Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/34.0048 Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Chráněné bydlení, osobní asistence Lucie Valouchová, FN Plzeň Podzimní setkání, EPI-RODINA Praha, Hotel Globus,
Advertisements

Sociální zabezpečení 4. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Sociální služby SOZ.
Vzděláváním poskytovatelů sociálních služeb v zavádění standardů kvality sociálních služeb k funkční a efektivní Síti sociálních služeb Královéhradeckého.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Studijní obor: Sociální činnost
Zákon o sociálních službách
Mgr. Miroslav Prchal, DiS. BRNO, OLOMOUC 2013
Posouzení nepříznivé sociální situace
Zabezpečení v případě nemoci a svízelných sociálních situacích Mgr. Hana Svobodová.
Výše příspěvku pro osoby do 18 let věku činí za kalendářní měsíc: Kč, jde-li o stupeň I (lehká závislost), Kč, jde-li o stupeň II (středně.
SOCIÁLNÍ SLUŽBY V ČR.
SOCIÁLNĚ TERAPEUTICKÉ DÍLNY MPSV
Sociální reforma 2011 Státní sociální podpora  Rodičovský příspěvek  Příspěvek na bydlení  Posuzování zdravotního stavu dětí  Sankce za neplnění povinné.
Klíčová otázka č. 4 Jak uskutečňovat komplexní sociální, zdravotní a další služby lidem bez domova? Představení „balíčku služeb“ – co vše je třeba (tj.
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
SOCIÁLNÍ SLUŽBY
Správa sociálního zabezpečení
SOCIÁLNÍ SLUŽBY V ČR. SOCIÁLNÍ SLUŽBY Pojem sociální služby je používán v odborné literatuře ve dvou úrovních: jako forma sociální pomoci poskytovaná.
Příspěvek na péči v působnosti Úřadu práce ČR
CHUDOBA A SOCIÁLNÍ VYLOUČENÍ
ODMĚNY A SRÁŽKY ZE MZDY VY_32_INOVACE_20_1_5 ODMĚNY A SRÁŽKY ZE MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/ Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Mechanismus finanční podpory sociálních služeb formou vyrovnávací platby 1.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VÝPOČET ČISTÉ MZDY (slevy na dani a daňové zvýhodnění) VY_32_INOVACE_13_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY (slevy na dani a daňové zvýhodnění) Autor: Ing. Jana Rauscherová.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Bc. Anna Kasincová (Pacholíková) Mgr. Markéta Křivská.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
PRACOVNÍ SMLOUVA VY_32_INOVACE_1_1_5 PRACOVNÍ SMLOUVA Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Sociální rehabilitace. je soubor specifických činností směřující dosažení samostatnosti, nezávislosti a soběstačnosti osob, a to rozvojem jejich specifických.
Dávky SSP, pomoci v hmotné nouzi a příspěvek na péči.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Nové Zámky – poskytovatel sociálních služeb, příspěvková organizace.
ŠANCE LOVOSICE Prezentace služeb. ŠANCE LOVOSICE je nestátní neziskovou organizací, která se věnuje provozem sociálních služeb a služeb souvisejících,
Příspěvek na péči MUDr. Jarmila Lamková MUDr. Jarmila Lamková Ministerstvo práce a sociálních věci, Ministerstvo práce a sociálních věci, odbor posudkové.
Sociální služby v ČR Mirka Wildmannová
ODMĚŇOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ (základní pojmy) VY_32_INOVACE_11_1_5 ODMĚŇOVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ (základní pojmy) Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na.
Domovy se zvláštním režimem. poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu:  chronického duševního onemocnění  závislosti.
Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa: Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název projektu KLÍČE K POZNÁVÁNÍ.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Humanitární sdružení PERSPEKTIVA. Působnost organizace  HS Perspektiva poskytuje služby cílové skupině již 10 let  Sociální rehabilitaci od
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Vzdělávání pro zdrav í PředmětZdravověda Tematický.
Domovy pro seniory. se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž situace vyžaduje pravidelnou.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Domy na půli cesty. pobytové služby zpravidla pro osoby do 26 let věku, které po dosažení zletilosti opouštějí školská zařízení pro výkon ústavní nebo.
Sociální služby v ČR Mirka Wildmannová. Sociální služby - definice Nástroj sociálního zabezpečení – sociální pomoci Poskytovány lidem společensky znevýhodněným,
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Sociální služby poskytované obcemi aktuální problémy Ing. Daniela Lusková.
Odlehčovací služby. terénní, ambulantní nebo pobytové služby poskytované osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění.
Denní stacionáře.
SOCIÁLNÍ ZABEZPEČENÍ Mgr. Michal Oblouk.
Projekt na podporu neformální péče v ORP Hodonín
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Pečovatelská služba.
Pravidla řízení o stanovení a přiznání finanční podpory JMK pro rok 2018 OSV JMK.
Sociálně terapeutické dílny
Týdenní stacionáře.
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Terapeutické komunity
SOCIÁLNÍ BYDLENÍ V ARMÁDĚ SPÁSY - a co dál?
Chráněné bydlení Luhačovice Mlýnská Luhačovice
Potřebnost sociálních služeb ve městě Veltrusy
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
Transkript prezentace:

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková organizace Zákon o sociálních službách Autor: Mgr. Jana Votavová VY_32_INOVACE_19_1_4

Sociální služby Zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách VY_32_INOVACE_19_1 _4 Mgr. Jana Votavová

Obsah zákona pomoci fyzickým osobám v nepříznivé sociální situaci prostřednictvím – sociálních služeb – a příspěvku na péči, podmínky pro vydání oprávnění k poskytování sociálních služeb, výkon veřejné správy v oblasti sociálních služeb, hodnocení kvality sociálních služeb předpoklady pro výkon činnosti pracovníků v sociálních službách.

Diskuze - otázky V čem spočívá význam zákona? Proč je tento zákon potřebný? Kdo a proč jej využije?

Sociální služba činnost nebo soubor činností zajišťujících pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo prevence sociálního vyloučení

Osoba závislá na pomoci jiné osoby osoba, která z důvodu dlouhodobě nepříznivého zdravotního stavu potřebuje pomoc jiné fyzické osoby při péči o vlastní osobu a při zajištění soběstačnosti rozsah pomoci se stanovuje stupněm závislosti dítě do 1 roku věku se nepovažuje za osobu závislou na pomoci

Úkol - uveďte příklady Kdo by mohl být osobou závislou na péči jiné osoby? např. – dítě s Downovým syndromem – nevidomý člověk – senior po mozkové mrtvici – osoba po úrazu páteře

Kdo poskytuje pomoc pomoc poskytuje osoba blízká nebo jiná fyzická osoba poskytovatel sociálních služeb, který je zapsán v registru poskytovatelů sociálních služeb speciální lůžkové zdravotnické zařízení hospicového typu

Příspěvek na péči

Příspěvek na péči se poskytuje osobám závislým na pomoci jiné fyzické osoby za účelem zajištění potřebné pomoci. Náklady na příspěvek se hradí ze státního rozpočtu. Nárok na příspěvek nemá osoba mladší jednoho roku. O příspěvku rozhoduje úřad práce.

Stupně závislosti stupeň I (lehká závislost), stupeň II (středně těžká závislost), stupeň III (těžká závislost), stupeň IV (úplná závislost), Do stupně se zařazuje dle počtů úkonů, při kterých osoba potřebuje pomoc

Při posuzování zdravotního stavu se hodnotí: mobilita orientace komunikace stravování oblékání a obouvání tělesná hygiena výkon fyziologické potřeby péče o zdraví osobní aktivity péče o domácnost

Výše příspěvku na péči Na základě zařazení do stupně závislosti se poskytuje výše příspěvku Výše příspěvku pro osoby do 18 let věku činí za kalendářní měsíc stupeň I Kč, stupeň II Kč, stupeň III Kč stupeň IV Kč

Výše příspěvku pro osoby starší 18 let činí za kalendářní měsíc stupeň I 800 Kč, stupeň II Kč, stupeň III Kč stupeň IV Kč

Příklad Urči, jaká bude výše příspěvku na péči v následujících případech 10leté dítě ve 2. stupni závislosti 15leté dítě v úplné závislosti Dospělý jedinec ve středně těžké závislosti Dospělý jedinec v 1. stupni závislosti

Příklad - řešení Urči, jaká bude výše příspěvku na péči v následujících případech 10leté dítě ve 2. stupni závislosti – Kč 15leté dítě v úplné závislosti – Kč Dospělý jedinec ve středně těžké závislosti – Kč Dospělý jedinec v 1. stupni závislosti – 800 Kč

Navýšení příspěvku na péči příjemci příspěvku na péči (rodič nezaopatřeného dítěte nebo nezaopatřené dítě) mohou žádat o jeho zvýšení, a to až o Kč za předpokladu, že jejich příjmy a příjmy osob s nimi společně posuzovaných nedosahují částky dvojnásobku životního minima rodin (kompenzuje zrušení sociálního příplatku)

Asistent sociální péče jedná se o jinou než blízkou osobu (např. soused), která není registrovaným poskytovatelem sociálních služeb jde o možnost zajištění péče o zdravotně znevýhodněnou osobu v místě, kde není žádný registrovaný poskytovatel, anebo není žádná jiná možnost individuální péče (např. pro nezájem ze strany rodiny nebo tyto osoby žádnou rodinu nemají)

Sociální služby

Přehled sociálních služeb Typy sociální poradenství služby soc. péče služby soc. prevence Formy pobytové – v ubytovacích zařízeních soc. služeb ambulantní – osoba dochází do zařízení terénní – poskytované v přirozeném prostředí

Přiřazení služeb - úkol Přiřaďte službu k typu služby Streetworker Donáška obědů domů Denní stacionář Domov pro seniory Zařízení hygienické péče Azylové bydlení

Přiřazení služeb - řešení Přiřaďte službu k typu služby Streetworker - terénní Donáška obědů domů - terénní Denní stacionář - ambulantní Domov pro seniory - pobytové Zařízení hygienické péče - ambulantní Azylové bydlení - pobytové

Poskytované činnosti pomoc při péči o vlastní osobu, při hygieně nácvik soběstačnosti zajištění chodu domácnosti poskytnutí stravy ubytování, přenocování výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti sociální poradenství kontakt s prostředím pomoc při uplatňování práv nácvik pracovních dovedností telefonická krizová pomoc při poskytování pobytových služeb, je nutno zajistit i zdravotní službu formou ambulantní péče ve zdrav, zařízení prostřednictvím svých pracovníků (rehabilitace, ošetřování)

Diskuse, nebo práce ve skupině Vysvětlete co si pod jednotlivými pojmy představujete, co může daná činnost obsahovat pomoc při péči o vlastní osobu, při hygieně nácvik soběstačnosti zajištění chodu domácnosti poskytnutí stravy ubytování, přenocování výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti sociální poradenství kontakt s prostředím pomoc při uplatňování práv nácvik pracovních dovedností telefonická krizová pomoc

Přiřaď správně pojmy Středně těžká závislost Ambulantní služba I. stupeň Služba Č. 108/2006 Činnost poskytující pomoc II.stupeň Služba poskytovaná v zařízení 3000 Kč Zákon o sociálních službách

Přiřaď správně pojmy - řešení Středně těžká závislost Ambulantní služba I. stupeň Služba Č. 108/2006 Činnost poskytující pomoc II.stupeň Služba poskytovaná v zařízení 2000 Kč Zákon o sociálních službách

zdroje Zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách Obrázky – grafické aplikace programu MO Power Point 2007

VY_32_INOVACE_19_1 _4 Téma sady: Sociální politika Vzdělávací obor:Sociální politika Autor:Jana Votavová Rok vytvoření materiálu: 2012 Název materiálu: Zákon o sociálních službách Jazyk:čeština Druh učebního materiálu:prezentace s aktivizací žáka Cílová skupina:žák Stupeň a typ vzdělávání:střední odborné Typická věková skupina: let Klíčová slova:příspěvek na péči, stupně závislosti, sociální služby Očekávaný výstup:žák určí stupeň závislosti osoby na péči jiné osoby, stanoví výši příspěvku na péči, orientuje se v systému sociálních služeb Anotace Prezentace je určená k výkladu zákona o sociálních službách, zaměřuje se na stanovení stupně závislosti, na příspěvek na péči a sociální služby poskytované v ČR. Prezentaci uzavírají otázky k ověření pochopení problematiky. Pokyny pro práci s materiálem Prezentace slouží jako náhrada učebního materiálu, pro obor sociální péče nejsou zpracované učebnice. Po úvodním vysvětlení pojmů může následovat diskuse na téma – význam zákona o soc. službách, potřebnost zákona, využití, kdo může být osobou závislou na péči jiné osoby. Další část se věnuje příspěvku na péči, stanovení jeho výše je možné procvičit na příkladu. Poslední část je zaměřena na sociální služby, žáci si mohou ověřit pochopení dělení sužeb na úkol, kde vyberou o jaký typ služby se jedná, mohou navrhnout další typy služeb. Pojmy v tématu - poskytované činnosti - mohou žáci prodiskutovat, nebo vysvětlit při práci ve skupinách. Na závěr žáci spojí související pojmy z celého tématu.