Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Spolupráce s firmami – cesta k partnerství školy a praxe Doc. RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D.
STUDIE PROVEDITELNOSTI
Vize, Strategie, Cíle.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Personální informační systém
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
EKONOMICKÉ STUDIE A STRUKTURÁLNÍ FONDY EU Ing. Patrik Sieber KPE VŠE Praha
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Iva Vodáková – DURABO Vydavatelství a tisk Na Stráni Čelákovice Založeno roku 1991.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Nauka o podniku Seminář.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
Podnikání VY_32_INOVACE_ Podnikání - je založeno na podnikatelském záměru s cílem dosažení maximálního zisku - podnikatelský záměr = nápad.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.Obsah marketingového řízení
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Podnikatelský plán Specifikace podnikatelského plánu. Účel a funkce.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
FINANČNÍ ŘÍZENÍ NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍ
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Personální plán pro podnikatelský plán
Struktura podnikatelského plánu
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
Začínáme podnikat aneb podnikatelský plán v praxi Lucie Vaigertová Střední škola KNIH, o.p.s.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Téma 13: Finanční plánování
Model struktury strategického managementu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Strategie regionu, obce
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ.
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací nutných pro vytyčení reálných cílů podnikání, které jsou jak dosažitelné. V zásadě tedy slouží pro: interní účely: nástroj analýzy a následné integrace informací pro formulaci vize a cílů, souhrnný dokument - komplexně prezentuje záměr a strategii, pomocí které chce firma dosáhnout v určitém období kvantifikovaných cílů, slouží jako nástroj realizace budoucích závažných změn, nástroj pro posouzení technicko-ekonomické smysluplnosti významné investiční akce, externí účely: hledání poskytovatele kapitálu pro investiční akci nebo zájemce o koupí firmy.

Sumář (maximálně 2-3 strany)  Identifikační údaje  Stručný popis podnikatelského záměru  Stručný popis startovní strategie a nejdůležitější časové kontrolní body  Zhodnocení manažerských a jiných dovedností, které mohou zaručit úspěch projektu  Sumarizace existujících a potřebných finančních prostředků  Hypotetická rozvaha

Popis byznysu  Charakteristika odvětví podnikání v makroekonomickém prostředí. Podnikatel­ské prostředí, podpora regionu, kraje, lokality.  Charakteristika oboru a jeho specifik, trendy rozvoje a předpokládané přírůstky s výhledem na 2-3 roky. Důvody pro podnikání:  Motivy a současná situace předkladatele.  Poslání - formální vyjádření, co si od podnikatelského záměru slibujeme, v rozpracování do základních kvantifikovatelných cílů.  Jaké jsou zdroje naší konkurenční výhody.  Které faktory mohou zaručit úspěch v podnikání (nápad, cena, technické detaily).

 Výzkum trhu a analýza dat  Analýza konkurence  Marketingový plán

Management  Klíčoví pracovníci - pokud nejsou rodinní příslušníci, jejich charakteristiky.  Předpokládaná potřeba zaměstnanců. Jejich potřeba a přínos pro úspěch podni­katelského záměru. Požadovaná kvalifikace, doklady o jejich profesní způsobi­losti. Náklady na jejich získání, pokud bude použita recruiting agentura.  Hrubý propočet mzdových prostředků - nezapomenout na odvody do zdravot­ního a sociálního pojištění.  Organizační struktura a postavení jednotlivých lidí v ní:  Právní forma - OSVČ, společnost s ručením omezeným., komanditní společ­nost, akciová společnost, veřejná obchodní společnost.  Rozložení pravomoci a odpovědnosti mezi liniové a štábní útvary. Popis náplně jednotlivých funkčních míst.  Základní organizační schémata.

Kritická místa  Potencionální riziko nepříznivého vývoje na úseku surovin nebo energetických zdrojů.  Vliv konkurence produkce z nízkonákladových zemí.  Náklady vstupu na trhy EU.  Základní způsoby práce s jednotlivými drahý podnikatelských rizik a alternativní strategie reakce na nejdůležitější rizikové faktory.

Základní časové etapy  Časový plán s nejdůležitějšími etapami jednotlivých aktivit. Časový plán aktivit může být zpracován do roku, čtvrtletí, měsíců nebo týdnů. Je důležitý nejen pro koordinaci takových aktivit, jako je vývoj a design produktu, nalezení vhodných lidí, marketingových aktivit, ale rovněž nákupu surovin, prvních prodejů, placení prvních splátek, účasti na výstavách a další.  Časový plán je možno zpracovat pomocí některých technik, jako jsou síťové grafy, rozhodovací stromy nebo techniky projektového plánování s vyznačením rozhodujících kontrolních bodů.