Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.1504 projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.1504.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ekosystém pole Rostliny našich polí.
Advertisements

Přírodověda – 4. ročník ZŠ
Zemědělství České republiky.
Krajina a životní prostředí
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Potraviny rostlinného původu
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Zemědělství.
Užitkové rostliny.
Polní ekosystémy.
Polní plodiny Filip Bordovský.
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Kulturní rostliny, pojmy
Hospodářské rostliny 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I
Mgr. Věra Vasiljevičová
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
OBILNINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Ekosystém pole Rostliny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
ZELENINA - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Z A H R A D Y Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
POZNÁŠ ? Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
Hospodářské plodiny.
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVA
Polní ekosystémy.
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
Pole - kulturní rostliny
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
zpracovaný v rámci projektu
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Autor: Mgr. Eva Procházková
H O U B Y II – JEDOVATÉ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ZELENINA A JEJÍ DRUHY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
KRTEK OBECNÝ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
KULTURNÍ ROSTLINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VY_52_INOVACE_28_OPAKOVANI_ROSTLINY-OBRÁZKY
PTÁCI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
ROSTLINY, ŽIVOČICHOVÉ OPAKOVÁNÍ
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_456 Tématický celek: ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II. Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí. Ukázka tvorby DUMu v Powerpointu slouží k probírání a procvičování učiva – Společenstvo polí. Práce je ukončena testem.

PŘÍRODOVĚDA – 4. ROČNÍK

Pole – obdělávaný pozemekpozemek

Pole V zemědělství výraz pole nebo polnost (archaicky také role) označuje část půdy určenou k pěstování jednoho typu rostliny – v mírném podnebném pásu nejčastěji obilovin, olejnin, okopanin, přadných rostlin a pícezemědělstvípůdymírném podnebném pásu obilovinolejnin okopaninpřadných rostlinpíce

Pole V zemědělské krajině jsou od sebe jednotlivá pole často oddělena mezemi (úzký pás neobdělávané země mezi poli), případně jsou v polích i křovinaté ostrůvky s několika stromky, tzv. remízkymezemi remízk

Hlavními užitkovými zvířaty chovanými v ČR jsou : : skot - mléko, maso, genetické zdroje drůbež - maso, vejce, peří prasata - maso, sádlo ovce - maso, vlna, mléko kozy - maso, mléko, vlna koně - jezdecké, tah včely - med, vosk, opylovači holubi - maso, sport ryby - maso

Hlavními užitkovými rostlinami pěstovanými v ČR jsou : 1. obiloviny - pšenice, ječmen, kukuřice, žito, oves 2. okopaniny - brambory, cukrová řepa 3. olejniny - řepka olejka, mák, slunečnice 4. přadné rostliny - len, konopí 5. zelenina - kořenová, plodová, listová 6. píce - vojtěška, jetelotravní směsky 7. ovoce

1. Obiloviny- pšenice, ječmen, kukuřice, žito, oves Obilniny (nebo též obiloviny) jsou rostliny využívané a pěstované pro svá semena (zrna, zvaná též obilky nebo cereálie). Slouží především k lidské výživě – ať už celá (rýže) nebo rozemletá na mouku. rostliny semenaobilkyrýžemouku

2. Okopaniny: lilek brambor, /též brambor obecný/ cukrová řepa Okopaniny jsou polní plodiny. Mezi okopaniny se řadí cukrová řepa, lilek bramborcukrová řepalilek brambor Rozlišujeme okopaniny hlíznaté nebo bulevnaté.

3. Olejniny - řepka olejka, mák, slunečnice Olejniny jsou plodiny obsahující větší množství oleje jako svou zásobní látku (v některých částech svého těla, nejčastěji v semenech).

4. Přadné rostliny - len, konopí Přadné rostliny jsou plodiny pěstované za účelem získávání vlákna. Z něj se dále vyrábějí tkané či netkané textilie, filcované předměty, lana a provazy.vláknatextiliefilcované předmětylanaprovazy Mezi nejznámější patří bavlník, z plodin pěstovaných v Česku především len, konopí a kopřiva.bavlníkČeskulenkonopíkopřiva

5. Zelenina - kořenová, plodová, listová Jako zelenina jsou označovány jedlé části kulturních jednoletých nebo dvouletých rostlin. Zelenina je v potravě důležitým zdrojem vitamínů, minerálů a vlákniny.vitamínů vlákniny

6. Píce - vojtěška, jetelotravní směsky Zelená píce patří mezi krmiva rostlinného původu. krmiva Hlavními plodinami této kategorie jsou kukuřice, slunečnice, cukrová třtina, dále sem patří proso. kukuřiceslunečnice cukrová třtinaproso

7. Ovoce Ovoce označujeme zpravidla sladké jedlé plody plody Ovoce je velmi významným zdrojem vitamínů. vitamínů Ovoce obvykle rozdělujeme na ovoce mírného pásu, tropické a subtropické ovoce.ovoce mírného pásusubtropické ovoce

1. Která rostlina patří mezi obilniny?A. ječmen obecný B. len setý 2. Která rostlina patří mezi okopaniny?A. řepa obecná B. pšenice obecná 3. Která rostlina patří mezi luskoviny?A. paprika roční B. hrách setý 4. Která rostlina patří mezi olejniny?A. slunečnice roční B. kukuřice setá 5. Která rostlina patří mezi jeteloviny?A. jetel luční B. lilek brambor 6. Která rostlina patří mezi pícniny?A. okurka setá B. bojínek luční 7. Která rostlina patří mezi zeleninu?A. lilek rajče B. len setý 8. Která rostlina patří mezi průmyslové rostliny? A. čočka jedlá B. len setý 9. Která rostlina patří mezi plevel?A. pýr plazivý B. leknín bílý Najdi správnou odpověď :

Kontrola : 1. A 2. A 3. B 4. A 5. A 6. B 7. A 8. B 9. A

Společenstvo polí - kvíz Jméno: _______________________ 1. Roztřiď kulturní rostliny: 1. Roztřiď kulturní rostliny: řepka olejka, řepa obecná, žito, jetel, srha, ječmen, paprika, oves, bojínek, hrách, rajče, len, brambor, kukuřice, fazol, tolice vojtěška, sója, řepka olejka, řepa obecná, žito, jetel, srha, ječmen, paprika, oves, bojínek, hrách, rajče, len, brambor, kukuřice, fazol, tolice vojtěška, sója, do okének doplň, které ještě znáš. do okének doplň, které ještě znáš. obilniny: ____________________________________________________ obilniny: ____________________________________________________ okopaniny: ____________________________________________________ okopaniny: ____________________________________________________ luskoviny : ____________________________________________________ luskoviny : ____________________________________________________ olejniny: _____________________________________________________ olejniny: _____________________________________________________ jeteloviny: _____________________________________________________ jeteloviny: _____________________________________________________ pícniny: _____________________________________________________ pícniny: _____________________________________________________ zelenina: _____________________________________________________ zelenina: _____________________________________________________ průmyslové rostliny: _____________________________________________ průmyslové rostliny: _____________________________________________ 2. Napiš plané rostliny na poli (plevele): __________________________________ 2. Napiš plané rostliny na poli (plevele): __________________________________ 3. Napiš živočichy žijící na poli: 3. Napiš živočichy žijící na poli: savci: _________________________________________________________ savci: _________________________________________________________ ptáci: _________________________________________________________ ptáci: _________________________________________________________ hmyz: _________________________________________________________ hmyz: _________________________________________________________ (4. Pro rychlejší) Roztřiď uvedené živočichy (4. Pro rychlejší) Roztřiď uvedené živočichy masožravci: _______________________________________________________ masožravci: _______________________________________________________ býložravci: ________________________________________________________ býložravci: ________________________________________________________ všežravci: ________________________________________________________ všežravci: ________________________________________________________

Zdroje: Klipart : Office Microsoft PowerPointffice Microsoft Ilustrace :

Konec Mgr. Zdenka Zavičáková MŠ a ZŠ Valašské Meziříčí, Poličná