Regionální doprava v Ústeckém kraji a rozvoj její integrace Ing. Jakub Jeřábek vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Krajský úřad ÚK Žďár nad Sázavou 17.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prohlášení o dráze Jiří Černý 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Advertisements

Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec.
Česká asociace organizátorů veřejné dopravy - ČAOVD. S cílem koordinovat úsilí vedoucí ke zlepšení podmínek pro rozvoj integrované dopravy v České republice.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Novinky a reakce cestujících na nabídku dálkové osobní přepravy v ČR Ing. František Vichta vedoucí oddělení koncepce a rozvoje odboru veřejné dopravy MD.
Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/ Operační řízení útvarů Policie ČR s celostátní působností CZ.1.06/1.1.00/
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Martin Jareš, Ph.D. Odbor dopravy KÚ Středočeského kraje.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Tarifní systémy, Tarify, jízdní doklady Ing.
1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR.
Rekvalifikace a veřejné zakázky v oblasti zaměstnanosti Mgr. Eva Friedrichová vedoucí oddělení poradenství Úřad práce v Liberci Projekt: Podpora dalšího.
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
Jihočeský koordinátor dopravy Příprava integrovaného dopravního systému Jihočeského kraje Prezentace pro 23. ročník konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“
Využití informačních technologií při řízení obchodního řetězce Interspar © Ing. Jan Weiser.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251_TÉMA_ Zaměstnanec ve firmě Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Novelizace předpisu D7/2 k organizování výlukových činností k Lenka Komínová GŘ SŽDC Odbor plánování a koordinace výluk Setkání s dopravci,
Městský úřad Šumperk Implementace modelu CAF
Česká republika – Ústecký kraj VY_32_INOVACE_06_ZEMĚPIS_Česká republika Ústecký kraj Dětský domov, Základní škola, Střední škola Duchcov, Školní 1, příspěvková.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_07.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Strategická východiska rozvoje dopravních sítí Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek - státní tajemník Ministerstvo dopravy ČR.
Střední škola technická a automobilní Chomutov, příspěvková organizace Pražská 702, Chomutov Zřízena Ústeckým krajem č.j. 307/SM/2008/4 Evropský.
Diplomové práce pro CE WOOD a) Bilance toku materiálu pilařského provozu b) Závislost kvality vstupní suroviny na kvalitu výstupních produktů pilařského.
Ú s t e c k ý k r a j Dopravní obslužnost 2008 aneb po celém Ústeckém kraji bez auta Ústí nad Labem, snímek 1 Krajský úřad Ústeckého kraje.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Informace o novinkách v Integrovaném dopravním systému Moravskoslezského kraje ODIS Ing. Jan Dvořák.
Přijímací řízení pro školní rok 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství, kultury a tělovýchovy oddělení organizační a vzdělávání.
Členské fórum A.T.I.C. Mariánské Lázně
Činnost služby dopravní policie v roce 2011 v dohledu nad silničním provozem plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 12. ledna 2012.
Rozvoj integrovaného dopravního systému DÚK v roce 2017
Obchod, trh Základy hospodaření.
Návrh logistického zabezpečení evakuace správních budov NP Šumava
Situace na trhu práce v JmK a veřejná služba
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Srovnání standardů Českých drah a vybraných IDS
univerzitní výcvikové a rekreační středisko
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Téma 6: Zdanění příjmů ze závislé činnosti
Daň z příjmů právnických osob Silniční daň veřejnoprávních poplatníků
Jednotný evropský železniční prostor
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Podpora rozvoje dopravy s využitím ROP Střední Morava
Návrh řešení integrovaného dopravního systému kraje Vysočina (IDS KV)
Odměňování zaměstnanců
Přeshraniční veřejná doprava pro turisty a cyklisty
Tisem v Pražské integrované dopravě
Možnosti přepravy turistů a cykloturistů vlaky
Rychlá železnice, kvalitní dopravní obslužnost, plány a realita
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
univerzitní výcvikové a rekreační středisko
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje
Rozvoj integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji
Novinky v integraci dopravy Prahy a Středočeského kraje za rok 2017
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Výroční zpráva o stavu podnikání v Ústeckém kraji za rok 2017
Dotační program Ministerstva vnitra k ochraně škol a školských zařízení 12. prosince 2018 Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského.
Daňové přiznání k dani z příjmů PO
Ing. Věra Fuksová, jednatelka společnosti
Integrovaný dopravní systém Jihočeského kraje (IDS JK)
Krajské ředitelství policie Ústeckého kraje Projekt Interreg V A č Mobilně a efektivně ve společném příhraničí Spolupráce policie.
Celostátní sčítání dopravy 2020 a technologický potenciál pro CSD 2025
Představení IDS a novinky v IDS IDOL
Nová dopravní koncepce ve Zlínském kraji
Vodní autobusy a vodní taxi
Transkript prezentace:

Regionální doprava v Ústeckém kraji a rozvoj její integrace Ing. Jakub Jeřábek vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Krajský úřad ÚK Žďár nad Sázavou

Zahájení provozu (systému integrované) Dopravy Ústeckého kraje – autobusové linky Rozvoj v etapách První impuls zahájení provozu vysoutěžených výkonů autobusové dopravy (15 brutto smluv , uspělo 5 dopravců) Provozováno 240 nových autobusů 162 vlastních linek DÚK na území Ústeckého kraje Zvýšení výkonu o cca 5 % na 20,294 mil. km v roce 2015 Zlevnění dopravního výkonu –V roce 2014 průměrná cena 36,23 Kč / km –V roce 2015 průměrná cena 26,- Kč / km –V roce 2016 průměrná cena 25,20 Kč / km Start jednotné dopravy

Zónově – relační tarif Zóna 401 Teplice -přiřazení zastávek do zón Relace 101 Ústí n. L. 401 Teplice 101 Ústí n. L. Vzdálenost zón -nejkratší možná cesta -určuje výši tarifu Příklad využití tarifu pro Teplice – Ústí nad Labem 19 tarifních jednic:

Nový tarif Dopravy Ústeckého kraje Sjednocení jízdného v tarifu –Zavedení uživatelsky pohodlného zónově relačního tarifu –Přestupní jízdné pro všechny Benefity pro pravidelné cestující –Sleva při platbě z předplacené elektronické peněženky –Výrazné slevy časových jízdenek –Výhody pro žáky a studenty Integrace měst Zapojit tarif MHD jako tarif jedné ze zón DÚK Nabízet úhradu protarifovací ztráty (pokles tržeb v MHD) Start jednotné dopravy

Nosič jízdních dokladů PAPÍR ZABEZPEČENÝ OCHRANNÝMI PRVKY Jednotný u všech autobusových dopravců – umožňuje orientaci v jízdence, dopravcům dodává kraj ČD má vlastní papír dostatečně zabezpečený Nosič jednotlivého i časového jízdného (7, 30d) BEZKONTAKTNÍ ČIPOVÁ KARTA Ochrana proti padělání a zneužívání Omezení styku řidičů s hotovostí Sleva 10 % z jednotlivé jízdenky Nosič jednotlivého i časového jízdného (7,30,90dní) Elektronická peněženka Pokladna č.: XXXXXXX ČL: Řidič: Jan Novák Obchodní název Dopravce, pobočka IČO: DIČ: CZ PONDĚLÍ :31:31 Linka: 123 Spoj: Jízdní doklad IDS ÚK Cena vč. 15% DPH: 10,00 Kč Cena bez DPH: 8,70 Kč DPH 1,30 Kč žák Z: 801 Louny Do: 833 Pnětluky 80,82,83,84 Platí do: :59

I. Etapa – linky BUS a MHD Teplice Zatím pouze busy a MHD Teplice Jednotné jízdné v rámci celého kraje –bez ohledu na dopravce, bez ohledu na region Zavedení výhodného časového jízdného pro pravidelné cestující (zaměstnanci, žáci, studenti) –7denní, 30denní, 90denní, zlevnění proti jednotlivému až o 42% –zrychlení odbavení Vše plná integrace Karta i Papír Rozvoj DÚK

I.0 Etapa – Příměstí Ústí nad Labem Jen papírové kupóny prodané DP města Ústí n. L. –Linkou DÚK + MHD v Ústí n.L. Jen do 7 zón v okolí města Jednotlivé jízdenky Nebyly Kupón jen pro město - neintegrované Rozvoj DÚK

Rok 2015 První rok nového provozu Stabilizace nového provozu DÚK Personální posílení oddělení z 9 na 18 Posílení kontrolní činnosti, marketingu, integrace a rozvoje Příprava nových projektů rozšíření Rozvoj DÚK

2. výkony v letech Ekonomika umožnila zlepšení možností mobility občanů kraje +11%+2% +5%+1,5%

II. Etapa – MHD Ústí nad Labem a ČD MHD Ústí n.L. – částečná integrace –Částečná integrace jen Papír –Uznávají papírové doklady všech dopravců DÚK s platností na území zóny 101 –MHD má vlastní Tarif a SPP –Neprodá jízdenku do okolí Rozvoj DÚK

II. Etapa – MHD Ústí nad Labem a ČD ČD – částečná integrace –Částečná integrace jen Papír –Vydají jízdenku do celé sítě DÚK Dodatek sml. s ČD Trojdohoda ÚK + MD + ČD Os, Sp, R, EC, EN Rozvoj DÚK

III. Etapa konečně integrace Páteřní doprava Všechny možnosti kombinace Vlak + Bus + MHD Rozvoj DÚK

III. Etapa – turistické linky dopravci Částečná integrace jen Papír –Vydají jízdenku do celé sítě DÚK Plná integrace Karta od 1.6. Kraj zakoupil a vlastní odbavovací zařízení POP ODP Rozvoj DÚK

Studie k projektu turistických železničních linek Ústeckého kraje (březen 2014) (Zpracovali Janoš, Haas, Záruba) o obecné cíle projektu o definice linek a tratí o dostupné typy drážních vozidel o vazby linek na regionální rozvoj a provozní koncepty linek o hodnocení linek podle turistické atraktivity o tarifní podmínky - vytipováno 12 turistických železničních linek Turistické linky 2016 Záměr provozování turistických linek

Plán provozu turistických železničních linek (srpen 2014) (Vlastní zpracování KÚ dle výsledků studie) o základní východiska o odůvodnění a význam o definice linek o způsob realizace - odsouhlasen Radou Ústeckého kraje dne výběr 6 turistických železničních linek -Další linky s objednaným provozem ČD se zde nezmiňují (např. Vejprty, Moldava, Panský…) Turistické linky 2016

Turistické železniční linky: T1 Česká Kamenice – Kamenický Šenov T2 Děčín – Telnice – Krupka (*) T3 Ústí nad Labem – Velké Březno – Zubrnice T4 Lovosice – Most T5 Libochovice – Mšené Lázně – Roudnice nad Labem T6 Kadaň – Podbořany/Radonice u Kadaně Lodní turistická linka: 901 Ústí nad Labem - Litoměřice (*) Při přípravách v r zjištěna pokračující nesjízdnost - výluka Turistické linky 2016

Přípravy na zahájení provozu turistických linek v roce 2015 byl spouštěn systém DÚK, na přípravu turistických linek nebyly kapacity (září 2015 – březen 2016) - výběr vozidel – snaha o rozmanitost - příprava smlouvy a kvalitativních parametrů - zvolen společný tarif DÚK jako v celém kraji - pro jednoduchost a jednotnost se zakoupilo a zapůjčilo odbavovací zařízení (POP), -výběr dopravců - železniční linky přímým zadáním dle zákona č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících, ale s průzkumem trhu (osloveno 7 dopravců); lodní linka formou veřejné zakázky malého rozsahu osloven jediný uchazeč -následně školení na odbavování, a obsluhu POP, -řešení marketingu Turistické linky 2016

KŽD Doprava, s.r.o. – osloven jediný dopravce základní vozidlo – motorový vůz řady 801 (M 131.1) „Hurvínek“ zálohové vozidlo – motorový vůz řady 830 (M 262.0) provozní doba od do so, ne a státem uznané svátky celkem vlkm náklady na 1 vlkm 224,20 Kč 4 páry/den 40 vlkm denně Turistické linky 2016 T1 Česká Kamenice – Kamenický Šenov

Turistické cíle: 1 Kostel Sv. Jakuba Staršího v České Kamenici a poutní kaple Narození Panny Marie 2 Zřícenina hradu Kamenice 3 Vyhlídka Jehla 4 Sklářské muzeum Kamenický Šenov 5 Panská skála (Varhany) 6 Hasičské muzeum Nový Oldřichov Turistické linky 2016

MBM rail s.r.o. – osloven jediný dopravce základní vozidlo – motorový vůz řady 801 (M 131.1), Hurvínek zálohové vozidlo – motorový vůz řady 801 provozní doba od do so, ne a státem uznané svátky kromě 17. a (parní lokomotiva) celkem vlkm náklady na 1 vlkm 289,- Kč 120 vlkm/den 4 páry/den Turistické linky 2016 T3 Ústí nad Labem – Velké Březno - Zubrnice

Turistické linky 2016 Turistické cíle: 1 Parní vodárna Střekov 2 Státní zámek Velké Březno 3 Pivovar Březňák 4 Zubrnická museální železnice 5 Skanzen Zubrnice 6 Humboldtova vyhlídka

Railway Capital a.s. – vítězný dopravce (osloveni: ČD, GW Train Regio, KŽC Doprava, MBM rail, JHMD, Railway Capital, Rail Systém) základní vozidlo – motorový vůz řady 820 (M 240.0) zálohové vozidlo – motorový vůz řady 810 provozní doba od do so, ne a státem uznané svátky celkem vlkm náklady na 1 vlkm 126,- Kč 210 vlkm/den 3 páry/den Turistické linky 2016 T4 Lovosice - Most

Turistické linky 2016 Turistické cíle: 1 Lovoš4 Třebívlice 2 Okolí Třebenic 5 Přesunutý kostel v Mostu 3 Muzeum české granátu Třebenice 6 Hrad Hněvín

Turistické linky 2016 T5 Libochovice – Mšené Lázně – Roudnice nad Labem KŽC Doprava s.r.o. – vítězný dopravce (osloveni: ČD, GW Train Regio, KŽC Doprava, MBM rail, JHMD, Railway Capital, Rail System) nabídku podali 2 dopravci (KŽC Doprava a Rail System) základní vozidlo – motorový vůz řady 830 (M 262.0) zálohové vozidlo – motorový vůz řady 830 provozní doba od do so, ne a státem uznané svátky celkem vlkm náklady na 1 vlkm 139,41 Kč 148 vlkm/den 2 páry/den

Turistické linky 2016 Turistické cíle: 1 Zřícenina hradu Hazmburk 2 Zámek Libochovice 3 Vodní hrad Budyně nad Ohří 4 Mšené – lázně 5 Hora Říp 6 Historické centrum Roudnice nad Labem

T6 Kadaň – Podbořany/Radonice u Kadaně Turistické linky 2016 Railway Capital a.s. – vítězný dopravce (osloveni: ČD, GW Train Regio, KŽC Doprava, MBM rail, JHMD, Railway Capital, Rail System) nabídku podali 2 dopravci (Railway Capital a.s., KŽC Doprava) základní vozidlo – motorový vůz řady 810 (M 152.0) zálohové vozidlo – motorový vůz řady 810 provozní doba od do so, ne a státem uznané svátky celkem vlkm náklady na 1 vlkm 108,- Kč 272 vlkm/den 6 párů/den

Turistické cíle: 1 Kadaň – Františkánský klášter, rozhledna Svatý vrch, nábřeží Maxipsa Fíka 2 Želinský meandr 3 vodní zámek Nechranice 4 zámek Krásný Dvůr 5 Schillerova rozhledna v Kryrech Turistické linky 2016

Labská plavební společnost, s.r.o. – jediný oslovený dopravce (VZMR) základní a zálohové plavidlo – loď „Ústí nad Labem“ nebo „Porta Bohemica“ provozní doba od do so, ne a státem uznané svátky a v době od do provoz i v pátek celkem km náklady na 1 km 453,86 Kč Turistické linky lodní linka Ústí nad Labem - Litoměřice

Turistické cíle: 1 Masarykovo zdymadlo a hrad Střekov 2 Pohádkový les a Vaňov 3 Dolní Zálezly 4 Vyhlídka Tři kříže a Porta Bohemica 5 Opárenské údolí 6 Městská památková rezervace Litoměřice Turistické linky 2016

Souhrn: provoz všech linek zahájen za účasti hejtmana Ústeckého kraje Ústecký kraj uhradí za sezónu kompenzaci celkem cca 10,5 mil. Kč (tržby budou příjmem kraje) Přípravy na další sezónu (sezóny) se bude připravovat od VII. 2016

IV. Etapa – MHD Bílina MHD Bílina – Arriva Teplice Plná integrace Papír i Karta –Vydají jízdenku do celé sítě DÚK Dopravce již vše zná Budou všechny výhody integrované zóny Nově časové jízdné v Bílině Rozvoj DÚK

IV. Etapa – MHD Děčín MHD Děčín - DP města Děčína Plná integrace Papír i Karta –Vydají jízdenku do celé sítě DÚK Pořízeno nové odbavovací zařízení Nové neintegrované inovace –Platební karta jako ident. časové jízdenky NEINTEGROVÁNO Rozvoj DÚK

Vize na další období Rozvoj zapojení měst –Chomutov a Litoměřice - v jednání –Žatec a Louny – není důležité –Most – nekompatibilní odb. zař., nechtějí zapojení jen papírem –Další malá města… celkem 17 Nový dopravce na železnici –R Most – Plzeň GW Train? Lanovky, Přívozy Rozvoj informačních technologií Další plány DÚK

Děkuji za pozornost Ústecký kraj, odbor dopravy a silničního hospodářství Ing. Jakub Jeřábek, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti