Aktivní politika zaměstnanosti – Modul III PERSONÁLNÍ DOVEDNOSTI.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Advertisements

Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
„MEZIMO“ Podpora znevýhodněné mládeže k posílení pracovní integrace, dalšího vzdělávání či odborné přípravy prostřednictvím mezinárodní mobility Projekt.
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Česká společnost pro rozvoj lidských zdrojů Lublaňská 57/5 | Praha 2 | | T | F | |
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Trh, ekonomika. ekonomická činnost výroba spotřeba obchod, směna.
Mámo, táto neseďte doma ! reg. č. CZ /0.0/0.0/15_010/ Bc. Radka Kaštovská.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
ŽIVOTOPIS Životopis či také Curriculum vitae je strukturovaný a přehledný popis získaných pracovních a akademických zkušenosti. Obsahuje základní osobní.
Hodnocení finanční situace obce MKR SURO Finanční analýza Rozbor minulého hospodaření  odhalení pozitivních a negativních faktorů, které hospodaření.
Slohová cvičení Administrativní útvary Zpracujte pozvánku na školní akademii, ples, sportovní den… Nezapomeňte na uvedení pořádající organizace, názvu.
Seminář pro zájemce o veřejné zakázky v rámci projektů Úřadu práce v Mostě Práce na Mostecku pro každého Rodina a práce na Mostecku.
Curriculum Vitae Životopis
Bezpečnost silniční a železniční dopravy
Seminář o stavebním spoření
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Důležité informace pro rodiče vycházejících žáků
NEZAMĚSTNANOST Úřad práce.
Ohodnoťte si správně své jazykové dovednosti
S Europassem ukážete, co umíte
ÚŘEDNÍ PÍSEMNOSTI ŽIVOTOPIS DOPIS
Bohumil Havel MoodleMoot.cz 2016
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Metodika hodnocení specifických kritérií grantových projektů v rámci výzvy č. 36 / 1.2 OP LZZ Školení pro žadatele Praha, 22. března 2010.
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Rozhodování 1.
Pracovní porada Pracovní list.
Podpora krajského akčního plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Úloha bodového systému
Téma 11: Finanční plánování
Pracovní porada Pracovní list.
Řízení znalostí z pohledu práva
VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis dubna 2012
UČENÍ.
Výkladová hodina Rychločtení.
Kompetenční modely Mgr. Andrea Drdáková.
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Informace k registraci PhDr. Michaela Hofštetrová Knotková
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Veřejná správa, Regionální rozvoj Litoměřice Jan Jůna 2012
Poměr v základním tvaru.
Občanská výchova a svět práce - 9. ročník Milan Šimek
Vzdělávání.
1. Obecná problematika tvorby ŠVP
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Digitální učební materiál
Funkční styl administrativní
Autor: Mgr. Yvetta Kałužová
EQF a Národní soustava kvalifikací v České republice
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Pravidla a doporučené postupy pro vytváření studijních programů
Jak napsat CV a MD?
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Části obchodního dopisu, osnova
Výběrové řízení z hlediska právního a psychologického
PROCES VYJEDNÁVÁNÍ Vyjednávání je procesem komunikace mezi partnery, v jehož průběhu chtějí různé strany prosadit svůj zájem. Úspěch účastníka vyjednávání.
Aktivní politika zaměstnanosti Společensky účelné pracovní místo
Metoda VTI Intenzivní forma pomoci v domácím prostředí rodiny, přímo tam, kde problém vzniká (80.léta 20. stol. v Holandsku) Rodiny, které mají obtíže.
Poměr v základním tvaru.
SLOHOVÉ ÚTVARY očekávané pro zadání maturitní písemné práce
Předběžné datum nástupu:
Dělitelnost přirozených čísel
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Vzdělávání a příprava na digitální budoucnost z pohledu Statutárního města Liberec Mgr. Šárka Prachařová.
NABÍDKA ŠKOLENÍ CE 2017 / 18 Q2.
Transkript prezentace:

Aktivní politika zaměstnanosti – Modul III PERSONÁLNÍ DOVEDNOSTI

ÚVOD  V čem spočívá tajemství úspěchu při nalezení zaměstnání ?  Co mají úspěšní uchazeči společné ?  Co obnáší hledání zaměstnání ?  Trh práce a orientace v zaměstnání.  Analýza výchozí situace.  Šance změnit něco k lepšímu.  Co když nebudeme úspěšní ?  Psaní žádostí a osobních dokumentů.

V čem spočívá tajemství úspěchu ? 1.O zaměstnání opravdu usilují. 2.Vědí co mohou nabídnout. 3.Vědí kde se mohou nejlépe uplatnit. 4.Charakterizuje je vysoká iniciativa a aktivita. 5.Jsou vytrvalí. 6.Důslednost a připravenost. KAŽDÝ Z NÁS MÁ NA TRHU PRÁCE CO NABÍDNOUT.

VSTUP NA TRH PRÁCE  Hledání zaměstnání přináší určitou změnu a nutnost osvojit si nová pravidla, návyky, naučit se novým věcem apod.  Připravit se může každý z nás, úspěšnost může ovlivnit každý uchazeč, JEN ZVOLIT TEN SPRÁVNÝ PŘÍSTUP.

PŘI HLEDÁNÍ ZAMĚSTNÁNÍ  Povinnosti si určujeme sami.  Rozhodujeme se o činnosti.  Řídíme ji a organizujeme.  Sami se hodnotíme.  Hledáme a napravujeme omyly.  Čelíme konkurenci ze strany ostatních uchazečů.  Nacházíme řešení.  Sami se motivujeme.  Vyrovnáváme se s neúspěchem (a to velmi často a dlouho).

 Záleží na nás, co jsme ochotni pro získání nového zaměstnání udělat.  Žádoucí je důslednost.  Uvědomění si, že zaměstnání si musíme najít sami. NIKDO JINÝ TO ZA NÁS NEMŮŽE UDĚLAT.

CO OBNÁŠÍ HLEDÁNÍ ZAMĚSTNÁNÍ ? 1.Vyhledávání volných pracovních míst. 2.Výběr volných pracovních míst. 3.Zpracování životopisů. 4.Psaní průvodních dopisů. 5.Oslovení zaměstnavatele (písemné, telefonické, osobní)‏ 6.Potvrzení termínu osobního pohovoru. 7.Absolvování osobního pohovoru. 8.Hodnocení kvality pracvního místa (v případě úspěchu).

ÚROVEŇ ZAMĚSTNÁNÍ, KTERÉ HLEDÁME K dispozici máme čtyři základní úrovně: 1. zaměstnání s vyšší kvalifikační úrovní (než dosud), 2. zaměstnání na stejné úrovni, 3. zaměstnání na nižší úrovni, 4. zaměstnání jakékoliv (výrazně nižší kvalifikační úroveň).

ANALÝZA VÝCHOZÍ SITUACE Provedeme základní, velice jednoduchou analýzu:  Co chceme ?  Co nabízíme ? Budeme vycházet z vědomí zda  Máme zájem zastávat danou pozici ?  Máme předpoklady pro zastávání dané pracovní pozice ?

ŠANCE ZMĚNIT NĚCO K LEPŠÍMU Negativní zážitek ze ztráty zaměstnání nemusí být až zase tolik negativní. Naopak přicházejí nové možnosti, např. hodnotit:  naše dosavadní znalosti,  naše zkušenosti,  pracovní prostředí,  finanční ohodnocení,  naše možnosti.

V DŮSLEDKU ZTRÁTY ZAMĚSTNÁNÍ MŮŽEME ZÍSKAT I VÍCE, NEŽ JSME PŮVODNĚ CHTĚLI.

Našim zájmem je stanovit:  Pracovní místa, která nás zajímají.  O jaká pracovní místa skutečně stojíme.  Jaká pracovní místa rádi přijmeme. NAŠÍM CÍLEM NENÍ POSUZOVAT, ZDA PRACOVNÍ MÍSTO ZÍSKÁME, ALE ZDA O NĚJ STOJÍME.

CO KDYŽ NEBUDEME ÚSPĚŠNÍ?  Nelze vyloučit.  Nejlepší obrana je to nedopustit.  Rozšíříme seznam pracovních míst o pozice, které sice nepatří mezi optimální, ale jsou pro nás přijatelná.  Stanovenou dobu hledání rozdělíme na 3 etapy.  Získáme mnohem širší přehled o nabídkách trhu práce a neustále si rozšiřujeme představy o našem pracovním uplatnění.  Naše šance zvýší ochota dojíždět.

Psaní žádostí a osobních dokumentů  Životopisy u nás začaly být populární teprve před několika lety.  Proč zaměstnavatelé nezvou k osobnímu pohovoru všechny uchazeče?  K čemu slouží životopisy?  Životopis z pohledu uchazeče i zaměstnavatele.  Efektivní životopis.

EFEKTIVNÍ ŽIVOTOPIS  Poukazuje na naši profesní způsobilost.  Obsah je věcný a srozumitelný.  Údaje jsou ucelené a logicky uspořádány.  Informace uváděné v životopise lze rozdělit do 3 skupin: podstatné (mohou nám pomoci), nepodstatné (nemohou nám pomoci, ale ani neuškodí) a problémové (tzv. negativní informace, které nám mohou uškodit).

STRUKTUROVANÝ ŽIVOTOPIS  Životopis je věcný, srozumitelný, ucelený a logicky sestavený soubor našich předpokladů, prokazujících celkovou profesní způsobilost uchazeče.  Základní body životopisu.  Slova a fráze při tvoření životopisu.  Průvodní dopis (motivační, oslovovací)‏.

ZÁKLADNÍ BODY ŽIVOTOPISU Životopis je věcný, srozumitelný, ucelený a logicky sestavený soubor našich předpokladů prokazujících celkovou profesní způsobilost. 1. Osobní údaje 2. Vzdělání 3. Další kvalifikace 4. Jazykové znalosti 5. Pracovní zkušenosti 6. Další znalosti, dovednosti (ŘP máme-li)‏ 7. Rejstřík trestů (je-li požadován)‏

SLOVA A FRÁZE PŘI TVOŘENÍ ŽIVOTOPISU  Pozitivní vlastnosti (lidské vlastnosti považované na pracovišti za užitečné).  Akční slovesa (popisující povinnosti a úspěchy, jsou uvedena v minulém čase).  Pozitivní popis (popis našich silných stránek).  Výhody (naše schopnosti, kterých jsme již dříve docílili).  Žádané vlastnosti.  Čeho se vyvarovat.

PRŮVODNÍ DOPIS (MOTIVAČNÍ)‏  Slouží k tomu, abychom zaměstnavateli odůvodnili zaslání životopisu.  Adresa firmy  Datum odeslání  Popis čeho se dopis týká  Text se zmínkou o zdroji informací, důvod proč posíláme životopis, co můžeme nabídnout, zájem o kontaktní schůzku)‏  Rozloučení  Kontaktní údaje  Informace o příloze (životopis)‏

DĚKUJI ZA POZORNOST