Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – 8. 9. 2006 INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Obecně prospěšná společnost pro Český ráj působí v Českém ráji od roku 2003, a to na území zahrnující centrální část Českého ráje a od roku 2006 působí.
Advertisements

Česká asociace organizátorů veřejné dopravy - ČAOVD. S cílem koordinovat úsilí vedoucí ke zlepšení podmínek pro rozvoj integrované dopravy v České republice.
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Martin Jareš, Ph.D. Odbor dopravy KÚ Středočeského kraje.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Tarifní systémy, Tarify, jízdní doklady Ing.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje Ždár nad Sázavou,
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
Právní subjektivita – s.r.o. Výhoda spočívá v omezeném ručení za závazky společnosti. Relativně nízké hodnotě min. základního jmění. Malé administrativní.
„Integrované dopravní systémy – informační systémy pro podporu rozhodování veřejné správy při výstavbě a provozování IDS v České republice“ Výzkumný projekt.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
CZECHBUS CNG nejlepší řešení pro čistá města Využití CNG ve veřejné autobusové dopravě Bc. Ludomír Landa ředitel ČSAD MHD Kladno a.s. 1.
Jihočeský koordinátor dopravy Příprava integrovaného dopravního systému Jihočeského kraje Prezentace pro 23. ročník konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Geografie dopravy Cv. č. 3: Hodnocení dopravní polohy a dopravní obslužnosti HODNOCENÍ DOPRAVNÍ POLOHY A DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI Cíl cvičení:  aplikace metody.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Praha, Ing. Petr Řádek Číslování vlaků - Rekapitulace Setkání dopravců a zástupců provozovatele dráhy.
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Implementace Fondu mikroprojektů v období Ostrava,
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Informace o novinkách v Integrovaném dopravním systému Moravskoslezského kraje ODIS Ing. Jan Dvořák.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
AKTUÁLNÍ VÝZVY OPERAČNÍHO PROGRAMU ZAMĚSTNANOST
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Situace na trhu práce v JmK a veřejná služba
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
VÝKON REGIONÁLNÍCH FUNKCÍ V ROCE 2016
Alternativní formy veřejné dopravy na venkově
Členská schůze MAS Nepomuk,
Srovnání standardů Českých drah a vybraných IDS
Prezentace pro setkání se starosty LK
Analýza dopravní obslužnosti v Mikroregionu Jindřichohradecko
Hlavní město praha a integrace cizinců
Krajská hospodářská komora Zlínského kraje
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Posouzení a návrh organizace dopravy ve vybraném městě (obci)
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Benefit7.
Přeshraniční veřejná doprava pro turisty a cyklisty
Tisem v Pražské integrované dopravě
Možnosti přepravy turistů a cykloturistů vlaky
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Veřejná obsluha území z pohledu dopravce ČD, a.s.
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Rozvoj integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji
Novinky v integraci dopravy Prahy a Středočeského kraje za rok 2017
Finanční arbitr 25. dubna 2018 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Rizika a negativní aspekty pro rozvoj IDS
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
A co dál - aneb jak spolupracovat a komunikovat spolu i bez projektů
Liberalizace osobní železniční dopravy
Plán – harmonogram realizace cílů
Zařízení služeb provozované SŽDC a jí poskytované služby
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Ing. Pavlína Tomková Odbor drážní a vodní dopravy
Život bez střeva , Praha.
Ing. Věra Fuksová, jednatelka společnosti
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Systém odměňování výkonu
Nová dopravní koncepce ve Zlínském kraji
Spojení Prahy, letiště a Kladna v širším kontextu
Vodní autobusy a vodní taxi
Transkript prezentace:

Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec

OBSAH ÚVOD VZNIK IDS JMK DOPRAVNÍ ŘEŠENÍ TARIFNÍ ŘEŠENÍ ORGANIZAČNÍ A EKONOMICKÉ ŘEŠENÍ VÝSLEDKY IDS JMK

Česká asociace organizátorů veřejné dopravy (ČAOVD) založena v roce 2004 za účelem sjednocování postupů, vzájemných konzultací a předávání informací. Integrované dopravní systémy v ČR

Základní cíle a principy IDS Ekonomická optimalizace Zapojení všech druhů veřejné dopravy Systémovou nabídkou zvyšovat počet uživatelů veřejné dopravy. Zavést jednotné tarifní a přepravní podmínky, jednotný prodejní, odbavovací a informační systém.

VZNIK IDS JMK

Historie IDS na jižní Moravě 1987 : využití spojů ČSAD na území města Brna s doplňkovým kuponem 1995 : systémová reorganizace MHD v Brně s přestupním systémem 2001 : zapojení dalšího dopravce do obsluhy území města Brna 2001 : zahájení aktivní činnosti Jihomoravského kraje (JMK) 2002: založení společnosti KORDIS JMK, spol. s r. o. - koordinátora integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje 2003: přípravné práce na projektu a realizaci 1. etapy IDS JMK – Integrovaného dopravního systému 2004: 1. ledna - zahájen provoz 1. etapy IDS JMK 2005: 1. ledna - zahájí provoz na části 2. etapy 1. července - zahájí provoz na zbytku 2. etapy 2010: integrace celého území JMK – strategický cíl JMK

KORDIS JMK – koordinátor IDS JMK KORDIS JMK, spol. s r. o. - vznik 2002  Společníci (zakladatelé) :  Jihomoravský kraj (51%)  Statutární město Brno (49%) Poslání: Servisní organizace pro společníky  Cíl 1: Spuštění a provozování IDS JMK  Cíl 2: Zajištění dopravní obslužnosti Činnosti KORDIS pro IDS JMK  návrhy vedení linek a členění zón  tvorba jízdních řádů  návrhy Tarifu a Přepravních podmínek  sledování a dělení tržeb  kontrola systému  rozvoj systému  informovanost  propagace veřejné dopravy

Etapy rozvoje IDS JMK E4 E5 – E – Vznik Jihomoravského kraje etapa IDS JMK – 2A etapa IDS JMK – 2B etapa IDS JMK – 3A. etapa IDS JMK – 3B. etapa IDS JMK – 4A etapa IDS JMK – 4B etapa IDS JMK 2008 – 2010 – etapa IDS JMK 2010 – Strategický cíl: Integrace celého území Jihomoravského kraje

Dopravní podnik města Brna, a.s. České dráhy, a.s. ADOSA, a. s. Bítešská dopravní společnost, spol. s r. o. BODOS bus, a. s. BORS Břeclav, a. s. ČAD Blansko, a. s. ČSAD Tišnov, spol. s r. o. Jarmila Brtníková - BTC Optimalizace veřejné dopravy, s. r. o. SEBUS, s. r. o. TOURBUS, a.s. TREDOS spol. s r. o. VYDOS BUS, a. s. ZDAR, a. s. Zdeněk Pernica - Autoškola Znojemská dopravní společnost – PSOTA s. r. o. Dopravci v IDS JMK Údaje k

Tři podsystémy IDS JMK IDS JMK Organizačně – ekonomický podsystém Dopravní podsystém Tarifní podsystém

DOPRAVNÍ ŘEŠENÍ

Dopravní řešení IDS JMK Kolejová doprava ( železnice, tramvaj ) - páteř systému Autobusy – převážně tangenciální a napaječové linky ( v odůvodněných případech nahrazuje páteř ) Systém přestupních uzlů, přestupů a návazností Taktová doprava Standardy dopravní obslužnosti Posílení dopravy o víkendech a večerních hodinách Nový vzhled jízdních řádů s uvedením návazností Tvorba jízdních řádů u koordinátora Výhledově řízení dopravy koordinátorem

Dopravní řešení ve městě Brně

Dopravní řešení IDS JMK Přestupní uzly

Vzhled jízdních řádů regionální autobus vlak městská doprava Jízdní řády v IDS JMK mají jednotný vzhled pro všechny druhy dopravy. Každoročně vychází soubor knižních jízdních řádů IDS JMK

Jak číst jízdní řády

ČAS PŘÍJEZDU DO PŘESTUPNÍHO UZLU ČÍSLA MOŽNÝCH NAVAZUJÍCÍCH LINEK A SMĚR ČASY ODJEZDŮ NAVAZUJÍCÍCH LINEK

TARIFNÍ ŘEŠENÍ

Tarifní řešení IDS JMK Území rozdělené na zóny - zónový tarif Jádrem jsou zóny 100 a 101 ležící na území Brna Každá zóna má trojmístný číselný kód Velikost zóny cca 7 km Minimálně dvouzónová jízdenka Jízdenky mají zónovou a časovou platnost Zavedeny předplatní jízdenky Předplatní jízdenky výhodnější než jednorázové jízdné Speciální tarifní nabídky (úseková a univerzální jízdenka, roční jízdenka)

Jednorázové jízdenky

Předplatní jízdenky

ORGANIZAČNÍ A EKONOMICKÉ ŘEŠENÍ

Postavení organizátora v IDS OBJEDNATELÉ DOPRAVY Stát Územní celky (kraje) Obce ORGANIZÁTOR (nezávislá společnost) PROVOZOVATELÉ DOPRAVY Železniční Autobusové Městské CESTUJÍCÍ

Organizační a smluvní řešení IDS JMK 1) Smlouvy s obcemi Konvence Integrovaného dopravního systému (KORDIS  obec) Smlouva o zajišťování financování systému (Jihomoravský kraj  obec) (obce přispívají jednotnou částkou 50 Kč na obyvatele) 2) Smlouvy s dopravci Smlouva o závazku veřejné služby (Jihomoravský kraj  dopravce) Konvence integrovaného dopravního systému (KORDIS  dopravce) Smlouva o podmínkách přepravy v IDS JMK (KORDIS  dopravce) - Příloha č. 1: Rozsah zajištění veřejné osobní dopravy v IDS JMK - Příloha č. 2: Smluvní přepravní podmínky v systému IDS JMK - Příloha č. 3: Technické a provozní standardy IDS JMK - Příloha č. 4: Standardy finančních toků - Příloha č. 5: Sazebník smluvních postihů

Řešení ekonomiky IDS JMK 1.Území IDS JMK rozděleno na samostatné ekonomické jednotky 2.Příjmy a výdaje za každou jednotku evidovány zvlášť 3.Příjmy systému: tržby z jízdného dotace kraje, obcí 4.Dělení tržeb se skládá ze dvou fází: -dělení tržeb mezi samostatnými ekonomickými jednotkami -dělení tržeb uvnitř jednotky mezi jednotlivé dopravce

VÝSLEDKY IDS JMK

Děkuji za pozornost ! Kontakt: Tel.: GSM: WWW: Ing. Jaromír Holec jednatel a ředitel společnosti