█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
P ODPORA TRANSFORMACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB Ivana Příhonská Praha /
Advertisements

Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Ing. Daniela Jančíková, SŽDC s. o. Stavební správa západ;
Nastupte, prosím, máme společnou cestu █ Ekologizace veřejné dopravy – Ostrava Poruba Projektový záměr, zprac.v r.2014 Mott MacDonald.
Jan Pokorný, Jan Fišer Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu Obsah:  Úvodní slovo  Vývojové prostředí  Uživatelské rozhraní  Aplikace.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
DOPRAVA - úvod Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR.
BIKE SHARING PRO BRATISLAVU. Bike Sharing z pohledu uživatele: -občané Bratislavy i turisté budou moci využívat bike sharing co by součást veřejné dopravy.
CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města Využití CNG ve veřejné autobusové dopravě Bc. Ludomír Landa ředitel ČSAD MHD Kladno a.s. 1.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Mapování potřeb regionů ve vztahu k činnosti středisek výchovné péče a zařízení ústavní a ochranné výchovy POHLEDEM PRACOVNÍKŮ ORGÁNŮ SOCIÁLNĚ PRÁVNÍ OCHRANY.
Pražská integrovaná doprava Preference provozu veřejné hromadné dopravy 01/2016.
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
ODBOR DOPRAVY MAGISTRÁTU MĚSTA BRNA CYKLISTICKÁ DOPRAVA JAKO SOUČÁST UDRŽITELNÉ MOBILITY Ing. Vladimír Bielko - vedoucí odboru VEŘEJNÉ PŮJČOVNY KOL V BRNĚ?
Uzavírky a objízdné trasy v rámci realizace II. etapy „Rekonstrukce ulice Nádražní“ v termínu od do
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIP POLITICKÉHO ROZHODOVÁNÍ.
Organizace dopravy po otevření jižní části Pražského okruhu a související opatření Tisková konference primátora hl. m. Prahy Pavla Béma a 1. náměstka primátora.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Informace o novinkách v Integrovaném dopravním systému Moravskoslezského kraje ODIS Ing. Jan Dvořák.
Pracovní skupina Portál elektronického zdravotnictví NSeZ – neveřejná prezentace Emauzy, MUDr. Pavel VEPŘEK předseda pracovní skupiny.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Katedra podnikové strategie Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku.
Příprava Libereckého kraje na období Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů KÚ LK
STS/S 09 Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu Zpracováno: Zpracoval: por.Bc. Martin Hrabina Hasičský záchranný.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií ŽP 100 mil. Kč na vozidla s alternativním pohonem pro obce a kraje + Memorandum o spolupráci Mgr.
Členská schůze MAS Nepomuk,
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Nové linkové vedení MHD ve Zlíně s využitím parciálních trolejbusů
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
STARÁ HLUKOVÁ ZÁTĚŽ dle novely NV 272/2011 Sb
Základní informace o poskytovateli
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Jednotné principy klasifikace na GJKT
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Jankůjová Natálie Vedoucí: Ing. Roman Švec, Ph.D.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Výběr vhodné dálniční trasy
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Pozemkové úpravy.
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
Dostupné bydlení v Hradci Králové jako nástroj sociální práce vedoucí k sociální změně PhDr. Marek Šimůnek, MBA Magistrát města Hradec Králové ANNO,
Role CDV v podpoře městské mobility
Třebíč – chytrá mobilita
Vzdělávání v Praze Hlavní město Praha podporuje řadu projektů s cílem zvýšit kvalitu vzdělávání zaměření na instituce zřizované Hlavním městem Praha pomoc.
█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Moje město MARIÁNSKÉ LÁZNĚ 1. díl Vítejte v Mariánských Lázních!
Integrace tramvaje se železnicí
Národní akční plán čisté mobility
KINO ASTRA Vypracovali: Petr KALOuda Veronika OčAdlíková
Integrované operační středisko – „srdce policie“
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Rozvoj elektrické trakce v pražské autobusové MHD
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
„Postup města Chrudim k udržitelnému rozvoji pomocí MA 21“
Vodní autobusy a vodní taxi
Příspěvek k činnosti v PSNDP
Koncepce dostupného bydlení v Jablonci n/N
Transkript prezentace:

█ Ekologizace veřejné dopravy v Ostravě-Porubě

Porubané potřebují cestovat do ostatních částí města Analýza současné dopravní obslužnosti Poruby Porubané potřebují cestovat do ostatních částí města

Analýza současné dopravní obslužnosti Poruby Nevýhody současného řešení Ekologie V současném řešení je ekologická forma veřejné dopravy soustředěna pouze podél hlavních tras (ul. Opavská, Martinovská, 17. listopadu) Přestupy Trasy ze zájmového území (7. a 8. obvod) do hlavních cílových bodů ve městě nelze zpravidla realizovat bez nutnosti problematických přestupů. Preference Veřejná doprava provozovaná v silniční síti je velmi obtížně preferovatelná. Stále bude silně závislá na hustotě ostatního provozu. Kapacita Stávající obsluha území autobusovou dopravou má své nepřekročitelné limity ve vztahu ke kapacitě vozidel.

Optimální obslužnost Dopravně-technologické řešení Nabízená přepravní kapacita by měla vycházet ze skutečných počtů přepravovaných cestujících. Příležitosti Existující páteřní systém tramvajové dopravy ve městě lze do zájmového území rozšířit. Historická souvislost Urbanizace tohoto území počítala již od počátku šedesátých let s obsluhou kapacitní tramvajovou dopravou.

Zvýšení kvality života Poruba -funkčně samostatný městský celek s dominující funkcí bydlení Analýza zdrojů znečištění Zdravotního ústavu 2015 (v Porubě až 64 % z dopravy) Porubané mají právo na zdravé životní prostředí a kvalitní dopravní spojení.

Principy mobility v městském celku Učební texty VŠB-TU „Městské integrované dopravní systémy” 2010-2011, citace: 2.3.1. Kolejové systémy 2.3. Druhy (systémy) HD a jejich charakteristické rysy d) tramvaje – pohybují se na samostatných tramvajových tělesech umístěných v úrovni pozemních komunikací, na zvýšených pásech nebo samostatných tělesech, jsou součástí dopravního proudu městských komunikací a slouží k dopravní obsluze měst, u měst od 0,1 do 0,7 mil. obyvatel jako nosný systém, u větších slouží jako systém doplňkový, pro zajištění plynulosti provozu je nutná jejich preference před individuální automobilovou dopravou

Principy mobility v městském celku Cíle Integrovaného plánu mobility Ostrava: Zvýšení kvality života a snížení dopadů na životní prostředí Zlepšení mobility a dostupnosti Zvolené nástroje: Rozvoj tramvajové dopravy jako náhrada za autobusy Rozvoj sítě MHD, zejména ekologických trakcí (tramvaj, trolejbus), případně nákup nízkoemisních autobusů Výstavba tratí Integrovaný plán mobility města stanovuje dopravní strategii Ostravy pro budoucnost

Role veřejné dopravy v urbanizmu? tramvajová zastávka Duha – ideový návrh 1 Tramvaj - městotvorný prvek!

Role veřejné dopravy v urbanizmu? Tramvaj – páteř dopravy metropole! Budoucnost MHD - tramvaj a elektrobus!

Nová tramvajová trať v Porubě – víme proč, víme jak … Řešení pro Porubu – nová tramvajová trať a elektrobusy Nová tramvajová trať vedená po ulících B. Nikodéma, 17. listopadu a Průběžné s ukončením u nákupního centra Globus je výsledkem komplexní analýzy více možností řešení. Tramvajovou dopravu v Porubě doplní vnitroobvodové linky provozované elektrobusy. Nová tramvajová trať v Porubě – víme proč, víme jak …

Nová tramvajová trať a elektrobusy v Porubě Výhodné a funkční propojení sítě elektrobusů a tramvají Přímé kapacitní spojení s ostatními částmi města Dopravní spojení s nízkou závislostí na dopravní situaci na komunikacích (preference) … víme proč Nová tramvajová trať a elektrobusy v Porubě – zlepšení kvality dopravy i životního prostředí

… víme jak Tramvajová trať a elektrobusy v Porubě Nasazení nových tramvají a elektrobusů s nižší hlučností a vyšším komfortem … víme jak – nižší hlučnost, úplná nízkopodlažnost a klimatizace

… víme jak Tramvajová trať v Porubě Délka plánované tramvajové tratě 3,3 km Počet „nových“ zastávek 6 průběžných a 1 koncová Předpokládané investiční náklady cca 850 mil. Kč Charakter záměru umožňuje podporu z evropských dotačních titulů … víme jak

… víme jak Tramvajová trať v Porubě Nová konstrukce tratí s progresivními prvky, snižujícími hluk a vibrace Moderní bezbariérová nástupiště s ochranou cestujících Urbanistické dotvoření lokality, revitalizace veřejných prostranství … víme jak Na ul.Nádražní byla snížena hlučnost o 3 až 4 dB – nižší hlučnost, komfortní nástupiště

Nastupte prosím, máme společnou cestu … … v Porubě v roce 2020