Technické prohlídky pomáhají předcházet nehodám automobilů Profesní komora Stanic technické kontroly Praha 9. října 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Adresa pro stažení ČD Z1 v elektronické podobě:
Advertisements

Odjezd z místa zásahu, uvedení jednotky do akceschopnosti po příjezdu z místa zásahu Ing. Milan Tlamka 2007.
Kontroly a revize elektrických zařízení v elektroenergetice – 2. část
FRVŠ 1400/2010/F1/a Zkušebnictví a řízení jakosti staveb Proces 8 Užívání stavby.
Kdo jsme Zpracovatelé odpadu, dodavatelé surovin a energie Aktivní v celém odpadovém řetězci Roční obrat €1.2 miliardy V osmi zemích Mezi Top 5-ti hráči.
Pneu & Business 2014 AUDITY PNEUSERVISŮ Michal Krátký 10. září 2014.
VÝPOČET A HODNOCENÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BUDOV V ČR
SEKUNDÁRNÍ TRH UŽITKOVÝCH VOZIDEL
Předmět: Odborný výcvik Ročník: 2. a 3. Téma: Pěstování Rostlin
Údržba vozidel. Údržba vozidel Údržba vozidel Kontrola motorového oleje Kontrola chladící kapaliny Kontrola tlumičů Kontrola tlaku pneumatik Kontrola.
Výuka předmětu automobily
Stanice Technické Kontroly
Odpadové hospodářství
Digitální učební materiál
Grantový projekt OP VK: TECHNIKA JE ZÁBAVA Registrační číslo: CZ.1.07 / / Technik autoservisu Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a.
Zkušenosti se zákonem o podpoře výroby elektřiny z OZE z pohledu provozovatelů OZE Jan Motlík předseda Asociace pro využití obnovitelných zdrojů energie.
1. Průkaz energetické náročnosti budov Praha 15. ledna 2009.
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Automobily – koncepce, karoserie
Silniční daň zákon 16/1993 Sb. Předmět daně – silniční motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou: registrovaná a používaná v ČR; používána.
Novelizace zákona č. 365/2000 Sb., o ISVS Hradec
EDC úloha k řešení č. 8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Stále se zvyšující provoz na pozemních komunikacích sebou přináší vyšší rizika vzniku dopravních nehod a jejich následků. Jedním z období, které se projevuje.
HACCP.
Střední škola automobilní Jihlava. SŠA Jihlava pilotní škola Střední škola řemesel a služeb Moravské Budějovice Střední škola řemesel a služeb Velké Meziříčí.
Tisková konference příčiny nehod v podzimním a zimním období priority a úkoly – podzimní období Tisková konference příčiny nehod.
Znojmo, Břeclav, Brno listopad 2014 kpt. Ing. Luděk VRÁNA HZS JmK, oddělení stavební prevence.
Změny v průběhu kontrol (kontrolní řád) kpt. Mgr. Blanka Kliková Oddělení stavební prevence, kontrolních činností a ZPP HZS Karlovarského kraje kpt. Mgr.
VY_32_INOVACE_EP_14 SADA Elektrické přístroje. Historický stěrač.
Výkon státního odborného dozoru v roce 2015 Ministerstvo dopravy.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
PRAVIDELNÉ TECHNICKÉ PROHLÍDKY SILNIČNÍCH VOZIDEL.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
PODZIM na SILNICÍCH - chodci + cyklisté = nechránění účastníci - chybí pud sebezáchovy - zejména horší viditelnost (tma, mlha, déšť…..) - změna povrchu.
1 Elektroinstalace 06 Automobilové osvětlení I Ing. Jiří Špička Projekt: 1.5, Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_EL_06.
TISKOVÉ SETKÁNÍ ContiTrade Services s.r.o.
Hlavní části motorových vozidel
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 3.2 Obvyklé závady elektrických.
AKCE ČISTKA listopad 2011 – červen AUTOKRIMINALITA ZJIŠTĚNO KRÁDEŽÍ DVOUSTOPÝCH MOTOROVÝCH VOZIDEL
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotacePneumatické.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD | Na padesátém 81, Praha 10 | czso.cz1/X Informace pro prezidenta republiky Praha, 7. října 2014 Závazný systém zjišťování.
Program rozvoje venkova Administrace Žádosti o dotaci 1. kolo příjmu žádostí
Tisková konference dopravní nehodovost - priority a úkoly – podzimní období Tisková konference dopravní nehodovost - priority.
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
Systém základních registrů. Zákony a nařízení vztahující se k problematice základních registrů Zákon č.111/2009 Sb. o základních registrech v aktuálním.
DUM - Digitální Učební Materiál Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
kcnlacjkAaklvnmxdlkvm vlkmcl mk,.
Název prezentace (DUMu): Palubní přístroje II.
Právní okénko Porada s řediteli škol a školských zařízení Harrachov
Aktuální údaje NSK SR pro energetiku
Koncepce nového zákona o VTZ
Informace z úseku regulace NLZP
Servis nákladních vozidel
SCHVALOVÁNÍ ÚČETNÍCH ZÁVĚREK
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
Silniční daň Problematika silniční daně je upravena samostatným zákonem č. 16/1993 Sb., o dani silniční, Silniční daň se týká výhradně silničních motorových.
AUTOMATICKÉ ZAPÍNANÍ SVĚTEL MOTOROVOVÉHO VOZIDLA
Silniční daň Problematika silniční daně je upravena samostatným zákonem č. 16/1993 Sb., o dani silniční, Silniční daň se týká výhradně silničních motorových.
Název prezentace (DUMu): Číslování svorek
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB, STRAKONICE, ZVOLENSKÁ 934.
Výrobny a mikrozdroje Ing. Martin Kříž
Kontroly a revize elektrických zařízení v DS a PS elektroenergetiky
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Vývoj dopravní nehodovosti za období leden až září roku 2013 a technický stav vozidel plk.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Autorizovaný servis pro:
Kontroly výkonu přenesené působnosti v oblasti editace dat RÚIAN
Prázdniny bezpečnější – NÁKLADNÍ DOPRAVA
TRADICE A SVÁTKY.
Geometrie řízení a uložení kol.
Transkript prezentace:

Technické prohlídky pomáhají předcházet nehodám automobilů Profesní komora Stanic technické kontroly Praha 9. října 2013

Stav stanic v České republice Stanic technické kontroly je asi 350 kapacitou cca aut ročně Stanic měření emisí je asi 3500 počet těchto stanic není přesný centrální evidence pouze registruje stanice

T E CH N I C K É P R O H L Í D K Y Pravidelná prohlídka Před schválením provozu Před registrací Evidenční kontrola Speciální vozidla (ADR) Na žádost zákazníka Opakovaná prohlídka Celkem Počet% % % % % % %

Pravidelné prohlídky Hodnocení vozidel Způsobilé na 30 dnů Nezpůsobi- lé Počet% % %

LINKA STK 3 až 4 stanoviště Kontrola spodní části vozu z jámy, upevnění kol Kontrola geometrie a náprav Kontrola a měření brzd Kontrola osvětlení, měření předních světlometů potkávacích a do mlhy Ostatní kontroly např. povinná výbava

Jak pracuje linka STK Postupy stanoveny MD, vychází ve Věstníku dopravy, ty jsou nově již na Internetu Způsob kontroly je bezdemontážní Prohlídka vozu je zejména vizuální a co nahmátneme Měření je u světel a brzd Třasadla na kontrolu čepů (to autoservisy nepoužívají proto část závad na čepech neodhalí) Nově by mělo být od Nového roku měření propustnosti skel, která jsou zatmavena (!atest stále musí být!)

Zápis z měření brzd

Nejčastější závady zjištěné při prohlídkách na STK Stav brzd: souměrnost, ruční brzda, účinek Ukázka popisu závad dle vyhlášky 302/2001Sb a jejich možné hodnocení: Ukázka podrobného rozpisu hodnocení závady dle Věstníku dopravy Ovladač parkovací brzdy, ovládací páka, západka parkovací brzdy, elektronická parkovací brzda Vizuální kontrola částí za použití brzdového systému 1.Západka parkovací brzdy nearetuje správně. (B)(C) Ovladač parkovací brzdy, ovládací páka, západka parkovací brzdy, elektrická parkovací brzda Západka parkovací brzdy nearetuje správně Parkovací brzda se nesnadno odjišťuje B Západka nearetuje správně, ovládací páku parkovací brzdy nelze spolehlivě zajistit v pracovní poloze. C

Nejčastější závady zjištěné při prohlídkách na STK Osvětlení: -nesvítící zdroje -špatně namontované zdroje -upravované světlomety -špatně namontované a zapojené světlomety pro denní svícení, pokud jsou na auto doplňovány

Nejčastější závady zjištěné při prohlídkách na STK Čepy: -Vůle v zavěšení -Vůle v uchycení

Nejčastější závady zjištěné při prohlídkách na STK Čepy:

Nejčastější závady zjištěné při prohlídkách na STK Olej: únik Ráfky, kola: stav, použití neschválených ráfků vůz má nainstalovaný závěs, který není zapsán v osvědčení o registraci vozidla nefunkční zásuvka pro připojení elektroinstalace přívěsu

Nejčastější závady zjištěné při prohlídkách na STK chybí některý z prvků povinné výbavy (výstražný trojúhelník, vesta, náhradní žárovky a pojistky, náhradní pneu s heverem a klíčem na kola či jiný povolený způsob řešení dojezdu) nefungují ostřikovače, stěrače či výstražná zařízení vůz má instalované tmavé fólie na předních bočních sklech

Chystané změny v souvislosti s novelou zákona 56/2001Sb Povinné kamerové systémy Nově definované kontrolní postupy v souvislosti s vývojem techniky

Co by měli lidé vědět Na technickou přivezte malý i velký technický průkaz. Tam by měly být zapsané a potvrzené všechny změny, které byly provedeny na voze poté, co opustil výrobní linku (doplněné závěsné zařízení, další rozměry kol a pneu apod.). Pokud se v areálu STK neměří emise, musí mít majitel auta i čerstvou zelenou nálepku o jejich absolvování. Nestačí jen potvrzení v kartičce, je potřeba i protokol o měření emisí. Bez provedení emisí není možné zahájit technickou prohlídku. Na nápravu závažných chyb na vozidle je 30 dní, pak se provádí celá TP znovu – bez emisí

Děkuji Vám za pozornost Jiří Rejmon, předseda Profesní komory STK tel.: