BATOLE Adéla Sůvová C3B. ◦ (1 – 3 roky) ◦ intenzivní rozvoj motoriky, myšlení a řeči ◦ začíná kontrolovat své pohyby ◦ průzkum okolí, hry, zvědavost ◦

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy sportovního tréninku mládeže
Advertisements

Předškolní období (3 – 6 let).
Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
Bílé plemeno Člověk se mění
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK 6/7 – 11/12 vývojová psychologie.
Název projektu: Rozvoj vzdělanosti
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Speciální péče na naší škole
Výchovné zaměstnání v období batolecím
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
Teorie Lawrence Kohlberga
Vývin člověka po narození Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Vývojová stádia člověka
Lidé a čas 3. ročník Autorem materiálu je Miroslava Šafránková
Vývoj člověka Ontogeneze.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Mladší školní období.
Alzheimerova choroba Lukášek Závodný 2.HB.
Jemná motorika Pohybové schopnosti dítěte a řeč se vzájemně ovlivňují. Pokud je postižen pohybový systém, nebo opožděn motorický vývoj, bývá často opožděn.
Aneb od zygoty až po seniora za 10 minut
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE BATOLECÍ OBDOBÍ
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Zpracovala: Erika Vash Jarmila Strachoňová Lenka Russwurmová
Samostatnost centrální banky. Samostatnost = nezávislost na vládě – je upravena zákonem CB musí respektovat aktuální ekonomickou situaci a celkovou hospodářskou.
DĚTSKÁ HRA.
PŘEDŠKOLNÍ VĚK.
Vývojová stádia člověka (porod – starší školní věk) 5. ročník
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
Buchtová Eva, Staňková Barbora. „Pomoz mi, abych to dokázalo samo“ děti mají rozdílné učební schopnosti a nadání.
Etapy vývoje člověka - křížovka
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Střední zdravotnická škola
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
KLUB POHÁDKA Dům dětí a mládeže Praha Stodůlky. Dopolední blok pro rodiče s dětmi Klub Pohádka je určen pro rodiče s dětmi od 1 – 3 let. Cíl klubu: zapojení.
Rostliny rybníka a jeho okolí
DOMINIKA SVOBODOVÁ 4. UBZ LS 2006 PRAHA
Vyšší nervová činnost.
- Hravost je jedním z důležitých předpokladů, jak se něčemu naučit - Zvídavému chování se odborně říká explorační – aktivní vyhledávání a zkoumání nových.
Nedbalová MartinaDubová KateřinaNedbalová MartinaDubová Kateřina.
Poznáváme svět kolem nás Lenka Krejčová
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
Postavení pedagogiky mezi vědami
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
VÝVOJ ŘEČI VY_52_INOVACE_ února 2014
Kojenecké období TEREZA BENEŠOVÁ C3B Obecné informace  0. až 12. měsíc  velmi rychlý rozvoj a výrazné změny  rozhodující pro další vývoj.
Ulric Neisser Veronika Řeháková C4B, PSY. Životopis ( ) Americký psycholog narozen v Německu Profesor Cornellovy university Zakladatel kognitivní.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Zittová, Pospíchalová, V7A. období: 6 – 11 let ústup egocentrismu – rozvoj schopnosti spolupráce chápání abstraktních a specifických.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Vojtěch Smejkal, Mikuláš Radouš.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Inteligence,tvořivost, paměť
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Současné pojetí školní TV, inovace ve vzdělávání
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vývoj člověka Ontogeneze.
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Žáci se seznamují s dovednostmi v jednotlivých věkových obdobích
Mladší školní věk.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

BATOLE Adéla Sůvová C3B

◦ (1 – 3 roky) ◦ intenzivní rozvoj motoriky, myšlení a řeči ◦ začíná kontrolovat své pohyby ◦ průzkum okolí, hry, zvědavost ◦ osvojení - základní morální pravidla

◦ pozornost labilní a unavitelná ◦ doba bdění se postupně prodlužuje ◦ Vývoj řeči: -hádanky, říkanky, písničky – pomáhají při rozvoji ◦ napodobování dospělých – „kouření, praní…“

Vývojový úkol ◦ „svoboda v řádu“ ◦ učení se řádu ◦ pochopení zákazů, respektování ◦ poznávání okolí ◦ vývoj řeči, porozumění řeči

DĚKUJI ZA POZORNOST

Zdroje: ◦ ◦ ◦ h=606&q=batole&oq=batole&gs_l=img.3..0l8j0i5i30l j ac.1.64.img KxnSgamX42M#hl=cs&tbm=isch&q=batole+napodo buje&imgrc=ot3XD77m174diM%3A