Role Turistických informačních center v managementu destinací Výroční konference ATIC Ostrava, 7. 3. 2014 Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
SPOLUPRÁCE ZDRAVÝCH MĚST A ZDRAVÝCH ŠKOL Chrudim, 17. května 2005.
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
30. červen, 2006 Role Agentury pro regionální rozvoj v marketingu Moravskoslezského kraje Marek Prorok, PR a marketing, ARR.
Konference Dobrovolnictví v obci – jak na to? Soběslav, října 2013 Akce je součástí projektu NSZM ČR „Dobrovolnictví a veřejná služba v obci -
Program rozvoje cestovního ruchu Královéhradeckého kraje Úvodní setkání řídící skupiny – 28. června 2007– Hradec Králové 1 PROGRAM ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
KULATÝ STŮL S OBČANY – DISKUZE O BUDOUCNOSTI. Místní akční skupina (dále MAS) je na politickém rozhodování nezávislým společenstvím občanů, neziskových.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Statutárního města Liberec
Partnerství u projektů financovaných z Globálních grantů Sociální inkluze v kontextu přípravy na nové programovací období – zkušenosti, problémy a překážky.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Informace jsou základním předpokladem úspěšného podnikání.
Využití infrastruktury školské sítě pro internetizaci obcí Daniel Dočekal.
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Podnikatelský plán struktura plánu.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Marketingové prostředí obce
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
1 E - S V Ě T S E T O Č Í S T Á L E R Y C H L E J I. S T A Č Í T E M U ? Regionální a municipální informační systém RAMIS Ing. Petra Mikulecká,
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
Technologické Inovační Centrum Akční plán RIS ZK – aktivity TIC Lenka Kostelníková Seminář „Inovace a technologie v rozvoji regionů“, Brno
Profesní čipové karty Mgr. Lada Hrůzová Vedoucí projektu Konference ISSS, 24. – 25. březen 2003, KC Aldis Hradec Králové.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Projekt „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ a jeho výstupy Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Jihomoravském kraji na období.
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vyhlášené programy v roce 2016/2017
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Integrovaný regionální operační program
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Cestovní ruch v přeshraniční spolupráci
RSK, KÚ Ústeckého kraje.
Lidé, procesy, partnerství
Daniel Braun Ministerstvo pro místní rozvoj Praha, 22. června 2012
Kategorizace organizací destinačního managementu
Svaz měst a obcí ČR Základní informace o činnosti
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví prostřednictvím Integrovaného operačního programu
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Role Turistických informačních center v managementu destinací Výroční konference ATIC Ostrava, Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D.

MANAGEMENT o Specifická činnost, která ovlivňuje prosperitu organizace o Smyslem je dosažení vytyčeného cíle o Vertikální a horizontální propojení prostřednictvím manažerských funkcí – rozhodování, plánování, kontrola, organizování, motivování, efektivní komunikace o Mobilizace a aktivizace zdrojů o Realizace změn o Řízení rizik o Schopnost inovací

STAKEHOLDERS CÍLE –PROCESY - VZTAHY Mezinárodní vliv EU, UNWTO, OECD Výzkumné a vzdělávací instituce Tržní prostředí Vlastníci akcionáři Dodavatelé Instituce, organizace a podniky turismu Organizace DMO Regionální a místní subjekty Státní instituce MMR, CzT, ČSÚ Finanční instituce Fondy, systémy podpory Zákazníci/Rezidenti

SPOLEČNÉ CÍLE o Měření: kvantitativní a kvalitativní ukazatele, indikátory o Hodnocení: efektivita použitých (veřejných) zdrojů o Konkurenceschopnost – silná značka, image o Proces tvorby produktů a jejich prodej (distribuční cesty) o Spokojenost/loajalita klientů o Souhlas rezidentů

JAKOU ROLI HRAJE TIC MARKETINGOVÉM ŘÍZENÍ DESTINACE? JAKOU ROLI HRAJE TIC MARKETINGOVÉM ŘÍZENÍ DESTINACE? o Významná součást informačního systému destinace o Poskytování informací (potenciálním) návštěvníkům a rezidentům osobně či různými formami komunikace o Uspokojení jejich potřeb při (plánování) pobytu v destinaci o Osobní kontakt s návštěvníkem – možnost ovlivnění spokojenosti s pobytem v destinaci o Doplňkový prodej – mapy, vstupenky, suvenýry, zprostředkování služeb turismu

JAKOU ROLI HRAJE TIC V MARKETINGOVÉM ŘÍZENÍ DESTINACE? o Sběr dat od zákazníků - spokojenost o Hodnocení potenciálu destinace – kvalita zdrojů o Komunikace a koordinace aktivit subjektů v destinaci – proces tvorby produktů turismu o Iniciování vytváření sítí/partnerství subjektů napříč sektory o Komunikace s rezidenty – zapojení do procesu tvorby produktů

ZÁKLADNÍ CHARAKTERISTIKY TIC V ČR o Vysoký počet TIC – nízká úroveň koordinace o Převažují TIC zřizovaná organizacemi samosprávy a státní správy (76 %), fyzické osoby (11%), s.r.o. (9 %), ostatní do 4 % o Podpora činnosti TIC – národní a krajské strategie – operační programy o Snaha o  sjednocení standardizace a certifikace  vytvoření a rozvoj regionální sítě TIC  zkvalitnění sběru a využití statistických dat

ZAHRANIČNÍ PŘÍSTUPY o Důraz na kvalitu – národní systémy řízení kvality o Vyšší podíl komerčních služeb – regionální produkty, karty destinací, průvodcovské služby, vstupenky o Poradenství pro začínající subjekty v oblasti turismu o Iniciace a koordinační role v procesu tvorby a rozvoje produktu turismu

PROBLÉMY PROBLÉMY o Destinace x administrativně správní vymezení o Požadavky zřizovatele mimo činnost TIC o Tvorba produktu a prodej (legislativa) o Spolupráce – partnerství s DMO o Nevhodné umístnění (provozovna) TIC o Vysoký podíl činností nesouvisející s posláním TIC (dotazy rezidentů nesouvisejících s turismem, hlavní činnost je např. CK) o Pracovní doba – pracovní doba úřadu, kritéria projektů v rozporu s požadavky návštěvníka o celoročně v sobotu 50,7 % - 71,6 % (červenec, srpen); o v neděli 21,6 % - 59,7 % (červenec, srpen) o Velikonoce 25,4 %, květnové svátky 35,1 %

TIC BŘASY Založení TIC a poradenského centra pro územně správní celek (ÚSC) v obci Břasy Cíle o Propojit jednotlivé obce mikroregionu (Radnicko) a místní akční skupiny (MAS Světovina) o Vytvořit silnou platformu pro rozvoj území o Uspokojit potřebu poradenského zázemí pro malé obce s dobrou dostupností

TIC BŘASY o Zájmová územní oblast (destinace) obce patřící k Břasku mikroregion Radnicko MAS Světovina o Příležitost: rozšíření zájmového území na další uskupení, bez kterých nelze využívat maximálních efektů přínosu turismu o Ohrožení: separace dílčích částí území z důvodu odlišné územně-správní příslušnosti je silně kontraproduktivní

SYSTÉM TOURISM LEARNING AREAS o pro koordinaci činností s důrazem na rozvoj území pomocí turismu o VÝHODY o umožní začlenění stávajících organizací a firem v oblasti do jednoho celku při respektování jejich územní či organizační samostatnosti o vytvoření struktury podporované EU o využití dílčích aktivit již existujících subjektů (mikroregion, MAS) k synergickým efektům a vnitřním úsporám při rozvoji turismu o zapojení rezidentů a návštěvníků do přípravy a realizace produktů destinace

BUDOUCÍ DESTINACE

Budova TIC

PRODUKTY BŘASKA Kolem okolo Břas Po stopách klášterních a rytířských řádů Židovské cesty Historie dolování Golfový turismus Setkání s barokem Soft adrenalin Kudy chodili naši předci Aleje a stromořadí Životní cesty osobností: stopy na Břasku Sport a pohyb bez hranic

Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost