Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Rozvázání kontaktu s nepřítelem
Metodologie historického výzkumu volného času
DEP 507. Co zvážit před zahájením výuky? Výběr metod výuky bude ovlivněn: věkem studentů vědomostmi z ekonomických předmětů z 1. ročníku (zejména z ekonomiky)
OBRANA A BEZPEČNOST ČR Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
VILFREDO PARETO.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Ing. David Slavata, Ph.D. Trh nemovitostí
Taktická příprava Michal Lehnert.
Osvícenství.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Seminář NSKTV Praha , Brno Návrh národních deskriptorů Mgr., Ph.D.
1  Růst možností a potenciálu rozsáhlé škály místních aktérů: politické strany, NO, jednotlivci, odbory, MSP, média …  Oblasti výkonu správy: veřejné.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Skupinové interview (Focus group)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Technika 1. světové války
Strategie spolupráce a komunikace-literární příměr podobný scifi Šógun jako generál, zakladatel, majitel know how, licencí a zodpovědná osoba za všechno,
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Středověk Lenní systém Mgr. Jakub Němec VY_32_INOVACE_D1r0105.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Sociologická imaginace.Praha: SLON, 2002; kapitola Příslib, str
Ovládnutí Itálie Římem
Alexis de Tocqueville / / Karl Marx /1818 – 1883/
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
Místo a úloha AZ ve struktuře AČR ( možná varianta) Seminář k aktivním zálohám – brigádní generál Ing. Miroslav Žižka.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
Současné prostředí v České republice pro víceúrovňové vládnutí RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo vnitra.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Akční plán Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj Materiál je připravován na základě usnesení vlády č. 851/2008, o Strategii vzdělávání pro udržitelný.
Model struktury strategického managementu
Jan Patočka moderní čs. filosofie „Kde se však mění svět a dějiny ? V 'nitru', lépe než v životě jednotlivce.“ Jan Patočka.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
ÚVOD DO MANAGEMENTU Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu  1. Proč a jak studovat management?  2. Základní pojmy a definice Definice organizace.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Geopolitika a geostrategie Úvod do kurzu Definice pojmů apod.
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Podklady pro zpracování semestrální práce
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Rozhodování jako manažerská funkce
Francouzská revoluce a napoleonské války
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
Ekonomika malých a středních podniků
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
Téma 1: Teorie řízení jako věda o řízení v technických, biologických a společenských systémech Od doby, kdy lidé začali vytvářet skupiny, aby dosáhli cílů,
Organizace a řízení logistiky
OBDOBÍ PO TŘICETILETÉ VÁLCE DO FRANCOUZSKÉ REVOLUCE
Organizace a řízení logistiky
Organizace a řízení logistiky
Transkript prezentace:

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/2.2.00/ Vojenské dějiny Významní teoretikové vojenského umění jejich názory

Cíl Objasnit myšlenku, že : Všechno už tady bylo a vše už bylo vymyšleno, jenom jsme to už zapomněli.“ Na základě myšlenek Sun-Tzu a Clausewitze ukázat trvalou platnost některých základních pouček a pravidel vojenského umění Seznámit studenty s vývojem ve vojenském umění a nazíráním na něj

Zdroje Sun-Tzu zakladateľ manévrového vojnového umenia National Gaofrafic The Happer Enciklopedie - Vojenské dějiny 2. Díl Carl von Clausewitz „O válce“ Paret P., Makers of Modern Strategy

Literatura Dějiny válek a vojenského umění, Bratislava 1971 Manažeři války, Ivan Brož Historie válek, Brownstone,Franck Velká kniha vojevůdců, bitev a zbraní, Ervín Hrych Vojenské dějiny 1.,2. Ernest a Trevor Dupuy Galatík, Krásný, Zetocha, Vojenská strategie Paret P., Makers of Modern Strategy

Válka – věda nebo umění „Říše středu“ - „Syn Nebes“ Symbolická moc Centrem moci se stávají města Spolupráce „armády“ a „vnitra“ Zvětšování armády obléhání intriky

Válka jako umění Vojevůdce = umělec, filozof, vzdělanec i mnich Cestování – hledání příležitosti Ovlivnění náboženstvím Taoizmus Konfuciánství Budhizmus Proč umění ?

Mistr Sun Tzu Jeden z mnoha – ALE … Vojenská výchova Student Umělec – konfucián Matematik Kolem roku 506 B.C. zřejmě vojevůdce dynastie Wu Famózní řečník

Kniha Třináct kapitol Plánování Vedení války Plánování útoku Východiska Stav armády Silná a slabá místa Manévrování Variace v taktice Vojsko na přesunu Terén Devět situací Útok ohněm/ palbou Užití zvědů

Strategie útoku Zvítězí ten kdo ví kdy může a kdy nemůže bojovat Zvítězí ten kdo ví jak bojovat v závislosti na protivníkově síle Zvítězí ten jehož jednotky a vojáci jsou stmelenější Zvítězí připravenější s odpočatým vojskem Zvítězí ten, kdo má schopnější generály, kteří jsou oddáni panovníkovy

Další kapitoly Manévrování -přesunem lze získat zásadní výhody -Využívej přesunu ke klamání -Nenasazuj vojsko proti nepříteli který je v pohybu a disciplinovaný Terén -v boji může vyhrát jen ten který dokáže vyhodnotit terén z hlediska nepřítele, vzdálenosti, úroveň složitosti terénu -Nelze útočit s výborným vojskem proti nepříteli v nevýhodném terénu

Používání zvědů 5 druhů zvědů – místní, vnitřní, dvojití, obětovaní a nepoužívaní Pokud fungují jsou pravým pokladem pro panovníka Neexistuje místo kde se nadá využít zvěd Rozhodující je vypátrat nepřátelské zvědy a přeplatit je tak aby pracovali pro mě

Aplikace v současnosti Dao – Cesta plán a ztotožnění se s ním Tian - Nebesa čas k boji, vliv počasí Di - Země výběr bojiště – vliv terénu Jiang - Vojevůdce velitel a jeho schopnosti Fa - Metoda způsob vedení azajištění

Využití ve vojenství British Military Doctrine – manoeuvres approach „… it is better to shatter the enemies will to fight, rather then destroy him physically…“ Válka o Falklandy, Vietnam

Machiavelli – Renesance vojenského umění Sekretář MZV ve Florencii historik a filozof Dílo : -Vladař -Úvahy o umění válečném

Carl von Clausewitz Od roku 1793 v armádě Pracoval na reformě pruské armády V roce 1806 zajat u Jeny 1818 ředitel Krigsakademie

Carl von Clausewitz Válka je pokračování politiky jinými prostředky. Politický záměr je účelem a válka prostředkem. Základní pojmy : - Vedení války je uspořádání a vedení bojové činnosti, ta se skládá ze dvou zcela zcela odlišných činností – jedna organizuje a řídí každý jednotlivý boj ta druhá je spojuje mezi sebou tak, aby byly v souladu s účelem války – jedná se o taktiku a strategii

O válce 1. O povaze války 2. O teorii války 3. O strategii vůbec 4. Boj 5. Bojové síly 6. Obrana 7. Útok 8. Válečný plán

Clausewitz – objasnění myšlenek Boj – dělí se na útok a obranu Obrana – organizovaný odpor, její síla spočívá v mravní složce. Opatrnost jest geniem obrany, smělost útoku Cíl boje – zničit protivníkovu morálku „Hlavní bitva není pouhým vzájemným vražděním; jejím cílem jest spíše zničit nepřátelského ducha než bojovníka“

Carl von Clausewitz - význam Válka je sociální jev Válka je součástí politiky Význam a příprava velitele Tvůrčí činnost Význam obrany „Nejlepší strategií je být co nejsilnější.“

Antoine-Henri Jomini Švýcarský idealista, stoupenec revoluce Ovlivněn Maršálem Ney – člen štábu (1804) Voják a vědátor Dílo „Summary of the Art of War

Porovnání jejich teorií Vedení války je primárně umění. Teorie postavená na komplexnosti války. Důraz pokládá na nejistotu, šanci, tření – válka je nevyzpytatelná. Strategická rozhodnutí vznikají na politické úrovni. Jeho dílo je zaměřeno komplexně Vedení války je primárně vědou Hledá jednoduché principy války Řízení; plánování, předpoklad, přesný výpočet Strategická rozhodnutí na základě profesionálních úvah Ve svém díle je úzce zaměřen tzv – „Worrior King“ Carl von Clausewitz Antoine-Henri Jomini

Vliv na vojenské umění Složitá interpretace i v digitalizovaném věku. Corbett (GB NAVY), Mao, Giap (Vietnam) Znovu objeven po válce ve Vietnamu. Strategie Snadná interpretace Široce rozšířen od samého počátku. US ARMY principy vedení BČ. Operační umění a taktika Carl von Clausewitz Antoine-Henri Jomini

Otázky 1.Jak lze využít dílo SUN TZU v současnosti 2.Proč hovoříme o vojenském umění? 3.Podle jakého modelu Clausewitz x Jomini lze snáze připravit armádu? 4.Jaký význam má studium vojenské historie pro přípravu vojenského profesionála? 5.Lze říci, že pro určité stupně ( velikost jednotek) je ten či onen model více či méně použitelný a proč?