Jan Pokorný, Jan Fišer Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu Obsah:  Úvodní slovo  Vývojové prostředí  Uživatelské rozhraní  Aplikace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pevné látky VY_32_INOVACE_2A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Advertisements

Počítačové sítě VY_32_INOVACE _SITE_03.  Nejstarší výpočetní model  Žádná interakce.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:
Zkušenosti města Valašské Meziříčí s rozvojovými projekty Město Valašské Meziříčí Zdeněk Studeník Praha
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Josef Ledvoň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Přecházíme na WordPress Hynek Beran Správa ICT město Hořice
Problematika aktualizace ÚAP - RURÚ Program jednání: Úvod Informace z porady MMR s Krajskými úřady konané dne v Praze Pozvánka na seminář Metadata.
Jan Fišer Prostředí v kabinách automobilů - možnosti jeho predikce a měření Obsah:  Program workshopu  Tepelný komfort/pohoda  Prostředí v kabinách.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
1 Obhajoba diplomové práce Sluneční záření a atmosféra Autor: Tomáš Miléř Vedoucí: Doc. RNDr. Petr Sládek, CSc. Oponent: RNDr. Jan Hollan BRNO 2007Katedra.
Zlín, Jana Vodáková Krajský akční plán rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje Seznámení s výsledky analýzy potřeb ve ZK.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Postup modelování Kateřina Růžičková. Postup modelování Rozhodnutí modelovat Definice problému Existence modelu, pro daný problém Identifikace modelu.
Dopravní modely v SUMP Jitka Ondráčková
Role dat v procesu rozhodování?
Věcné autority v roce 2016
Mgr. Jiří Starý Odbor strategického rozvoje
PROJEKT OP LZZ „IMPLEMENTACE AGE MANAGEMENTU V ČR“ CZ /5. 1
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
EU_62_A_sada 2_02_M_Finanční produkty_Pol
Kalkulátor emisí skleníkových plynů
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Inf Počítač a lidé s handicapem
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
Rozhodování 1.
Způsoby zápisu algoritmů
ELEKTRONICKÉ ZABEZPEČOVACÍ SYSTÉMY
Zpráva o činnosti za rok 2007
Téma 11: Finanční plánování
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Olomouckém kraji pro roky
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Inf Ovládání operačního systému
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SIMULAČNÍ MODELY.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Inf Vývojový diagram.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
karel oliva Akademie věd ČR
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Digitální učební materiál
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Měření elektrického odporu
Meteorologický preprocesor CALMET a jeho využití pro objektivizaci konstrukce větrných růžic Radostovice Hana Škáchová, OME.
MU002 Informatika II Základy algoritmizace 1/13
Role sociální práce ve vztahu k výkonu veřejného opatrovnictví Hradec Králové Workshop je pořádán v rámci projektu Systémová podpora sociální.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
Šíření vodní páry v dvouplášťových konstrukcích.
Simulace dynamických systémů v Matlabu, Simulink
Logistický systém ve společnosti Těžké strojírenství Plzeň a.s.
Počítačová podpora konstruování
Analýza informačního systému
KOMBINOVANÉ SYSTÉMY ELEKTRICKÉHO VYKUROVANIA Matematický model
Klíčové aktivity projektu
Porovnání modelů SYMOS’97 a ATEM Emisní model MEFA
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-8)
18X1ED – Inovace dopravních cest
Transkript prezentace:

Jan Pokorný, Jan Fišer Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu Obsah:  Úvodní slovo  Vývojové prostředí  Uživatelské rozhraní  Aplikace modelu  Analýza výsledků  Tvorba vlastních scénářů  Další vývoj modelu

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 2 Úvodní slovo Model tepelné zátěže automobilu je stále ve fázi vývoje. Do konce roku 2013 by měla být vytvořena plně funkční aplikace VTSCC 2.0. Prezentovaná současná podoba modelu je funkční, ale s omezeními. Vývoj modelu model tepelné zátěže kabiny v Dymole včetně validace 2012 převod kódu do Matlabu (VTSCC 1.0 ) 2013 rozšíření modelu (VTSCC 2.0) generátor 3D geometrie, více částí kabiny a jejich podrobná skladba, vlastní řešič úhlových faktorů, atd nová validace VTSCC 2.0 UNDER CONSTRUCTION … not permanetly

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 3 Obsah:  Úvodní slovo  Vývojové prostředí  Uživatelské rozhraní  Aplikace modelu  Analýza výsledků  Tvorba vlastních scénářů  Další vývoj modelu

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 4 Vývojové prostředí Matlab 2012b, 64-bit, Windows 7 MATLAB Compiler Runtime (MCR) R2012b 64-bit P ROČ MATLAB?  Umožňuje řešit širokou škálu matematických problémů (zejména numericky)  Rozšířené vývojové prostředí => bohaté diskusní fórum  Dobře dokumentované => kvalitní nápověda  VUT má licence  Možnost vytvářet samospustitelné aplikace (vyžadují MCR knihovnu, která je volně stažitelná)  Tvorba grafického rozhraní – není hlavní prioritou matlabu, ale je postačující  Práce s rozsáhlými textovými soubory  Vhodný nástroj pro zpracování dat

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 5 Obsah:  Úvodní slovo  Vývojové prostředí  Uživatelské rozhraní  Aplikace modelu  Analýza výsledků  Tvorba vlastních scénářů  Další vývoj modelu

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 6 Uživatelské rozhraní – VTSCC 1.0

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 7 Uživatelské rozhraní – VTSCC 2.0*

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 8 Uživatelské rozhraní – VTSCC 2.0* new CTRL + N open CTRL + O run CTRL + R postproccessing CTRL + B

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 9 Obsah:  Úvodní slovo  Vývojové prostředí  Uživatelské rozhraní  Aplikace modelu  Analýza výsledků  Tvorba vlastních scénářů  Další vývoj modelu

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 10 Aplikace modelu Určení mikroklimatu uvnitř kabiny a její tepelné zátěže pro různé vozy. Škoda Felicia Combi (Dark Blue) – geometrie, nepřesná materiálová data (odhad) Skutečná měření 2x parkování – léto 2x jízda – podzim 1x jízda – zima Škoda Octavia Liftback SK35 Liftback – geometrie, přesná ale neúplná materiálová data Pouze virtuální scénáře Škoda Octavia Liftback SK37 Liftback – geometrie, přesná úplná materiálová data Bez validace, ale v plánu jsou nová měření, tj. zatím pouze virtuální scénáře Libovolný vůz –geometrie z blueprintu, materiálová skladba ??? (odhad) Virtuální scénáře

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 11 Obsah:  Úvodní slovo  Vývojové prostředí  Uživatelské rozhraní  Aplikace modelu  Analýza výsledků  Tvorba vlastních scénářů  Další vývoj modelu

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 12 Analýza výsledků

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 13 Analýza výsledků Další parametry Tepelné toky radiací konvekcí, vedením Povrchové teploty Teplota vzduchu a relativní vlhkost Okrajové podmínky Aktuální orientace a poloha vozu vůči slunci… apod. Export do soboru Results/….xlsx

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 14 Obsah:  Úvodní slovo  Vývojové prostředí  Uživatelské rozhraní  Aplikace modelu  Analýza výsledků  Tvorba vlastních scénářů  Další vývoj modelu

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 15 Tvorba vlastních scénářů Vliv laku na tepelnou zátěž Porovnání různých typů vozů při stejných provozních podmínkách Rozdíl mezi plynulou jízdou a jízdou v dopravní zácpě Určení doby potřebné na vyhřátí/ochlazení kabiny

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 16 Obsah:  Úvodní slovo  Vývojové prostředí  Uživatelské rozhraní  Aplikace modelu  Analýza výsledků  Tvorba vlastních scénářů  Další vývoj modelu

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 17 Další vývoj modelu transformace modelu do prostředí Matlab (lze vytvořit samospustitelný soubor, který nevyžaduje licenci Matlabu, nevýhodou je kauzalita modelu) zobecnění parametrizace geometrie vozu i na interiér kabiny zdokonalení výpočtu radiace v interiéru kabiny uvažování teplotní stratifikace vzduchu v kabině Časový plán T: Převod současného modelu tepelné zátěže kabiny z Dymoly do Matlabu. T: Vytvoření modulu pro generování 3D geometrie kabiny ve formátu Nastran a její načítání do modelu. T: Implementace algoritmu pro výpočet úhlových faktorů dlouhovlnného záření mezi povrchy kabiny. T: Modul pro výpočet energie slunečního záření, která dopadá na povrchy v interiéru kabiny. T: Model teplotní stratifikace vzduchu v kabině. T: Vytvoření grafického rozhraní pro spouštění modelu.

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 18 Konec prezentace Děkuji za pozornost Workshop je podpořen z projektu: - Podpora tvorby excelentních týmů mezioborového výzkumu na VUT CZ.1.07/2.3.00/

Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu 19 Program workshopu 09: :30 - Úvodní přednáška: Prostředí v kabinách automobilů - možnosti jeho predikce a měření (J. Fišer) 09: :30 - Model pro predikci tepelné zátěže kabiny automobilu (struktura modelu, vlastnosti modelu, parametrizace geometrie, vstupní data, výstupy) (J. Pokorný) 10: :30 - Měření tepelného komfortu v kabinách automobilů prostřednictvím tepelných manekýnů (J. Fišer) 11: :30 - Přestávka na oběd a kávu 12: :30 - Ukázka funkcí a aplikace modelu tepelné zátěže automobilu (J. Pokorný) 13: :00 - Měření s tepelným manekýnem Newtonem (Seznámení s hardware manekýna, ukázka měření a vyhodnocení tepelného komfortu pomocí metodiky diagramu komfortních zón - ISO ) (J. Fišer) 16: :00 - Možnost diskuze u kávy