahy zdrojů Externí (vnější) Interní (vnitřní)
Nejčastější vnitřní příčiny neúspěchu
Příčiny z hlediska rychlosti Postupné Náhlé Známé Neznámé
Příčiny krize podle Daigneho Společensko-ekonomický kontext Důsledek interních příčin
Počet úpadků podniků ve vyspělých zemích (tisíc podniků) Zdroj: economik.ru
Společensko-ekonomický kontext Ekonomické Politické Finanční Měnove-právní a daňové Sociální
Hlavní prvotní příčiny úpadku podniku
II. Povahy krize Strategická krize Krize vyvolána hospodařskými výsledky podniku Krize likvidity
III. Stádia krizového vývoje Stádium symptomů Akutní stadium Chronické stadium Vyřešení krize
IV. Preventivní opatření Prevence Kontrolní činnost Poznatky z kontrolní činnosti Zpětnovazební poznatky Hodnotící setkání Včasné varování Kauzální analýza SWOT analýza
Počty vzniklých a zániklých ekonomických subjektů v ČR Zdroj: CCB-Czech Credit Bureau, a. s VznikléZanikléVznikléZaniklé Podnikající fyzický osoby Obchodní společnosti Ostatní pravnické osoby Celkem
Zdroje DAIGNE, J.-F. Ozdravná opatření v podniku. Přel. E. Vergeinerová, jr. 1. vyd. Praha : HZ Praha, s. ISBN s NOVOTNÝ, J. Nauka o podniku. Výstavba podniku. Plzeň : Aleš Čeněk, s. ISBN ZUZÁK, R. Krize podniku a její kreativní řešení. 1. vyd. Praha : ČZU v Praze, PEF, s. ISBN SRPOVÁ, J., SVOBODOVÁ, I. Sbírka případových studií z podnikání malých středních firem. Praha: Oeconomica s VEBER, J., SRPOVÁ, J. a kol. Podnikání malých a středních firem. 2. aktualizované a rozšířené vydání, Praha: Grada Publishing, 2008, 316 s. ISBN ekonomie.topsid.com economik.ru dvs.cz
V čem spočívaly hlavní důvody toho, že cukrárna nebyla úspěšná? Co byste udělali proto, aby cukrárna byla zisková? Do jaké míry ležela vína za krach podnikání na Marice, v jejímž domě cukrárna působila?
Profilace cukrárny, Omezený sortiment, Nebyla domluvena dodávka oblíbené štrúdlu dvakrát týdně, Cukrárna neinzerovala, nerozdávala vizitky, Špatné umístění.
Rozšířit sortiment, Navázat kontakt s návštěvníky posilovny, Více inzerovat, vytisknout vizitky, Vytvořit webovou stránku.