Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Dluhy click S kterým tvrzením souhlasíš a proč? Žít na dluh.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kudy vlastně putují peníze
Advertisements

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
VY_62_INOVACE_A FINANČNÍ PRODUKTY – SOUHRNNÉ OPAKOVÁNÍ VY_62_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Radka Koldinská VYTVOŘENO: září 2011 STRUČNÁ ANOTACE: opakování.
DŮSLEDKY SOCIÁLNÍCH UDÁLOSTÍ V RODINĚ Šimon Plecháček.
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Nástroje finančního trhu
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Spotřebitel na finančním trhu Eva Zamrazilová Členka bankovní rady a vrchní ředitelka ČNB ČSE 22. září 2010.
Ing. Lucie Kratochvílová
Rozumíme penězům Buštěhrad Projekt Rodina Splátkova  Sociální postavení  Ekonomická situace  Příjmy  Výdaje  Finanční produkty / stavební.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Mirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rozpočet domácnosti II Majetek zdroje financování ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Renata Sęková Název šablonyVI/2 – Inovace.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Rozpočet domácnosti Název školy
Petr Machala. K čemu nám slouží pojištění? Napište co nejvíce příkladů. BANKA Haló, pane! Z banky? To Vás svlékly úroky? Myslím, že potřebujete vhodné.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03C 8 AutorIng. Helena Svršková Období vytvořeníŘíjen 2012.
Označení materiálu: VY32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_03 Název materiálu: CIZÍ A VLASTNÍ ZDROJE Tematická oblast: Ekonomika, 2. ročník Anotace: Prezentace.
Zadluženost domácností a její dopady na ekonomiku ČR
Nedostatek finančních prostředků Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Šablona č.: III/2 – VI/2 – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Občanská.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Sylva Čekalová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Materiál pro výukovou oporu zpracovanou v rámci projektu Informační technologie proti bariérám ve vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry. PROČ CHTÍT VĚDĚT VÍC … 03 Půjčky a úvěry 2 „Odměna za to, že se člověk vyzná je obrovská. A tresty za neznalost finanční.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Rozpočet Napiš krátký příběh, ve kterém použiješ níže uvedená.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Inflace.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 15 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 11 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 9. Vzdělávací.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
VY_62_INOVACE_ Název výukového materiálu: Je leasing výhodný způsob pořízení majetku? Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Duben 2013 Předmět:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Úvěrové finanční produkty V následující křížovce každý řádek.
Název: Finanční trh a některé jeho produkty Autor: Ing. Luboš Janovský Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Finanční produkty Ročník:3.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Pojištění Jaké změny v rozpočtu zřejmě způsobí: 1) dorůstání,
1. Lekce Základní hospodaření s financemi Ujasnění základních finančních pojmů Rodinný rozpočet a tvorba finančního plánu Zajištění příjmů, proč a kdy?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Aktiva versus Pasiva Napiš, které obrázky řadíš mezi Aktiva.
Finanční gramotnost: Kdo nám může poradit. NA PORADCI ZÁLEŽÍ … 10 Kdo nám může poradit Člověk s kufříkem se ptá jiného čekajícího na tramvaj: „Promiňte,
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Budoucnost a peníze Můj aktuální vztah k penězům hodnotím.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Investice.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Peníze.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost A B C D 1.1 Stavební spoření.
FINANČNÍ GRAMOTNOST AKTIVA A PASIVA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Trh, fungování trhu Byl jsi někdy na nějakém trhu? „Blešák“
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Finanční gramotnost: Půjčky a úvěry.
Kód vzdělávacího materiálu:
Kurz finanční gramotnosti OA Neveklov
Název projektu: Moderní škola
Půjčky.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR. Finanční gramotnost HYPOTEČNÍ ÚVĚR.
Opakování – pracovní list
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Úvěr Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lucie Barillová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
hospodaření domácnosti.
DUM - Digitální Učební Materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Bankovní finanční produkty.
Domácnosti na úvěrovém trhu
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály – II. stupeň Finanční gramotnost Autor: Mgr. Roman Havlíček 1.1 Dluhy click S kterým tvrzením souhlasíš a proč? Žít na dluh je v pohodě, dnes to jinak nejde. Žít na dluh není v pohodě, kupovat by si měl člověk jen to, na co má.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.2 Co již víme? Mít dluhy je dnes normální. Za dluhy se nestydíme – „má je každý“. Pomáhají nám splnit si naše sny a přání. Nemusíme šetřit, můžeme si vzít úvěr a v pohodě ho splácet. Zadluženost českých i celosvětových domácností je obrovská. Bleskově roste počet těch, kteří nejsou schopni své dluhy splácet a v důsledku toho ztrácejí to, co je pro ně ve skutečnosti nejdůležitější.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.3 Co si řekneme nového? Jaké existují úvěrové finanční produkty? Jaké jsou výhody a nevýhody dluhu? Jaký je rozdíl mezi zadlužením a předlužením? Lze se zadlužit odpovědně? Jaká rizika a úskalí může přinést nezodpovědné zadlužování?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.4 Příběh rodiny Pecháčků Pecháčků bydlí v městském bytě 3+1 Dostali od banky hypotéční úvěr a těšili se na „svůj“ nový prostorný dům. Pan Pecháček vydělával dost peněz. Manželka byla na mateřské dovolené. Všechno bylo v pohodě a Pecháčkovi nemohli být šťastnější. Touží po vlastním bydlení Dokud neměl pan Pecháček autonehodu. Jeho stav byl vážný a po roce stráveném v nemocnici byl invalidní. Vymysli alespoň dvě varianty, jak může příběh dopadnout?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.5 Skupinová práce Sdílejte ve skupině svá dokončení příběhů a odpovězte na následující otázky: 1)Jakými způsoby si mohli Pecháčkovi splnit svůj sen o bydlení? 2)Proč se rozhodli pro koupi domu? 3)Co by museli Pecháčkovi udělat aby příběh nakonec dopadl dobře? 4)Jaké chyby udělali Pecháčkovi ve variantě - příběh dopadl špatně? 5)Za jakých okolností mohli mít problémy se splácením? 6)Jak se dá předejít situaci, kdy nejsme schopni splácet své závazky?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.6 Řešení 1)hypotéční úvěr, překlenovací úvěr, stavební spoření, spoření 2) chtěli si splnit se a mysleli si, že jejich dům bude jejich největším aktivem 3) museli by uzavřít úrazové, nebo životní pojištění, případně se nezadlužit 4) např.: neměli sjednané úrazové, nebo životní pojištění 5) úraz, smrt, nepravidelný příjem, žádný příjem, nesplácení atd 6) pojištění

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.7 CLIL dluh → debt úrazové pojištění → accident insurance životní pojištění → life insurance hypotéka → mortgage stavební spoření → building society account

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost Jaké existují úvěrové finanční produkty? Jaké jsou výhody a nevýhody dluhu? Jaký je rozdíl mezi zadlužením a předlužením? Lze se zadlužit odpovědně? Jaká rizika a úskalí může přinést nezodpovědné zadlužování? 1.8 Reflexe

Elektronické učební materiály - II. stupeň Finanční gramotnost 1.9 Zdroje    Mgr. JITKA KAŠOVÁ, Mgr. LUKÁŠ ISTENČIN, Výchova k finanční gramotnosti, FRAUS 2012, ISBN