Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POVOLÁNÍ V OBLASTI OSTRAHA MAJETKU A OSOB
Advertisements

Nový způsob financování RF od roku 2004 Vít Richter Národní knihovna ČR tel , mobil Praha
Novela ZÁKONA č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů PhDr.
Nástroje územního plánování
Terénní sociální práce
AGENTURNÍ ZAMĚSTNÁVÁNÍ
Nástroje územního plánování Přípravné Územně plánovací podklady územně analytické podklady územní studie Plánovací Politika územního rozvoje Územně plánovací.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání Systém ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání podle zákona č. 179/2006 Sb.
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
Živnostenské podnikání živnostenské úřady
B i o D a t G r o u p BIOMEDICÍNSKÉ INŽENÝSTVÍ V KONTEXTU NOVÉ LEGISLATIVY Jaromír Cmíral a), Lenka Lhotská b) a) Společnost biomedicínského inženýrství.
VÝKON STÁTNÍHO POŽÁRNÍHO DOZORU
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
EURES – vaše práce v Evropě
ZÁKON 360/1992 Sb. o výkonu povolání
Právo na informace Tereza Danielisová,
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část Právnická fakulta MU Brno říjen 2011 zpracoval: Petr Průcha.
Kontrola veřejné správy I.
Živnosti Právnické a fyzické osoby Čtyři typy živností
Uzavírání veřejnoprávních smluv (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád)
1 PORADA ŘEDITELŮ DĚTSKÝCH DOMOVŮ ZŘIZOVANÝCH MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM A CÍRKEVNÍMI SUBJEKTY ODDĚLENÍ SPRÁVY ŠKOL 4. června 2009.
Vydávání výstupů z informačních systémů veřejné správy
Právní předpisy obcí Krajský úřad Zlínského kraje, únor 2015
Porada MV s tajemníky úřadů obcí s rozšířenou působností Institut pro veřejnou správu Praha Benešov 12. říjen 2011.
Novinky ve specializačním vzdělávání
Územní samospráva Obce
Nevládní neziskové organizace pro HEN 4. Přednáška / seminář, Registrace občanského sdružení.
Ing. Marek Šmíd, MBA Institut pro veřejnou správu Praha
1 prezentuje : Mgr. Helena Adamcová vedoucí odboru zprostředkování a poradenství Úřad práce v Liberci Postup resortu práce a sociálních věcí v oblasti.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 1 Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra Principy dobré správní praxe v činnosti.
Aktuální stav aplikace zákona o státní službě na Ministerstvu financí ČR Mgr. Jan Sixta, státní tajemník v Ministerstvu financí.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Implementace zákona o státní službě
Novelizace školského zákona Lucie Macků, Praha,
Územní správa a samospráva RNDr. Oldřich Hájek, Ph.D.
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Úřad práce České republiky Krajská pobočka v Ústí nad Labem Dvořákova 1609/18 Ústí nad Labem-centrum Ústí nad Labem
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
Proces akreditace a certifikace systémů managementu a produktů.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu.
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství a další aktuální témata Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím.
Podmínky získávání a uznávání způsobilosti k výkonu zdravotnického povolání Základní legislativa: Zákon č. 96/2004 Sb. Vyhláška č. 394/2004 Sb. o podmínkách.
Ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání Školy jako autorizované osoby.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím novely zákona č.
Pracovní právo pro veřejné správu Prameny práva Vznik pracovního poměru.
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Transpoziční novela zákona o svobodném přístupu k informacím Mgr. et Mgr. Tomáš Jirovec odbor veřejné.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Nová koncepce systému odměňování za výkon funkce členů zastupitelstev ÚSC Ing. Tomáš Pösl Vedoucí oddělení kontroly Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly.
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Odměňování členů zastupitelstev ÚSC
Ing. Veronika Vindemanová
Právo člena zastupitelstva obce na informace
Uznávání zahraničního vysokoškolského vzdělání a kvalifikace podle novely zákona o vysokých školách č. 137/2016 Sb. (květen 2016) Ministerstvo školství,
Právní aspekty výkonu Fyzioterapie
Uznávání zahraničního vzdělání
NOVELA ZÁKONA č. 95/2004 Sb. Konference NCO NZO 12. září 2008
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD (k datu )
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Informační schůzka pro zájemce o doktorské studium
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
Legislativní změny na úseku EO, OP, CD
Novinky v předškolním vzdělávání
Právní úprava agenturního zaměstnávání - akreditace, současný stav
Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly Ministerstva vnitra
Transkript prezentace:

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Porada Ministerstva vnitra se zástupci krajských úřadů, Kanceláře veřejného ochránce práv, Svazu měst a obcí, Komory statutárních měst, Sdružení místních samospráv, Ministerstva financí a Ministerstva pro místní rozvoj a dalších ústředních správních úřadů Téma: Vzdělávání úředníků ÚSC Mgr. Jan Roneš1. září 2015

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 22 Vzdělávání úředníků ÚSC Úředník je povinen prohlubovat si kvalifikaci účastí na: vstupním vzdělávání s ukončením do 3 měsíců od vzniku PP (nevztahuje se na úředníka, který má ZOZ; je přenosné) průběžném vzdělávání (prohlubování kvalifikace v rozsahu nejméně 18 pracovních dnů po dobu plánovacího období 3 let) přípravě a ověření ZOZ (zkouškou z obecné a zvláštní části; povinnost prokázat ZOZ do 18 měsíců od vzniku PP či od zahájení výkonu správní činnosti) Pozn.: Jestliže úředník vykonává 2 nebo více správních činností stanovených vyhláškou č. 512/2002 Sb. v obci, kde nejsou zřízeny alespoň 2 odbory OÚ nebo kde není zřízen POÚ, je povinen prokázat ZOZ jen pro 1 správní činnost, kterou určí vedoucí úřadu. V ostatních případech je povinen prokázat zvláštní odbornou způsobilost pro každou jím vykonávanou správní činnost.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 33 Vzdělávání vedoucích úředníků ÚSC Vedoucí úředník a vedoucí úřadu jsou povinni prohlubovat si kvalifikaci též účastí na vzdělávání vedoucích úředníků (s ukončením do 2 let od započetí výkonu funkce), které se skládá z části: obecné – zahrnuje znalosti a dovednosti v oblasti řízení úředníků (jde o manažerské dovednosti – rozdíl od obecné části ZOZ!) zvláštní – zahrnuje přehled o činnostech vykonávaných podřízenými úředníky Pozn.: Vedoucí úředník prokazuje ZOZ z obecné části a ze zvláštní části alespoň pro jednu ze správních činností vykonávaných jím řízenými úředníky, určenou vedoucím úřadu. Vedoucí úřadu je povinen prokázat ZOZ jen z obecné části.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 44 Rovnocennost vzdělání - § 33 Povinnost prokázat ZOZ (§ 21), povinnost účastnit se vzdělávání vedoucích úředníků a vedoucích úřadů(§ 27) nebo povinnost účastnit se vstupního vzdělávání (§ 19) nemá úředník, který získal vzdělání v bakalářských nebo magisterských studijních programech stanovených vyhláškou č. 304/2012 Sb. o uznání rovnocennosti vzdělání úředníků ÚSC (při dosaženém vzdělání do 30. září 2012 stanovených vyhláškou č. 511/2002 Sb.) nebo kterému bylo vydáno osvědčení o uznání rovnocennosti vzdělání nebo jeho části podle § 34. Povinnost prokázat ZOZ z obecné části se nevztahuje na fyzickou osobu, která vykonala úřednickou zkoušku podle zákona o státní službě.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 55 Rovnocennost vzdělání - § 34 Na žádost úředníka nebo ÚSC Ministerstvo vnitra vydá osvědčení o uznání rovnocennosti vzdělání nebo jeho části získaného úředníkem v jiném studijním programu, než který je stanoven prováděcím právním předpisem, nebo vzdělání získaného v jiném oboru, popřípadě kurzu, pokud žadatel prokáže, že obsah a rozsah vzdělávání, o jehož uznání se žádá, jsou rovnocenné příslušnému vzdělávacímu programu pro prohlubování kvalifikace podle zákona o úřednících nebo jeho části. V opačném případě žádost o uznání rovnocennosti vzdělání nebo jeho části zamítne. O žádosti Ministerstvo vnitra rozhodne do 3 měsíců od doručení žádosti.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 66 Postup ÚSC při vzdělávání úředníků Na základě zjištění Ministerstva vnitra v rámci vyřizování žádostí o uznání rovnocennosti vzdělání a Institutu pro veřejnou správu Praha v rámci zabezpečování zkoušek ZOZ často dochází k situaci, kdy jednotlivé ÚSC podávají souběžně žádost o uznání rovnocennosti vzdělání a přihlášku k přípravnému kursu a zkoušce ZOZ. Následně pak dochází i k situaci, kdy je uznána rovnocennost vzdělání a úředník tak již nemusí absolvovat přípravný kurs a zkoušku ZOZ, avšak s následkem propadnutí peněz již zaplacených za přípravný kurs. Navíc v některých případech Ministerstvo vnitra zbytečně usnesením zastavuje správní řízení o uznání rovnocennosti vzdělání, neboť personalista ÚSC si neověřil, zda úředník nesplňuje rovnocennost vzdělání již na základě jím dosaženého vzdělání podle vyhlášky č. 304/2012 Sb. Proto Ministerstvo vnitra doporučuje ÚSC následující postup.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 77 Postup ÚSC - doporučení Ministerstvo vnitra doporučuje ÚSC za účelem naplnění předmětného vzdělání úředníka tento postup: 1.Nejprve porovnat, zda dosažené vzdělání úředníka není rovnocenné přímo ze zákona (porovnat s bakalářskými a magisterskými studijními programy uvedenými ve vyhlášce č. 304/2012 Sb., popř. 511/2002 Sb. při dosaženém vzdělání před , musí zde však plně souhlasit název studijního programu, oboru a klasifikačního kódu). 2.Teprve následně (při negativním zjištění dle bodu 1.) požádat o uznání rovnocennosti vzdělání (ideálně před zasláním oficiální žádosti nejprve s ministerstvem konzultovat). 3.Konečně pak (při negativním rozhodnutí dle bodu 2.) objednat a vyslat úředníka na přípravný kurs se zkouškou ZOZ. Uvedený postup přináší finanční úsporu a menší pracovní zatížení ÚSC i Ministerstva vnitra.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 88 Vztah k zákonu o státní službě Zákon č. 234/2014 Sb., o státní službě, § 36 odst. 4: Za rovnocennou obecné části úřednické zkoušky se považuje obecná část zkoušky ZOZ úředníka ÚSC. Vláda může nařízením stanovit, že zvláštní část zkoušky ZOZ úředníka ÚSC k výkonu konkrétní správní činnosti se považuje za rovnocennou zvláštní části úřednické zkoušky pro příslušný obor služby. Vláda může dále nařízením stanovit, že za rovnocennou zvláštní části úřednické zkoušky se považuje zkouška podle jiného zákona, je-li její obsah a rozsah se zvláštní částí úřednické zkoušky srovnatelný. Pozn.: Nařízení vlády č. 136/2015 Sb., o rovnocennosti některých zkoušek a odborných kvalifikací zvláštní části úřednické zkoušky.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 9 Postup MV/ODK do budoucna Příprava novely prováděcí vyhlášky č. 304/2012 Sb., o uznávání rovnocennosti vzdělání úředníků ÚSC s cílem zpřesnit jednotlivé studijní programy a obory s ohledem na potřebu zvýšení erudice úředníků ÚSC. Na základě analýz a ve spolupráci s akademickou sférou možnost určení následného vyprofilování studijních programů na VŠ s cílem stanovit standard profilu absolventa, který následně směřuje do veřejné správy.

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 10 Postup MV/ODK do budoucna Příprava novely prováděcí vyhlášky č. 512/2002 Sb., o ZOZ úředníků ÚSC s cílem revidovat 31 zde uvedených správních činností s ohledem na současný stav. Jde o potřebu aktualizovat jednotlivé správní činnosti o nové, neboť v případě absence správní činnosti ve vyhlášce, nemusí úředník z tohoto důvodu prokazovat ZOZ, a dále případné vypuštění těch činností, které již ÚSC nevykonávají (např. řízení o dávkách pro osoby se zdravotním postižením).

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 11 Postup MV/ODK do budoucna Návrhy témat okruhů ke změně zákona č. 312/2002 Sb., které budou diskutovány v dalším období, a následně bude rozhodnuto o způsobu řešení: možnost získání ZOZ i starostou (který není podle zákona o úřednících považován za úředníka), neboť v malých obcích musí vykonávat správní činnosti, možnost získat ZOZ ze strany i „neúředníků“, a to vzhledem k možnosti lepšího uplatnění na trhu práce v oblasti veřejné správy,

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 12 Postup MV/ODK do budoucna ve spojení se zákonem o správních poplatcích možnost stanovení poplatků v rámci správního řízení o udělení akreditace vzdělávací instituci/programu a uznání rovnocennosti vzdělání (především s ohledem na bod výše, specifikace podmínek věcného obsahu průběžného vzdělávání (vymezit nezbytnou vazbu obsahu průběžného vzdělávání na výkon správní činnosti úředníka) včetně doplnění, co je bráno jako průběžné vzdělávání, např. možnost vybraných odborných konferencí, seminářů (§ 20 odst. 1,2 zákona),

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 13 Postup MV/ODK do budoucna stanovit povinné náležitosti žádosti o udělení (obnovení) akreditace vzdělávací instituce/programu a žádosti o uznání rovnocennosti vzdělání (formou odkazu na prováděcí vyhlášku), požadavky na erudici a nezávislost odborných posudků k žádosti o akreditaci vzdělávacího programu (§ 31 odst. 2 písm. c) zákona), požadavky na erudici lektorů (vzdělání resp. praxe) k žádosti o akreditaci vzdělávacího programu (§ 31 odst. 3 písm. d) zákona),

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 14 Postup MV/ODK do budoucna při žádosti o akreditaci vzdělávacího programu stačí prostá kopie akreditace vzdělávací instituce, stanovení náležitostí osvědčení vydávaného akreditovanou institucí formou odkazu na prováděcí vyhlášku (dle předepsaných náležitostí lze pak určit, zda se jedná o osvědčení vydané v souladu se zákonem úředníkovi v rámci absolvovaného akreditovaného vzdělávacího programu, aby došlo k odlišení od vydávání osvědčení pro neúředníky resp. pro neakreditované kursy v rámci další činnosti vzdělávací instituce.).

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 15 Postup MV/ODK do budoucna (akreditace) Vypracovat analýzu cca 6000 vzdělávacích programů v rámci akreditací na tzv. tvrdé a měkké dovednosti s návrhem na přijetí postupu k akreditování pouze těch vzdělávacích programů, které souvisí s výkonem správní činnosti úředníka. Vypracovat analýzu výstupů z prováděných kontrol jednotlivých akreditovaných vzdělávacích institucí s následným zpracováním postupu možného odnímání akreditací podle zákona o úřednících.

Struktura vzdělávání úředníků ÚSC Vzdělávání zaměstnanců ÚSC Ostatní zaměstnanci dle Zákoníku práce Zaměstnanci dle zvláštních právních předpisů (např. OP) Úředníci dle zákona č. 312/2002 Sb. Vstupní § 18 odst. 1, písm. a) ZOZ § 18 odst. 1, písm. c) Průběžné § 18 odst. 1, písm. b) pro vedoucí § 18 odst. 2 a § 27 (6) Jazykové (2) Související se správními činnostmi Správní činností dle vyhl. 512/2002 Sb. (1) Soft skills ostatní (5) ICT (3) Soft skills souvisejí- cí (4) Například: Zavedení modulu Společenské odpovědnosti organizace Asertivitou k sebedůvěře Sebevědomí Využijte svoji image jako pracovní nástroj Například Řízení času pro vedoucí úředníky Například Občanské průkazy Cestovní doklady Živnostenské podnikání MS Office Ginis

Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly 17 Děkuji za pozornost Odbor veřejné správy, dozoru a kontroly MV ČR Tel: (429)